SNS

Nieuw jasje van Mijn SNS gereed

  • 23 oktober 2014
  • 137 Reacties
  • 14261 Keer bekeken

Vanaf vandaag (23 oktober 2014) ziet Mijn SNS er weer anders uit. Het nieuwe jasje van Mijn SNS is nu helemaal gereed. Belangrijk om te weten: internetbankieren werkt nog precies hetzelfde en blijft natuurlijk net zo veilig.

Overmaken is voortaan makkelijker:
• De IBAN invoerhulp helpt je bij het invullen van het juiste IBAN
• Je hoeft geen plaatsnaam meer in te vullen

137 reacties

Ik ben niet onder de indruk van "het nieuwe jasje", het maakt een wat sombere indruk en er is eigenlijk niet veel verschil met de vroegere lay-out / kleuren.
Voor mij had het niet gehoeven; onnodige uitgaven!
Reputatie 3
Badge +1
Ik vind het inlogscherm verwarrend, met name het deel van de digicode. Daar wordt bij mij de suggestie opgewekt dat ik daar met mijn 5-cijferige mobiele pincode kan inloggen (->plaatje), maar dat moet natuurlijk gewoon de oude vertrouwde digicode zijn.
Reputatie 4
Badge +1
Even wennen hoor, vooral het lettertype

Het oogt wat klein en daardoor wat rommelig, maar misschien moet ik nog even wennen
Ik wordt er nog niet blij van.
Bij aanvang moet ik aangeven of ik cookies accepteer. Als ik kies voor zelf instellen en alleen de laatste keuze van cookies aanvink (•Geen van bovenstaande cookies We plaatsen alleen noodzakelijke cookies, zodat je altijd kunt inloggen op Mijn SNS. ) en de andere allemaal niet wil hebben, komt er geen akkoord of oké knop. De enige keuze die ik dan kan bevestigen is “helemaal geen cookies”. Omdat ik mijn browser (Firefox)  zo heb ingesteld dat hij na sluiten van de browser alle cookies van de computer worden verwijderd, krijg ik deze keuze iedere keer opnieuw en kan mijn keuze dus niet correct bevestigen.
Nu maakt dit voor mij niet zo veel uit, bij mij worden toch alle cookies van de computer verwijderd, maar ik vind het toch Jammer.
Ik wordt er nog niet blij van.
Bij aanvang moet ik aangeven of ik cookies accepteer. Als ik kies voor zelf instellen en alleen de laatste keuze van cookies aanvink (•Geen van bovenstaande cookies We plaatsen alleen noodzakelijke cookies, zodat je altijd kunt inloggen op Mijn SNS. ) en de andere allemaal niet wil hebben, komt er geen akkoord of oké knop. De enige keuze die ik dan kan bevestigen is “helemaal geen cookies”. Omdat ik mijn browser (Firefox)  zo heb ingesteld dat hij na sluiten van de browser alle cookies van de computer worden verwijderd, krijg ik deze keuze iedere keer opnieuw en kan mijn keuze dus niet correct bevestigen.
Nu maakt dit voor mij niet zo veel uit, bij mij worden toch alle cookies van de computer verwijderd, maar ik vind het toch Jammer.

Je cookie "onthoudt" wat je hebt aangegeven, als je die na afloop verwijderd moet je dus altijd de volgende keer weer de keuze maken.
Ik kies hetzelfde (vink "geen van bovenstaande enz." aan) en klik dan op "oké". Bij mij blijft de instelling dan staan totdat ik alle cookies verwijder (1x pm oid).
Een tussen oplossing kan zijn dat je kiest welke cookies je bij het afsluiten van je browser verwijderd (kun je kiezen SNS (meerdere?) te laten staan). Ik weet niet of dat bij Firefox kan. Ik gebruik CCleaner en daar kan dat.
Groet,
Ben 🆒
Het resultaat valt bitter tegen (op mijn laptop). Het is wederom totaal toegesneden op tablets end. 
Bij het inloggen is alleen de optie digipas te zien. Tot op heden kwam dat omdat er steeds besloten wordt dat er iets boven moet staan! 
Scrollen dus!
Maar als ik het een beetje uit meet, blijft het ook zonder extra tekst er boven beperkt (grotendeels ) tot de digipas inlog!
Na verschillende discussies hier, is dat erg teleurstellend!
Oké, het zei zo, inloggen dus.
De "lege witte kolommen" links en rechts vallen wel op. Veel ruimte dus onbenut (ten gunste van...juist).
Jammer dat het "statusschermpje" rechtsboven (naam, internetbankieren, datum en uitloggen) nog steeds "vast" aan de bovenzijde zit. Dit betekend dus vaak weer veel scrollen dus!!  Zwevend aan linker of rechter zijkant was veel makkelijker (uitloggen en info altijd zichtbaar).
Aha, groot voordeel; ik hoef bij overboeken naar mijn Duitse rekening, niet meer eerst te kiezen voor "buitenland" (nu EU of buiten EU). Adresboek werkt ook meteen voor mijn buitenlandse nummers. Zou handig zijn als ik hier een volgorde zou kunnen aanbrengen (groepen, bijv. privé, zakelijk, buitenland enz.), nu moet ik door een behoorlijke lijst scrollen (ha alweer)!
Bij het overboeken formulier is de heleboel naar beneden uitgetrokken. Er zit veel "kleur" (leeg veldruimte) tussen, die voor mij totaal zinloos is maar weer wel voor .... (juist: scrollen).
En het laatste wat ik snel even heb bekeken: ik moet ook naar mijn Duitse rekening nog steeds mit de digipas ondertekenen. 3x overboeking gedaan, eerste maal is oké, naam / nummer testen, maar de 2e is het nummer toch bekend en geld hier dan niet dezeklfde regel als bij binnenland? Jammer, moet toch anders.
Groet,
Ben 🆒
PS Tijd voor "bijslijpen".
PS2 Jammer dat er bij de nieuwe "look" testen geen gebruik wordt gemaakt van leden van de community voordat iets wordt gelanceerd (althans heb ik niets van mee gekregen). Tijd voor upgrade van de Community!!!!
Ik word er ook niet blij van.

Bij veel Websites moet ik even wennen aan de nieuwe layout, maar bij SNS lijken de laatste 2 (ook de vorige vond ik minder prettig) veranderingen niet ten goede te komen.

Ik ben maar 34, maar ik vind het allemaal klein en moeilijk leesbaar. Ik kan me voorstellen dat oudere mensen hier moeite mee hebben. Er hoeft niet altijd 'meer' knoppen/functies op het scherm, dat mag best eenvoudig/logisch worden gehouden.

Het doet me een beetje denken aan de oudere site van de Rabobank: het is allemaal priegelig klein, met slecht gekozen kleurstellingen en lettertypen.

Dat wordt nog meer de mobiele app gebruiken, want die is (nog) wel prettig, ondanks de veranderingen daar.
Bedankt voor jullie reacties, ik ga ze intern doorgeven en Olaf zet de wensen op de wensenlijst.

De nieuwe layout is volledig getest door klanten, volgende keer zal ik vragen of er ook communityleden bij betrokken kunnen worden.
Badge
Op mijn scherm zijn de fonts nu een zooitje en lopen teksten door elkaar heen.
Een oppervlakkige inspectie van de CSS lijkt te wijzen op het hardcoden van het font Trebuchet MS, dat, als het niet op je systeem staat, natuurlijk door een systeemfont vervangen moet worden dat andere dimensies heeft.
Op mijn scherm zijn de fonts nu een zooitje en lopen teksten door elkaar heen.
Een oppervlakkige inspectie van de CSS lijkt te wijzen op het hardcoden van het font Trebuchet MS, dat, als het niet op je systeem staat, natuurlijk door een systeemfont vervangen moet worden dat andere dimensies heeft.
Dat komt omdat ontwikkelaars altijd zelf de nieuwste, duurste en snelste computersystemen hebben en dus bouwen met de nieuwste besturingssystemen, browsers, fonts, HD beeldschermen van 22" of meer e.d. zonder te kijken of het wel prettig werkt op PC's van de gemiddelde consument met systemen van zeg 3 of 4 jaar geleden.
Op mijn scherm zijn de fonts nu een zooitje en lopen teksten door elkaar heen.
Een oppervlakkige inspectie van de CSS lijkt te wijzen op het hardcoden van het font Trebuchet MS, dat, als het niet op je systeem staat, natuurlijk door een systeemfont vervangen moet worden dat andere dimensies heeft.


Hoi ReinoutS,

Wat vervelend dat het nieuwe jasje van Mijn SNS niet goed werkt. Ik geef je bevindingen door aan onze specialisten. Ik hoop dat we snel met een oplossing kunnen komen. Zodra ik hierover meer weet, informeer ik je direct.
Hoi ReinoutS,

Kun je aangeven welke browser je gebruikt? Als we dit weten, kunnen we specifieker bekijken hoe we dit probleem gaan oplossen.
Badge
Ik mis het helder weergeven van bijgeboekte bedragen. Dat was voorheen zichtbaar doordat het dikker gedrukt was, nu is alles qua lettertype gelijk en moet ik meer zoeken naar bij- en afgeboekte bedragen. Vind dat toch erg jammer, want dat was nu juist een handigheid en prettig. Is daar nog wat aan te doen? Vind mijnsns nu namelijk een achteruitgang geworden op dit punt.
Reputatie 3
Badge +1
Ik mis het helder weergeven van bijgeboekte bedragen. Dat was voorheen zichtbaar doordat het dikker gedrukt was, nu is alles qua lettertype gelijk en moet ik meer zoeken naar bij- en afgeboekte bedragen. Vind dat toch erg jammer, want dat was nu juist een handigheid en prettig. Is daar nog wat aan te doen? Vind mijnsns nu namelijk een achteruitgang geworden op dit punt.
Hallo aekiameh,
Welkom op de community. Je hebt meteen een goed punt te pakken, want het zou inderdaad prettiger zijn als je in het rekeningoverzicht makkelijker kunt zien wat er af gaat en wat er bij komt. Bijvoorbeeld door de kleuren rood en groen daarvoor te gebruiken in de [color=#008000]bij-[/color] of [color=#ff0000]af-[/color]schrijving, net zoals in het mini-grafiekje of zoals in het kasboek.
Groeten,
Stefan
Badge +1
Hallo Stefan, Aekiameh & andere forumleden,

Jullie halen een goed punt aan, dank daarvoor. Ik mag ook meteen goed nieuws brengen 😉. Door het nieuwe lettertype is het verschil tussen bij- en afschrijvingen inderdaad niet meer goed zichtbaar. We hebben nu gekozen voor een oplossing met kleur (zoals Stefan ook al oppert),en deze gaat aankomende woensdag al live. Afschrijvingen worden rood en bijschrijvingen groen. Ook kun je de sorteerknop bovenaan gebruiken om alle bij– of afschrijvingen te selecteren 🙂.

@Aekiameh Welkom op SNS Community. Mooi om te zien dat je meteen een erg goed punt aandraagt! Ga zo door zou ik zeggen 😉. Tot snel! Heb je het topic 'Welkom op de community' ook al gezien?

Fijn weekend allen!
Ook ik ben niet heel erg content hiermee, het kan gewenning zijn, maar ik vind de layout te druk. Ook die leuke horizontale scrollbalk die geïntroduceerd is, is natuurlijk supervet (na inspectie blijkt het de extra padding aan de linkerkant te zijn in de footer. Note to devs: Die padding heeft geen zin, weghalen of box-sizing: border-box; gebruiken, dan past hij de breedte niet aan).

Ook lekker dat de layout niet responsive is, in deze tijd zou ik daar echt op hebben gehamerd. De standaard breedte van 1000 pixels kan namelijk op de fullHD schermen makkelijk omhoog naar 1170 bijvoorbeeld en dan heb je veel meer ruimte en dus meer rust.

Het enige waarvoor ik hier eigenlijk kwam, was de bug van de footer. Die stoort mij nogal..

Groeten!
Ik mag ook meteen goed nieuws brengen 😉. Door het nieuwe lettertype is het verschil tussen bij- en afschrijvingen inderdaad niet meer goed zichtbaar. We hebben nu gekozen voor een oplossing met kleur (zoals Stefan ook al oppert),en deze gaat aankomende woensdag al live. 

Helaas moet ik melden dat dat niet zulk goed nieuws is. Mensen die slecht zien, (beperkt) kleurenblind zijn bijv. hebben grote moeite met dit soort aanpassingen. Indien ze ondergeschikt zijn is het niet zo belangrijk, maar het tonen van af- danwel bij-schrijvingen is toch wel wezenlijk.
Mij lijkt dat hier toch nog es effe over nagedacht moet worden.
Groet,
Ben 🆒
PS Ik ben maar heel beperkt kleurenblind, maar zie het verschil (bijna, meestal) niet tussen gewone tekst hier en tekst met een link (andere kleur is mij verteld).
Ik heb al feedback gegeven, maar zal het hier ook doen.

Ik zou graag de oude site terugzien, want deze site vind ik 1) spuuglelijk en 2) veel te onleesbaar...
Ik vind het heel grappig dat ik bij de introductie van de nieuwe huisstijl en website, een aantal weken geleden, letterlijk lees dat SNS Bank af wil van het 'grijze muis'-imago. Grappig dat juist in Mijn SNS alles nóg grijzer is geworden. Knap van het reclamebureau dat het ontwerp heeft gemaakt: je iets nieuws laten kiezen dat je eigenlijk niet wilde.

Als zeer ervaren senior-webdesigner stoor ik mij enorm aan een groot aantal kleine slorgidheden die nu op de website zichtbaar zijn. Zeker in een grote organisatie als SNS Bank moeten dit gebrek aan oog voor detail niet kunnen voorkomen. Schijnbaar is het omzetten naar de nieuwe layout een vluggertje geweest, is de groep testklanten niet slim gekozen en is er te weinig aandacht besteed aan de gebruikerservaring (hoe ervaart de gebruiker de website) qua functionaliteit en leesbaarheid (Trebuchet MS is zóóó 1996).

Een aantal voorbeelden: geen marges in oranje knoppen (links en rechts), een verkeerde marge in sommige blauwe knoppen (boven en onder ongelijk), spaties na een link-naam in de lijst met rekeningen en in het rekeningenoverzicht een verkeerd gebruik van breedtes van tabellen (waardoor een witruimte ontstaat). Jammer, onnodig en slordig.
Ik vind het heel grappig dat ik bij de introductie van de nieuwe huisstijl en website, een aantal weken geleden, letterlijk lees dat SNS Bank af wil van het 'grijze muis'-imago. Grappig dat juist in Mijn SNS alles nóg grijzer is geworden. Knap van het reclamebureau dat het ontwerp heeft gemaakt: je iets nieuws laten kiezen dat je eigenlijk niet wilde.

Als zeer ervaren senior-webdesigner stoor ik mij enorm aan een groot aantal kleine slorgidheden die nu op de website zichtbaar zijn. Zeker in een grote organisatie als SNS Bank moeten dit gebrek aan oog voor detail niet kunnen voorkomen. Schijnbaar is het omzetten naar de nieuwe layout een vluggertje geweest, is de groep testklanten niet slim gekozen en is er te weinig aandacht besteed aan de gebruikerservaring (hoe ervaart de gebruiker de website) qua functionaliteit en leesbaarheid (Trebuchet MS is zóóó 1996).

Een aantal voorbeelden: geen marges in oranje knoppen (links en rechts), een verkeerde marge in sommige blauwe knoppen (boven en onder ongelijk), spaties na een link-naam in de lijst met rekeningen en in het rekeningenoverzicht een verkeerd gebruik van breedtes van tabellen (waardoor een witruimte ontstaat). Jammer, onnodig en slordig.

Hallo Bass,
welkom in de community. Ik hoop dat je vaker komt kijken en allen hier scherp houdt!
Mooie bijdrage van je. Er zijn inmiddels meerdere opmerkingen gemaakt over het nieuwe gezicht van de SNS. Jouw opmerkingen zullen zeker meegenomen worden.
Zoals je dan waarschijnlijk ook wel weet (ervaring), is dit het proces zoals het meestal gaat. Het is dan prettig dat er mensen zijn die inzicht kunnen omzetten in duidelijke aanwijzingen waar iets beter kan.
Ga door zou ik zeggen.
Groet,
Ben 🆒
PS "Samen sterk" oid.?
Badge
Hoi ReinoutS,

Kun je aangeven welke browser je gebruikt? Als we dit weten, kunnen we specifieker bekijken hoe we dit probleem gaan oplossen.


Dat is Gnome Web 3.14, een Webkit-gebaseerde browser vergelijkbaar met Safari maar dan op Linux.

Over die kleurtjes voor bij- en afschrijvingen: zoals iemand anders al aangeeft is dat niet geschikt voor kleurenblinden. Dan zijn jullie snel van je groene Waarmerk Drempelvrij-stempeltje af! (Sowieso: zijn die eisen in acht genomen bij het nieuwe ontwerp?)
Reputatie 4
Badge +1
Misschien moet men mensen de optie geven om zelf kleuren te kiezen die ze makkelijk kunnen onderscheiden?
 (Sowieso: zijn die eisen in acht genomen bij het nieuwe ontwerp?)

Ik vraag mij dat dus ook af!
Hopenlijk staat het nu op de agenda.
Groet,
Ben 🆒
PS En ik maar denken; waar blijven mijn inkomsten? :)
Reputatie 3
Badge +1
Hi,

jammer om te horen dat de nieuwe lay-out niet goed bevalt. We nemen jullie feedback zeker mee en ik hoop dat er ook iets aan gedaan wordt.

@Bas & @Sabouma: voor beiden van jullie van harte welkom op SNS Community en fijn dat jullie hier je mening delen. 🙂
Badge
Misschien moet men mensen de optie geven om zelf kleuren te kiezen die ze makkelijk kunnen onderscheiden?


Nee. Als je daaraan gaat beginnen krijg je een wirwar van opties die waarvan het gros van de mensen, als ze ze al zien, niet zal durven veranderen, terwijl de complexiteit om alles goed te laten werken voor de ontwikkelaars van MijnSNS exponentieel toeneemt met het aantal instellingen.

Reageer