SNS

Overzicht foutcodes SNS Mobiel Bankieren app

  • 19 oktober 2016
  • 22 Reacties
  • 52555 Keer bekeken

Badge +1
Hieronder vind je een overzicht van foutcodes die kunnen voorkomen op de SNS Mobiel Bankieren app.

Foutcodes 1 t/m 14, 60, 61, 702, 703, 508, 520, 702, 703, 801 t/m 816, 1004 en 4037 hebben te maken met het netwerk. Er is geen verbinding of deze is te zwak om een verbinding te maken.

Foutcode 1005 kan meerdere oorzaken hebben.

Foutcode 900 is een probleem met het tonen van de betaalrekening. Onze klantenservice kan de rekening opnieuw koppelen.

Foutcode 504 kun je krijgen bij het downloaden van de app. De app is dan niet volledig gedownload.

Foutmelding 807 en 816 zijn niet meer relevant, maar stonden voor de storing met de app op Windows Phone 8.1.

Daarnaast zijn er foutmeldingen die direct aangeven wat er aan de hand is. Bijvoorbeeld wanneer je je daglimiet hebt bereikt.

Het is ook mogelijk dat je een andere code krijgt. Dit gaat dan meestal om rekeningblokkeringen waarvan we de inhoud niet delen. Vaak wordt zo'n blokkering geplaatst door een andere afdeling die dit verder afhandelt.

22 reacties

Misschien handig om even te vermelden dat het uitschakelen van wifi of mobiele data (3G/4G) dit probleem mogelijk verhelpt (zoals bij mij het geval was)
fout code 1005 btw
Badge +2
Goedemorgen Tjeerdoo,

Bedankt voor je toevoeging. Als je foutcode 1005 krijgt, dan heeft dit inderdaad te maken met je netwerk. Soms is het WiFi-signaal zwak waardoor je niet kunt inloggen op de mobiele app, overschakelen naar 3- of 4G is een mogelijke oplossing. Super dat je deze tip deelt met de andere forumleden. Gebruik je de mobiele app vaak?
Gebruik het met enige regelmaat. In mijn geval was de oplossing 4G uitschakelen, kennelijk blokkeerde dat toch iets (terwijl ik verbonden was met wifi, en er was niks mis met mijn wifi signaal)
Badge +1
Gebruik het met enige regelmaat. In mijn geval was de oplossing 4G uitschakelen, kennelijk blokkeerde dat toch iets (terwijl ik verbonden was met wifi, en er was niks mis met mijn wifi signaal)
Goedemorgen Tjeerdo,

Bedankt voor je reactie. Gebeurt het vaker dat de app blokkeert als je WiFi-signaal goed is?
Beste lezer,

Ik krijg al weken een foutcode 1005 als ik een periodiek overboeking in probeer te plannen via de app. Wat is hiervoor de reden. Dit heeft overigens niets met de verbinding te maken.
Badge +2
Goedemorgen dduizend,

Als dit al weken het geval is, dan is het een structureel probleem. Ik kan me voorstellen dat je daar een oplossing voor wil. Verwijder je de app en installeer je 'm opnieuw? Vaak doet dit wonderen. Als dit het probleem niet oplost, laat het me dan weten zodat ik een specialist aan z'n jasje kan trekken.
Beste Marijke,

Ik heb geprobeerd de app te verwijderen, maar nu moet ik eerst weer opnieuw aanmelden met de digipas die ik niet bij me heb. Overigens wanneer stoppen jullie met die digipas, zo onhandig dat je dat ding altijd bij je moet hebben.

Het gekke is dat ik wel vanaf mijn andere rekening nummer een periodieke overboeking kan wijzigen (dit gaat dan wel om een overboeking van de ene SNS rekening op mijn naam naar de andere SNS rekening op mijn naam, waar het probleem zich voordoet bij het inplannen van een overboeking naar een andere bank).
Badge +2
Als je de app verwijdert, dan registreer je je inderdaad opnieuw met je digipas om 'm te activeren. Als je dit hebt gedaan, dan lees ik graag of dit het probleem verhelpt. In dit topic lees je dat we aan het einde van 2018 starten met het afschaffen van de digipas voor de mobiele app. Vind je dat fijn?

Je geeft aan dat je vanaf je andere rekening wel een periodieke overboeking kunt wijzigen. Stel je de overboeking naar de andere bank in vanaf een betaalrekening? Het is niet mogelijk om een periodieke overboeking in te stellen vanaf een spaarrekening.
Opnieuw geactiveerd en nog steeds dezelfde melding. Ik boek over vanaf een betaalrekening.
Ik heb het nu ook geprobeerd om een maandelijkse overboeking in te plannen vanaf de site met digipas, maar ook daar krijg ik een melding dat er een onbekende fout is opgetreden.
Badge +2
Dat klinkt alsof er meer aan de hand is. Stuur je je postcode, huisnummer, achternaam en geboortedatum per mail naar webcare@sns.nl met in het onderwerp de tekst 'Community - overzicht foutcodes sns mobiel bankieren app - dduizend'? Dan kijk ik of ik de oorzaak vind.
Wil je overmaken naar een Moeyou betaalrekening? Bij ASN werkt dat net zo min.

Ik heb ze ge-e-mailt.
Geld wordt overgemaakt naar een Binck rekening gekoppeld aan een Semmie beleggingsrekening. Los overmaken lukt wel. Maar inplannen dus nog steeds niet
Geld wordt overgemaakt naar een Binck rekening gekoppeld aan een Semmie beleggingsrekening. Los overmaken lukt wel. Maar inplannen dus nog steeds niet

https://forum.snsbank.nl/dagelijkse-bankzaken-109/wanneer-kan-ik-automatisch-overboeken-naar-moneyou-11426

Het probleem is bekend. Ze kunnen het blijkbaar op individueel niveau oplossen
Geld wordt overgemaakt naar een Binck rekening gekoppeld aan een Semmie beleggingsrekening. Los overmaken lukt wel. Maar inplannen dus nog steeds niet

Dat schiet niet op. Mail je je gegevens nog een keer naar webcare@sns.nl? Dan zoek ik een oplossing.
ik krijg nu sinds enkele dagen de fout code 4019 te zxien als ik probeer aan te loggen met de vinger afdruk?
Reputatie 5
Badge +4
ik krijg nu sinds enkele dagen de fout code 4019 te zxien als ik probeer aan te loggen met de vinger afdruk?

Hoi @EZWIEKHORST,

Welkom op de community, als je het leuk vindt dan lees je hier meer over ons. Wat nou onhandig dat je een foutmelding krijgt bij het inloggen, dat schiet niet op. In jouw situatie stel ik voor dat je de app verwijdert en daarna opnieuw installeert. In de meeste gevallen werkt dit goed. Als het probleem na het toepassen van deze oplossing blijft bestaan, dan help je natuurlijk graag weer 🙂
Opgelost
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @Psl welkom op de commuity, ik zie dat het probleem met de foutcode al is opgelost. Je vraag heb ik naar dit topic verplaatst, omdat we hier vragen over foutcodes behandelen. Laat gerust van je horen als we je aanvullend ergens mee kunnen helpen.

Hallo, sinds gisteravond krijg ik als ik wil inloggen bij de SNS app een foutcode, de foutcode is 20002. Nu heb ik gisteren nog contact gehad met de SNS bank omdat ik een Phisingmail ontvangen had, zgn van de SNS bank betreffende een nieuwe Digipas. Ik dacht dat deze echt van de bank kwam maar bleek niet zo te zijn, deze Phisingmail is heel nieuw en daarom had de bank het nieuws er nog niet over verspreid. Maar nu kan ik dus opeens niet meer mobiel interbankieren, en inloggen via de website kan ook niet omdat de bank uit voorzorg mijn Digipas geblokkeerd heeft, een nieuwe krijg ik volgende week.
Reputatie 1
Goedemiddag @AlexanderM,

Allereerst: welkom op de community. Goed dat je zo alert bent en meteen actie hebt ondernomen op de phishingmail. Inloggen op je mobiele app staat los van het blokkeren van je digipas. Je kunt alleen geen betalingen boven je limiet van de app verzenden. Is het inmiddels gelukt om in te loggen? Zo niet: mail dan je postcode, huisnummer, achternaam, geboortedatum en -plaats naar Webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Overzicht foutcodes SNS Mobiel Bankieren app'. Ik kijk met je mee wat er aan de hand is.

Reageer