SNS

Beantwoord

Sinds een paar dagen kasboek niet beschikbaar?

  • 4 december 2013
  • 29 Reacties
  • 4368 Keer bekeken

Sinds een paar dagen is het kasboek niet (meer) beschikbaar, is er een storing?
icon

Beste antwoord door Sanne 2 januari 2014, 23:25

Het antwoord is inmiddels te vinden op de inlogpagina:



Ivm herstelwerkzaamheden is het huishoudboekje in Mijn SNS van dinsdag 31 december t/m dinsdag 7 januari 9.00 uur niet beschikbaar.Dinsdag 7 januari is vanaf 9.00 uur het huishoudboekje weer te gebruiken. Onze Excuses voor dit ongemak.

Bekijk origineel

29 reacties

Beste Jan-Dirk,

Wat lastig dat je niet bij het kasboek kunt. Er is voor zover ik weet geen storing. Krijg je een foutmelding op je scherm of gebeurt er iets anders? Als je de omschrijving hiervan en bij een printscreen naar ons mailt (webcare@sns.nl), onderzoeken we het voor je.

De nieuwe naam voor het kasboek is het huishoudboekje. Daarin zijn gisteren technische aanpassingen gedaan om het huishoudboekje overzichtelijker te maken. Dit is misschien even wennen.

- De inkomsten en uitgaven zijn ondergebracht in Overzicht.
- De structuur is aangepast.
- De grafieken zijn gewijzigd.
- Het aantal menu-opties is teruggebracht van 7 naar 5.
- Het automatisch indelen is uitgebreid.

Ook hier op deze community wordt er over gepraat over het huishoudboekje.
Hoi,

Ik zou hier ook op willen reageren. Er lijkt een update te zijn geweest op het huishoudboekje. Bij mij werkt het ook niet meer correct. Als ik * huidige maand* selecteer in Óverzicht' of 'Mijn budget', dan is er niets meer te zien. Bij November is maar een deel van de transacties te zien. Ook merk ik dat het programma mij geen eigen periode meer laat selecteren. Wat is hier aan de hand?

Groeten,

JoaPuck
Hoi JoaPuck,

Bedankt voor je reactie op de SNS Community, welkom! :D

In verband met herstelwerkzaamheden zijn transacties van maandag 9 december t/m donderdag 12 december niet zichtbaar in het huishoudboekje van “Mijn SNS”. Op donderdag 12 december worden de werkzaamheden afgerond en daarmee worden de transacties met terugwerkende kracht in het huishoudboekje gezet.

Onze excuses voor het ongemak.
Hoi

Bij mij werkt hij ook sinds een paar dagen niet meer, ik krijg het hele huishoudboekje niet meer te zijn en ook geen spaarpotjes die eerst kon aanmaken ook niet meer en dat is sinds 4 dagen zo.

M. V. Groet

Betsie
Waarom zijn er iedere keer toch weer wijzigingen in het "huishoudboekje" denk je het net weer goed te hebben ingericht wordt er weer van alles aangepast. Nu ligt het er weer uit tot volgende week en kun je zeker weer overnieuw beginnen! Ik vind het waardeloos en ben van plan om dit ook niet meer te gebruiken. Zal het in het vervolg wel weer gewoon per maand gaan uitprinten en eventueel gaan arceren.
ik ben 'm ook kwijt, ook niet meer als optie bij de instelling aan- of uit te vinken (zojuist even gecheckt bij de pdf-handleiding, daar staat het nog wel vermeld als manier om 'm aan- uf uit te zetten)
lijkt tóch een structurele probleem

groetjes, Marc
Reputatie 4
Badge +1
Het antwoord is inmiddels te vinden op de inlogpagina:



Ivm herstelwerkzaamheden is het huishoudboekje in Mijn SNS van dinsdag 31 december t/m dinsdag 7 januari 9.00 uur niet beschikbaar.Dinsdag 7 januari is vanaf 9.00 uur het huishoudboekje weer te gebruiken. Onze Excuses voor dit ongemak.

Reputatie 3
Badge +1
Het antwoord is inmiddels te vinden op de inlogpagina:

Daarom moet de SNS bank dit soort berichten niet op de inlogpagina zetten. Ten eerste is dat hinderlijk omdat je onnodig naar beneden moet scrollen voor de inlogvelden, ten tweede wordt het bericht niet opgemerkt omdat mensen gewend zijn om het te negeren en meteen naar de inlogschermen te gaan (je bent immers bezig om in te loggen nietwaar?!), en ten slotte heeft het bericht niets te maken met het inloggen zelf en is dus op dat moment niet relevant.

Pas na het inloggen wordt het bericht relevant als mensen op zoek gaan naar het huishoudboekje, maar dan is het bericht niet meer vindbaar; het staat immers niet in de rechterkolom bij 'Mijn berichten' !!! 

Ergo: de vraag wordt hier op de community (in diverse verschillende topics) gesteld.

Groeten,
Stefan


PS: het bericht op de inlogpagina staat er al sinds de jaarwisseling. Zie mijn bericht op 1 januari hierover
Ik ben maar stil!
Dovemansoren o.i.d.
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Goedemorgen,

Dank voor jullie toelichting, Stefan & Sanne. Zoals gezegd is het Huishoudboekje vanaf morgen weer zichtbaar.

@Stefan Ik zal je punt mbt het inlogscherm nogmaals doorzetten naar de verantwoordelijken.

@JoaPuck, Betsie & MRodenburg Welkom op SNS Community!
Hallo,

allemaal in de eerste plaats en goed 2014 gewenst!
Ik mis helaas sinds een tijdje het Kasboek in de linkerkolom.
Ligt dat aan mijn instellingen of is het tijdelijk uit de lucht gehaald?

alvast bedankt!
Hallo,

allemaal in de eerste plaats en goed 2014 gewenst!
Ik mis helaas sinds een tijdje het Kasboek in de linkerkolom.
Ligt dat aan mijn instellingen of is het tijdelijk uit de lucht gehaald?

alvast bedankt!

Hoi Driver 79,
Ook de beste wensen.
Je "missen" is inderdaad correct, we missen dat allemaal. :(
Zoals je op meerdere plaatsen kunt lezen (o.a. hier in community en op inlogscherm MijnSNS) is men het HH boekje aan het "oplappen".
Als je dit leest is het mogelijk al weer wel bereikbaar via je MijnSNS. (di 7-1 vanaf 9.00u).
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 3
Badge +1
De datum wanneer het huishoudboekje weer beschikbaar komt, schuift steeds verder op :o

De eerste keer dat ik het bericht opmerkte op de inlogpagina, stond er nog 6 januari. Gisteren werd dat al snel 7 januari en vandaag schuift de datum al weer op naar overmorgen 9 januari. Kennelijk zijn de problemen lastig te fixen...

Groeten,
Stefan
ZOU VANDAAG TOCH WEER GEPLAAST WORDEN HET HUISHOUDBOEKJE😕
Hallo allemaal,

Zoals jullie al hebben opgemerkt, is het huishoudboekje vandaag helaas nog niet zichtbaar zoals gepland was. Excuses hiervoor.

Hoogstwaarschijnlijk is het huishoudboekje morgen wel weer beschikbaar. Ik zeg hoogstwaarschijnlijk omdat IT te maken heeft met vele afhankelijkheden. Hierdoor kunnen we het helaas niet met 100% garanderen.
Het zal eens niet aan de IT liggen, verwijder het dan maar helemaal dan hoeven we ons ook niet te ergeren aan deze dingen. Wat je niet hebt mis je ook niet
Reputatie 3
Badge +1
Het huishoudboekje is er weer :o

Zo op het eerste gezicht werkt het nu stabiel, ik ben er nog niet uitgegooid en heb ook nog geen foutmeldingen gehad gat het huishoudboekje niet beschikbaar is.

Helaas zijn de overige fouten (voor zover ik nu heb kunnen testen) nog niet opgelost. Zie ook mijn bijdragen in een andere discussie over het huishoudboekje.
Nadat ook ik het huishoudboekje een paar dagen/weken zoek was zie ik deze nu weer staan. Ik heb met de nieuwe layout wel een heel (voor mij) irritant probleem. Ik zie niet alleen de posten die nog ingedeeld moeten worden, maar ik zie alle posten, waardoor ik het overzicht van wat ik nog moet indelen volledig kwijt ben. Ik hoop op een snelle verbetering anders schakel ik het huishoudboek uit.
Ik kan het huishoudboekje niet vinden, bij transacties indelen geeft hij aan dat hij 7 januari weer beschikbaar is. Wanneer is het 7 januari?? volgend jaar???
Reputatie 3
Badge +1
Kennelijk is het huishoudboekje weer in onderhoud, maar hebben ze de oude melding van vorige week er opnieuw opgezet. Erg verwarrend op deze manier.
:eek:

Groeten,
Stefan
Reputatie 3
Badge +1
Vanochtend is de "onderhoudsmelding" weer verdwenen, maar daarvoor in de plaats zijn alle oude fouten weer teruggekomen, inclusief het feit dat ik regelmatig helemaal uit 'Mijn SNS' word gegooid en opnieuw moet inloggen en inclusief de bijna voortdurende foutmelding: "Er gaat iets fout. Kasboek is momenteel niet beschikbaar".

Totaal onbruikbaar geworden. Terug bij af dus... :(

Groeten,
Stefan
Hallo allemaal,

Het huishoudboekje (inclusief spaarpotten) is inderdaad niet stabiel. Er is daarom besloten het huishoudboekje weer uit te zetten binnen “Mijn SNS”. Vanuit IT hebben we de toezegging dat het morgenochtend weer opgelost.

We zijn ons ervan bewust dat deze toezegging al eerder is gedaan en vinden het ook vervelend dat het probleem toch nog niet is opgelost. Nogmaals excuses voor het ongemak. We hopen dat het morgen definitief is opgelost.
Ik weet niet wat er zoals wordt opgelost in het Huishoudboekje maar het lijkt paniekvoetbal. De ene na de andere wijziging werkt niet.
Ik heb het huishoudboekje weer eens aangezet vandaag, maar ik zie nog altijd fouten. Omdat een deel van die fouten mogelijk te wijten is aan externe bankmutaties (ING)  die ik maandelijks inlas tot voor kort, probeer ik nu deze 'andere rekeningen' te verwijderen. Zelfs dat lukt niet. Ik zet het huishoudboekje in een lange winterslaap. Hopelijk komt het ooit goed. Sterkte ermee.
Reputatie 3
Badge +1
Ik ben gestopt met het gebruiken van het nieuwe huishoudboekje. Geef mij het oude houshoudboekje maar weer terug; ondanks de beperkingen die daar in zaten kon ik er beter mee uit de voeten dan wat we nu hebben.

Groeten,
Stefan
Ik ga hem niet gebruiken, maar om een beetje "bij te blijven" had ik hem geactiveerd. Vanmiddag (en al eerder) klikte ik op "mijn andere rekeningen" (onder HH boekje) en moest opnieuw inloggen!!???
Nu nog maar eens geprobeerd en tot 3x toe "A fatal error occurred
"!!???
Ik heb het idee dat de hele IT een behoorlijke pui(ij)nzooi is.
Het doet me denken aan mijn kennis van een situatie (voor ongeveer 20jr) bij een groot, internationaal bedrijf. Men had de IT ingekocht bij een Brits bedrijf. Men wilde meer en anders, maar liep tegen grote problemen aan bij de leveranciers. Uiteindelijk eigen IT opgetuigd, met alle gevolgen van dien. Hoge kosten, onoverzichtelijk, rommelig en lange tijd steeds grote problemen. De gebruikers (medewerkers) konden er niet/slecht mee overweg!!
Ik hoop dat ze bij SNS snel de boel op een rij krijgen, anders ben ik bang dat het veel geld (klanten) gaat kosten.
Groet,
Ben 🆒

Reageer