SNS

SNS stopt met mobiele app voor Windows Phone

  • 22 mei 2017
  • 174 Reacties
  • 13494 Keer bekeken

  • Oud community manager
  • 67 reacties
Steeds minder mensen hebben een Windows Phone. Dat zien we ook bij onze app-gebruikers: ongeveer 1% regelt zijn/haar bankzaken op een Windows Phone. De kosten om de app voor deze kleine groep te onderhouden zijn gewoon te hoog. Daarom kunnen onze klanten vanaf 1 oktober de SNS Mobiel Bankieren app niet meer gebruiken op een Windows Phone.

We hebben ervoor gekozen om onze app voortaan alleen nog aan te bieden voor iOS en Android. Vanaf 1 oktober werkt de app niet meer op Windows Phone toestellen. De rekening(en) blijven gewoon bestaan, maar je kunt er niet meer via de app bij. Natuurlijk zijn alle bankzaken nog wel te regelen in Mijn SNS op de computer, tablet en zelfs telefoon.
Ook goed om te weten: We zijn druk bezig met het ontwikkelen van een responsive ‘Mijn’ omgeving, waardoor je straks heel makkelijk op alle telefoons online bankiert.

174 reacties

Ben ik nie blij mee!!!!
En met jou, meerdere mensen niet.Ik heb zelf een Android toestel en zal er niets van merken. Dit was echter wel te voorzien (al hebben ze dat de afgelopen jaren niet toe willen/kunnen geven). Voortschrijdend inzicht, heet dat.
ik wordt gediscrimineerd !!
Kopen we een makkelijke goedkope telefoon en nou gooien ze die app eruit ! BALEN
Krijg ik nu een andere telefoon dan ??
Kan ook al niet meer pinnen bij de SNS, daarvoor moet ik naar de buurman , die ING of AMRO heet....tijd om te onderzoeken of overstappen een optie is. !!!
Goedemorgen b2017,

Welkom op de community. Ik snap dat je met je neus in de boter valt met dit nieuws. Om samen naar een oplossing te kijken, raad ik je aan om een klacht in te dienen.
Daarnaast is het vreemd dat je niet kunt pinnen. Wat is er met je betaalpas aan de hand?

Hopelijk vinden we samen passende oplossingen voor het pinnen en de mobiele app, zodat het niet nodig is om over te stappen. Ik zie je niet graag vertrekken.

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. In dit topic Het SNS Team stelt zich voor maak je kennis met het moderatieteam.
treurig; het meest complete zakelijke platform wordt niet meer bediend
Goedemiddag geerthielema,

Ook jou heet ik van harte welkom op de community. Het is geen leuk nieuws als je een Windows Phone hebt, dat snap ik. Gelukkig zijn we bezig met het responsive maken van Mijn SNS, waardoor je je gegevens ook op je Windows Phone kunt raadplegen.

We vinden het leuk als je jezelf voorstelt in de Koffiekamer.
Reputatie 4
Badge +1
Het was misschien netter geweest om ff te wachten tot de site responsive is voordat de stekker uit de Windows Phone app getrokken wordt. 1% zijn blijkbaar nog steeds een hoop mensen...
Dus klanten met een WindowsPhone krijgen nu ook korting op de kosten voor hun betaalrekening, wegens geen service?
Echt ongelooflijk hoe jullie met de minderheid die geen android of iphone gebruikt omgaan. Jullie jagen mensen daarmee op kosten, dat is Niet, ik herhaal Niet normaal.. En dit mag je inderdaad interpreteren als een heel grote klacht.
Reputatie 3
Badge +1
Ik vind het ook pure discriminatie dat er nooit een SNS app is geweest voor mijn BlackBerry...
😉
Met mijn T65 was het ook al behelpen.
Dus klanten met een WindowsPhone krijgen nu ook korting op de kosten voor hun betaalrekening, wegens geen service?
Echt ongelooflijk hoe jullie met de minderheid die geen android of iphone gebruikt omgaan. Jullie jagen mensen daarmee op kosten, dat is Niet, ik herhaal Niet normaal.. En dit mag je inderdaad interpreteren als een heel grote klacht.

Hoi novemberland,

We beseffen dat deze maatregel inderdaad ongunstig uitpakt voor een kleine groep klanten. Ik adviseer je daarom een klacht in te dienen. Onze afdeling Klachtenmanagement mag jou een voorstel doen om je tegemoet te komen in de kosten.
Ook de ABN AMRO stopt met de app voor Windows telefoons. Zie dit item
Dus klanten met een WindowsPhone krijgen nu ook korting op de kosten voor hun betaalrekening, wegens geen service?
Echt ongelooflijk hoe jullie met de minderheid die geen android of iphone gebruikt omgaan. Jullie jagen mensen daarmee op kosten, dat is Niet, ik herhaal Niet normaal.. En dit mag je inderdaad interpreteren als een heel grote klacht.

Hoi novemberland,

We beseffen dat deze maatregel inderdaad ongunstig uitpakt voor een kleine groep klanten. Ik adviseer je daarom een klacht in te dienen. Onze afdeling Klachtenmanagement mag jou een voorstel doen om je tegemoet te komen in de kosten.


Dat wil ik wel doen, maar dat gaat dan (ook) via sociale media... Ik waarschuw alvast maar even...
Wat een blamage op servicegebied. Ik krijg zojuist een brief waarin staat dat vanaf 1 oktober 2017 de SNS app stopt op Windows Phone 10. Het beschikbaar hebben van de app was de reden om bij SNS Bank te blijven. Na 50 jaar afscheid nemen en een andere bank zoeken doet wel wat pijn. En waarschijnlijk ook een hoop gedoe.
Hoi Simon T,

Het is jammer om te lezen dat je een andere bank zoekt na het nieuws over de app voor Windows Phone. Hopelijk begrijp je de reden van deze beslissing. Ik raad je aan een klacht in te dienen als deze maatregel voor jou ongunstig uitvalt. Onze afdeling Klachtenmanagement mag jou een voorstel doen om je tegemoet te komen in de kosten als je hiervoor openstaat.
Toch ook maar registreren om te reageren.

Ook ik ben namelijk een Windows Phone gebruiker. Het bericht is zeer teleurstellend. Daarentegen vind ik het wel erg netjes om het per briefpost te melden aan de betreffende klanten. Toch nog een puntje gescoord.

Recent volg ik een beetje de voortgang van Windows Phone. En misschien is het wel terecht dat dit gebeurt. Al zo'n anderhalf jaar is er geen nieuwe Lumia verschenen, hooguit een enkel 3e partij toestel. Voorlopig zal er ook weinig gaan gebeuren. Ik ben nog wel overtuigd dát er iets gaat komen, maar wát dat zal zijn is zeer de vraag. Ik kan mij voorstellen dat de kosten, die mij behoorlijk groot lijken voor een bankieren app, simpelweg niet meer te verantwoorden zijn. Erg jammer voor mij, en die andere 1% van de klanten, maar Windows Phone zit nu eenmaal even in een flinke dip. Ik ga er waarschijnlijk toch geen andere telefoon voor kopen. Overstappen naar een andere bank lijkt me ook niet zo nuttig. De anderen zullen vanzelf volgen met soortgelijke besluiten.

Voor wat betreft de 'responsive Mijn omgeving'. Dergelijke initiatieven werkt doorgaans wel goed, maar het belangrijkste is 'mobiel' bankieren. Dat is: 'zonder digipas'. Maar dat zal niet zo makkelijk gaan zeker?

Bedankt in elk geval dat jullie het nog enkele jaren hebben willen doen. Niet meteen in de prullenbak gooien, maar zet 'm koel. Windows komt een keer terug. En hopelijk met een wat beter getrainde marketing afdeling daar bij MS...


(Zo, en dan nu even naar de koffiekamer, want daar sturen ze alle nieuwe leden heen.)
Steeds minder mensen hebben een Windows Phone. Dat zien we ook bij onze app-gebruikers: ongeveer 1% regelt zijn/haar bankzaken op een Windows Phone. De kosten om de app voor deze kleine groep te onderhouden zijn gewoon te hoog. Daarom kunnen onze klanten vanaf 1 oktober de SNS Mobiel Bankieren app niet meer gebruiken op een Windows Phone.

We hebben ervoor gekozen om onze app voortaan alleen nog aan te bieden voor iOS en Android. Vanaf 1 oktober werkt de app niet meer op Windows Phone toestellen. De rekening(en) blijven gewoon bestaan, maar je kunt er niet meer via de app bij. Natuurlijk zijn alle bankzaken nog wel te regelen in Mijn SNS op de computer, tablet en zelfs telefoon.
Ook goed om te weten: We zijn druk bezig met het ontwikkelen van een responsive ‘Mijn’ omgeving, waardoor je straks heel makkelijk op alle telefoons online bankiert.
Jammer dat jullie met de app stoppen. Ik stop dan ook per 1-10 na 60 jaar klant zijn bij sns
Jammer, mijn vrouw moet nu ook verplicht een andere telefoon.

We zijn druk bezig met het ontwikkelen van een responsive ‘Mijn’ omgeving, waardoor je straks heel makkelijk op alle telefoons online bankiert. Kan waarschijnlijk niet op tegen een app met functies zoals met QR code ideal betalingen doen.

Onze afdeling Klachtenmanagement mag jou een voorstel doen om je tegemoet te komen in de kosten als je hiervoor openstaat. Kan hier iets meer info over gegeven worden?
Toch ook maar registreren om te reageren.

Ook ik ben namelijk een Windows Phone gebruiker. Het bericht is zeer teleurstellend. Daarentegen vind ik het wel erg netjes om het per briefpost te melden aan de betreffende klanten. Toch nog een puntje gescoord.

Recent volg ik een beetje de voortgang van Windows Phone. En misschien is het wel terecht dat dit gebeurt. Al zo'n anderhalf jaar is er geen nieuwe Lumia verschenen, hooguit een enkel 3e partij toestel. Voorlopig zal er ook weinig gaan gebeuren. Ik ben nog wel overtuigd dát er iets gaat komen, maar wát dat zal zijn is zeer de vraag. Ik kan mij voorstellen dat de kosten, die mij behoorlijk groot lijken voor een bankieren app, simpelweg niet meer te verantwoorden zijn. Erg jammer voor mij, en die andere 1% van de klanten, maar Windows Phone zit nu eenmaal even in een flinke dip. Ik ga er waarschijnlijk toch geen andere telefoon voor kopen. Overstappen naar een andere bank lijkt me ook niet zo nuttig. De anderen zullen vanzelf volgen met soortgelijke besluiten.

Voor wat betreft de 'responsive Mijn omgeving'. Dergelijke initiatieven werkt doorgaans wel goed, maar het belangrijkste is 'mobiel' bankieren. Dat is: 'zonder digipas'. Maar dat zal niet zo makkelijk gaan zeker?

Bedankt in elk geval dat jullie het nog enkele jaren hebben willen doen. Niet meteen in de prullenbak gooien, maar zet 'm koel. Windows komt een keer terug. En hopelijk met een wat beter getrainde marketing afdeling daar bij MS...


(Zo, en dan nu even naar de koffiekamer, want daar sturen ze alle nieuwe leden heen.)


Hoi Dirk van der Plas,

Welkom op de community. Zojuist reageerde ik op je bericht in de Koffiekamer, ik ben blij om te zien dat je die hebt gevonden. We houden inderdaad alle technische ontwikkelingen op het gebied van internetbankieren en mobiele telefoons nauw in de gaten. Met het responsive maken van Mijn SNS wordt het internetbankieren makkelijker. Je digipas is dan nodig om in te loggen op je telefoon via de website. Dat is inderdaad een verschil met mobiel bankieren via de app. Fijn dat je de boodschap positief ontvangt, ondanks dat het voor jou nadelige gevolgen heeft.

Jammer dat jullie met de app stoppen. Ik stop dan ook per 1-10 na 60 jaar klant zijn bij sns

Hoi barkie56,

Jammer dat je ons om deze reden verlaat. Heb je een voorstel ontvangen van de afdeling Klachtenmanagement? Hopelijk kunnen mijn collega's je op andere gedachten brengen.

Jammer, mijn vrouw moet nu ook verplicht een andere telefoon.

We zijn druk bezig met het ontwikkelen van een responsive ‘Mijn’ omgeving, waardoor je straks heel makkelijk op alle telefoons online bankiert. Kan waarschijnlijk niet op tegen een app met functies zoals met QR code ideal betalingen doen.

Onze afdeling Klachtenmanagement mag jou een voorstel doen om je tegemoet te komen in de kosten als je hiervoor openstaat. Kan hier iets meer info over gegeven worden?


Hoi Vincent_,

Het responsive maken van Mijn SNS zorgt er niet voor dat de functies 1 op 1 worden overgenomen, maar biedt wel meer mogelijkheden om Mijn SNS verder te ontwikkelen.
De afdeling Klachtenmanagement kijkt naar je persoonlijke situatie en mag op basis daarvan een voorstel doen. Vraag je je vrouw of ze dit wil overwegen?
Ik heb hiervoor maar een woord, WAARDELOOS!. Mijn vrouw en ik maken beide met veel gemak gebruik van een Windows Phone en het SNS appje. Ik ben sinds kort overgestapt van de ING naar de SNS omdat ik wat betreft klantvriendelijkheid een goed gevoel had bij de SNS. Tot nu toe bleek dat ook waar te zijn en heb ook mijn verzekeringen bij de SNS ondergebracht. Ik baal van de kosten en de snelheid waarmee uw besluit genomen is, iets opheffen waarvoor nog geen fatsoenlijk alternatief is vind ik een vorm van klanten in de kou laten staan. Ik hoop dat u uw besluit nog eens wilt overwegen, tenminste totdat er door ex gebruikers van de Windows Phone app een mening hebben kunnen geven over het alternatief. 😠. Moet ik weer gaan IDEAL gaan gebruiken via de site, werkt voor geen meter omdat de afloop anders is dan normaal op de site. Ik ben boos en met mij meerdere zie ik.
Jan
Goedemorgen Jan1945,

Ook al ben je niet blij met het nieuws, ik wil je alsnog welkom heten op de community. Het is fijn om te lezen dat onze service de reden is dat je bent overgestapt. De beslissing om te stoppen met Windows Phone is weloverwogen genomen en draaien we niet terug. De kosten wegen niet op tegen de relatief kleine groep die we ermee bedienen. Hopelijk heb je begrip voor deze keuze en kunnen we je op korte termijn alsnog de gewenste service leveren via de responsive Mijn SNS.
Hallo Irene :-)

Komt dat response gedeelte voordat de ondersteuning verdwijnt?
Hoi Sjaakie93 🙂

Het is nog niet bekend wanneer de responsive Mijn SNS live wordt gezet.
Dat vraag ik niet..

Reageer