SNS

Beantwoord

Storing: Mijn SNS en Community

  • 29 november 2014
  • 49 Reacties
  • 2645 Keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik heb het net ook telefonisch aan de helpdesk door gegeven maar de linke tussen mySNS en de community is stuk.
Als je op mijn topics of soort gelijke links klinkt krijg je een kopie van het scherm waar je al in zit. Dat geldt ook als je op  SNS community - meest actueel klinkt.

Blijkbaar is de community alleen benaderbaar als je direct de goede URL intoetst.
icon

Beste antwoord door Wanda 2 december 2014, 18:26

De storing tussen Mijn SNS en de community is opgelost! Als het goed is kan iedereen weer inloggen en reageren.



@Erik, ik zie dat de koppeling bij jou nog niet helemaal werkt, ik ga hier achteraan.
Bekijk origineel

49 reacties

Ik heb het net ook telefonisch aan de helpdesk door gegeven maar de linke tussen mySNS en de community is stuk.
Als je op mijn topics of soort gelijke links klinkt krijg je een kopie van het scherm waar je al in zit. Dat geldt ook als je op  SNS community - meest actueel klinkt.

Blijkbaar is de community alleen benaderbaar als je direct de goede URL intoetst.

Bij mij werkt het ook niet (chroom).
Lijkt (aan link linksonderaan te zien) dat wel de community wordt aangeroepen, maar dan terugvalt op huidige pagina!
Groet,
Ben 🆒
Badge
Ik heb het net ook telefonisch aan de helpdesk door gegeven maar de linke tussen mySNS en de community is stuk.
Als je op mijn topics of soort gelijke links klinkt krijg je een kopie van het scherm waar je al in zit. Dat geldt ook als je op  SNS community - meest actueel klinkt.

Blijkbaar is de community alleen benaderbaar als je direct de goede URL intoetst.

Bij mij werkt het ook niet (chroom).
Lijkt (aan link linksonderaan te zien) dat wel de community wordt aangeroepen, maar dan terugvalt op huidige pagina!
Groet,
Ben 🆒


En bij mij (met Firefox) ook niet.
Het kostte dan ook wat moeite om mijn zeer korte commentaar op het nieuwe jasje te geven want ik kon het forum niet vinden 😉


Het kostte dan ook wat moeite om mijn zeer korte commentaar op het nieuwe jasje te geven want ik kon het forum niet vinden ;-)

"Men" voelde nattigheid!:)
Groet,
Ben 🆒
Badge


Het kostte dan ook wat moeite om mijn zeer korte commentaar op het nieuwe jasje te geven want ik kon het forum niet vinden ;-)

"Men" voelde nattigheid!:)
Groet,
Ben 🆒


HAHA Ben je bent een kanjer. Als ik jouw korte commentaren lees en die van Jan wordt ik weer blij.
Goedemiddag,

Bedankt voor jullie reacties. Er is momenteel inderdaad een storing tussen Mijn SNS en de community. Waar dit door veroorzaakt wordt weet ik (nog) niet. Uiteraard gaan wij ons uiterste best doen om deze storing zo snel mogelijk op te lossen. Ik houd jullie op de hoogte.

Fijne zondag nog!

Groet, Wanda
Goedemiddag,

Bedankt voor jullie reacties. Er is momenteel inderdaad een storing tussen Mijn SNS en de community. Waar dit door veroorzaakt wordt weet ik (nog) niet. Uiteraard gaan wij ons uiterste best doen om deze storing zo snel mogelijk op te lossen. Ik houd jullie op de hoogte.

Fijne zondag nog!

Groet, Wanda

Hoe staat het hiermee?
Vannacht was het nog steeds aanwezig (trouwens van de community naar MijnSNS werkt "normaal")
Ik schreef ergens al, dat als je volgens mij uitgelogd bent (cookie weg is/ er niet is ) ik niet meer in de community kon.
Groot probleem dus! Vooral voor nieuwe klanten op de community.
Groet,
Ben 🆒
Hoi Ben,

Het probleem is bekend, er wordt hard gewerkt aan een oplossing. We houden je op de hoogte.
Er is momenteel een transactievertraging binnen Mijn SNS. Alle transacties worden wel verwerkt, maar zijn niet zichtbaar. We werken aan een oplossing. Hierdoor is het zoeken naar de oplossing van het probleem met de koppeling tussen Mijn SNS en de community even stil komen te liggen.

Excuses voor het ongemak.
De storing van gisteren is verholpen. Alle transacties binnen Mijn SNS zijn weer bijgewerkt. Bedankt voor jullie geduld.
Ik heb het net ook telefonisch aan de helpdesk door gegeven maar de linke tussen mySNS en de community is stuk.
Als je op mijn topics of soort gelijke links klinkt krijg je een kopie van het scherm waar je al in zit. Dat geldt ook als je op  SNS community - meest actueel klinkt.

Blijkbaar is de community alleen benaderbaar als je direct de goede URL intoetst.


HELP Ik heb dit probleem nog steeds :mad:.  De community kan ik alleen maar bereiken via mijn startpagina van internetbankieren, dan naar klantenservice en dan naar SNS Community. Reageren, een vraag stellen of iets dergelijks kon niet. Elke link leidde mij terug naar mijn startpagina van het internetbankieren. Dit had ik ook in chrome. Heel toevallig (?) kan ik nu wel deze vraag van Eva van Goor citeren. Hopelijk wordt dit snel opgepakt en kan ik weer normaal op de community.
HELP
Reputatie 3
Badge +1
Het probleem om vanuit 'Mijn SNS' naar de Community te gaan, is nog niet opgelost. Ik merkte net iets bijzonders: ik had 'Mijn SNS' geopend en daarna de 'Zelf beleggen' omgeving geopend. Toen ik terugkeerde naar 'Mijn SNS' en op een link klikte die naar de community zou moeten leiden, werd er wel een nieuwe pagina geopend, maar die kwam uit in de 'Zelf beleggen' omgeving. Ik had verwacht dat ik of in de Community uit zou komen, of in 'Mijn SNS' zou blijven. 
:eek:
Dit heeft veel weg van een 'simpele' programmeerfout...
Het probleem om vanuit 'Mijn SNS' naar de Community te gaan, is nog niet opgelost. Ik merkte net iets bijzonders: ik had 'Mijn SNS' geopend en daarna de 'Zelf beleggen' omgeving geopend. Toen ik terugkeerde naar 'Mijn SNS' en op een link klikte die naar de community zou moeten leiden, werd er wel een nieuwe pagina geopend, maar die kwam uit in de 'Zelf beleggen' omgeving. Ik had verwacht dat ik of in de Community uit zou komen, of in 'Mijn SNS' zou blijven. 
:eek:
Dit heeft veel weg van een 'simpele' programmeerfout...



Maar dan wel één die op meerdere plaatsen fout zit. Waarom kan ik alleen in Chrome reageren (en niet meer in Firefox)? waarom leiden de meeste links mij naar mijn startpagina in het internetbankieren?
Op dit moment zijn we nog hard bezig met de nasleep van de storing met de vertraagde transacties. Zodra dit volledig is afgehandeld kunnen we de storing tussen Mijn SNS en de community oppakken. Nog even geduld dus, zodra ik nieuws heb, meld ik het meteen.
Ik dacht al dat het aan mij lag. Maar ik kom ook nog steeds terug op de Overzichtspagina va Mijn SNS....
Ik kom alleen og maar hier op de Community als ik mijn standard browser verander in IE11, en daarbij de directe URL gebruik i.c.m. oude inlogcookies....
Ik dacht al dat het aan mij lag. Maar ik kom ook nog steeds terug op de Overzichtspagina va Mijn SNS....
Ik kom alleen og maar hier op de Community als ik mijn standard browser verander in IE11, en daarbij de directe URL gebruik i.c.m. oude inlogcookies....

Precies, zolang je nog een "goede" cookie hebt, kun je inloggen. Daarna kun je het (bijna? Ga nog even de "omwegen via help enz. proberen) vergeten en moet je dus wachte en wac.... en ...
Verschillende browsers bewaren op verschillende plekken hun cookies,
dus het is een leuke tip; probeer eens een andere browser van je (als je daar ooit eens mee was ingelogd bij de Community).
Groet,
Ben 🆒
PS Mischien moet ik maar wat meer schrijven, meelezen kan altijd" Dus dan heb je toch nog wat in de community te lezen! Heeft ook nog het voordeel voor mij, dat ik weinig weerwoord zal krijgen.:)
PS2 De Mods nu ook voor een deel al op Kerstvakantie gestuurd? :D
De storing tussen Mijn SNS en de community is opgelost! Als het goed is kan iedereen weer inloggen en reageren.

@Erik, ik zie dat de koppeling bij jou nog niet helemaal werkt, ik ga hier achteraan.
Reputatie 3
Badge +1
De storing tussen Mijn SNS en de community is opgelost! Als het goed is kan iedereen weer inloggen en reageren.

Bij deze bevestigd!
Ik kom nu weer uit waar ik heen wilde gaan bij het klikken van de link in 'Mijn SNS'
🆒
1. Ik krijg geen e-mail om mijn wachtwoord in te stellen nu ik een nieuwe account heb aangemaakt op de Community van SNS
2. Wat was de oorzaak van de storing gisteren waardoor alles "bleef liggen"?
Bij thuiskomst toch even snel proberen, en het werkt weer!  ppffff,
Groet,
Ben 🆒
Bij thuiskomst toch even snel proberen, en het werkt weer!  ppffff,
Groet,
Ben 🆒

-
Goedemorgen lezer!!
-
En nu ligt alles er weer uit?
Beveiligingsverbinding https werkt niet. Kan herkomst certificaat niet controleren oid.?
Kan nog wel inloggen via onbeveiligde verbinding, met streep door HTTPS en waarschuwing.
Of dit geplaatst wordt? Ja dus, aanvullingen onderaan.

Groet,
Ben 🆒
PS Ik kan niet naar Home in de community, alle tabbladen behalve forum, werken niet "pagina niet gevonden"
Lijkt of het te maken heeft met de verbinding met SNS servers
Lukt schijnbaar weinigen in te loggen, 5 online

En nu ligt alles er weer uit?
Beveiligingsverbinding https werkt niet. Kan herkomst certificaat niet controleren oid.?
Kan nog wel inloggen via onbeveiligde verbinding, met streep door HTTPS en waarschuwing.
Of dit geplaatst wordt? Ja dus, aanvullingen onderaan.

Groet,
Ben 🆒
PS Ik kan niet naar Home in de community, alle tabbladen behalve forum, werken niet "pagina niet gevonden"
Lijkt of het te maken heeft met de verbinding met SNS servers
Lukt schijnbaar weinigen in te loggen, 5 online


Hi Ben, de problemen werden veroorzaakt bij het installeren van een nieuw beveligingcertificaat. Daardoor was de community vanochtend ook niet bereikbaar. 

Waarschijnlijk staat er nu nog iets in je cache, waardoor je deze melding krijgt. Als je de pagina refreshed kom je wel via een beveiligde verbinding op de community. Wil je dat even voor mij testen?
Reputatie 3
Badge +1
Hi Ben, de problemen werden veroorzaakt bij het installeren van een nieuw beveligingcertificaat. Daardoor was de community vanochtend ook niet bereikbaar. 

Zo, het werkt weer. En inderdaad een kakelvers nieuw certificaat (2 december 2014 uitgegeven) 🆒
Reputatie 2
Badge
Hoera! Ook hier werkt het weer!
Hallo Wanda,

Ik had dit al ergens aangegeven op het forum gisteren (heb mij nieuw aangemeld), maar ik kreeg geen link met wachtwoord via mijn e-mail..

Nu weet ik niet of dat nodig is, maar toch ik meld het maar even.

Groeten,
Marcel
Hallo Wanda,

Ik had dit al ergens aangegeven op het forum gisteren (heb mij nieuw aangemeld), maar ik kreeg geen link met wachtwoord via mijn e-mail..

Nu weet ik niet of dat nodig is, maar toch ik meld het maar even.

Groeten,
Marcel


Hallo Marcel,

Welkom op de community! Ik had je reactie inderdaad gezien. Je krijgt geen bevestigingsmail met je wachtwoord. Wachtwoorden versturen via de mail is niet veilig. Daarnaast is je community account gekoppeld aan je Mijn SNS omgeving. Je logt dus via Mijn SNS in op de community. 

Leuk dat je meteen zo actief bent met reageren! Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. We hopen je snel weer te zien.

Groet, Wanda

Reageer