SNS

Beantwoord

Storneren van een overboeking lukt niet in Mijn SNS

  • 7 juli 2015
  • 3 Reacties
  • 1054 Keer bekeken

heb vandaag 223 euro overgemaakt na trampoline winkel , voor een trampoline .
maar dit heeft mijn dochter zonder mijn toestemming gedaan. ik wil het terug boeken
maar
dat gaat niet !!!! incasso overzicht staat geen geweigerde of ingeplande incasso,s of
niks van bij terwijl ik vandaag 4 verschillende incasso heb uitgevoerd .. !!!! dus als goed
is moet ik dat toch terug kunnen halen?
hoop dat iemand mij een heel duidelijke antwoord en uitleg kan geven . want die olaf van het filmpje
 die zegt ook zomaar wat blijkt nu wel ....... HELP!!!!!!!!!!!
icon

Beste antwoord door Sanne 7 juli 2015, 23:52

Dag Henkes,

Een overschrijving kan je niet terug draaien. Je zal aan de ontvanger moeten vragen het terug te storen nadat je gemeld hebt de koop te ontbinden. Te hopen is dat het een betrouwbaar bedrijf is en ze dat snel doen.

Wel vreemd hoe je dochter zonder jouw toestemming een overschrijving kan doen. Ik zou daar dan toch maatregelen tegen nemen.

Tot slot heb je het over 4 incasso's, die kan je terug halen via Incasso-overzicht - tabblad Uitgevoerde incasso's en dan bij de incasso de optie "Terugboeken" kiezen.

Succes!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Dag Henkes,

Een overschrijving kan je niet terug draaien. Je zal aan de ontvanger moeten vragen het terug te storen nadat je gemeld hebt de koop te ontbinden. Te hopen is dat het een betrouwbaar bedrijf is en ze dat snel doen.

Wel vreemd hoe je dochter zonder jouw toestemming een overschrijving kan doen. Ik zou daar dan toch maatregelen tegen nemen.

Tot slot heb je het over 4 incasso's, die kan je terug halen via Incasso-overzicht - tabblad Uitgevoerde incasso's en dan bij de incasso de optie "Terugboeken" kiezen.

Succes!
Dag Henkes,
...
Wel vreemd hoe je dochter zonder jouw toestemming een overschrijving kan doen. Ik zou daar dan toch maatregelen tegen nemen.
...


Als je dochter met haar gegevens de aankoop heeft gedaan en met jou betaalrekening heeft betaald en ook nog minderjarig is, dan heb je een kans dat je het ongedaan kunt maken vanwege de leeftijd.

Ook geldt tegenwoordig dat je internet aankopen altijd binnen 7(?)  dagen kunt annuleren: Kijk hier maar eens. Dus misschien kun je nog bellen en direct annuleren, scheelt het bedrijf ook nog transport kosten.
Zoals Sanne al aangeeft, er is een verschil tussen een incasso en overboeking. 
Bij een incasso heb jij ooit de ander toestemming gegeven om geld van je rekening te halen (bv. voor gas, water, electra, abonnement krant of tijdschrift, hypotheek, verzekeringen, etc.). Als dan een keer een bedrag wordt afgeschreven, kun je dat inderdaad terug halen middels storneren.
Als je echter zelf een overboeking gedaan hebt, kun je die niet zelf terugdraaien. Daar heb je altijd de medewerking van de ontvanger voor nodig. 
Hopelijk zijn er (geldige en wettelijke) redenen om de koop alsnog ongedaan te maken. Succes en we horen graag hoe het afgelopen is. Sterkte.

Reageer