SNS

Tips voor het verbeteren van SNS Kasboek

  • 12 juni 2011
  • 15 Reacties
  • 1459 Keer bekeken

Kunnen er nog aapassingen gedaan worden in het Kasboek van SNS?Ik zou graag bijvoorbeeld de interne boekingen eruit willen hebben. Sommige catergorieen zijn voor mij ook niet handig. Het zou fijn zijn als ik zelf bepaalde zaken kan toevoegen of verwijderen.Ook zou ik het fijn vinden als ik neit steeds de rekenigen uit moet vinken die ik niet wil zien. Een keer aangeven zou toch genoeg moeten zijn. Als ik ze weer wil zien, moet ik gewoon de instelligen wijzigen. Nu moet ik elke keer alle rekeningen uitvinken.

15 reacties

Thanks, Marry, interessant, technisch discusssiepunt. Ik ga hier achteraan...

Stefanie.
Namens Rudo het volgende antwoord:

Hi Marry,

Sinds 30 mei 2011 is het SNS Kasboek beschikbaar voor klanten met SNS Betalen. De komende tijd ligt de focus op het verzamelen van reacties over het SNS Kasboek. Het zelf kunnen aanpassen van categori?n bijvoorbeeld vind ik goede feedback, evenals het vastzetten van gekozen instellingen. Dank hiervoor! Als er meer communityleden zijn met verbeterpunten hoor ik het graag! Het is nog niet bekend wanneer er aanpassingen worden gedaan.
Reputatie 3
Badge +1
Inmiddels heb ik ook wat lopen spelen met het kasboek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik onder de indruk ben van de mogelijkheden en de interessante overzichten die je meteen kunt inzien. Een groot deel van de transacties van al je rekeningen in Mijn SNS worden al automatisch gekoppeld aan categorieen. De nog niet ingedeelde transacties kun je eenvoudig zelf koppelen aan een categorie, waarbij (optioneel) alle gelijksoortige transacties meteen ook diezelfde categorie krijgen. Het SNS kasboek is zeker de moeite waard om eens uit te proberen, ondanks het feit dat het nog niet helemaal 100% goed werkt; er zit een foutje in SNS kasboek als je een budget wilt wissen. Je krijgt dan een pop-up waarin om bevestiging wordt gevraagd. Deze pop-up werkt niet, want als je op de knop klikt, gebeurt er niets. Ik heb inmiddels vastgesteld dat dit probleem zich alleen lijkt voor te doen als je IE9 gebruikt als browser. Met IE8 gaat het namelijk wel goed.

Ook ik heb lopen zoeken hoe de interne overboekingen zich verhouden met sparen; ik heb namelijk nog meerdere SNS spaar- en betaalrekeningen. Als ik geld overmaak tussen een spaar- en een betaalrekening, zou ik verwachten dat het onder de categorie sparen. Een overboeking tussen 2 betaalrekeningen of tussen 2 spaarrekeningen zou ik beschouwen als een interne overboeking. Dit heb ik grotendeels handmatig moeten corrigeren omdat dit bij de initiele categorisering door het kasboek programma zelf niet goed heeft gewerkt.

Zelf categorien aanmaken vind ik ook wenselijk. Bijvoorbeeld de categorie zakgeld dient zowel aanwezig te zijn bij uitgaven (geven van zakgeld aan bijv. je kind) als bij inkomsten (ontvangen van zakgeld)
Oei, Stefan, rot dat je Internet Explorer 9 problemen ondervindt. De oude IE8 is inderdaad een goede oplossing; ook een andere betrouwbare browser zoals Chrome en Firefox helpen vaak. In ieder geval koppelen we dit terug naar Rudo.

Ook goed om nu te weten dat er verwarring bestaat omtrent 'interne overboekingen'. Ik begrijp dat je dit 'interne overboeken' anders zou definieren, m.n. wanneer het om meer spaar- of meer betaalrekeningen gaat - is dat zo? We geven dit ook door aan Rudo.

We zijn natuurlijk ook blij met je positieve opmerkingen over het Kasboek!
PS voor alle andere SNS communityleden: mocht je geinteresseerd zijn in het nieuwe SNS Kasboek, meer informatie vind je hier. Je vindt daar ook 'n demo filmpje, zodat je meer inzicht krijgt in de layout en dergelijke.

Laat ons je ervaringen, ideeen, suggesties en commentaar over het SNS Kasboek horen!

Hardstikke bedankt,
Stefanie.
Namens Rudo, assortimentsmanager Betalen het volgende antwoord:

Beste Stefan,

Dank voor je uitgebreide verslag. Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Ik ben blij met deze feedback want dat bepaalde functionaliteiten niet goed werken met IE9 is iets waar we zeker naar zullen kijken. Jouw suggesties nemen we mee in onze overwegingen als we SNS Kasboek gaan verbeteren. Maar dat zal nog niet op korte termijn zijn.
Reputatie 3
Badge +1
@Odette: Afgelopen nacht (26-6-2011) is tijdens het onderhoud van de SNS website de IE9 bug verholpen. Ik kan nu wel een eerder gemaakt budget verwijderen. Top!
@Stefan and @Marry, mogen we jullie reacties als testimonials gebruiken in 'n filmpje over SNS Kasboek? Laat 't ons hier alstjeblieft even weten. Super bedankt!

Groetjes,
Stefanie.
Beste Stefan,

We willen je graag een vraag stellen vanuit onze Marketingafdeling. We zijn namelijk bezig met een demo-filmpje over het SNS Kasboek voor op onze website: www.snsbank.nl.

Onze vraag is of wij een gedeelte tekst uit je reactie over het SNS Kasboek mogen gebruiken in dit filmpje. Je SNS Communitynaam en datum wordt hier ook bij vermeld. Het gaat om het volgende stukje tekst:



"Inmiddels heb ik ook wat lopen spelen met het kasboek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik onder de indruk ben van de mogelijkheden en de interessante overzichten die je meteen kunt inzien.

Zelf categorie?n aanmaken vind ik ook wenselijk. Bijvoorbeeld de categorie zakgeld dient zowel aanwezig te zijn bij uitgaven.

Geplaatst door: Stefan op 23-06-2011 op SNS Community"



We horen graag wat je hiervan vind!

Met vriendelijke groet,

Mariella
SNS Bank Webcare
Het kasboek vind ik een prettig aanvulling.

Het is jammer dat sommige uitgaven die niet via een bankrekening komen niet na een keer aanpassen, telkens op de zelfde code gezet kunnen worden.

Ook is het jammer dat je bij inkomsten als correctie op een uitgaven, niet de uitgave van corrigeren.Maar alleen als correctie kan opnemen.



Sommige indelingen vind ik niet altijd logisch. Kinderen onder huishouden bijvoorbeeld. Ik heb hier nu de kinderopvangkosten onder staan. Maar nu lijken de kosten voor huishouden hoger dan ze eigenlijk zijn.
Beste Duin70,

Fijn om te horen dat je het kasboek een prettige aanvulling vindt. De opmerkingen over het kasboek zetten we als tips door naar de desbetreffende afdeling.

Bedankt voor de tips!

Met vriendelijke groet,

Tineke
SNS Bank Webcare
Badge
Hi,

Is dit de tip aangaande kasboek SNS? Ik heb al even geleden de hele zaak omgezet naar SNS betalen, maar stom genoeg niet an kasboek gedacht omdat ik niet van het bestaan afwist. Als ik nu aanvraag moet ik eerst omzetten naar SNS betaalrekening................punt
Hi Longstelts,

Goed om te horen dat je SNS Betalen hebt. En dat je nu de verdiende eventuele rente daarbij krijgt.

Bij SNS Betalen zit sowieso SNS kasboek, dat krijg je er dan gratis bij. https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/mijn-sns/zo-werkt-sns-kasboek.html Via deze link kun je nog iets meer lezen over SNS Kasboek.

Is dit een atwoord op je vraag? Als je meer wilt weten? Laat dan gerust een reactie achter. Het is zonde als je geen gebruik maakt van het kasboek, is toch een erg handig extra item.

Groet,

Charlotte
Graag zou ik nog een aanvullig op SNS kasboek willen doorgeven.

Zou er een mogelijkheid kunnen komen om in _ nog in te delen transacties- ook meerdere transacties tegelijk aan te kunnen vinken en dan verplaatsen. Nu moet je een voor een de transacties aanvinken en dan kun je daarna wel zoeken op dezelfde transactie. Maar vaak heb je verschillende transacties die wel in dezelfde categorie horen.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Marry,

Dat is inderdaad een goede tip. We geven het door aan de desbetreffende afdeling. Ben je verder tevreden met SNS Kasboek?

Reageer