SNS

Beantwoord

Waarom blijft de betaling op 'In behandeling' staan?

  • 1 augustus 2016
  • 7 Reacties
  • 5342 Keer bekeken

Heb ongeveer een half uur geleden (dus onder kantoortijden op een werkdag) een overschrijving naar een Rabo-rekening gedaan en deze blijft op "In behandeling" staan met het bijbehorende wieltje. De andere partij hoopt op spoedige betaling - weet iemand waarom dit optreedt en hoe lang het dan duurt voordat het binnenkomt bij de Rabo rekening?
Bedankt Roho
icon

Beste antwoord door Stefan 1 augustus 2016, 12:03

Hi RoHo,
De eerste werkdag van de maand (en zeker als dat na een weekend is), is het erg druk bij de IT systemen van de bank. Dat komt omdat op dag 1 van de maand veel (terugkerende) overboekingen staan gepland. En zoals je wellicht weet, ligt het betalingsverkeer tussen banken stil buiten kantoortijden (inderdaad: al lang niet meer van deze tijd), dus ook in het weekend. Deze opdrachten moeten dus maandagochtend ook worden verwerkt. Dus als de eerste van de maand op een maandag valt, dan wil e.e.a. wel eens wat vertraging oplopen... :$
Groeten,
Stefan
Bekijk origineel

7 reacties

Okay, nadat een automatische afschrijving er af gehaald werd, wijzigde de status van deze overschrijving ook meteen naar "verwerkt". Ik was dus gewoon te ongeduldig; had het alleen nog nooit eerder zo lang gezien bij een standaard overschrijving! Vraag kan dus gesloten worden.
Reputatie 2
Badge +1
Hi RoHo,
De eerste werkdag van de maand (en zeker als dat na een weekend is), is het erg druk bij de IT systemen van de bank. Dat komt omdat op dag 1 van de maand veel (terugkerende) overboekingen staan gepland. En zoals je wellicht weet, ligt het betalingsverkeer tussen banken stil buiten kantoortijden (inderdaad: al lang niet meer van deze tijd), dus ook in het weekend. Deze opdrachten moeten dus maandagochtend ook worden verwerkt. Dus als de eerste van de maand op een maandag valt, dan wil e.e.a. wel eens wat vertraging oplopen... :$
Groeten,
Stefan
Badge +2
Hoi RoHo,

Allereerst welkom op SNS Community 🙂. Zoals je ziet, helpen we elkaar hier met vragen en we vinden het leuk als je meedenkt en je mening geeft. Stefan heeft hierboven uitgelegd wat de oorzaak is van de vertraging; bedankt daarvoor. Fijn om te lezen dat de overboeking inmiddels is verwerkt.

Voor meer informatie over de community, kun je het topic ’Welkom op de community’ eens doorlezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

Hopelijk zie ik je vaker op de community.
Bedankt voor de responses Stefan en Marijke - fijn te weten dat er snel gereageerd wordt - heb gelukkig zelden problemen met Mijn SNS 😉
Mijn overboeking van SNS betaalrekening naar SNS spaarrekening staat ook al 10 minuten op "in behandeling".
Dus ook dat duurt langer op de 1e van de maand.
Badge +2
Bedankt voor de responses Stefan en Marijke - fijn te weten dat er snel gereageerd wordt - heb gelukkig zelden problemen met Mijn SNS ;-)

Dat is fijn om te lezen 🙂. Ik hoop tot gauw.

Mijn overboeking van SNS betaalrekening naar SNS spaarrekening staat ook al 10 minuten op "in behandeling".

Er is op dit moment vertraging in Mijn SNS waardoor betalingen langer op 'In behandeling' blijven staan. Onze IT-specialisten werken aan een oplossing. Je hoeft de overboeking niet nogmaals door te geven; deze wordt na ongeveer 15 minuten verwerkt.

Reageer