SNS

Beantwoord

Waarom blijft een geweigerde automatische incasso in het incasso overzicht staan?

  • 20 april 2016
  • 16 Reacties
  • 1639 Keer bekeken

Hoi,

Ik heb ruim 2 maanden geleden een automatische incasso van een bedrijf geweigerd, maar sindsdien blijft deze incasso tussen de ingeplande incasso's staan.
Gaat dit op den duur nog weg, of is dit een bug?

Groet,

Jeffrey
icon

Beste antwoord door Dennis 20 april 2016, 15:28

Hoi Jeffrey,

Volgens mijn informatie blijft een geweigerde incasso tot de incassodatum in het overzicht staan. Daarna wordt de opdracht verwijderd. Ik weet dat het gaat om een incasso van ruim 2 maanden geleden, maar ik vraag het voor de zekerheid toch: is de incassodatum van deze opdracht al geweest? Zo ja, wil je dan proberen of je de opdracht handmatig kunt verwijderen?
Bekijk origineel

16 reacties

Hoi Jeffrey,

Volgens mijn informatie blijft een geweigerde incasso tot de incassodatum in het overzicht staan. Daarna wordt de opdracht verwijderd. Ik weet dat het gaat om een incasso van ruim 2 maanden geleden, maar ik vraag het voor de zekerheid toch: is de incassodatum van deze opdracht al geweest? Zo ja, wil je dan proberen of je de opdracht handmatig kunt verwijderen?
Hoi Dennis,

De incassodatum is allang verstreken, gaat namelijk om een incasso van 26-02-2016.
Helaas kan ik hem niet zelf verwijderen, dat is het vreemde.

Ik kan alleen kiezen voor Details, of de hele incassant blokkeren, maar dat is niet de bedoeling.
Dan is het een vreemd verhaal. Wil je je postcode, huisnummer, geboortedatum en de details van de geweigerde incasso naar webcare@sns.nl sturen o.v.v. 'Community - geweigerde automatische incasso'? Ik zoek dan uit waar het misgaat.
Ik heb hier eveneens last van Dennis, hoe is dit op te lossen?
Bleef deze niet gewoon 3 mnd staan en wordt dan automatisch verwijderd?
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Ik heb hier eveneens last van Dennis, hoe is dit op te lossen?
Hallo Veerman,

Welkom op de community. Wil je net als Jeffrey je gegevens sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Geweigerde automatische incasso'? Dan gaan we op onderzoek uit.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen.
De knop "Terug naar verzendlijst" werkt niet als ik, na aanpassing van je betaalsaldo, de opdracht opnieuw wilt verzenden.
Hoi Elsa,

Allereerst welkom op onze community 🙂.

Ik heb net zelf een betaling klaargezet in de verzendlijst en daarna het bedrag aangepast. Als ik dan op de knop ‘Opslaan en naar verzendlijst’ klik, dan kom ik bij de verzendlijst. Wil je een screenshot maken van de melding die je krijgt?

Ik hoop je vaker te zien op de community. Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.
Dankzij Dennis en Wouter is het probleem inmiddels verholpen!
Bedankt voor de snelle service!
Leuk dat je hier ook nog een terugkoppeling geeft 🙂.

Fijn weekend.
Ik heb hier eveneens last van Dennis, hoe is dit op te lossen?

Hoi Veerman,

Zoals je leest hebben we de incasso uit het overzicht van Jeffrey verwijderd. Ik wil jou ook graag helpen, wil je je gegevens sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Geweigerde automatische incasso'?
De knop "Terug naar verzendlijst" werkt niet als ik, na aanpassing van je betaalsaldo, de opdracht opnieuw wilt verzenden.
Ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen. Het gaat over de pagina "Geweigerde opdrachten". Ik heb mijn betaalsaldo aangevuld en wil dus de overboeking de deur uit doen. Dus de knop ""Kopiëren naar verzendlijst" aangeklikt om de overboeking alsnog te verzenden. En dat kopiëren naar verzendlijst lukt niet. Er wordt niets gekopieerd naar de verzendlijst, de geweigerde opdracht blijft gewoon op de pagina "Geweigerde opdrachten" staan. Ikzelf kan niets doen om de betaling alsnog te verzenden.
Hoi Elsa,

In onze informatie bank lees ik dat het niet mogelijk is om een geweigerde incasso ongedaan te maken. Dat suggereert dat je 'm ook niet nogmaals naar de verzendlijst kan kopiëren nadat je het saldo hebt aangevuld. Ik kan dit zelf niet testen omdat ik onlangs geen incasso heb geweigerd. Wil je alsnog een schermprint maken waar de knop 'Kopiëren naar verzendlijst' op staat? Ik ga dan op onderzoek uit.
Dat kan en wil ik wel, maar hoe komt die schermprint dan bij jou terecht. Ik zie nergens in de forumconversaties dat ik een document kan bijvoegen...
Dat kan en wil ik wel, maar hoe komt die schermprint dan bij jou terecht. Ik zie nergens in de forumconversaties dat ik een document kan bijvoegen...
Hoi Elsa,
maak een PrintScreen (meestal een toets in het verlengde van de F toetsen) plak deze in een document en stuur deze naar het al vermelde e-maiiadres onder vermelding van de Topicnaam (waarom blijft geweigerde enz.).
Ik hoop dat het zo lukt.
Groet,
Ben 🆒
PS je kunt in een bericht hier oog zoiets invoegen, maar dat is in dit geval wat minder aantrekkelijk ivm je privacy (wat er mogelijk allemaal op de print staat)-
Dat kan en wil ik wel, maar hoe komt die schermprint dan bij jou terecht. Ik zie nergens in de forumconversaties dat ik een document kan bijvoegen...

Hoi Elsa,

Ik zie dat Ben je al op het goede spoort heeft gezet. Vanwege de privacygevoelige informatie die op een schermprint staat, kun je deze beter naar ons mailen. Wil je hem naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Geweigerde automatische incasso' sturen? Ik ga er dan meteen mee aan de slag.

Reageer