Ik heb de laatste app-versie (3.22.1) (maar eerdere versies hadden het probleem ook al), een relatief recente Android-versie (7.0) en een relatief courant toestel (Samsung Galaxy S6), dus dat kan het probleem niet zijn. De melding trad trouwens ook al op bij mijn Samsung Galaxy S5.
Na nog wat rommelen heb ik nog extra informatie: mijn wifi-station is een zogenaamd "dual band" station, met zowel op de 2.4GHz als de 5GHz-band een kanaal. Wanneer ik de 5GHz-band uitschakel (dus alleen op de "ouderwetse" 2.4GHz werk), dan treedt het probleem niet op: dan kan ik de app probleemloos gebruiken. Schakel ik juist de 2.4GHz-band uit, en werk ik uitsluitend op de 5GHz-band, dan is de app zo goed als onwerkbaar. Soms krijg ik werkelijk om de 15 seconden een melding dat er geen internetverbinding zou zijn! Ik zit hier op anderhalve meter van m'n basisstation en de verbinding in m'n telefoon valt echt niet weg (ik kan bijvoorbeeld ook gewoon Whatsapp-bellen met iemand), dus er lijkt echt iets mis met de netwerkdetectie in de app van SNS.
Kan er nog eens naar het probleem gekeken worden?
N.B. bellen met de helpdesk heb ik er al uitvoerig gedaan, enkele maanden terug. Ik wil best bellen met een echte techneut, maar nog een keer het hele standaard-repertoire de-installeren, installeren, wissen, opnieuw aanmelden: daar pas ik voor. Dat stadium hebben we gehad.
Beste antwoord door ErikW