SNS

Beantwoord

Waarom kan ik geen iDEAL-betaling doen?

  • 26 oktober 2017
  • 15 Reacties
  • 4450 Keer bekeken

Ik probeer een iDeal betaling af te ronden bij een webshop via de optie internetbankieren. Het veld voor het invullen van het digipassnummer verschijnt niet en dus kan ik niet afrekenen. Dit overkomt me nu inmiddels bij 2 verschillende webshops. Ik heb vervolgens ook gekozen voor de optie mobiel bankieren maar de SNS app op mijn iPad crasht. Is er sprake van een storing?
icon

Beste antwoord door Dennis 27 oktober 2017, 13:58

Hoi leden,

Zojuist is bekend geworden dat er een storing met iDEAL-betalingen is.
Bekijk origineel

15 reacties

Ter aanvulling: ik probeer de betaling te doen vanuit het buitenland wat normaal gesproken nog nooit een probleem heeft opgeleverd. Alles lijkt verder normaal te gaan tot de keuze voor internetbankieren of mobiel bankieren, dan gaat het mis omdat het benodigde invulveld niet verschijnt en/of de SNS app crasht.
Badge +1
Goedemiddag Ieetiee,

Balen dat de betaling niet lukt. Bij verschillende webshops is er een storing bij iDEAL-betalingen. Krijg je de melding 'De verbinding met de website is om veiligheidsredenen verbroken'? Er is geen storing bekend met onze app. Wil je dat ik kijk of ik de oorzaak kan achterhalen en een melding maak van de iDEAL-storing? Stuur dan je postcode, huisnummer, geboortedatum en achternaam naar webcare@sns.nl en vermeld 'Community - iDEAL betaling niet mogelijk' in het onderwerp.

Ik zie dat dit je eerste bericht is op de community, welkom 🙂 Naast van het oplossen van praktische vragen, is de community een platform waar je mee kunt denken over de producten en diensten van SNS. Hopelijk zie ik je vaker hier.
Ik heb hetzelfde probleem, heel erg vervelend. Is hier al een oplossing voor ?
Ik heb het ook zojuist ondervonden, de ideal betalings opties werken niet. Ik heb het bij twee webshops geprobeerd, dacht dat het aan de webshop lag namelijk maar het is blijkbaar een probleem met ideal
goedendag allemaal,

ik heb dit probleem al 3 weken.
Ik begin er eigenlijk beetje zat van te raken.
ik kan niet eens normaal meer rekeningen betalen met mijn digipas, via IDEAL
zowel komt dit probleem voor op mijn laptop en op de telefoon , en nee ik wil geen app downloaden.
dus ik ga mij dan nu afvragen of de fout niet bij de SNS bank in systeem zit.
Heb het alleen bij jullie bank en niet bij de andere bank
Ik heb hetzelfde probleem, heel erg vervelend. Is hier al een oplossing voor ?
Ik heb het ook zojuist ondervonden, de ideal betalings opties werken niet. Ik heb het bij twee webshops geprobeerd, dacht dat het aan de webshop lag namelijk maar het is blijkbaar een probleem met ideal
Hoi Leon83vw en Jurgen 69,

Welkom op de community. Wat balen dat jullie geen iDEAL-betaling kunnen doen. Krijgen jullie dezelfde melding als ieetiee?

goedendag allemaal,

ik heb dit probleem al 3 weken.
Ik begin er eigenlijk beetje zat van te raken.
ik kan niet eens normaal meer rekeningen betalen met mijn digipas, via IDEAL
zowel komt dit probleem voor op mijn laptop en op de telefoon , en nee ik wil geen app downloaden.
dus ik ga mij dan nu afvragen of de fout niet bij de SNS bank in systeem zit.
Heb het alleen bij jullie bank en niet bij de andere bank

Hoi anne1983,

Welkom op SNS Community. Als je sinds 3 weken geen iDEAL-betaling kunt doen, is dat natuurlijk niet handig. Stuur je je postcode, huisnummer, achternaam, geboortedatum en een schermprint van de foutmelding bij je volgende poging naar webcare@sns.nl? Zet je in het onderwerp 'Community - Waarom is een iDEAL-betaling niet mogelijk?' Dan weet ik meteen waar het over gaat en zoek ik uit waar het misgaat.
Hoi leden,

Zojuist is bekend geworden dat er een storing met iDEAL-betalingen is.
Bij mij is de betaling inmiddels gelukt via de SNS app op de iPhone. Wat echter blijft: de nieuwste versie van de SNS app op de iPad op iOS 11.02 werkt helemaal niet, de app crasht continue. Ook opnieuw opstarten van de iPad biedt geen oplossing.
Top dat de betaling is gelukt. Verwijder je de app en installeer je 'm opnieuw? Ik ben benieuwd of het dan beter gaat op de iPad.
Na de update van vorige week kan ik IDEAL betalen niet meer gebruiken alleen een QR code of digital pas. Niet handig voor webshop betalingen.
Na de update van vorige week kan ik IDEAL betalen niet meer gebruiken alleen een QR code of digital pas. Niet handig voor webshop betalingen.

Hoi LindaL2,

Wat onhandig dat je na de update geen betalingen meer kunt doen via iDEAL. We hebben deze functie niet uit de app verwijderd. Wil je de app verwijderen en opnieuw registreren? Ik hoor graag of dat het probleem oplost.
Dag PetervR,
Ik heb de app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en nog steeds krijg ik de computer versie met QR code/digipas gebruiken versie, ipv IDEAL pincode gebruiken voor iPad/smartphone.
Badge +2
Het is me niet helemaal duidelijk hoe je de iDEAL-betaling wil doen. Je heb 2 mogelijkheden: de betaling bevestigen met je digipas of de QR-code scannen en daarna met je mobiele pincode of vingerafdruk betalen. Uit je bericht hierboven maak ik op dat je geen van beide mogelijkheden wil gebruiken. Klopt dat? Als je me meer uitleg geeft en bijvoorbeeld aangeeft hoe je gewend bent om de betaling te doen, dan ga ik op zoek naar een oplossing.
Ik wil op mijn ipad of smartphone gewoon met pincode zoals op uitleg video en welke ik tot vorige week gewoon kon gebruiken. Niet met QR code of digipas.
Badge +2
Duidelijk 🙂 Als je de app hebt verwijderd, dan staat de daglimiet voor overboekingen zonder je digipas vaak op € 0. Kijk je eerst je daglimiet na? Je doet dit als volgt: 'Instellingen' > 'Mobiel bankieren' > 'Daglimiet aanpassen'. Hier vul je in welk bedrag je maximaal wil overmaken met je pincode en je bevestigt dit met je digipas. Daarna stel je in dat je je pincode wil gebruiken voor betalingen aan onbekenden. Dit doe je zo: 'Instellingen' > 'Mobiel Bankieren' > 'Betalen aan onbekenden' > Kies voor 'Digipas' of 'Mobiele pincode'. Hopelijk kun je hierna weer via iDEAL betalen. Hou je me op de hoogte?

Reageer