SNS

Beantwoord

Waarom kan ik niet inloggen op Mijn SNS met Google Chrome?

  • 19 februari 2018
  • 16 Reacties
  • 8729 Keer bekeken

Sinds 3 dagen (natúúrlijk in het weekend) kan ik niet meer inloggen op internet bankieren.
Zowel met digipas als met digicode(wat ik eigenlijk altijd doe). Zodra ik heb ingevuld wat moet worden ingevuld dan start het herkennen en binnen een seconde ben ik terug op de inlogpagina. Ik kom dus niet bij mijn bankrekeningen. Vanmorgen heb ik het hoofdkantoor opgebeld en gevraagd of er storingen zijn, maar dat was niet het geval. Zij stuurden mij een email met daarin het advies om diverse items aan te passen in mijn internetopties van mijn laptop. Ik werk al jaren met Google Chrome, heb nooit problemen gehad met inloggen op de SNS site. Dus vind het eigenlijk totaal geen optie om zo het probleem uit de weg te gaan.
Nu is het grappig dat ik op een andere browser wel gewoon bij SNS kan inloggen. Maar ik zie het absoluut niet zitten om met 2 verschillende zoekmachines op mijn laptop te werken. Dus was is er mis met de verhouding SNS Google???
icon

Beste antwoord door Stefan 20 februari 2018, 09:30

Ik denk dat het probleem lokaal op jouw computer zit, want ik kan nog altijd probleemloos inloggen met mijn google chrome browsers (verschillende computers). Misschien helpt het om de de cache leeg te maken. Anders kun je ook overwegen om google chrome opnieuw te installeren.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Ik denk dat het probleem lokaal op jouw computer zit, want ik kan nog altijd probleemloos inloggen met mijn google chrome browsers (verschillende computers). Misschien helpt het om de de cache leeg te maken. Anders kun je ook overwegen om google chrome opnieuw te installeren.
Badge +2
Goedemorgen tantepink,

Wat een leuke communitynaam heb je gekozen 🙂 Het is onhandig dat je niet kunt inloggen op de manier waarop je dat wil. Volg je de tip van Stefan op? Vaak verhelpt dit het probleem. Als je gaat naar 'Internetopties', dan verwijder je daar de cookies.
Dank je wel Stefan, ik ga het proberen. Als het niet veranderd is geef ik weer een "gil".
@Stefan, Ik heb Google Chrome verwijderd van de pc. Opnieuw geïnstalleerd, weer geprobeerd in te loggen. Nee dus. Zelfde probleem. Op een andere browser gaat het wel, dus die maar als extra op mijn pc laten zitten. Aan een software expert ook gevraagd wat het kan zijn. Die vermoedt dat er bij een update een bug is meegekomen. Dus wachten op een nieuwe update van Chrome. Vervelend is het wel.:(
Ook ik denk dat het aan instellingen bij jou ligt. Het verwijderen en opnieuw installeren kan ook fout gegaan zijn, verschillende gegevens kunnen gewoon zijn blijven staan en kunnen dus opnieuw voor problemen zorgen.
Ik werk ook met Chrome, ook geen problemen.
Ik zou het volgende doen:
Tik adres zelf in in adresbalk, bijv. sns.nl en ga dan naar inloggen.
Niet geholpen?
Ga naar (klik op) 3 puntjes rechtsboven, Google Chrome instellingen,
ga helemaal naar onderen, daar staat iets van uitgebreide instellingen oid (ik heb Duits, vandaar dat ik NL naam niet weet), daar op klikken.
Je kunt nu verder naar beneden scrollen,
in het eerste blok (bij mij althans) staat daar onderaan "browser gegevens wissen" oid.
Wil je eerst voorzichtig?
klik dan op klein driehoekje achteraan op de regel, dan krijg je waarschijnlijk venster met 3 zaken, cache, geschiedenis en cookies. Klik rechts onderaan op "verwijderen" oid. En nu opnieuw proberen.
Nog niet beter, geholpen?
Volg dezelfde stappen maar klik nu op rechtse tabblad in laatst genoemde venster, "uitgebreid" oid. Nu kun je veel meer aanvinken (staat al veel aan, veiliger keuze). Je kunt wederom klikken op verwijderen.
Nog niet beter?
Ppfff eerst maar eens op je reactie wachten.
Suc6.
Groet,
Ben🆒
Dankjewel Ben voor je reactie. Maar dat heb ik allemaal gedaan. Gisteren de hele dag achter mijn pc-tje gezeten. Alles is helemaal vers en zonder sporen (nou ja Google...) weer geinstalleerd en ook gecontroleerd of alles echt weg is. Maar het blijft een probleem. Ik wacht wel tot Google met een nieuwe update komt, dan hoop ik dat het verholpen is. Ik kan in ieder geval uit de voeten met Browser 2 "Vivaldi". Die is trouwens heel erg snel.
Maar het blijft heel erg vreemd.
Badge
Ook bij mij verloopt het inloggen (Chrome) sedert ongeveer een weekje niet meer vlekkeloos, voorheen geen probleem; vaak is tweemaal doorlopen van de inlogprocedure noodzakelijk om binnen te geraken. Mogelijk is het probleem dus toch breder en niet beperkt tot "tantepink".
Hoi Charles1,

Het is niet leuk dat je meer dan eens je gegevens moet invullen. Wat gebeurt er precies als je in Google Chrome op de inlogpagina alle velden invult en vervolgens kiest voor 'Inloggen'?
@ Charles1,
Gelukkig ben ik dus niet de enige. En ik hoop echt dat er zowel voor Charles1 als voor mij en misschien nog wel meer mensen die niet op dit forum reageren, een oplossing komt.
Goedemorgen,

Het blijft vreemd dat de browseraanpassingen niet het gewenste resultaat hebben. Daarom heb ik dit besproken met een specialist. Als je de stappen uit het bericht van Ben volgt, dan staan de instellingen goed. Het kan ook helpen om je pc af te sluiten en opnieuw op te starten na het doorvoeren van de wijzigingen. Als het dan niet werkt, dan kan het inderdaad aan de versie van Google Chrome liggen.

@Charles1 Wil je de stappen uit onderstaand bericht doorlopen en aangeven of dit het probleem verhelpt?
Ook ik denk dat het aan instellingen bij jou ligt. Het verwijderen en opnieuw installeren kan ook fout gegaan zijn, verschillende gegevens kunnen gewoon zijn blijven staan en kunnen dus opnieuw voor problemen zorgen.
Ik werk ook met Chrome, ook geen problemen.
Ik zou het volgende doen:
Tik adres zelf in in adresbalk, bijv. sns.nl en ga dan naar inloggen.
Niet geholpen?
Ga naar (klik op) 3 puntjes rechtsboven, Google Chrome instellingen,
ga helemaal naar onderen, daar staat iets van uitgebreide instellingen oid (ik heb Duits, vandaar dat ik NL naam niet weet), daar op klikken.
Je kunt nu verder naar beneden scrollen,
in het eerste blok (bij mij althans) staat daar onderaan "browser gegevens wissen" oid.
Wil je eerst voorzichtig?
klik dan op klein driehoekje achteraan op de regel, dan krijg je waarschijnlijk venster met 3 zaken, cache, geschiedenis en cookies. Klik rechts onderaan op "verwijderen" oid. En nu opnieuw proberen.
Nog niet beter, geholpen?
Volg dezelfde stappen maar klik nu op rechtse tabblad in laatst genoemde venster, "uitgebreid" oid. Nu kun je veel meer aanvinken (staat al veel aan, veiliger keuze). Je kunt wederom klikken op verwijderen.
Nog niet beter?
Ppfff eerst maar eens op je reactie wachten.
Suc6.
Groet,
Ben🆒
Wat je ook zou kunnen proberen is de standaard instellingen van chrome terugzetten..of extensies uitschakelen.

Ik zou beginnen met de standaard instellingen terugzetten. Dit zit ook onder die puntjes.
Ik heb goed nieuws. Ik heb Google gereset. De pc afgesloten, honden eten gegeven en daarna pc weer opgestart. Vervolgens www.sns.nl in de adresbalk gezet, gedrukt op Enter..... en hij DOET HET!!!!!!!! Dank voor jullie meedenken.
Misschien ook een tip voor Charles1. Bij instellingen (3 puntjes) naar geavanceerde instellingen en dan helemaal naar beneden. Resetten. en dan PC afsluiten en weer opstarten. Ik ben blij:$:$
Wat een fijn bericht op de vrijdagochtend. Mooi dat het is gelukt en dat je weer zorgeloos kunt inloggen op Mijn SNS. Hopelijk werkt dit voor Charles1 ook.
Exact hetzelfde hier. Op mn android toestel kan ik vrijwel nooit inloggen sinds kort. En op mn iPhone lukt het soms pas na 4-5 soms wel 20x in te loggen...elke keer als je op inloggen drukt, hopen dat ie eindelijk wel inlogt...en dan van frustratie bijna je telefoon stuk gooien. Omdat het weer eens niet lukt en je op de inlogpagina beland. Doe er aub snel iets aan. Kan al een tijd niet me saldo checken via internet...
Badge +1
Exact hetzelfde hier. Op mn android toestel kan ik vrijwel nooit inloggen sinds kort. En op mn iPhone lukt het soms pas na 4-5 soms wel 20x in te loggen...elke keer als je op inloggen drukt, hopen dat ie eindelijk wel inlogt...en dan van frustratie bijna je telefoon stuk gooien. Omdat het weer eens niet lukt en je op de inlogpagina beland. Doe er aub snel iets aan. Kan al een tijd niet me saldo checken via internet...
Goedenavond Joran0,

Welkom op de community. Ik kan me voorstellen dat het frustreert als het inloggen zo stroef gaat. Je geeft aan dat je inlogt met een Android telefoon en een iPhone. Log je dan in via de SNS Mobiel Bankieren app of open je onze website via een internet browser?
Als ik tantepink mag geloven, helpt het als je de honden eten geeft ...:D

Reageer