SNS

Beantwoord

Waarom kan ik niet overboeken met een acceptgiro via de mobiele app?

  • 25 juli 2016
  • 11 Reacties
  • 1705 Keer bekeken

Goedemorgen allen
Het blijft bij mij onmogelijk om acceptgirokaart om via mijn tel of tabblet met camera te voldoen,vraag is hoe kan dat?En zijn hier meer klachten over?
Groetjes Kayo4
icon

Beste antwoord door Irene 25 juli 2016, 13:51

Wil je misschien een schermprint delen? Het is dan wel belangrijk dat je de persoonlijke gegevens, zoals je rekeningnummer, weghaalt. Als je het liever persoonlijk wil doen, dan mag je de schermprint mailen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community- Acceptgiro via mobiele app'.
Bekijk origineel

11 reacties

Goedemorgen kay04,

Leuk om je weer terug te zien op de community en goed dat je vraagt naar de ervaring van anderen. Ik heb je topic verplaatst naar het gedeelte over de mobiele app, zodat andere leden dit gemakkelijk kunnen terugvinden. Om je vraag helder te krijgen, wil ik graag weten wat je precies in je scherm ziet als je een acceptgiro scant. Daarna kan ik het antwoord gerichter voor je zoeken.
Nou het scannen van de acceptgiro
Pak mijn tel of tablet niet,er staat telkens niet te lezen tja zegt u het maar?En anders zoals gewoon via de ouwe weg kom ik er ook haha
Groetjes
Wil je misschien een schermprint delen? Het is dan wel belangrijk dat je de persoonlijke gegevens, zoals je rekeningnummer, weghaalt. Als je het liever persoonlijk wil doen, dan mag je de schermprint mailen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community- Acceptgiro via mobiele app'.
Geef vooral ook even aan wat voor toestel het precies is, en welke versie besturingssysteem erop staat. Met name bij Android is het immers zo dat er ontzettend veel toestelvarianten (en dus verschillende camera's) bestaan.
Wil je misschien een schermprint delen? Het is dan wel belangrijk dat je de persoonlijke gegevens, zoals je rekeningnummer, weghaalt. Als je het liever persoonlijk wil doen, dan mag je de schermprint mailen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community- Acceptgiro via mobiele app'.
Je kan geen "schermprints" delen..dit werkt niet in de "nieuwe community".
Als ik met mobiel bankieren probeer een acceptgiro te betalen, lukt me dit niet via het 'fototoestelletje'. Als ik op dat fototoestel klik, krijg ik de mededeling: Bankieren is gestopt.Ik kan dan de App opnieuw opstarten of Feedback verzenden.
De feedback heb al enige tijd geleden verzonden, maar ik heb van de SNS nog geen reactie gehad. (Was misschien ook ijdele hoop dit te verwachten). Maar goed, heeft iemand dit ook ervaren en nog belangrijker wat is de oplossing? App versie 3.20.2 (Althans dat staat onder Licenties).
Badge +2
Hoi Blacktomcat,

Wat onhandig dat dit niet lukt. Het is een bekende storing. De app stopt door een fout in de Google Play Services versie 11.7. Als je je camera opstart, dan gaat er iets mis en daardoor sluit de app. We wachten tot Google het probleem verhelpt via een update. De Google Play Service app wordt automatisch geüpdatet, hier hebben we geen invloed op. Hopelijk werkt het snel weer.
Marijke, bedankt voor je reactie. Ik denk dat het niet helemaal fair is om de Google Play Services hiervan (alleen) de schuld te geven. Ik heb ook de ABN-AMRO app op mijn telefoon en daar kan ik gewoon de acceptgiro inscannen met het fototoestel. Dus het ligt m.i. ook aan de wijze waarop de SNS de app heeft (op)gebouwd. Misschien dat jullie daar (nog) eens naar kunnen kijken?
Badge +1
Dus het ligt m.i. ook aan de wijze waarop de SNS de app heeft (op)gebouwd. Misschien dat jullie daar (nog) eens naar kunnen kijken?
Goedemiddag Blacktomcat,

Er zijn meerdere implementaties mogelijk. Wij hebben ervoor gekozen om onze scanner te baseren op de Google Play Services. Deze heeft een onderdeel waardoor het mogelijk is om letters te herkennen. Inmiddels is de update beschikbaar, dus ik verwacht dat het voor de meeste de klanten weer werkt. Omdat deze update op de achtergrond plaatsvindt, hoef je hier als klant niets voor te downloaden of updaten.
Het functioneert inderdaad weer. 😃
Badge +1
Het functioneert inderdaad weer. :D
Top, een mooie basis om 2018 in te stappen 😉

Reageer