SNS

Beantwoord

Waarom kan ik zakelijk geen gebruik maken van de mobiele app?

  • 19 september 2016
  • 11 Reacties
  • 2916 Keer bekeken

Ik wacht nu al jaren totdat ik eindelijk ook zakelijk gebruik kan gaan maken van de SNS bankieren app. Gezien ik meer dan 1 Digipas heb is dit niet mogelijk.
Dit is toch niet normaal!
icon

Beste antwoord door Irene 21 september 2016, 15:53

Hoi Haraldo,

Ik heb je mail met je gegevens ontvangen en heb het voorgelegd bij de afdeling Zakelijk. Ze geven aan dat het technisch niet mogelijk is om de mobiele app te gebruiken als er meerdere digipassen gekoppeld zijn aan deze zakelijke rekening. De wens is bij de ontwikkelaars bekend, maar we kunnen het niet op korte termijn introduceren. Ik hoopte natuurlijk dat ik je blij kon maken met beter nieuws, maar ik kan het niet mooier maken.
Bekijk origineel

11 reacties

Goedemorgen Haraldo,

Ik help je graag verder, maar daarvoor heb ik meer informatie nodig. Je hebt 2 digipassen; zijn deze beide gekoppeld aan de zakelijke rekening? Of heb je nog een particuliere rekening?

Daarnaast heet ik je van harte welkom op onze community. Zodra je hier meer duidelijkheid over hebt, hoop ik je hier vaker te zien. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Hallo Irene, ik heb het hier alleen over mijn zakelijke rekening waarvoor ik meerdere Digipassen heb.
Ook prive ben ik klant bij SNS, dit werkt naar behoren.

Vervelende vind ik dat ik ook bij 2 andere banken (grootbanken) zakelijk bankier en hier helemaal geen problemen ondervind. Het is erg jammer, of in jullie verwoording te blijven "toch niet normaal" dat dit al jaren niet geregeld kan worden bij SNS. Ik zou graag horen "dit zal op korte termijn mogelijk zijn" of " dit zal nooit mogelijk worden bij SNS" dan weet ik waar ik aan toe ben en kan ik mijn acties nemen.
In bepaalde situaties is het inderdaad niet mogelijk om de mobiele app te gebruiken voor je zakelijke rekening. Heb je meerdere digipassen nodig voor deze rekening? Ik kijk graag na hoe de situatie bij jou is en wat de mogelijkheden zijn. Wil je hiervoor je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar: webcare@sns.nl o.v.v 'Community - Waarom kan ik zakelijk geen gebruik maken van de mobiele app?'.
Hoi Haraldo,

Ik heb je mail met je gegevens ontvangen en heb het voorgelegd bij de afdeling Zakelijk. Ze geven aan dat het technisch niet mogelijk is om de mobiele app te gebruiken als er meerdere digipassen gekoppeld zijn aan deze zakelijke rekening. De wens is bij de ontwikkelaars bekend, maar we kunnen het niet op korte termijn introduceren. Ik hoopte natuurlijk dat ik je blij kon maken met beter nieuws, maar ik kan het niet mooier maken.
Het is niet mogelijk om de app te gebruiken (zelfs niet voor enkel inzage) voor een zakelijke rekening met meerdere digipassen. (Dit probleem is in ieder geval al eens aangekaart op Twitter, 22 oktober 2013.) Het is ook niet mogelijk om in te loggen op een zakelijke rekening met een digicode (zelfs niet voor enkel inzage).

Dit maakt dat het onmogelijk is om zonder digipas een rekening in te zien. Dit is enorm onpraktisch, en vooral: onnodig. Bij enkele andere banken (in ieder geval bij de ABN AMRO en de ING Bank) kan dit immers wel.

Is er al zicht op een oplossing? Hoewel alle andere aspecten van bankieren bij de SNS heel goed bevallen, kan ik tot die tijd anderen een overstap helaas alleen maar ontraden.
De app voor zakelijke rekeningen met meerdere digipassen zou ideaal zijn, maar een digicode zou het grootste deel van het probleem ook al oplossen. Is daar misschien zicht op?
Hoi hjl,

Welkom op de community. Uit je verhaal maak ik op dat dit je al sinds 2013 bezighoudt, dat is natuurlijk een hele tijd. Je vraag heb ik verplaatst naar een topic uit 2016, waarin we aangeven dat er geen plannen zijn om de mobiele app te gebruiken als er meerdere digipassen aan een zakelijk contract zijn gekoppeld. Mijn SNS Zakelijk kent inderdaad geen digicode, dus je kunt dan alleen met je digipas via Mijn SNS inloggen. Ik snap dat je liever een ander antwoord ziet en het is jammer dat je anderen een overstap moet afraden, maar ik kan het op korte termijn niet mooier maken.
Dank voor je reactie. Ik ben zelf nog maar net klant, toen ik naar dit probleem zocht vond ik de oude Twitter-post.
Is er ook een reden voor dat zakelijk geen digicode kent (terwijl particulier SNS / andere banken zakelijk dit wel hebben)?
Fijn dat je als nieuwe klant de weg naar de community hebt gevonden. Een specialist van de afdeling Zakelijk geeft aan dat er geen specifieke reden is waarom je niet kunt inloggen met een digicode in Mijn SNS Zakelijk. Bij het bouwen van de applicatie is er destijds voor gekozen om dit niet mogelijk te maken. Op korte termijn zijn er geen plannen om dit aan te passen. Ben je ook particulier klant geworden of alleen met je zakelijke rekening?
Heel fijn dat je navraag hebt gedaan! Ik wil graag benadrukken dat het enorm veel toegevoegde waarde heeft om de rekening altijd te kunnen inzien zónder altijd een digipas mee te moeten nemen. Dat er geen fundamentele reden is waarom dit niet zou kunnen geeft in ieder geval de hoop dat dit in de toekomst mogelijk wordt. Ik hoop daarom van harte dat jullie dit in overweging willen nemen.

Nee, alleen een zakelijke rekening. Maakt dat nog iets uit?
Badge +1
Nee, alleen een zakelijke rekening. Maakt dat nog iets uit?
Goedemorgen Haraldo, dat maakt niets uit. Ik ga er vanuit dat Dennis dit puur uit interesse vroeg. Omdat je 1 van onze nieuwste communityaanwinsten bent, vind je het misschien leuk om iets over jezelf te vertellen in de Koffiekamer. Tot snel op de community.

Reageer