SNS

Beantwoord

Waarom wordt de koersinformatie van beleggingsfonds niet meer bijgewerkt?

  • 18 augustus 2016
  • 37 Reacties
  • 8803 Keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
In de beleggen omgeving van SNS profielbeleggen (en ook ASN optimaalbeleggen; hetzelfde systeem) worden op handelsdagen om 10:00 uur de ingelegde orders van de vorige handelsdag uitgevoerd. Op dat tijdstip worden ook alle koersen van de SNS en ASN beleggingsfondsen zichtbaar in de beleggen omgeving (portefeuille overzicht).

Echter, sinds enkele dagen worden de nieuwe koersen om 10:00 uur niet meer bijgewerkt en blijven de koersen van de vorige handelsdag staan. De orders worden wel gewoon om 10:00 uur uitgevoerd en de effecten daarvan zijn wel gewoon zichtbaar in de portefeuille (bijgewerkte posities). Als ik die dag een uitgevoerde order bekijk, dan zie ik weer wel tegen welke nieuwe koers deze is uitgevoerd.

Kortom: er lijkt bij de laatste update of onderhoudsbeurt een foutje te zijn ontstaan in het systeem dat SNS en ASN gebruiken voor hun beleggen omgeving. Kan daar naar gekeken worden?
icon

Beste antwoord door Wouter 26 augustus 2016, 14:26

Hoi Stefan,

Goed nieuws; het probleem is gevonden. Dit wordt maandag opgelost en vanaf dat moment worden de koersen weer juist weergegeven. Of dit al op maandag het geval is, is niet zeker. Vanaf dinsdag zie je sowieso de juiste koers weer.
Bekijk origineel

37 reacties

Hoi Stefan,

Bedankt voor je signaal. Ik vraag na wat er aan de hand is met de koersen. Het lijkt mij niet de bedoeling dat de oude koers wordt weergegeven.
Reputatie 2
Badge +1
Is er al iets meer bekend?
Badge +1
Is er al iets meer bekend?
Goedemorgen Stefan,

ik ga er voor je achteraan. Geniet van deze mooie zomerdag 🆒.
Reputatie 2
Badge +1
Goedemorgen Tibor,

Bedankt! Zojuist geconstateerd dat ook vandaag de koers in de portefeuille (profielbeleggen) niet is bijgewerkt om 10:00 uur.

Gelukkig werkt de transactie notificatie per e-mail wel, daardoor heb ik de koers van vandaag indirect alsnog gekregen ;)

Groeten,
Stefan
Badge +1
Goedemorgen Tibor,
Zojuist geconstateerd dat ook vandaag de koers in de portefeuille (profielbeleggen) niet is bijgewerkt om 10:00 uur.. Gelukkig werkt de transactie notificatie per e-mail wel, daardoor heb ik de koers van vandaag indirect alsnog gekregen ;)Groeten,Stefan

Je aanvulling geef ik mee; dank. In ieder geval fijn dat je op deze manier toch de koersstand ontvangt.
Reputatie 2
Badge +1
Je aanvulling geef ik mee; dank. In ieder geval fijn dat je op deze manier toch de koersstand ontvangt.
Nadeel is dan wel dat ik iedere handelsdag moet kopen of verkopen, anders heb ik de volgende handelsdag niet de actuele koers... :S
Hoi Stefan,

Goed nieuws; het probleem is gevonden. Dit wordt maandag opgelost en vanaf dat moment worden de koersen weer juist weergegeven. Of dit al op maandag het geval is, is niet zeker. Vanaf dinsdag zie je sowieso de juiste koers weer.
Hoi Stefan,

Goed nieuws; het probleem is gevonden. Dit wordt maandag opgelost en vanaf dat moment worden de koersen weer juist weergegeven. Of dit al op maandag het geval is, is niet zeker. Vanaf dinsdag zie je sowieso de juiste koers weer.

Blijft nu nog natuurlijk de vraag of Stefan blij van die koers wordt die hij dan weer ziet, misschien was het niet zien toch wat "rustiger". :)
Groet,
Ben 🆒
PS Don´t worry, be happy!
Reputatie 2
Badge +1
Fijn dat de oorzaak gevonden is. Ik wacht gewoon rustig af wat er maandag en daarna gebeurt met de zichtbaarheid van de nieuwe koers om 10:00 uur. Bedankt voor de moeite!
Hoi Stefan,

Hou je ons op de hoogte als de koersen dinsdag nog steeds niet juist worden weergegeven?
Reputatie 2
Badge +1
Dag Wouter,
Vanzelfsprekend! :8
Groeten,
Stefan
Reputatie 2
Badge +1
Het lijkt erop dat vandaag (maandag) het nog niet is opgelost. Ik wacht nu op wat morgen om 10:00 uur gebeurt.
Hi Stefan,

Ik wacht je bevindingen morgen in spanning af.
Reputatie 2
Badge +1
Door de drukte op het werk, was ik vanochtend niet in de gelegenheid om rond 10:00 uur te controleren of de koersinformatie werd bijgewerkt. Maar rond 15:00 uur zag ik dat de koersen netjes waren bijgewerkt (zowel in de ASN als SNS portefeuille) en dat was in de voorgaande dagen niet het geval. Ik vermoed dat het probleem dus vandaag is opgelost zoals toegezegd. Mocht in de komende dagen anders blijken, dan laat ik dat hier uiteraard even weten.
Badge +1
. Maar rond 15:00 uur zag ik dat de koersen netjes waren bijgewerkt (zowel in de ASN als SNS portefeuille) en .
Bedankt voor het checken, Stefan. Goed om te lezen dat het probleem waarschijnlijk is opgelost. Geniet van je dag vandaag.
Reputatie 2
Badge +1
Ik kon het toch niet nalaten om te checken, dus heb ik net even ingelogd en gezien dat om 10:00 uur de koersen netjes werden bijgewerkt vandaag. Dus mijn vermoeden van gisteren was juist.

Bedankt voor het oplossen (zowel voor SNS ProfielBelegen als voor ASN OptimaalBeleggen).
🆒

Stefan
Badge +1

Bedankt voor het oplossen (zowel voor SNS ProfielBelegen als voor ASN OptimaalBeleggen).
🆒Stefan

Graag gedaan. En jij bedankt voor de melding en het checken 🙂.

Reputatie 2
Badge +1
Vandaag was de koers om 10:00 uur weer eens niet bijgewerkt in de SNS profielbeleggen omgeving. Idem in de ASN optimaalbeleggen omgeving. De koers van gisteren staat er nu om 11:05 nog steeds. Het lijkt dat de oude storing weer terug is.

NB: Mijn order die ik gisteren had ingelegd is vanochtend wel gewoon uitgevoerd tegen de nieuwe dagkoers van vandaag en ik heb netjes een e-mail ontvangen om 10:01 met daarin de nieuwe koers verwerkt. Ook is de positie in het profielfonds correct bijgewerkt. Alleen de koers klopt niet.
Hi Stefan,

Deze foutmelding heeft ons nog niet bereikt, ik ga erachteraan.
Reputatie 2
Badge +1
De fout is kennelijk van tijdelijke aard, want ik zie zojuist dat de koersen in mijn portefeuille(s) zijn bijgewerkt. 🆒
Hoi Stefan,

Het was inderdaad een korte storing aan de achterkant van het systeem. Gelukkig is het deze keer snel verholpen. Bedankt voor je bericht.
Reputatie 2
Badge +1
Afgelopen weekend was er weer onderhoud aan SNS/ASN beleggen bij Binck. Vanochtend om 10:00 uur constateer ik dat de koersen niet worden bijgewerkt in de SNS en ASN beleggingsomgevingen. Met andere woorden: het probleem is weer terug. Hebben ze bij Binck wel eens gehoord van het begrip "regressietest" :?

NB: de orders zijn verder gewoon netjes verwerkt en zichtbaar in zowel saldo als fondsposities.
Hoi Stefan,

Goed dat je dit opvalt. Dit zet ik door naar de ontwikkelaars, je hoort van me zodra het hersteld is.
Badge +1
De regressie vind pas de eerste werkdag plaats om 10:00 na de werkzaamheden.
Reputatie 2
Badge +1
Vandaag gezien dat de koersen van de ASN fondsen in ASN optimaal beleggen (waarschijnlijk handmatig) zijn bijgewerkt. In mijn SNS profielbeleggen portefeuille staat nu (19:24 uur) nog de koers van gisteren 10:00 uur.

Reageer