SNS

Beantwoord

Waarom wordt de koersinformatie van beleggingsfonds niet meer bijgewerkt?

  • 18 augustus 2016
  • 37 Reacties
  • 8925 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
In de beleggen omgeving van SNS profielbeleggen (en ook ASN optimaalbeleggen; hetzelfde systeem) worden op handelsdagen om 10:00 uur de ingelegde orders van de vorige handelsdag uitgevoerd. Op dat tijdstip worden ook alle koersen van de SNS en ASN beleggingsfondsen zichtbaar in de beleggen omgeving (portefeuille overzicht).

Echter, sinds enkele dagen worden de nieuwe koersen om 10:00 uur niet meer bijgewerkt en blijven de koersen van de vorige handelsdag staan. De orders worden wel gewoon om 10:00 uur uitgevoerd en de effecten daarvan zijn wel gewoon zichtbaar in de portefeuille (bijgewerkte posities). Als ik die dag een uitgevoerde order bekijk, dan zie ik weer wel tegen welke nieuwe koers deze is uitgevoerd.

Kortom: er lijkt bij de laatste update of onderhoudsbeurt een foutje te zijn ontstaan in het systeem dat SNS en ASN gebruiken voor hun beleggen omgeving. Kan daar naar gekeken worden?
icon

Beste antwoord door Wouter 26 augustus 2016, 14:26

Hoi Stefan,

Goed nieuws; het probleem is gevonden. Dit wordt maandag opgelost en vanaf dat moment worden de koersen weer juist weergegeven. Of dit al op maandag het geval is, is niet zeker. Vanaf dinsdag zie je sowieso de juiste koers weer.
Bekijk origineel

37 reacties

Hopelijk is het maandag opgelost, Stefan 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag lijkt alles goed te zijn gegaan, maar omdat ik vanochtend diverse afspraken had, heb ik niet tussen 10:00 en 12:00 uur kunnen kijken of alles ook soepel is verlopen. Normaal gesproken worden op beursdagen tussen 10:00 en 10:03 uur de koersen van de fondsposities in mijn portefeuille bijgewerkt en de aan-/verkopen verwerkt van orders die ik op de voorgaande beursdag voor 15:00 uur heb ingelegd. De laatste dagen ging dit regelmatig mis of met veel vertraging.

Maandag 8 mei zal ik nogmaals een controle uitvoeren, maar dan rond 10:00 uur :8
Reputatie 3
Badge +1
Top 🙂 Geef je morgen weer een update?
Dat zal ik doen! 🆒
Badge +1
Hoi Dennis,
Bedankt voor de update. :)
Zojuist omstreeks 10:15 uur is alles in de beleggen omgeving bijgewerkt, zowel bij ASN als bij SNS.Ik zal morgen even controleren of alles weer klopt en is gesynchroniseerd. :8
Groeten,Stefan

Top 🙂 Geef je morgen weer een update?
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Dennis,
Bedankt voor de update. :)
Zojuist omstreeks 10:15 uur is alles in de beleggen omgeving bijgewerkt, zowel bij ASN als bij SNS. Dat geldt zowel voor de posities, als de koersen van vandaag en ook de storting/opname op de geldrekening. Ik heb dus ook net geld kunnen opnemen van de SNS profielbeleggen geldrekening.
De transacties in de "Mijn SNS/ASN" omgevingen zijn nog niet helemaal verwerkt, maar dat heeft voor mij op dit moment geen nadelige consequenties. Ik zal morgen even controleren of alles weer klopt en is gesynchroniseerd. :8
Groeten,
Stefan
Hoi Stefan,

Bedankt voor je melding. Zojuist kregen we de bevestiging dat er een storing in is. Aan de achterkant is dit inmiddels opgelost en zijn alle gegevens up-to-date. Komende nacht worden de gegevens aan de voorkant bijgewerkt. Hopelijk ondervind je er niet teveel hinder van.
Reputatie 3
Badge +1
Update (4 mei 7:48): de koers van het SNS profielfonds paars in de portefeuille van mijn SNS beleggen omgeving is zojuist alsnog bijgewerkt naar die van gisteren 10:01 uur. Maar ik kan nog steeds geen overboeking doen vanaf mijn beleggen geldrekening naar mijn SNS betaalrekening.
Reputatie 3
Badge +1
De koppeling tussen de beleggen omgevingen van SNS en ASN met Binck blijven haperen. Een enkele dag lijkt het te werken, maar vanochtend (4 mei 6:40) is zelfs de koers van gisteren niet bijgewerkt in SNS profielbeleggen. Sterker nog: ik kan momenteel niet eens geld overboeken van mijn beleggen geldrekening naar mijn SNS betaalrekening. Ik krijg dezelfde melding als in het weekend en 's-nachts: "Sorry, alleen op werkdagen kunt u tussen 6.00 uur en 22.00 uur een overboeking doen van uw beleggingsrekening."

NB: ook de verkoop order van gisteren is in de "Mijn SNS" omgeving niet verwerkt in het saldo van de geldrekening. In de beleggen omgeving is deze wel correct verwerkt.
Wat onhandig dat de koersinformatie blijft haperen. Ik ga er nogmaals achteraan.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb gisteren te vroeg gejuigd; de koers van mijn profielfonds in mijn portefeuille is sinds vanochtend 10:00 niet meer bijgewerkt (nu: 14:30). Bij ASN zijn de koersen wel bijgewerkt (met een kleine vertraging).
Hoi Stefan,

Je bent sneller dan mijn collega's, de officiële bevestiging heb ik nog niet gehad. Goed om te horen dat alles weer werkt :)

Update: zojuist is de bevestiging vanuit mijn collega's ook binnengekomen. Alles werkt weer naar behoren.
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag (26 april 2017 om 10:10) lijkt het probleem weer te zijn verholpen. 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag gezien dat de koersen van de ASN fondsen in ASN optimaal beleggen (waarschijnlijk handmatig) zijn bijgewerkt. In mijn SNS profielbeleggen portefeuille staat nu (19:24 uur) nog de koers van gisteren 10:00 uur.
De regressie vind pas de eerste werkdag plaats om 10:00 na de werkzaamheden.
Hoi Stefan,

Goed dat je dit opvalt. Dit zet ik door naar de ontwikkelaars, je hoort van me zodra het hersteld is.
Reputatie 3
Badge +1
Afgelopen weekend was er weer onderhoud aan SNS/ASN beleggen bij Binck. Vanochtend om 10:00 uur constateer ik dat de koersen niet worden bijgewerkt in de SNS en ASN beleggingsomgevingen. Met andere woorden: het probleem is weer terug. Hebben ze bij Binck wel eens gehoord van het begrip "regressietest" :?

NB: de orders zijn verder gewoon netjes verwerkt en zichtbaar in zowel saldo als fondsposities.
Hoi Stefan,

Het was inderdaad een korte storing aan de achterkant van het systeem. Gelukkig is het deze keer snel verholpen. Bedankt voor je bericht.
Reputatie 3
Badge +1
De fout is kennelijk van tijdelijke aard, want ik zie zojuist dat de koersen in mijn portefeuille(s) zijn bijgewerkt. 🆒
Hi Stefan,

Deze foutmelding heeft ons nog niet bereikt, ik ga erachteraan.
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag was de koers om 10:00 uur weer eens niet bijgewerkt in de SNS profielbeleggen omgeving. Idem in de ASN optimaalbeleggen omgeving. De koers van gisteren staat er nu om 11:05 nog steeds. Het lijkt dat de oude storing weer terug is.

NB: Mijn order die ik gisteren had ingelegd is vanochtend wel gewoon uitgevoerd tegen de nieuwe dagkoers van vandaag en ik heb netjes een e-mail ontvangen om 10:01 met daarin de nieuwe koers verwerkt. Ook is de positie in het profielfonds correct bijgewerkt. Alleen de koers klopt niet.
Badge +1

Bedankt voor het oplossen (zowel voor SNS ProfielBelegen als voor ASN OptimaalBeleggen).
🆒Stefan

Graag gedaan. En jij bedankt voor de melding en het checken 🙂.

Reputatie 3
Badge +1
Ik kon het toch niet nalaten om te checken, dus heb ik net even ingelogd en gezien dat om 10:00 uur de koersen netjes werden bijgewerkt vandaag. Dus mijn vermoeden van gisteren was juist.

Bedankt voor het oplossen (zowel voor SNS ProfielBelegen als voor ASN OptimaalBeleggen).
🆒

Stefan
Badge +1
. Maar rond 15:00 uur zag ik dat de koersen netjes waren bijgewerkt (zowel in de ASN als SNS portefeuille) en .
Bedankt voor het checken, Stefan. Goed om te lezen dat het probleem waarschijnlijk is opgelost. Geniet van je dag vandaag.
Reputatie 3
Badge +1
Door de drukte op het werk, was ik vanochtend niet in de gelegenheid om rond 10:00 uur te controleren of de koersinformatie werd bijgewerkt. Maar rond 15:00 uur zag ik dat de koersen netjes waren bijgewerkt (zowel in de ASN als SNS portefeuille) en dat was in de voorgaande dagen niet het geval. Ik vermoed dat het probleem dus vandaag is opgelost zoals toegezegd. Mocht in de komende dagen anders blijken, dan laat ik dat hier uiteraard even weten.
Hi Stefan,

Ik wacht je bevindingen morgen in spanning af.

Reageer