SNS

Wanneer gaat de responsive Mijn SNS live?

  • 13 oktober 2016
  • 43 Reacties
  • 6079 Keer bekeken

Goedemorgen,

Jullie zijn "lekker bezig" om de website www.snsbank.nl te vernieuwen. Allemaal mooie responsive pagina's. Alleen nu komt komt de "grote vraag: "Wanneer gaat betalen / mijn sns online en hoe gaan jullie dit in godsnaam invullingen geven?". Je hebt daar misschien wel honderd opties en die moeten dus worden omgezet worden in een responsive template. Het vernieuwen van de gehele website duurt nu al minstens een jaar. Mijn schatting is eind 2017?

Kunnen jullie hier ook iets over zeggen hoe dit wordt opgepakt door een technische afdeling? Dit is immers geen handeling als het omzetten van een pagina zoals hypotheken o.i.d. Je hebt bij mijnsns meerdere schermen die in elkaar "kruipen" e.d. en dieper in de laag gaan.

Wat is de verwachte datum dat dat deel van de website wordt opgeleverd? Ik zie dat jullie deze t/m het laatst bewaard hebben. Daar zal ook wel een reden inzitten.

Ik hoor dit graag. Ik ben erg benieuwd.

43 reacties

Hoi Sjaakie,

Vorige week vroeg ik het voor Stefan na. Onze ontwikkelaars hebben deze weken vergaderingen rondom het budget en de plannen voor 2017. Zodra dit is bepaald, dan geef ik hier een globale planning. Ik hou je nog even in spanning.
Sorry hoor Irene, maar mijn vraag/vragen is/zijn nog helemaal niet beantwoord..
Hoi Sjaakie,

Op bijna al je vragen moeten we het antwoord schuldig blijven tot de budgetten en de plannen voor 2017 zijn bepaald. Daar komen we op terug. Wat wil je nog weten?
Waarom dat groene vinkje er weer eens staat..
Waarom dat groene vinkje er weer eens staat..
Wie zet dat dan aan?
Ik meende dat de vragensteller een antwoord als "beste" kan aanvinken, met als gevolg de vertoning van dat antwoord met groen vinkje, bij de vraag?
Of is dit niet juist?
Groet,
Ben 🆒
Waarom dat groene vinkje er weer eens staat..
Wie zet dat dan aan?
Ik meende dat de vragensteller een antwoord als "beste" kan aanvinken, met als gevolg de vertoning van dat antwoord met groen vinkje, bij de vraag?
Of is dit niet juist?
Groet,
Ben 🆒

Dat doen de "mods" hier zelf. Ik selecteer helemaal niks..mijn vraag is immers nog niet beantwoord.
Sorry, Sjaakie. Je hebt helemaal gelijk. Hier had ik het antwoord nog niet mogen markeren. Daarom heb ik het teruggetrokken. Aan jou de eer om het antwoord te markeren zodra we een terugkoppeling hebben.
Hi Irene, maakt niet, maar het staat er alleen nog steeds in..
Oeps, ken je die uitspraak over de ezel en de steen? 😉
Oeps, ken je die uitspraak over de ezel en de steen? ;)
Dus Irene, jij bent geen ezel!
Maar dat wisten wij natuurlijk al langer. 😛
Dankjewel voor dit compliment 😉 Ik kan er wel om lachen. Goed dat je me scherp houdt.
Hoi Sjaakie,

Vorige week vroeg ik het voor Stefan na. Onze ontwikkelaars hebben deze weken vergaderingen rondom het budget en de plannen voor 2017. Zodra dit is bepaald, dan geef ik hier een globale planning. Ik hou je nog even in spanning.

Een hele goedemorgen, we zijn nu inmiddels bijna een maand verder. Is hier toevallig al meer over bekend? Ik was namelijk in de veronderstelling dat eind 2016 de hele website "geregeld" zou zijn.

Groetjes en hoor het graag.
Reputatie 2
Badge
Topic Geweigerde betaling handmatig verwijderen binnen Mijn SNS:
Dat beseffen we. We werken nu aan het responsive maken van Mijn SNS, dat heeft nu de hoogste prioriteit. Hierdoor blijven dit soort verzoeken langer liggen.

Topic Wanneer gaat de responsive Mijn SNS live?
Een maand geleden

Vorige week vroeg ik het voor Stefan na. Onze ontwikkelaars hebben deze weken vergaderingen rondom het budget en de plannen voor 2017. Zodra dit is bepaald, dan geef ik hier een globale planning. Ik hou je nog even in spanning.

Zijn jullie hier nu mee bezig of nog niet?
Hoi Sjaakie en Eva,

Op de achtergrond werken we aan het responsive maken van Mijn SNS. Aan de voorkant merk je hier niets van, dus ik snap dat je nieuwsgierig bent naar de voortgang. Ik vraag na wat de status is en kom erop terug.
Reputatie 2
Badge
Hoi Sjaakie en Eva,

Op de achtergrond werken we aan het responsive maken van Mijn SNS. Aan de voorkant merk je hier niets van, dus ik snap dat je nieuwsgierig bent naar de voortgang. Ik vraag na wat de status is en kom erop terug.


Dat is goed om te horen maar dan is dit toch het antwoord en niet het antwoord dat Sjaakie vorige maand kreeg. Daar uit kon je opmaken dat het besproken werd voor de planning van volgende jaar in plaats van dat jullie er nu al mee bezig zijn.
Dat klopt ook, van de ontwikkelaars begrijp ik dat ze momenteel werken aan een planning. Mijn SNS gaat gefaseerd over naar responsive, we houden jullie op de hoogte van de voortgang.
Bedankt maar weer..nog geen antwoord op mijn vraag dus en eigenlijk weet ik helemaal niks mee.

We weten niet hoe lang het gaat duren etc. etc. en we moeten het afwachten dus. Prima! Doen we dat.
Dit soort "discussies" belemmerd ondertussen behoorlijk het interactieve van wat de community steeds meer leek te worden. We lopen nu steeds weer aan het lijntje van "wacht maar rustig af, het komt wel in orde, wij regelen het wel".
Zou niet zo moeten zijn.
Groet,
Ben 🆒
PS De melding van; "zo gauw wij iets weten laten we het jullie direct hier weten" is ondertussen ook een dooddoener van jewelste. Bij verschillende topics moet een lid ergens weer op terug komen, anders is er dus niets. Daarmee gaat de kwaliteit van de community achteruit.
.................. Daarmee gaat de kwaliteit van de community achteruit.
En de geloofwaardigheid van de mods........
Reputatie 2
Badge
.................. Daarmee gaat de kwaliteit van de community achteruit.
En de geloofwaardigheid van de mods........


Ik wil me hier bij aansluiten. Het is echt vechten tegen de bierkaai.
Het is inderdaad niet de bedoeling dat leden achter een antwoord aan moeten. We zijn er intern actief mee bezig om de kwaliteit van de antwoorden en de snelheid te verbeteren.
Hoi Irene,
niets mis mee om daar ook mee bezig te zijn, maar het gaat hier om wat anders.
Als er iets wordt gevraagd en jullie een reactie hebben vanuit de organisatie, is regelmatig het antwoord; wordt aan gewerkt, wordt komend jaar aan gewerkt (o.i.d), zo gauw er meer bekend is zijn jullie degene die het het eerst hier horen (o.i.d.).
Als dan een klant niet af en toe in "oude topics" kijkt, komt er dus geen verder antwoord.
Dat betekend dus dat jullie de "vraag" hebben los gelaten. Het zou wenselijker zijn dat daar dan ook regelmatig een status update over zou volgen (bijv. maandelijks, ja ik weet werk enz. )
Bovendien komen er steeds meer van deze "wensen" die lijken onder te sneeuwen in wat de organisatie zelf wil. Ook een mogelijkheid, maar dan heeft ons meedenken ook geen zin meer.
Groet,
Ben 🆒
PS het is enerzijds dus hoe is het georganiseerd en anderzijds de wil om in contact te blijven.
Beste leden,

Er is verwarring ontstaan over het responsive maken van Mijn SNS. We zijn op dit moment niet bezig met het responsive maken van de Mijn SNS omgeving. Dit is vanuit ons niet goed gecommuniceerd, sorry daarvoor.

In de afgelopen weken hebben er overleggen plaatsgevonden over het budget en de plannen voor 2017. Deze week heeft Wanda haar input geleverd en de wensen uit de wensenlijst ingebracht in het overleg. Omdat ITC voor alle merken werkt van SNS Bank N.V. wordt er jaarlijks aan hen gevraagd een top 10 wensen aan te leveren. Dit vormt de basis voor doorontwikkeling van Mijn SNS en Mobiel Bankieren. We kijken dus niet alleen naar de wensen van SNS, maar ook van de andere merken. Hierover lees je meer in de blog SNS Communityleden nemen een kijkje in de keuken bij ITC.

Op 24 november worden de plannen voor 2017 van SNS voorgelegd. Daarna wordt de prioritering bepaald van de wensen die alle merken hebben voorgelegd en er wordt vervolgens gekeken welke wensen we voor elk merk gaan uitvoeren. Het duurt dus nog even voordat we jullie inhoudelijk meer kunnen vertellen.
Goedemorgen, in jullie "budget" van 2016 en aankondigingen zeiden jullie dat de gehele website responsive gemaakt zou worden. Dit is blijkbaar een achterhaalde uitspraak. Dat valt mij zwaar tegen, maar misschien bekijk ik het te negatief en zou dit niet over moeten komen als "zouthouder" en regelrechte "leugen" (tussen haakjes). Een leugen is het natuurlijk ook weer niet helemaal, maar het komt mij over als een belofte die wederom totaal niet is nagekomen, maar ik doe mij best om het positief te houden.

Daarom zeg ik: geniet van je dag en doe lekker wat je wilt. Doet de SNS dus ook blijkbaar.

Wat niet wegneemt dat er, misschien, gezegd is dat dit ook in 2017 verder zou plaatsvinden, maar als ik het goed heb gelezen in het allereerste topic was er sprake van 2016. Mocht het blijken dat dit niet zo is dan bied ik bij deze alvast mijn excuses aan.

Kijk..ik dacht dat ik "gek" was, maar dat ben ik dus niet: Quote Wanda: In de loop van 2016 kun je de hele website in de nieuwe stijl bekijken. We zijn al aan de slag met de pagina’s over betalen.

https://forum.snsbank.nl/community-experts-besloten-73/kijkje-de-keuken-responsive-design-9473
@Sjaak. Als je het nieuws volgt dat moet het je opgevallen zijn dat IT projecten rond de overheid ook een planningsprobleem hebben, voor de SNS is het niet anders. Ik denk dat de SNS probeert zijn IT budget zo klein mogelijk te houden. Op zo'n jaar planning treden allerlei verstorende factoren op zoals nieuwe (overheids)regels, uitspraken van (Europees) recht etc. die alle maal invloed hebben op IT budget. En dan heb je de standaard uitloopfactor van IT projecten de pi-factor.
Zelfs in grote organisaties waar ontwikkelaars veel ervaring hebben zie je hoe weerbarstig het is om accurate planningen af te geven. Een van de weinige manieren is om SLA of deadlines af te geven met boetes, maar dan eindig je vaak in het grijze gebied "Het is klaar maar nog niet af".

Afgelopen jaar zijn er best wel een aantal delen aangepakt, dus progressie is er wel. Een inconsistente layout/design ziet er niet professioneel uit en dat zal invloed hebben op potentiële nieuwe klanten, maar ik ben gelukkig geen aandeelhouder van de SNS.

Ik lees dit soort aankondigingen als een indicatie voor een ontwikkelingsrichting maar zeker niet als een belofte met een einddatum.

Reageer