SNS

Wanneer schaft SNS de digipas af?

  • 8 mei 2018
  • 29 Reacties
  • 22060 Keer bekeken


Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Het omgaan met de quotes in dit forum is intussen flink ingewikkelder en onoverzichtelijker geworden, met bovendien een slecht leesbaar lettertype.

Hoi @Koos,

Een beetje off-topic, maar toch dank voor je terugkoppeling. Het gebruik van quotes is gelijk gebleven, het lettertype is met de vernieuwing van de community afgelopen zomer al veranderd. Ik begrijp dat je eraan moet wennen, dat heb ik zelf ook af en toe. Wanneer het nuttig of relevant is om een bericht met een quote te beginnen, dan is het uit mijn ervaring handig (en overzichtelijk) om het bij 1 quote te laten.

Het is geen kwestie van wennen. Ik ben altijd wel geïnteresseerd in afwijkende fonts, maar dan moeten ze wel kloppen.

Nu is het in quotes bij mij zo dat alle letters g gemankeerd op het scherm verschijnen.

Maar je hebt gelijk dat het off-topic is. De meldingsgrens werd voor mij in dit topic bereikt.

Hallo,

@Evelyn SNS schreef (1 maand geleden) :

Voorlopig kun je gewoon gebruik maken van je Digipas, maar op een gegeven moment gaan we er afscheid van nemen. Dat dingen veranderen wil niet gelijk zeggen dat je er niet mee kunt omgaan. We zorgen ervoor dat alle klanten, echt iedereen gemakkelijk en veilig bij SNS kan inloggen en internetbankieren. 

Dat klinkt geruststellend, maar het blijft wat vaag. Misschien heb ik last van recente ervaringen elders.

Ik ben recent overgestapt van de ING naar SNS, omdat ze bij ING een beleid zijn gaan voeren waarbij eigenlijk alleen nog maar ruimte is voor het gebruik van hun internetbankieren-app. Als alternatief is er een scanner die voor mij, vanwege slechtziendheid, onbruikbaar is. De kennismaking met de grote digipas, met spraakondersteuning, van de SNS-bank bevalt me echter prima.

Ook recent heb ik geprobeerd een nieuwe Creditcard aan te vragen. Alle grote banken, en ook SNS, verwijzen daarvoor sinds kort naar ICS (International Card Service). Toen ik daar een lijst met persoonlijke informatie had ingevuld, hoefde ik alleen nog maar een identificatieprocedure te doorlopen om de aanmelding af te ronden. Dat zou heel eenvoudig zijn, maar je had er we een smartphone of tablet voor nodig. ICS-klantenservice liet me weten dat het zonder die mobiele apparaten niet ging en de creditcard “niet doorgaat”. Alternatieven zijn er niet. Dus geen creditcard voor mij.

Dee ervaringen maken dat ik graag heel duidelijke informatie wil over toekomstige veranderingen. De meeste SNS-klanten zullen waarschijnlijk erop zitten te wachten totdat die ouderwetse digipas door een goede app wordt vervangen. Ik heb daar niets op tegen en begrijp ook dat die verandering prioriteit krijgt in de berichtgeving over inloggen en veilig betalen. Maar het zou mij (en ik denk velen anderen), geruststellen wanneer er in dergelijke berichten een link wordt opgenomen die ‘springt’ naar informatie voor klanten die niet met een app op een mobiel apparaat kunnen of willen werken. Vooral onder senioren, heb ik gemerkt bestaat behoefte aan dot soort informatie.

Ik heb inmiddels de klantenservice van SNS leren waarderen  en hoop dat zoiets mogelijk is.


 

Reputatie 4
Badge +3

Goedemorgen @willem47,

Dank voor het delen van je verhaal, goed dat je ons laat weten waarmee je rondloopt. Onlangs hebben we een nieuwe, veilige manier van inloggen geïntroduceerd, hoe het inloggen precies werkt lees je hier. Voor mensen die het nodig hebben, zijn er sprekende digipassen of een met grote toetsen. Vooralsnog heb ik geen geluiden gehoord dat deze gaan verdwijnen. Zo kun je makkelijk online je bankzaken in Mijn SNS blijven regelen. Heb ik je met deze informatie gerustgesteld? Als ik je aanvullend kan helpen, doe ik dat met plezier. 

Reageer