SNS

Waar blijven de "opperbazen" van de SNS ?

  • 28 december 2015
  • 15 Reacties
  • 13808 Keer bekeken

Een tijd geleden werd er gezegd dat de "opperbazen" met "blogs" zouden komen en al..ik meen dat dit nu ruim 4 maanden geleden is als ik mij niet vergis..Als dit niet helemaal klopt zal ik er misschien een maandje naast zitten..echt heel veel kan het niet zijn.

Wat zijn de "goede voornemens" voor 2016 van de "opperbazen" van de SNS-bank op dit hoog gekwalificeerde en geletterde forum?

Waar is dhr. Timmermans bijv.?

15 reacties

Heel goed Sjakie93! Als ik mij goed herinner dan heeft dhr Timmermans ook toegezegd om met zijn blogs de actuele stand van zaken rondom de positie van SNS in deze tijd toe te lichten , nu de tijd langzamerhand komt dat de politiek moet gaan beslissen over wat er inhoudelijk moet gaan gebeuren met de staatsaandelen van SNS.Vooral belangrijk mede gezien de uitzending van Radar van 28-12-2015 waarin de positie van de SNS als volksbank aan de orde kwam. Het enige commentaar van de SNS was dat de beslissing toch echt bij de politiek ligt. Tamelijk afwachtende houding , denk ik zo.
Vriendelijke Groet ,
Axasjaak
Doel je op deze uitspraak van Olaf op 15 oktober?

Hoi Ben,
Ik kan je al vast mededelen dat onze directie binnenkort maandelijks gaat bloggen op de community.


Door de eindejaarsdrukte duurt het iets langer om de heren vrij te plannen om een blog te schrijven. We vragen jullie daarom om nog even geduld te hebben. In januari is er ruimte in de agenda gemaakt om hier rustig voor te gaan zitten. Het streven is om dan maandelijks een blog te plaatsen van één van de directieleden.
Badge +1
Een beetje serieuze / professionele organisatie heeft hiervoor ghostwriters in dienst.
Een beetje serieuze / professionele organisatie heeft hiervoor ghostwriters in dienst.
Come on Erik, je denkt toch niet dat de SNS is achter gebleven? :S
Rara wie dat bij de SNS is? :)
Groet,
Ben 🆒
PS sssstttt
De leden van de directie schrijven natuurlijk hun eigen blog. Dat deden ze al langer intern, binnenkort ook richting klanten. En natuurlijk laten ze hun blog tegenlezen, net zoals wij dat bij de community soms doen.
Hier is hij dan, de eerste blog van Ton: https://nieuwsblog.snsbank.nl/wonen-ikea-kasten-648

Omdat het schrijven, redigeren en controleren erg veel tijd met zich meebrengt, zijn we op zoek naar een ander concept. Het idee is om iedere maand een vraag van de communityleden te behandelen. De vraagsteller nodigen we dan uit om in Utrecht koffie te komen drinken met één van de directieleden en zijn vraag te stellen. Vervolgens maken we hier een mooi verslag van met foto.

Wat vinden jullie van dit idee?
Reputatie 2
Badge +1
Hier is hij dan, de eerste blog van Ton: https://nieuwsblog.snsbank.nl/wonen-ikea-kasten-648

Omdat het schrijven, redigeren en controleren erg veel tijd met zich meebrengt, zijn we op zoek naar een ander concept. Het idee is om iedere maand een vraag van de communityleden te behandelen. De vraagsteller nodigen we dan uit om in Utrecht koffie te komen drinken met één van de directieleden en zijn vraag te stellen. Vervolgens maken we hier een mooi verslag van met foto.

Wat vinden jullie van dit idee?

Hi Wanda,
Dat lijkt me een beter idee, want het verhaaltje van Ton komt op mij net iets te 'gelikt' over. Misschien komt dat door het redigeren, maar deze blog 'raakt' me niet en voelt als een reclame boodschap. Er staat niets fout in hoor, maar het staat nu nog een beetje los van de community en haar leden.
Groeten,
Stefan
Ik ben inmiddels ook al een beetje "afgekoeld". Ik wilde bij de "blog" niet meteen reageren, vond de plek en de uitdaging, onjuist daar iets te berde te brengen.
Bij het lezen van de "blog" (nou ja, eigenlijk kun je zoiets niet zo noemen, "gelikte reclame boodschap" is inderdaad een juistere typering) rezen me de haren ten berge. Ik voelde me behoorlijk belazerd. Leven we nu echt in heel verschillende werelden?
Het onderwerp, de toonzetting (enz.) lijkt inderdaad geheel te komen uit de makers van verschillende "reclame uitingen".
Ik voel me eigenlijk een beetje voor joker gezet. Met mijn persoonlijke inzet (en van vele anderen) wordt Überhaupt niets gedaan. Nee, een leuke intro en dan de volledige boodschap. Tsja, ik hou maar op.
Groet,
Ben 🆒
PS Het "nieuwe idee" heeft ook totaal niets van doen met waar we hier over gesproken en naar gevraagd hebben. Het is toch niet echt eenvoudig de "normaal weg" te nemen, in te slaan en vast te houden.
PS2 Ik ervaar dit als zeer, zeer teleurstellend.
Reputatie 2
Badge
Ik ben inmiddels ook al een beetje "afgekoeld". Ik wilde bij de "blog" niet meteen reageren, vond de plek en de uitdaging, onjuist daar iets te berde te brengen.
Bij het lezen van de "blog" (nou ja, eigenlijk kun je zoiets niet zo noemen, "gelikte reclame boodschap" is inderdaad een juistere typering) rezen me de haren ten berge. Ik voelde me behoorlijk belazerd. Leven we nu echt in heel verschillende werelden?
Het onderwerp, de toonzetting (enz.) lijkt inderdaad geheel te komen uit de makers van verschillende "reclame uitingen".
Ik voel me eigenlijk een beetje voor joker gezet. Met mijn persoonlijke inzet (en van vele anderen) wordt Überhaupt niets gedaan. Nee, een leuke intro en dan de volledige boodschap. Tsja, ik hou maar op.
Groet,
Ben 🆒
PS Het "nieuwe idee" heeft ook totaal niets van doen met waar we hier over gesproken en naar gevraagd hebben. Het is toch niet echt eenvoudig de "normaal weg" te nemen, in te slaan en vast te houden.
PS2 Ik ervaar dit als zeer, zeer teleurstellend.


Helemaal met Ben eens.
(En ik heb zijn quote bewust helemaal laten staan)
Bedankt voor jullie kritische blik. Het idee om Ton (en straks Patrick en Ronald) als directie te laten bloggen vind ik zelf zeer positief en daar ben ik enthousiast mee aan de slag gegaan. Ton post al jaren een blog op het SNS Intranet en deze heeft hij, na overleg met mij, één op één op de community gezet. Ik heb juist met Ton afgesproken om die tekst te gebruiken en een blik te geven hoe hij hier tegenaan kijkt. Het was niet zijn of mijn bedoeling om hier een reclamepraatje van te maken.

Daarnaast vragen jullie expliciet om in gesprek te gaan over de toekomst van SNS. Hier kunnen wij echter niets over zeggen omdat dit aan de aandeelhouder is. Zodra daar meer over bekend is, kunnen we hier meer over zeggen.

Dan als laatste, ik ga op basis van jullie opmerkingen met de mannen in gesprek hoe zij dit vorm willen geven en de dialoog nog beter aan kunnen gaan. Zoals eerder door Ton aangegeven is jullie inzet voor ons waardevol, de community wordt regelmatig besproken in verschillende overleggen en opmerkingen worden meegenomen in de koers. Ik houd jullie op de hoogte.
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor jullie kritische blik. Het idee om Ton (en straks Patrick en Ronald) als directie te laten bloggen vind ik zelf zeer positief en daar ben ik enthousiast mee aan de slag gegaan. Ton post al jaren een blog op het SNS Intranet en deze heeft hij, na overleg met mij, één op één op de community gezet. Ik heb juist met Ton afgesproken om die tekst te gebruiken en een blik te geven hoe hij hier tegenaan kijkt. Het was niet zijn of mijn bedoeling om hier een reclamepraatje van te maken.

Daarnaast vragen jullie expliciet om in gesprek te gaan over de toekomst van SNS. Hier kunnen wij echter niets over zeggen omdat dit aan de aandeelhouder is. Zodra daar meer over bekend is, kunnen we hier meer over zeggen.

Dan als laatste, ik ga op basis van jullie opmerkingen met de mannen in gesprek hoe zij dit vorm willen geven en de dialoog nog beter aan kunnen gaan. Zoals eerder door Ton aangegeven is jullie inzet voor ons waardevol, de community wordt regelmatig besproken in verschillende overleggen en opmerkingen worden meegenomen in de koers. Ik houd jullie op de hoogte.


Sorry, maar deze hele blog voegt helemaal niets toe. Twee weken geleden was er ook al een blog over de Hypotheek Looptijdservice. Verder denk ik dat óok met de rest van de reclameuitingen dit onderwerp wel een beetje behandeld is. Ik heb zelfs gehoord van twee mummies die zich hebben aangemeld voor een adviesgesprek.
Ik begrijp dat je het niet kunt hebben over wat je nog niet weet maar deze blog staat totaal niet in verband met wat er in dit forum leeft of gevraagd wordt maar is alleen weer een herhaling van jullie eigen stokpaardje.
Dat mag maar presenteer het dan ook zoals het is.
Nooit meer iets van gehoord helaas..had graag met Ton willen praten..leek me wel leuk..maarja er is ook een hoop veranderd uiteraard..
Reputatie 2
Badge
Ik denk dat dit blog een goed voorbeeld is van wat er fout is gegaan met dit forum. Men dacht een leuk gezellig forum te kunnen hebben en dan blijken klanten af en toe best kritisch en veeleisend te zijn. Klanten dachten echt met Ton in gesprek te kunnen en die dacht zich er van af te kunnen maken met een marketing verhaal. Boze reacties en waarschijnlijk teleurgestelde verwachtingen van beide kanten. Tel daarbij op een ander over-positief verhaal van een andere medewerker dat mijn inziens terecht werd neergesabeld omdat het echt niets nieuws bevatte en zo uit een marketingboekje kon komen.
Gevolg is dat de meeste medewerkers nu waarschijnlijk het idee hebben dat je je hier beter niet kunt vertonen omdat een niets-zeggend verhaal blijkbaar niet gewaardeerd wordt en je ook niet echt iets kunt schrijven zonder personeelszaken op je dak te hebben.
Dilemma's, Dilemma's.
Een dergelijk forum kun je dus maar beter mijden , ook als klant , of je moet het forum slechts beschouwen als een verlengstuk van de klantenservice. Compliment voor je uitstekende reactie Eva !
Onderwerp is "Waar blijven de opperbazen van de SNS".
Er is een discussie gaande over de hoogte van de reserves , die de banken verplicht zijn om aan te houden.
Dijsselbloem hanteerde 4 % maar wil het liever hoger zien , het nieuwe kabinet spreekt over 3% en in Basel III wordt aangenomen 6%.
Wat is het standpunt van de Volksbank in deze ?

Reageer