SNS

Dag 90/100: Hoe duurzaam is SNS?

  • 19 december 2014
  • 10 Reacties
  • 5175 Keer bekeken

Waar let SNS eigenlijk op bij het investeren van geld? Komen we al in de buurt van ‘groene’ banken zoals ASN en Triodos? Goede vragen! We beantwoorden ze graag.

SNS kiest voor duurzaam
We willen goed omgaan met onze klanten én met onze omgeving. We letten erop dat we goed zijn voor de natuur en het milieu. We doen bijvoorbeeld geen zaken met bedrijven die actief zijn in de kap van tropische bossen. Of handelen in bont of beschermde diersoorten. Lees meer over wat SNS doet om duurzaam te zijn.

Eerlijke banken
Ken je de Eerlijke Bankenwijzer al? Daarop kun je zien wat banken doen aan duurzaamheid. Je leest er niet alleen wat de banken erover zéggen, maar ook of ze zich aan hun beloftes houden. We hebben SNS vast vergeleken met ASN Bank en Triodos. Op de site kun je nog veel meer banken met elkaar vergelijken.

http://heelnormaal.snsbank.nl/upload/99795f78-43c0-4ecb-844a-3a84aa262276_afbeelding_721_Eerlijke_Bankwijzer.png

10 reacties

Badge
Wanda:
Eerlijke banken (Carel heeft de Link toegevoegd)
Ken je de eerlijke bankwijzer (http://eerlijkebankwijzer.live.i-project.nl/overzicht-scores/) al? Daarop kun je zien wat banken doen aan duurzaamheid. Je leest er niet alleen wat de banken erover zéggen, maar ook of ze zich aan hun beloftes houden. We hebben SNS vast vergeleken met ASN Bank en Triodos. Op de site kun je nog veel meer banken met elkaar vergelijken.
Wanda:
Eerlijke banken (Carel heeft de Link toegevoegd)


De linkjes stonden al in het stukje, ik heb ze nu onderstreept voor de duidelijkheid.
Badge
Wanda:
Eerlijke banken (Carel heeft de Link toegevoegd)


De linkjes stonden al in het stukje, ik heb ze nu onderstreept voor de duidelijkheid.

Bij mij werkte de linkjes niet. Vandaar :o

En.........nog 10 dagen dan zijn de eerste 100 voorbij.
Badge
En dan las ik net op Twitter dat in de documentaire Voorstraat die vandaag op tv was, de SNS er niet al te best afkomt omdat ze voor de schuldsanering gingen liggen van een mevrouw. Moet de aflevering zelf nog zien maar hoop dat de bank ook deze signalen oppikt.
En dan las ik net op Twitter dat in de documentaire Voorstraat die vandaag op tv was, de SNS er niet al te best afkomt omdat ze voor de schuldsanering gingen liggen van een mevrouw. Moet de aflevering zelf nog zien maar hoop dat de bank ook deze signalen oppikt.

Ik heb toevallig een heel klein stukje gezien. Ik hoorde over/van een mevrouw met een winkel, dat ze (ik meen) een huis had met €450.000 hypotheek en de aflossingen niet kon betalen oid. Executiewaarde €160.000!! Ze bleef dus met een fikse schuld zitten. Ik heb niet mee gekregen dat het om de SNS zou gaan.
Mijn vrouw en ik waren vandaag in Oost Drenthe en zuid-oost Groningen. Daar staan veel panden te koop, vaak ook al leeg. We hadden het er over dat er waarschijnlijk heel wat trieste verhalen achter zo´n bordje zullen zitten.
Volgens mij kunnen we dat niet allemaal op het bordje van de banken leggen. Wat de banken wel kunnen doen is soepeler omgaan met probleem gevallen- Een huis veilen en dan de klant met een schuld van bijv. €290.000 laten zitten, is wel erg simpel-
Groet,
Ben 🆒
Wanda, bedankt voor het overzicht, Leuk dat SNS het 'even goed' doet als Tridos. Mijn eigen betaalrekeing-bank ook even vergeleken. Dat zag er niet best uit. Ik zag de aanbieding van ASN dat je een jaar gratis betaalrekening kunt hebben, dus maar direct besloten naar de zuster organizatie van de SNS over te gaan stappen dit jaar.
En dan las ik net op Twitter dat in de documentaire Voorstraat die vandaag op tv was, de SNS er niet al te best afkomt omdat ze voor de schuldsanering gingen liggen van een mevrouw. Moet de aflevering zelf nog zien maar hoop dat de bank ook deze signalen oppikt.

Hoi Reinout en Ben,

Zelf heb ik deze aflevering gezien. Het is duidelijk dat het gebruikte audiofragment geen positief beeld van ons als organisatie heeft achtergelaten. Dat is erg jammer. We kunnen niet ingaan op de details van deze zaak, maar het in de uitzending gebruikte fragment is onderdeel van een langlopend proces dat we zeer zorgvuldig hebben doorlopen. Zeker omdat de impact voor de klant zo groot is.
We kunnen niet ingaan op de details van deze zaak, maar het in de uitzending gebruikte fragment is onderdeel van een langlopend proces dat we zeer zorgvuldig hebben doorlopen. Zeker omdat de impact voor de klant zo groot is.

Dat is eigenlijk wel jammer. Ik snap dat je vanwege de privacy niets over deze klant haar/zijn verhaal kunt/wilt/mag zeggen.
Neemt niet weg dat je dus niet kunt vertellen hoe de SNS haar best heeft gedaan in deze zaak. Daarmee komt de SNS dus onterecht "tekort".
Je kunt natuurlijk wel vertellen hoe procedures verlopen bij "problemen" met/bij klanten. Daarmee geef je tenminste enige inzicht in de zorgvuldigheid waarmee de SNS werkt.
Groet,
Ben 🆒
Ik begrijp je punt Ben. Helaas kunnen we in sommige gevallen niet alleen het proces beschrijven, zonder te veel op de situatie in te gaan. Zo ook in deze case. De privacy van de klant staat voorop.
Wellicht dat dit bij een volgende case wel mogelijk is.
Ik begrijp je punt Ben. Helaas kunnen we in sommige gevallen niet alleen het proces beschrijven, zonder te veel op de situatie in te gaan. Zo ook in deze case. De privacy van de klant staat voorop.
Wellicht dat dit bij een volgende case wel mogelijk is.

Oké,
Dank je,
Groet,
Ben 🆒

Reageer