SNS

Door jouw ogen? Klantenarena 22 september

  • 12 september 2011
  • 9 Reacties
  • 14516 Keer bekeken

Wil jij dat er echt naar je geluisterd wordt? Dat jij zelf mee kunt praten over jouw SNS Bank? Meld je dan nu aan voor de klantenarena, donderdag 22 september 9.00 – 10.30 uur in Utrecht.

Binnen SNS Bank zijn we altijd aan het kijken hoe het beter kan, wat we anders moeten doen en op welke manier we onze klanten de beste service bieden. Maar wie kan ons dat nu beter vertellen dan onze klanten zelf? Daarom organiseren we een klantenarena.

Een klantenarena?
Ja. Je zit in een ruimte, waarin klanten centraal staan. En aan het woord zijn. De discussie wordt geleid door een facilitator. En om de klanten heen, zitten medewerkers, leidinggevenden en managementteamleden van de bank. Zij mogen niets zeggen, alleen maar luisteren naar de klant. Zodat zij weten wat ze moeten doen om de klantbeleving verder te verbeteren.

Aanmelden

Wil jij ook SNS Bank jouw mening en ideeën laten horen? Mail dan uiterlijk woensdag 14 september 17.00 uur je naam, mailadres en telefoonnummer naar [email]jeroen.vandeurzen@snsreaal.nl[/email]. Dan ontvang je een e-mail met daarin meer informatie.

Er zijn maximaal tien plekken, dus wees er snel bij!

Bedankje!
Doe je mee? Dan willen we je niet met lege handen naar huis laten gaan. Aan het einde van ochtend ontvang je een cadeaubon van bol.com ter waarde van €50.

9 reacties

Hallo,

Leuk idee, is voor mij wat al te ver weg.

Bij succes, verspreid over het land een keer zoiets organiseren??

Of natuurlijk nog beter; per ?winkel?!!

Suc6

Groet,

Ben
Dank je @Ben, je was niet de enige die dit als commentaar doorgaf.

Ik heb de suggesties over locatie aan Jeroen doorgegeven en hij neemt dit mee bij een evt. volgende keer.

Dank jullie voor de respons!

Stefanie.
Reputatie 4
Badge +1
ik heb me aangemeld...we gaan het zien

vind 10 plekken wel wat weinig, maar goed dan heb je wel meer kans om in 1,5 uur feedback te geven...

?
?

Hi Sanne,

wat super! En goed dat je de kans grijpt om mee te denken en te discussieren. Het is inderdaad niet veel, tien mensen. En tegelijkertijd is dat juist wat je wil: een discussie waarin iedereen aan het woord komt. Tijdens de chatsessie van gisteren waren ook ongeveer tien mensen aanwezig. En die tijd ging heel snel voorbij 🙂. (Vond het overigens erg leuk, jij?).

?

Veel plezier en succes in ieder geval, 22 september!

Groetjes,

Charlotte

?

?
Reputatie 4
Badge +1
Nou ik heb 'n mailtje gehad dat ik mag komen... ik zal na afloop hier posten hoe het was...

?
Reputatie 4
Badge +1
?

Nou een beetje laatje maar ik zat in het buitenland en afgelopen weekend was het te mooi weer om binnen te zitten?

Ik was 5 minuten te laat door een flinke file dus toen ik aankwam was het net begonnen; de introductie heb ik gemist. Ik mocht aan een tafel gaan zitten in het midden van de ruimte samen met 4 andere klanten en de gespreksleider, in een kring om de tafel heen ?zaten zo?n 20 SNS medewerkers.

De gespreksleider begon met een kwestie te introduceren waarop de klanten dan mochten reageren. Onder andere kwamen aan bod; de bereikbaarheid, de nieuwe winkels, de klantenservice, nieuwe media (Facebook / Twitter), het imago van SNS en de communicate naar klanten toe.

Ik vond de gespreksleider het erg goed doen en er was ook ruimte voor onderlinge discussie tussen de klanten om op elkaar te reageren. Ook de vraag ?Wat zou jij doen als je directeur van SNS was? vond ik goed gevonden.

Het laatste half uur mochten de SNS?ers, die in het begin alleen mochten luisteren, vragen stellen aan de klanten. Ik vond dit misschien nog wel het leukste gedeelte en denk dat het voor de SNS?ers erg informatief was. Al met al vond ik het erg leuk om te doen.

Wat ik vond dat een eventuele volgende keer beter zou kunnen:

-????????? Iets meer representatieve klantengroep (er waren dit keer alleen mannen)

-????????? Laat SNS medewerkers even zeggen bij welke afdeling ze werken voordat ze en vraag stellen

-????????? Trakteer klanten en medewerkers na afloop op een kopje koffie zodat ze nog een beetje na kunnen praten

-????????? Plan het op een later tijdstip zodat mensen niet in de spits hoeven reizen
Hoi Sanne en iedereen,

Super om hier een 'rapportje' te lezen over hoe jij de klantenarena hebt ervaren.

Ik zal je respons aan Jeroen doorgeven (jou kennende is hij waarschijnlijk al op de hoogte...)

Ja, dat er meer mannen aan zulke fora deelnemen, weet ik al. Ik zie dat hier ook terug. Hoe komt dat @dames?

Verder vind ik je tips and tricks super. Bedankt voor je praktische tips.

Hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad, en nu naar Bol om wat leuks te bestellen?

Groetjes,
Stefanie.?
Reputatie 4
Badge +1
haha was geen vakantie maar evengoed bedankt.

Trouwens, twee van de mensen die daar meededen zaten ook in de SNS Klantenraad dus die waren blijkbaar al gewend om feedback te geven. Ik was wel by far de jongste daar ;)

?

?
Sorry voor het misverstand, Sanne. Wens was vader van de gedachte. Ik zou zelf best graag 'n weekje naar de zon willen?...

Je hebt gelijk: focusgroepen zijn niet altijd helemaal representatief tov doelgroepen of statistiek. Maar je krijgt wel vaak heel zinnige, goed-geformuleerde feedback. Je hebt eigenlijk te maken met de pro's onder de consumenten: gewend aan het geven van feedback en goede publieke sprekers.

Het blijft echter een mooie doelstelling om desondanks die representatie toch na te streven.

We nemen 'm mee!

Groetjes,
Stefanie.?

Reageer