SNS

Beantwoord

Hoe zit het met de commercie van Regiobank en SNS?

  • 24 mei 2016
  • 13 Reacties
  • 12122 Keer bekeken

Hallo ,
Het valt mij op dat , telkens als ik de radio aanzet voor een nieuwsbericht ,bij de reclame boodschappen een adviseur van de Regio Bank vertelt hoe goed zijn relatie met zijn of haar klanten is. Tegelijkertijd rolt de SNS haar SNS winkels over het land uit , blijkbaar met weinig publiciteit e.d..
Worden deze publiciteitscampagnes centraal aangestuurd ? En zit de dochtermaatschappij Regio Bank de SNS met haar SNS winkels niet danig in de weg ?
met vriendelijke groet , Axasjaak
icon

Beste antwoord door Irene 24 mei 2016, 10:51

Hier ben ik alweer 🙂. Binnen SNS Bank N.V. heeft ieder merk een eigen doelgroep. Regiobank heeft veel vestigingen in dorpen en focussen zich op persoonlijk contact. ASN richt zich op duurzaamheid en klanten die dit hoog in het vaandel hebben. En SNS richt zich op de 'normale' Nederlander die graag zijn bankzaken online regelt, maar ook weleens een winkel binnen wil stappen.

Door verschillende doelgroepen aan te spreken, richten we ons tezamen op een brede groep.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Goed punt Axasjaak! Ik merk de laatste tijd ook op dat er veel reclamespotjes op de radio voorbij komen van ASN bank over duurzaam beleggen. ASN is eveneens een dochtermaatschappij van SNS. SNS heeft het profielbeleggen, maar daar hoor ik weinig van.

Hoe zit dat eigenlijk? Ik snap dat het de bedoeling is dat de verschillende merken (labels) bedoeld zijn om verschillende klantgroepen te kunnen aanspreken, maar hoe zit het met interne concurrentie tussen de verschillende merken die onder SNS bank vallen?
Stefan , bedankt voor deze aanvulling. Des te nieuwsgieriger ben ik naar het antwoord van de publiciteitsafdeling van de SNS groep.
Ik kan nu niet bepaald een andere doelgroep zien in het klantenbestand van SNS , RegioBank of ASN.
Hoi Axasjaak en Stefan,

Ik heb de vraag verplaatst naar 'Algemene bankzaken', zodat we het overzicht op de community bewaren 🙂. Ik ga inderdaad informeren bij de afdeling Communicatie hoe we hiermee omgaan. Zodra ik een antwoord heb, kom ik erop terug.
Hier ben ik alweer 🙂. Binnen SNS Bank N.V. heeft ieder merk een eigen doelgroep. Regiobank heeft veel vestigingen in dorpen en focussen zich op persoonlijk contact. ASN richt zich op duurzaamheid en klanten die dit hoog in het vaandel hebben. En SNS richt zich op de 'normale' Nederlander die graag zijn bankzaken online regelt, maar ook weleens een winkel binnen wil stappen.

Door verschillende doelgroepen aan te spreken, richten we ons tezamen op een brede groep.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Irene,

Bedankt voor jouw informatie, maar deze geeft nog geen antwoord op onze vraag over concurrentie tussen de verschillende merken. Ik ben namelijk een persoon wonende in een plattelandsgemeente (klein dorp van ca. 1000 inwoners) die persoonlijk contact belangrijk vindt, die ook duurzaamheid en eerlijk bankieren belangrijk vindt (omdat de sector hierin nog slecht presteert) en zijn bankzaken graag online regelt.
Misschien ben ik geen 'normale' Nederlander... :? ;)

Groeten,
Stefan
Badge +1
Hoi Irene,
Bedankt voor jouw informatie, maar deze geeft nog geen antwoord op onze vraag over concurrentie tussen de verschillende merken.
Groeten,
Stefan

Goedemorgen Stefan,

Er is geen sprake van concurrentie. De diverse doelgroepen van de merken maakt juist dat zij samen een zo breed mogelijke klantgroep aanspreken. Daarbij is het prettig dat je kunt kiezen bij welke bank je je het meest prettig voelt.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Irene,
Bedankt voor jouw informatie, maar deze geeft nog geen antwoord op onze vraag over concurrentie tussen de verschillende merken.
Groeten,
Stefan

Goedemorgen Stefan,

Er is geen sprake van concurrentie. De diverse doelgroepen van de merken maakt juist dat zij samen een zo breed mogelijke klantgroep aanspreken. Daarbij is het prettig dat je kunt kiezen bij welke bank je je het meest prettig voelt.


Goedemorgen Tibor,

Als SNS ontkent dat er concurrentie is tussen de verschillende merken, dan vinden jullie het dus helemaal niet erg dat ik een ASN creditcard heb en dat ik vandaag opdracht heb gegeven om alle participaties in SNS ProfielBeleggen te verkopen, waarbij ik na vandaag mijn belegd vermogen geheel heb ondergebracht bij ASN Optimaal Beleggen; de duurzame beleggingsfondsen waarvoor ASN momenteel reclame maakt op de radio.
:$

Groeten,
Stefan

PS.: ik snap natuurlijk dat het veel minder erg is dat klanten overstappen tussen merken van SNS bank N.V., dan dat mensen overstappen naar ING, Rabo of ABN.
Badge +1
waarbij ik na vandaag mijn belegd vermogen geheel heb ondergebracht bij ASN Optimaal Beleggen; de duurzame beleggingsfondsen waarvoor ASN momenteel reclame maakt op de radio.
:$Groeten,
Stefan

Goed om te lezen dat je je ook bij ASN thuis voelt 🙂.
Hallo Irene ,
Even naar aanleiding van je reactie :
"Hier ben ik alweer . Binnen SNS Bank N.V. heeft ieder merk een eigen doelgroep. Regiobank heeft veel vestigingen in dorpen en focussen zich op persoonlijk contact. ASN richt zich op duurzaamheid en klanten die dit hoog in het vaandel hebben. En SNS richt zich op de 'normale' Nederlander die graag zijn bankzaken online regelt, maar ook weleens een winkel binnen wil stappen. "

Als dit zo zou zijn , dan is er in elk geval geen sprake van een uitgebalanceerde geografische spreiding. In mijn woonplaats van gemiddelde grootte zit een Regio Bank praktisch op zichtafstand van een SNS winkel , en dit verschijnsel kom ik ook in een andere plaats tegen.
Komt nog bij dat de tussenpersonen van de Regio Bank nog steeds communiceren als onderdeel van de SNS REAAL , en vooral de naam REAAL staat nu eenmaal niet zo positief bekend.
vr.gr. Axasjaak
Hoi Axasjaak,

Hoewel er ook wordt gekeken naar geografische spreiding, kan het voorkomen dat de winkel van SNS en het kantoor van Regiobank soms vlak bij elkaar liggen. In jouw woonplaats vind je waarschijnlijk zowel klanten van Regiobank als van SNS.

Welk kantoor van Regiobank gebruikt nog SNS Reaal in haar communicatie? Als je dit mailt naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Hoe zit het met de commercie van Regiobank en SNS?', dan pakken we dit verder op.
Hallo Irene ,
Bedankt voor je antwoord.
Naar aanleiding van de opmerking over de naam SNS REAAL : De tussenpersonen communiceren transparant over hun achtergrond met de SNS.
Ik heb mij afgevraagd waar ik de naam SNS REAAL ook al weer gezien heb in combinatie met de Regio Bank , hierbij een voorbeeld :
http://www.actuelerentestanden.nl/sparen/spaarrente/regiobank.asp
Dat ligt dus niet aan de Regio Bank zelf.
Groeten , Axasjaak
Hoi Irene ,
hierbij een link naar een tussenpersoon van de Regio Bank zelf :
http://www.hpassurantien.nl/regio%20bank.html
Ter aanvulling en tot je dienst ,
Axasjaak
Dank voor je melding, Axasjaak. De informatie van onze merken ASN Bank en SNS blijkt ook niet meer up-to-date te zijn op de website www.actuelerentestanden.nl. We hebben de beheerder van de site hierop gewezen en gevraagd of dit kan worden aangepast.

Reageer