SNS

Jubileum klanten in het zonnetje

  • 3 januari 2012
  • 57 Reacties
  • 22873 Keer bekeken

Afgelopen week is een oude vraag weer naar boven gekomen: @Paul en @Ben, heel toevallig ontving ik een vraag van onze interactie marketeer (Peter), die aansluit bij jullie vraag: namelijk het belonen van trouwe klanten. De vraag is op welke manier je een trouwe klant op een persoonlijke manier bedankt. Hoe zou jij bedankt willen worden? En wat is voor jou persoonlijk?Klanten die al lang bij SNS Bank bankieren verdienen het om in het zonnetje gezet te worden. Als je bijvoorbeeld 10, 25 of 50 jaar bent, wil SNS Bank bedanken en verrassen. Wij denken aan een klein feestje in de vorm van een bos bloemen of een cadeaubon. Het is de bedoeling dat de verkooporganisatie contact gaat opnemen met de klant en het moment regisseert. En de wijze waarop de verrassing persoonlijk wordt gemaakt is ook van belang. Hoe vindt jij dat we dat kunnen doen? Is een bos bloemen voldoende? Wat zou jij willen ontvangen? Zou je ervoor naar de winkel willen komen of komen wij naar jou? Mogen wij de gegevens die bij ons bekend zijn gebruiken om het feestje persoonlijk te maken?we zijn erg benieuwd naar jullie mening over hoe we het moeten aanpakken. Groet,Charlotte

57 reacties

Hi Kees,

blij met je reactie! Het is ook erg fijn nieuws dat we trouwe klanten in t zonnetje gaan zetten. Daarom ben ik ook benieuwd naar nog meer reacties.

Leuk dat je de kerstbal-kaart hebt gedeeld via je social media netwerk! Hoe waren je feestdagen eigenlijk? En goede voornemens voor dit jaar?

Tot snel weer,

Charlotte
Badge
Het lijkt me dat je persoonsgegevens best hiervoor kunt gebruiken zolang ze maar niet op een plek belanden waar onbevoegden erbij kunnen!

Een cadeaubon van je eigen bank is wat omslachtig: zet dan direct 10, 25 of 50 Euro op iemands (spaar-)rekening!

Naar het huisadres van de klant toe komen klinkt leuk maar gaat vast niet werken zonder uitgebreid afsprakensysteem.
Ik denk dat het een prima idee is om de marketing-kracht van trouwe klanten te gebruiken. Met een simpel kaartje of cadeautje (centraal inkopen met korting; bioscoopbonnetje?) zou dat al kunnen. Light and cost-aware, zodat jubileum-klanten misschien automatisch op hun social networks een berichtje posten over de verassing.

Uiteraard moet het juist ook dat zijn, een verassing, dus niet bekend maken vooraf. Wat betreft het gebruiken van gegevens; ik zou me het volgende kunnen voorstellen;

1) Een kaartje, eventueel zelfs klein presentje per post

2) Een dagje later op mijnsns.nl een berichtje in je mailbox met de felicitatie en een vink-box "ja, jullie mogen mijn naam en woonplaats gebruiken voor reclame doeleinden" + vrij in te vullen veld voor wat tekst. Wel duidelijk een OPT-IN regeling wat dit betreft, dus.

Ter vergelijk; ik vond de SNS-kerstbal-kaart ook erg leuk, mooi en onverwacht.. die heb ik toch ook even gedeeld op mijn social network.



Prima initiatief, succes!



NB : Een dure verkoper inzetten om dit "gefeliciteerd" (al dan niet telefonisch) af te leveren vind ik wel wat zwaar.. misschien een leuke middenweg; een kaartje met gefeliciteerd en de mogelijkheid een bioscoopbon af te halen in de dichtstbijzijnde SNS Winkel (jaaa, ook trouwe klanten mogen er best iets voor doen..;)
Hi Reinout, Kees,

Bedankt voor jullie reactie, fijn dat jullie meedenken.

De opmerking van Kees over het delen op sociale netwerken is waardevol. Belangrijk uitgangspunt in deze actie. Een kaartje in combinatie met een bezoek aan de winkel is ook een optie. Die nemen we ook mee in de pilot. Ik vind die eerlijk gezegd wel passen bij 5 of 10 jaar klant-zijn. Vind je een bezoek van een verkoopadviseur ook nog zwaar als iemand al 50 jaar bij ons bankiert?



Reinout geeft een mooi voorbeeld van een ander discussiepunt. Wordt het gewaardeerd als we -eenvoudigweg- geld geven? Als ik op mijn verjaardag geld krijg vertaal ik dat vaak in het feit dat de gever zich er makkelijk vanaf maakt. Goed dat je het tegendeel aangeeft. Ik vraag me alleen nog af of je een stort

ing ook als een persoonlijke attentie ziet? Krijg je niet veel liever een bon voor een CD van je favoriete band?





Uiteindelijk wil ik graag dat elke klant een ervaring heeft die de klant raakt. En wat mij betreft is relevantie de sleutel..

Ik hoor graag,

Peter ,

Marketeer SNS Bank
De teneur is vaak om te proberen iets "persoonlijker" te maken. Dat proef ik ook hier. Ik vind dat ik een zakelijke verhouding met mijn bank heb.

Ook ik vind het wat teveel om hier een hele organisatie rond op te zetten met inzet van adviseurs. (of SNS moet weer richting van ouderwets verzekeren willen gaan, dan is het natuurlijk een mooie binnenkomer bij de klant)

Een bedrag op mijn rekening erbij is weinig aansprekend.

Andere mogelijkheden waar ik aan denk;

Hema kadobon

uit eten bon

meedoen bij het winnen van een "-tig jaar klant bedrag/bon" in een bepaald jaar

Voor een jaar extra rente op (spaar)rekening

uitnodiging voor bezoek aan hoofdkantoor SNS

een aandeel in het SNS vaste klantenfonds

wacht effe.....EEN SNS SPELTJE!

een jaar lang gratis de rekening (=12x?2,50)

Natuurlijk eea naar verhouding van het aantal jaren klant zijn.

een SNS "hebbe dingetje" (extra korting op bijv. duurdere producten)

Zo, jullie kunnen mij dus binnenkort aardig verwennen

Groet,

Ben
How's about :

Een video'tje waarin de directeur van de SNS bank je bedankt voor het zo lang klant zijn (je kunt hier personaliseren met namen, geboortejaren, etc.). In die video kan ook iets worden aangeboden (check facebookprofiel voor 'likes', als beschikbaar.. bijvoorbeeld bioscoop bon, cd bon etc.

Die video moet een hoge mate van personalisering bevatten (de directeur mag dus een paar dagen een studio in 😉. Op die manier zou zo'n video viral kunnen gaan. Je kunt de hoeveelheid film beperken door slim gebruik te maken van geschreven tekst ipv gesproken. Dat moet je niet te veel doen, want dan wordt het gezien als een goedkope truuk. Foto's van iemands facebook in de film monteren is ook een optie.

Geen goedkope oplossing, maar als je het goed aanpakt kun je in ??n keer ook de filmpjes maken om acties te promoten, nieuwe klanten te werven etc.

Wb je vraag : 50 jaar klant vraagt om een persoonlijk bezoek, bloemetje en een foto in minimaal het personeelsblad. Of zijn het er heel erg veel? dan zou ik die grens op 70 jaar zetten 😉
Met 70? Dan moet ik toch nog even wachten!!

Groet,

Ben
De teneur is vaak om te proberen iets "persoonlijker" te maken. Dat proef ik ook hier. Ik vind dat ik een zakelijke verhouding met mijn bank heb. Ook ik vind het wat teveel om hier een hele organisatie rond op te zetten met inzet van adviseurs. (of SNS moet weer richting van ouderwets verzekeren willen gaan, dan is het natuurlijk een mooie binnenkomer bij de klant) Een bedrag op mijn rekening erbij is weinig aansprekend. Andere mogelijkheden waar ik aan denk; Hema kadobon uit eten bon meedoen bij het winnen van een "-tig jaar klant bedrag/bon" in een bepaald jaar Voor een jaar extra rente op (spaar)rekening uitnodiging voor bezoek aan hoofdkantoor SNS een aandeel in het SNS vaste klantenfonds wacht effe.....EEN SNS SPELTJE! een jaar lang gratis de rekening (=12x?2,50) Natuurlijk eea naar verhouding van het aantal jaren klant zijn. een SNS "hebbe dingetje" (extra korting op bijv. duurdere producten) Zo, jullie kunnen mij dus binnenkort aardig verwennen Groet, Ben


Ben, je hebt tal van goede ideeën. Zelf zit ik niet te wachten op bloemen of bezoek, maar simpel weg iets betere voorwaarden, zoals jij al aandracht: iets meer rente, jaar lang geen kosten betaalrekening etc. Dat stimuleert alleen maar om langer klant te blijven, dus snijdt het mes dan aan twee kanten"
Hoi PK,
Dank voor je compliment.
Het is al lang geleden dat in dit onderwerp enige activiteit was.
Sindsdien ook niets meer gehoord over de aangekondigde voornemens?
Hoe staat het met de bloemetjes, vinden klanten het leuk?
Groet,
Ben 🆒
Hoi BigBen, PK,

Bedankt voor jullie reactie! Goed dat jullie dit item weer even oprakelen. In de afgelopen tijd zijn we bezig geweest met het vervolg op deze actie. Na een enthousiaste start in een paar winkels zijn er inmiddels al meer dan tien winkels aangesloten. We zien dat veel klanten bedankt worden met een bezoek en een bos bloemen. Er zijn ook winkels die klanten op een andere manier bedanken. Een eigen manier die past bij de adviseur en bij de klant. Juist dat maakt dat deze actie succesvol is. Een persoonlijke benadering zonder direct voordeel voor de bank. Ik begrijp ook dat niet iedereen zit te wachten op bloemen of bezoek. Toch merk je dat in vrijwel alle gevallen de waardering groot is. Evenals de verrassing. Dat is zelfs boven mijn verwachting..

Groet,
Peter
Hoi BigBen, PK,

Bedankt voor jullie reactie! Goed dat jullie dit item weer even oprakelen. In de afgelopen tijd zijn we bezig geweest met het vervolg op deze actie. Na een enthousiaste start in een paar winkels zijn er inmiddels al meer dan tien winkels aangesloten. We zien dat veel klanten bedankt worden met een bezoek en een bos bloemen. Er zijn ook winkels die klanten op een andere manier bedanken. Een eigen manier die past bij de adviseur en bij de klant. Juist dat maakt dat deze actie succesvol is. Een persoonlijke benadering zonder direct voordeel voor de bank. Ik begrijp ook dat niet iedereen zit te wachten op bloemen of bezoek. Toch merk je dat in vrijwel alle gevallen de waardering groot is. Evenals de verrassing. Dat is zelfs boven mijn verwachting..

Groet,
Peter

@Peter; Dank voor je reactie. Leuk te horen dat het goed valt. Ik had niet nagedacht over de invoering, sta wel een beetje te kijken dat winkels zich "aansluiten" bij deze actie van klantenbinding.
Is daar een verklaring voor?
Groet,
Ben 🆒
Hoi PK,
Dank voor je compliment.
Het is al lang geleden dat in dit onderwerp enige activiteit was.
Sindsdien ook niets meer gehoord over de aangekondigde voornemens?
Hoe staat het met de bloemetjes, vinden klanten het leuk?
Groet,
Ben 🆒


Hallo Bigben,

We hebben een tijdje geleden in topic: Ding dong! Een bloemetje aan de deur hier ook verslag van gedaan. Zie: https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=6821&p=47942&styleid=7#post47942
Yeah :D
Groet,
Ben 🆒
Kreeg vanmorgen de tip van de klantenservice:
Als ik de cadeaubon wilde hebben die men krijgt bij het openen van een rekening, moet ik eerst maar even overstappen naar de concurrent. En dan weer terug naar de SNS bank. Dna kreeg ik en de bon, en mijn persoonlijke wereldpas ( gratis) die ik dus nu niet krijg zonder er 8,50 voor te moeten betalen.
Kreeg vanmorgen de tip van de klantenservice:
Als ik de cadeaubon wilde hebben die men krijgt bij het openen van een rekening, moet ik eerst maar even overstappen naar de concurrent. En dan weer terug naar de SNS bank. Dna kreeg ik en de bon, en mijn persoonlijke wereldpas ( gratis) die ik dus nu niet krijg zonder er 8,50 voor te moeten betalen.


Hallo Marry,

Dat zou erg omslachtig zijn en we begrijpen je verzoek. We hebben dit voor je nagevraagd bij de betreffende afdeling en komen hier zo spoedig mogelijk op terug.
Hoe lang ben ik eigenlijk al klant? Kan maar zo vanaf 1999 zijn.
Wat is nu de regeling geworden voor trouwe klanten?
Reputatie 4
Badge +1
En dan blijk je dus opeens al 10 jaar klant te zijn! In mijn kennismaking introotje stond 7, maar time flies when you're having fun blijkbaar ;)

Hoe superleuk is het dan om een persoonlijk kaartje te krijgen met daarbij ook nog een tegoedbon voor een appeltaart =)
Heel hartelijk bedankt Wanda, Selma, Marc, Tineke, Tibor, Linsday, en de rest van webcare & SKS en toch ook wel de rest van de medewerkers waaronder de dame van het kantoor Almere die mij destijds zo goed hielp in de periode dat ik de overstap maakte.

Ik vind het echt heel goed van SNS dat ze mensen een persoonllijk kaartje sturen, hiermee wordt de kloof kleiner en wordt de bank weer "een vriend die op je centjes past" i.p.v. "een deftige mijnheer in een ivoren toren".

Thumbs up!
Sanne
Ah, leuk om te lezen Sanne.

Geniet van de taart. 😛
Uhu, ik ben al vanaf 1996 (als het niet eerder is), klant!

Ik ben heel dankbaar dat de SNS Bank die toen nog in Lemmer zat mij heeft geholpen zowel privé en later zakelijk. Nu zou ik niet eens weten wie er in de "winkel" staan en of er uberhaupt nog iemand werkt van toen de tijd in Lemmer. De tijd in Lemmer was de bank even binnenlopen, een praatje maken en van gedachte wisselen een cadeau op zich!

Als ik in het zonnetje gezet zou willen worden is het een SNS Bank die weer bij mij in de buurt zit en niet minimaal 23 KM verderop.
Heeft de SNS bank in het vizier per welke datum een klant bij SNS begonnen is ?
Indertijd ben ik begonnen met het openen van een beleggingsdepot bij de SNS Arnhem . dat was voor mij aan het andere eind van het land.
Dat is een fors aantal jaren geleden.
Deze dienstverlening is steeds meer opgeschoven naar andere SNS kantoren in het westen van het land.
Dus ik ben benieuwd of de SNS deze gegevens nog paraat heeft.
Reputatie 4
Badge +1
Ah, leuk om te lezen Sanne.

Geniet van de taart. :p


Dank je wel :)
En ik vergat jouw nog wel bij naam te noemen, terwijl jouw krabbeltje er ook op staat. Niet expres, I promise 😉
Badge +1
Hi J.G. Harder,

Dat is een mooi compliment voor het toenmalige kantoor in Lemmer 😉. Ik begrijp je punt; SNS heeft het minst aantal winkels in Friesland.

@Axasjaak. Dat hebben we zeker. We werken niet met regio’s, zoals bijvoorbeeld Rabobank. Je kunt in elke SNS Winkel binnenstappen voor advies, hiervoor hoef je niet langs je ‘eigen’ SNS Winkel. Wil je weten sinds wanneer je klant bij ons bent?

Als je je gegevens stuurt naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. ‘Community – aantal jaar klant’, dan zoek ik het op 😃.
Wij zijn al klant van de SNS vanaf ongever juli/augustus 1988 (toenmalig: St. Bondsspaarbank voor Centraal en Oostelijk Nederland). Dus al meer dan 25 jaar. Helaas heeft niemand dit jubileum bemerkt (wijzelf trouwens ook niet). :(:)
Hoi Blacktomcat,

Ik heb het voor je nagekeken. Je bent inmiddels 26 jaar trouwe klant bij ons. Het getal 26 is 'officieel' geen jubileumgetal, maar toch maak ik van deze gelegenheid gebruik om je te bedanken. 😮
Hoi Blacktomcat,

Ik heb het voor je nagekeken. Je bent inmiddels 26 jaar trouwe klant bij ons. Het getal 26 is 'officieel' geen jubileumgetal, maar toch maak ik van deze gelegenheid gebruik om je te bedanken. :o


Olaf, bedankt voor het bedanken :).

Wie zou het langste lid zijn van de bank? Is dat door jullie te achterhalen? Misschien wel leuk om die persoon een bloemetje te doen in het kader van jubilea o.i.d.

Reageer