SNS

Mailing SNS aangaande nieuwe app voor smartphone niet in BCC

  • 21 december 2012
  • 9 Reacties
  • 3053 Keer bekeken

Badge
Vandaag de mail ontvangen met daarin het bericht over uitstel van de introductie nieuwe app.
Was zeer verbaast de gehele community ledenlijst te mogen aanschouwen.
De heer Eikelboom heeft (neem ik aan) per abuis op verzenden gedrukt en achterwege te laten onze e-mail adressen in BCC te zetten.
Ik ben daar niet zo gelukkig mee, spammers, hackers, fishers wel.
Dat verwacht je van je eigen bank toch niet..............?!
Als dat maar goedgaat en niemand haar of zijn e-mail adres gebruikt als gebruikersnaam e/o. wachtwoord voor allerlei andere doeleinden.
Fijne feestdagen iedereen!

9 reacties

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat binnen een professionele organisatie zulk amateuristisch gedrag mogelijk is??????
En inderdaad niet voor de eerste keer.
Graag wordt ik op de hoogte gehouden wat de konsekwenties voor betrokkene (en daar boven staande verantwoordelijken) zijn.
Echt onvoorstelbaar.
Waarom niet via IT oplossingen gemaakt??
Groet,
Ben 🆒
PS ik hoef niet meer mailtjes te ontvangen via kopieren van alle adressen uit dat mailtje, mij is het wel duidelijk!
Hi Longstelts en Ben,
Ik krijg zojuist dit bericht te horen. Dit had absoluut niet mogen gebeuren, vooral omdat dit al eerder is gebeurd. Ik ga meteen uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ontzettende excuses!
Badge
In mijn kader heb ik een geforceerde actie teweeg gebracht genaamd; “met gelijke munt betalen” zoals dat genoemd word.
Met mijn vervolg acties is hopelijk respect afdwongen bij SNS.
Dat mijn Cc acties voor de leden best vervelend zijn kan ik mij zeer goed voorstellen. Tenslotte ben ik er zelf ook slachtoffer van geworden.
Ik stel mij graag op als het “zwarte schaap”om dit soort narigheden te voorkomen en verontschuldig mij tegelijkertijd bij u allen voor ontstane ergernissen.

Met vriendelijke groet,

Hans Koershuis
In mijn kader heb ik een geforceerde actie teweeg gebracht genaamd; “met gelijke munt betalen” zoals dat genoemd word.
Met mijn vervolg acties is hopelijk respect afdwongen bij SNS.
Dat mijn Cc acties voor de leden best vervelend zijn kan ik mij zeer goed voorstellen. Tenslotte ben ik er zelf ook slachtoffer van geworden.
Ik stel mij graag op als het “zwarte schaap”om dit soort narigheden te voorkomen en verontschuldig mij tegelijkertijd bij u allen voor ontstane ergernissen.

Met vriendelijke groet,

Hans Koershuis

Hoi Hans, Ik begrijp niet wat je precies bedoeld met bijv. "geforceerde actie". Als dat betekend dat je het mailtje nog weer eens hebt doorgestuurd naar alle adressen (wat meerderen hebben gedaan, ik heb in elk geval een 5tal gehad), dan heb ik er weinig begrip voor. Het is hetzelfde gedrag als van de eerste "blunderaar". Je treft er de blunderaar niet echt mee, maar geeft wel een vervolg aan de misbruik mogelijkheden. Ik denk dat het voor velen duidelijk is dat zo'n blunder niet te accepteren is. Ook ik heb dat hier (en ook de vorige keer) duidelijk mijn ongenoegen over geuit. Tenslotte is hier de plek om de verantwoordelijken aan de jas te trekken.
Maar het ongeluk is gebeurd en wat nu?
(als je dit niet bedoelde is deze tekst niet voor jou bedoeld, maar gericht aan anderen die vonden dat ze nog een keertje moesten versturen).
Zoals ik in mijn vorige bijdrage vroeg, hoop en verwacht ik hier op de hoogte gehouden te worden van de reactie van de organisatie (SNS). Tenslotte is de organisatie verantwoordelijk en had men voorzorgsmaatregelen kunnen en moeten nemen,
Groet,
Ben 🆒
PS Ik hoop dat we hier op een volwassen manier dit soort problemen oplossen.
Beste leden,

Inmiddels is er een e-mail verstuurd met oprechte excuses. De afzender begrijpt dat dit een fout is, die nooit had mogen gebeuren. Echter is het kwaad al geschied en begrijp ik dat we dit niet zomaar kunnen 'goedpraten' als organisatie. Het is namelijk niet de eerste keer dat dit gebeurt. Ik ga er daarom alles aan doen om hiervoor een geschikt systeem voor te laten aanschaffen, want de organisatie moet de ernst van de zaak - na meerdere malen - nu onder ogen zien. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de voortgang.
@Longstelts: ik heb inderdaad dezelfde vraag als Ben: wat bedoel je precies met de 'geforceerde actie'?
Mijn excuses voor de foutief verstuurde email van vrijdag.
Ik dacht deze netjes via een anonieme maillijst te hebben verzonden, maar bij het versturen is er iets fout gegaan.
Dat had natuurlijk nooit mogen gebeuren.

Hopelijk doen jullie nog wel mee met test, want wij vinden jullie mening over de nieuwe app belangrijk.
Bij een positieve testuitkomst gaan we de app afronden en daarna live zetten.
Hierbij alvast een sneak preview van de handleiding:
Enz.

Maar even kort en duidelijk;
Ik kreeg vanmorgen een (excuus) mailtje (hierboven staat het begin er van).
Als iemand (gemeend) excuus aanbied ben ik een van de eersten om dat te accepteren, maar..
Ik vind dit beneden peil / onacceptabel!
Het is alsof de persoon in kwestie, even een vliegje van z´n arm weg waait en vrolijk verder gaat. Daarnaast maar gauw over naar iets anders, wat er totaal niet mee te maken heeft!! Alsof we maar weer vrolijk in het bos moeten gaan spelen.
Ik wens serieus genomen te worden svp. anders ben ik hier weg!
Dus; laat weten hoe zwaar deze blunder is en dat de persoon in kwestie zich wel degelijk bewust is van de zwaarte van het gebeurde. Het niet "niet zomaar een foutje"!!!
Bovendien gebeurd hier nog iets vreemds; was dit het excuus van de SNS?? Of is dit weer een "persoonlijke" (blunder) actie van een medewerker.
SNS neem je verantwoordelijkheid.
Groet,
Ben 🆒
PS SNS ik wil ook wel even kort uitleggen wat je verantwoordelijkheid is; zorg dat je medewerkers voldoende geschoold zijn om hun taak uit te voeren en zorg er tevens voor dat hun gereedschap daarvoor ook geschikt is. Op het moment dat blijkt dat daar iets fout gaat, treed dan naar voren en zorg voor je klanten.
Reputatie 4
Badge +1
zucht....dit kan een x gebeuren en dan ben ik de eerste om te zeggen dat vergissen menselijk is.

Echter is dit de 3e keer!!!

En van die mensen die -goedbedoeld of niet- dan ook weer gaan reageren met reply-to-all....zo blijft mijn e-mail adres heen en weren tussen mensen die ik het nooit gegeven heb.

Misschien moet ik SNS toch maar overzetten op een van mijn secundaire e-mail accounts....maar zeker van een bank verwacht je iets meer discretie.
Badge
@ BigBen en Mariella,
De "geforceerde aktie" van mijn kant doelde op het versturen v/d. mail op gelijke wijze als Hr. Eikelboom. Op zich een aktie die bij meerdere personen weinig begrip toonde.Tott de reacties binnenkwamen.
We hebben als groep "geforceerd" dat er hopelijk een goede oplossing komt over dit fenomeen. De tool die ik inzette was persoonlijk en gecreerd door SNS., De tool op het SNS forum is vrijblijvend en lang niet iedereen bezoekt dit dagelijks.

Dan:
Ook ik heb zojuist een reactie verstuurd aan de Hr. Eikelboom. De tekst:

Beste Peter,

Natuurlijk had dat nooit mogen gebeuren.
Sterker nog, het is strafbaar voor bedrijven onze persoonsgegevens ongevraagd aan derden door te geven.
Er word lichtzinnig mee omgegaan vind ik, een excuus is dan ook misplaatst. Oplettendheid en kennis van e-mailen wel.
"Dit had nooit mogen gebeuren" is acceptabel, dit mag en zal ook nooit meer gebeuren, is veel beter. Daar zijn vast slimme menselijke wegen voor!!

Banken zijn nu eenmaal gevoelige plaatsen waar criminelen vele malen scherper de vinger aan de pols houden dan op privé mail adressen.
Schijnbaar bent u zich niet bewust welke gevolgen dergelijke onoplettendheden kunnen hebben.
Nu gaat het om een simpele mail met een flink aantal e-mail adressen die in Cc verstuurd zijn.
Hierdoor is (hopelijk) de schade beperkt tot de groep ontvangers waar hopelijk niemand tussen zit die "andere" bedoelingen heeft met ons.
De snelle klik op de toets rond sluitingstijd heeft dus weinig gevolgen, maar oh, oh, wat gaat u verkeerd om met klantgegevens.
Dan is een passende dosis angst van onze zijde terecht constateer ik.


Ook ik voelde mij als een visje in het water, spartelend aan de haak v/d. SNS hengel...
Persoongegevens bij banken!!!
Zo ga hier beslist niet mee om en dit moet openheid geven in oplossingen en we dienen volledig op de hoogte gehouden te worden v/h. verloop ervan.

Reageer