SNS

Nieuwe commercial: 3 dagen rood staan

  • 3 november 2014
  • 64 Reacties
  • 16439 Keer bekeken

Heb je hem al gezien? Onze nieuwe commercial met Bennie Jolink is vanaf vandaag te zien op TV.



Laat ons weten wat je ervan vindt.

64 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Nee, nog niet gezien. Staat ie ook al op Youtube?
Nee, nog niet gezien. Staat ie ook al op Youtube?

Ik weet niet of de nieuwe hier ook staat, maar er staan heel wat! Waar? HIER.:)
Groet,
Ben 🆒
Nee, nog niet gezien. Staat ie ook al op Youtube?

Uit je reactie begrijp ik dat je het filmpje niet ziet in de post. Welke browser gebruik je? Ik zie hem zelf namelijk wel in IE.

Je kunt hem ook op YouTube bekijken: http://youtu.be/-tZstI3s2d8?list=PLMrFpagpx9IDMtxDBkXedA_jzcJg2gg-G
Reputatie 4
Badge +1
Uit je reactie begrijp ik dat je het filmpje niet ziet in de post. Welke browser gebruik je? Ik zie hem zelf namelijk wel in IE.

Je kunt hem ook op YouTube bekijken: http://youtu.be/-tZstI3s2d8?list=PLMrFpagpx9IDMtxDBkXedA_jzcJg2gg-G


Dank je wel Wanda. Ik gebruik Firefox maar ook in Chrome wordt hij niet zichtbaar.
In IE is hij inderdaad wel zichtbaar.
Badge
Uit je reactie begrijp ik dat je het filmpje niet ziet in de post. Welke browser gebruik je? Ik zie hem zelf namelijk wel in IE.

Je kunt hem ook op YouTube bekijken: http://youtu.be/-tZstI3s2d8?list=PLMrFpagpx9IDMtxDBkXedA_jzcJg2gg-G


Dank je wel Wanda. Ik gebruik Firefox maar ook in Chrome wordt hij niet zichtbaar.
In IE is hij inderdaad wel zichtbaar.

Sanne heb je wel de laatste versie van FF 33.0.2? Want daarmee kan ik het filmpje wel zien. FF heeft wat problemen gehad op dit gebied maar die moeten nu opgelost zijn.
Geen melding over onjuiste cookie instellingen?
Dan zie je soms ook dingen daar (in dat deel van de website) niet.
Groet,
Ben 🆒
Heb je hem al gezien? Onze nieuwe commercial met Bennie Jolink is vanaf vandaag te zien op TV.



Laat ons weten wat je ervan vindt.


bennie jolink is wel normaal.
1,5 % als je in de plus staat is weinig.
11% ! Als je in de min staat is best veel ( niet normaal ... )
3 dagen gratis rood prima
Bennie Jolink is wel 100% normaal.
3 dagen gratis rood ook.
1,5% rente als je in de plus staat is peanuts
maar die 11% als je rood staat daar gaan jullie denk nog wel even iets aan doen toch?
Hoi Mullie,

Nee, rood staan is duur en dat blijft het ook. Overigens is de 11% rente aanzienlijk lager dan het rentepercentage dat je bij veel andere banken betaalt. We proberen roodstand samen met de klant terug te dringen en te voorkomen.

We stimuleren bijvoorbeeld het aanzetten van gratis saldo-attenties om rood staan te voorkomen. De optie 'Automatisch Aanvullen' zorgt ervoor dat het saldo van de betaalrekening automatisch aangevuld wordt vanaf de spaarrekening. Ook dit is om roodstand te voorkomen. En daarnaast gaan we structureel rood staan voor langere tijd tegen, doordat we van onze klanten vragen om minimaal eens in de 90 dagen een positief saldo te hebben.


Voorkom rood staan, maar als je toevallig even pech hebt, rekenen wij niet meteen de hoofdprijs.
Hoi Mullie,

Nee, rood staan is duur en dat blijft het ook. Overigens is de 11% rente aanzienlijk lager dan het rentepercentage dat je bij veel andere banken betaalt. We proberen roodstand samen met de klant terug te dringen en te voorkomen.

We stimuleren bijvoorbeeld het aanzetten van gratis saldo-attenties om rood staan te voorkomen. De optie 'Automatisch Aanvullen' zorgt ervoor dat het saldo van de betaalrekening automatisch aangevuld wordt vanaf de spaarrekening. Ook dit is om roodstand te voorkomen. En daarnaast gaan we structureel rood staan voor langere tijd tegen, doordat we van onze klanten vragen om minimaal eens in de 90 dagen een positief saldo te hebben.


Voorkom rood staan, maar als je toevallig even pech hebt, rekenen wij niet meteen de hoofdprijs.


Toch is het m.i. een vrij grote stap in bankenland om de eerste drie dagen geen debetrente in rekening te brengen als je rood staat. Ik vind dat een positieve ontwikkeling.   :)  Wie weet wat er nog volgt 😕.
Hoi Olaf,
sorry maar dit is mi een hele slechte reactie.
11 % is een woekerrente, je verschuilen achter andere banken kan echt niet als je normaal wilt zijn.
het argumenten dat je rood staan tegen wil gaan kan je echt niet verdedigen door het 3 dagen gratis te maken.
dat stimuleert tenzij de bankenwereld anders is dan de rest van de wereld.
90 dagen regel is best goedkoop om dat te gebruiken, dat is een wettelijk voorgeschreven regel die anders nooit ingevoerd zou zijn.
ben benieuwd wat je reactie is, ook een normale bank mag zeggen dat ze een lerende organisatie zijn...
Hoi Mullie,

Bij SNS kun je niet standaard roodstaan en moet je dit eerst aanvragen. Dit doen we op basis van onder andere je inkomen en uitgaven. Wij stimuleren rood staan niet, ook niet met de introductie van onze nieuwe service.  Een keer rood staan kan gebeuren. Het kan een handige oplossing zijn voor het overbruggen van kortdurende tekorten. Het blijft een vorm van lenen. Sta je bijna altijd, of steeds dieper rood, dan kan een doorlopend krediet of persoonlijke lening afsluiten voordeliger zijn. De rente is vaak lager en je bent bovendien verplicht om maandelijks een bedrag af te lossen.
11% is een keurige rente, niets teveel. Als je portemonnee leeg is kun je niets cash kopen. Die 3 dagen zonder rente is klasse !!
Badge +1
11% is een keurige rente, niets teveel. Als je portemonnee leeg is kun je niets cash kopen. Die 3 dagen zonder rente is klasse !!

Fijn om te horen dat je tevreden bent Strider 🙂.
Dank je wel Wanda. Ik gebruik Firefox maar ook in Chrome wordt hij niet zichtbaar.
In IE is hij inderdaad wel zichtbaar.


Deze bug is opgelost. Het filmpje is nu zichtbaar in iedere browser. Zie jij hem nu ook in Firefox en Chrome, Sanne?
Reputatie 4
Badge +1
Deze bug is opgelost. Het filmpje is nu zichtbaar in iedere browser. Zie jij hem nu ook in Firefox en Chrome, Sanne?


Yep, super, Wanda! 🙂
ik lees steeds dat je als je veel of continue rood staat, je  een persoonlijk krediet aan kunt vragen.
allemaal heel leuk maar je hele hebben en houwen word nagekeken en de aanvraag zoals mij overkwam keihard van tafel geveegd 
met de mededeling u heeft te weinig financiele ruimte, ja dank je de koekoek, waarom denk je dat ik een krediet aanvraag.
SNS is geen haar beter als al die andere banken, je krijgt niks voor niks en men denkt als bank alleen in zekerheidjes.
het leuke was dat ik een krediet had maar dat is door sns opgezegd omdat ik er geen gebruik van maakte, en toen ik het echt nodig had 
kon ik de pot op !!! 
:mad:
hoi Olaf,
Ik blijf het toch een rare claim vinden die SNS legt. Jullie geven in de tv/radio-spot af tegen de andere banken die 13% in rekening brengen. Vervolgens worden er appels met peren vergeleken (een rente % met 3 dagen gratis rood). En dan wordt gezegd dat SNS normaal doet. Als de definitie van normaal inderdaad 11% is dan vraag ik mij af of dat echt normaal is.
Die 11% is een echte cash-cow !
/Mullie
Hoi Mullie,

Nee, rood staan is duur en dat blijft het ook. Overigens is de 11% rente aanzienlijk lager dan het rentepercentage dat je bij veel andere banken betaalt. We proberen roodstand samen met de klant terug te dringen en te voorkomen.

We stimuleren bijvoorbeeld het aanzetten van gratis saldo-attenties om rood staan te voorkomen. De optie 'Automatisch Aanvullen' zorgt ervoor dat het saldo van de betaalrekening automatisch aangevuld wordt vanaf de spaarrekening. Ook dit is om roodstand te voorkomen. En daarnaast gaan we structureel rood staan voor langere tijd tegen, doordat we van onze klanten vragen om minimaal eens in de 90 dagen een positief saldo te hebben.


Voorkom rood staan, maar als je toevallig even pech hebt, rekenen wij niet meteen de hoofdprijs.
Toch blijft er nog iets vreemd(s).
SNS kent dus de mogelijkheid 'Automatisch Aanvullen'. Dat zou dan moeten voorkomen dat je rood komt te staan.
Maar de kortste termijn van automatisch aanvullen is eenmaal per week. Dus dat kan inhouden dat als je pech hebt nét nadat het saldo is aangevuld, er een incasso plaatsvindt waardoor je rood komt te staan. En omdat het dan langer dan drie dagen duurt voordat het saldo weer automatisch aangevuld wordt, betaal je tóch een fikse rente over dat negatieve saldo terwijl ondertussen aantoonbaar het benodigde bedrag op de spaarrekening staat.
Zodat het normaal zou zijn:
- dat SNS óf géén rente over een negatief saldo rekent zolang er een postief saldo op de spaarrekening staat; óf:
- dat SNS de termijn van het automatisch saldo aanvullen terugbrengt tot drie dagen (want dan ontstaat dit probleem immers niet).
Toch blijft er nog iets vreemd(s).
SNS kent dus de mogelijkheid 'Automatisch Aanvullen'. Dat zou dan moeten voorkomen dat je rood komt te staan.
Maar de kortste termijn van automatisch aanvullen is eenmaal per week. Dus dat kan inhouden dat als je pech hebt nét nadat het saldo is aangevuld, er een incasso plaatsvindt waardoor je rood komt te staan. En omdat het dan langer dan drie dagen duurt voordat het saldo weer automatisch aangevuld wordt, betaal je tóch een fikse rente over dat negatieve saldo terwijl ondertussen aantoonbaar het benodigde bedrag op de spaarrekening staat.
Zodat het normaal zou zijn:
- dat SNS óf géén rente over een negatief saldo rekent zolang er een postief saldo op de spaarrekening staat; óf:
- dat SNS de termijn van het automatisch saldo aanvullen terugbrengt tot drie dagen (want dan ontstaat dit probleem immers niet).


"De" oplossing is momenteel dat je 7 automatische aanvullingsopdrachten aanmaakt; één voor elke dag van de week. :)

Succes.
't Is inderdaad het Ei van Columbus ... Ga ik doen!
Reputatie 3
Badge +1
't Is inderdaad het Ei van Columbus ... Ga ik doen!


En het werkt bijna perfect kan ik uit ervaring schrijven. 🆒
De reden dat het bijna perfect is, komt omdat de opdracht voor ASA (Automatisch Saldo Aanvullen) altijd aan het begin van de dag wordt uitgevoerd. Als je later die dag rood komt te staan, dan betaal je die dag 11% debetrente (als je de 3 gratis dagen van die maand al hebt verbruikt). Het is dus aan te bevelen om je saldo aan te vullen tot ruim boven de nul euro, zodat je niet meteen bij de eerste kleine uitgave rood komt te staan. De keren dat dit toch gebeurt (bijvoorbeeld bij grote uitgaven), gebruik ik een saldo-attentie om mijzelf per e-mail te waarschuwen.
Dank, Stefan. 
Enerzijds ga ik nu weer wat aanpassingen doen. Want ik had nu slechts op maandag, woensdag en vrijdag die ASA ingesteld omdat ik dan steeds binnen die drie dagen blijf. Maar ik begrijp nu dat die drie dagen slechts eenmaal per maand gelden en daarom ga ik die ASA instelling nu dus ook op de andere dagen zetten.
Anderzijds leren de tips van Blacktomcat en Stefan dat het dus NIET NORMAAL is zoals SNS nu bezig is. Het is toch van de gekke dat je als cliënt allerlei trucs moet uithalen om niet 'gepakt' te worden op een eventueel negatief saldo op de betaalrekening terwijl je per saldo op de betaalrekening en spaarrekening(en) samen een positief saldo hebt?
Dank, Stefan. 
Enerzijds ga ik nu weer wat aanpassingen doen. Want ik had nu slechts op maandag, woensdag en vrijdag die ASA ingesteld omdat ik dan steeds binnen die drie dagen blijf. Maar ik begrijp nu dat die drie dagen slechts eenmaal per maand gelden en daarom ga ik die ASA instelling nu dus ook op de andere dagen zetten.
Anderzijds leren de tips van Blacktomcat en Stefan dat het dus NIET NORMAAL is zoals SNS nu bezig is. Het is toch van de gekke dat je als cliënt allerlei trucs moet uithalen om niet 'gepakt' te worden op een eventueel negatief saldo op de betaalrekening terwijl je per saldo op de betaalrekening en spaarrekening(en) samen een positief saldo hebt?


Je kunt het ook van deze kant bekijken: blij dat er een forum is waarop mensen elkaar helpen en proberen oplossingen aan te dragen.  :)  Ook blij dat zo 'n forum de bank kan wijzen op verbeterpunten. het is maar net hoe je in het leven staat. Is het glas halfvol of is het halfleeg?
Ik hoop in elk geval dat de 7 ASA's voor je werken. Succes.
Reputatie 3
Badge +1
Mooi verwoord Blacktomcat. 🙂

Inderdaad is de 7 ASA ook een oplossing. Niet elke klant denkt hieraan en is hiervan op de hoogte.

Reageer