SNS

Punten die ik er toch eens uit wil gooien

  • 27 juli 2015
  • 27 Reacties
  • 15022 Keer bekeken

Beste mensen,

Dit is niet om alles af te lopen zeiken, maar wil het gewoon even kwijt en er een dicussie mee aanzwengelen.
Het is ook zeker niet tegen het webcare team dat haar stinkende best doet om mensen hier te helpen die bij de SNS Bank zitten.

Ik loop nu al een tijdje mee bij de SNS en ik zie alleen maar dat de SNS steeds verder word uitgekleed.
In mijn woonplaats hadden we een SNS Bank en viel toen eigenlijk ook voor de SNS, omdat het persoonlijk en dichtbij was. Vandaag ging mijn SNS pas kapot en normaal loop je even het kantoor binnen, maar dat kan niet, want die zit ondertussen 30 kilometer verderop! Dus ik bel met de klantenservice  voor een nieuwe pas, want deze maandagmorgen pas (zoals ze dat bij de klantenservice noemen) is kapot en heb een nieuwe nodig. Na ongeveer 13 a 14 minuten krijg ik een aardige dame aan de lijn die mij meld dat SNS Bank een internet bank is en je alles via de website moet regelen.

Zover begrijp ik het nog helemaal...
Aanvragen van de nieuwe pas was trouwens ook een fluitje van een cent, maar nu komt het...

Laatst komen wij bij een winkel (zo noemt de SNS hun kantoren tegenwoordig) zo'n 30 kilometer verderop en willen geld boeken, maar dat kan helemaal niet! En kleingeld al helemaal niet! Die vrouw achter de balie kan er natuulijk ook niks aan doen, maar die gooit alles op de veiligheid van de bankmedewerkers, veiligheid? Zo kan ik er nog wel een paar. Misschien de SNS Bank in een glazenkast zetten? Een bank is een risco, maar bij een bank geen geld meer kunnen storten is wel heel slecht, hef de bank maar op was mijn eerste reactie.

Dan kom ik bij de HEMA, want daar hebben wij, ik kan beter zeggen "hadden wij" een pinautomaat. En van op de ene op de andere dag was die weg... Ik kreeg hier helemaal niks over te horen, lezen of een andere wijze van bekendmaking.

Nu hoor ik van klantenservice dat er winkels bijkomen, mooi nieuws zou ik zeggen. Uit onderzoek blijkt dat het alleen rond de randstad en Arhem is, maar daar hebben ze al winkels...
Ik moet 30 kilometer reizen naar een winkel die niks voor me kan betekenen, want er is alleen een pinautomaat en die vrouw achter de balie is best aardig, maar kan niet eens geld inwisselen. Waarom zijn er nog winkels, bedenk ik mij ineens, want je kunt er toch niks meer dan geld uit de muur halen. Ik zou zeggen, sluit alle winkels en zet over het land meer pinautomaten neer. De winkels hebben toch geen nut, meteen een kostenbesparing....

Even voor je het niet meer weet: Ik ben bij de SNS Bank gegaan, omdat ze persoonlijk waren en echt dichtbij de klant staan (ik werd begroet bij mijn voornaam, dat mocht). Oplossingen bieden en je persoonlijk kennen. Als je de klantenservice belt met het verhaal dat je pinpas het niet meer doet word eerst gekeken of er niks geblokkeerd word. Zoals de waard is...

Ik weet dat de wereld veranderd en ik verander graag mee, maar banken worden steeds geheimzinniger en kosten de burger veel geld als ze bijna op omvallen staan. Door iets wat ze zelf aangericht hebben. Waar de normale belastingbetaler in Nederland niks aan kan doen, maar wel door dat veel dingen moet laten. Banken komen verder van ons af te staan, wat mis ik hier???

Ik wil oprecht meedenken en mijn steentje bijdragen om de wereld een beetje mooier te maken. Ook hier wil ik graag meehelpen, maar mijn motivatie is ver te zoeken...

Nu wil ik eigenlijk wel de discussie krijgen of andere mensen het ook zo voelen/ervaren of juist helemaal niet, want ben van huis uit positief, maar kan het niet meer vinden richting de SNS...

Lees graag jullie berichten / meningen!

Met vriendelijke groet,
Jouke Harder

27 reacties

Hoi Jouke,
ik reageer vaak en veel. Nu je me zo vraagt om op jou bijdrage te reageren, moet ik zeggen dat ik een beetje verbaasd ben. Ik weet dat je inmiddels al weer een tijdje meedraaid hier in de community en had verwacht dat je al wel een beetje hebt rond gekeken (gelezen). Je kunt dan ontdekken dat de verschillende punten die je hier inbrengt om op te reageren, op andere plaatsen in de community ook al zijn besproken. Nu is er niets op tegen dat je daar je inbreng daarover ook geeft, maar het gaat mij te ver om ook hier weer opnieuw mijn mening/inbreng over je punten te vragen. Zoals je weet kost het toch wel enige tijd een zinvolle bijdrage te schrijven. Dus heb ik besloten niet inhoudelijk op je inbreng hier te reageren, want dat wordt alleen maar tijdverdoen aan nogmaals hetzelfde schrijven.
Ik hoop dat je hier begrip voor hebt.
Groet,
Ben 🆒
Ps Neem deze bijdrage vooral niet persoonlijk en ook vooral met een korreltje (of meer) zout. Soms moet mij ook iets van de lever. :D
Hoi Jouke,
ik reageer vaak en veel. Nu je me zo vraagt om op jou bijdrage te reageren, moet ik zeggen dat ik een beetje verbaasd ben. Ik weet dat je inmiddels al weer een tijdje meedraaid hier in de community en had verwacht dat je al wel een beetje hebt rond gekeken (gelezen). Je kunt dan ontdekken dat de verschillende punten die je hier inbrengt om op te reageren, op andere plaatsen in de community ook al zijn besproken. Nu is er niets op tegen dat je daar je inbreng daarover ook geeft, maar het gaat mij te ver om ook hier weer opnieuw mijn mening/inbreng over je punten te vragen. Zoals je weet kost het toch wel enige tijd een zinvolle bijdrage te schrijven. Dus heb ik besloten niet inhoudelijk op je inbreng hier te reageren, want dat wordt alleen maar tijdverdoen aan nogmaals hetzelfde schrijven.
Ik hoop dat je hier begrip voor hebt.
Groet,
Ben 🆒
Ps Neem deze bijdrage vooral niet persoonlijk en ook vooral met een korreltje (of meer) zout. Soms moet mij ook iets van de lever. :D

Hallo BigBen,

Ik had wel rond gekeken en gezien dat er hier en daar een deel word beschreven, maar alle punten die ik heb zag ik niet op 1 pagina staan en dat was de reden om zelf wat te schrijven. Mocht ik het over het hoofd hebben gezien, dan zie ik graag de link(jes) 😉 Wil niet onnodig bevuilen :o

Groet,
Jouke
Hoi Jouke,

Er is al veel gesproken over niet kunnen storten van contant geld in SNS Winkels. In dit topic geven onze klanten hun mening hierover en leggen we uit wat onze beweegredenen zijn om deze mogelijkheid niet meer aan te bieden.

In de maanden juli en augustus 2015 haalt SNS geldautomaten in HEMA-filialen weg die veel minder dan gemiddeld worden gebruikt én waarvoor een alternatieve pinautomaat op loopafstand is. Doordat er ook andere geldautomaten in de buurt zijn, worden sommige automaten niet veel gebruikt. Dat is jammer, want de kosten die we maken om ze te onderhouden zijn hoog.

Hierbij gelden 2 voorwaarden:
1: We halen een geldautomaat niet weg als het de enige in een marktgebied is. Ook als deze onder het gemiddelde wordt gebruikt, laten we deze geldautomaat gewoon staan.
2: We halen alleen geldautomaten weg op plaatsen waar minstens twee andere geldautomaten binnen een straal van 800 meter staan. Dit komt overeen met ongeveer tien minuten lopen.

Tegelijkertijd onderzoeken we op welke plaatsen er problemen ontstaan, omdat er nu geen geldautomaat is. Daar gaan we geldautomaten bijplaatsen.

Klanten die 2 of meer keer per maand gebruikmaken van een geldautomaat die verdwijnt, worden per brief op de hoogte gesteld. Daarnaast zien gebruikers op het scherm van de automaat een aankondiging als de geldautomaat wordt weggehaald.

Het klopt dat we meer SNS Winkels gaan openen. Waar andere banken kantoren sluiten, breidt SNS juist uit. We geloven erin dat mensen een bank in de buurt willen hebben, ook in dit digitale tijdperk. Daarom gaan we na waar we als SNS nog niet zitten en we een SNS Winkel kunnen openen. Dit is overigens niet alleen in de Randstad.
Hoi Jouke,

Er is al veel gesproken over niet kunnen storten van contant geld in SNS Winkels. In dit https://"https://forum.snsbank.nl/normaal-sns-86/contant-geld-storten-6694/index18.html" geven onze klanten hun mening hierover en leggen we uit wat onze beweegredenen zijn om deze mogelijkheid niet meer aan te bieden.

In de maanden juli en augustus 2015 haalt SNS geldautomaten in HEMA-filialen weg die veel minder dan gemiddeld worden gebruikt én waarvoor een alternatieve pinautomaat op loopafstand is. Doordat er ook andere geldautomaten in de buurt zijn, worden sommige automaten niet veel gebruikt. Dat is jammer, want de kosten die we maken om ze te onderhouden zijn hoog.

Hierbij gelden 2 voorwaarden:
1: We halen een geldautomaat niet weg als het de enige in een marktgebied is. Ook als deze onder het gemiddelde wordt gebruikt, laten we deze geldautomaat gewoon staan.
2: We halen alleen geldautomaten weg op plaatsen waar minstens twee andere geldautomaten binnen een straal van 800 meter staan. Dit komt overeen met ongeveer tien minuten lopen.

Tegelijkertijd onderzoeken we op welke plaatsen er problemen ontstaan, omdat er nu geen geldautomaat is. Daar gaan we geldautomaten bijplaatsen.

Klanten die 2 of meer keer per maand gebruikmaken van een geldautomaat die verdwijnt, worden per brief op de hoogte gesteld. Daarnaast zien gebruikers op het scherm van de automaat een aankondiging als de geldautomaat wordt weggehaald.

Het klopt dat we meer SNS Winkels gaan openen. Waar andere banken kantoren sluiten, breidt SNS juist uit. We geloven erin dat mensen een bank in de buurt willen hebben, ook in dit digitale tijdperk. Daarom gaan we na waar we als SNS nog niet zitten en we een SNS Winkel kunnen openen. Dit is overigens niet alleen in de Randstad.

Hallo Olaf,

Bij ons weten gebruiken we de automaat meer dan twee ker per maand en hebben niks gehoord/gelezen (ook niet op de automaat, laatste keer dat ik kon pinnen daar was 1 juli ).

Een plaats als Lemmer (waar ik woon) heeft ruim 15.000 inwoners en in de zomer zelfs tot 34.000 inwoners. Zou je zeggen dat een "winkel" niet gek zou zijn. Ik zie meer in een automaat, want die is goedkoper dan een winkel en bereikbaar is als een HEMA gesloten is. Hier liepen wij elke keer tegenaan en dat was de reden om ergens anders te pinnen. Je kan ook andersom redeneren en zeggen "zorg ervoor dat een automaat 24/7 beschikbaar is". En zal deze ook meer gebruikt worden...

Verder zal ik alle topics bijlangs en kijken of ik er wat mee kan...
Badge
Beste mensen,

Quote ingekort.....................Dit is niet om alles af te lopen zeiken, maar wil het gewoon even kwijt en er een dicussie mee aanzwengelen.
Het is ook zeker niet tegen het webcare team dat haar stinkende best doet om mensen hier te helpen die bij de SNS Bank zitten.......................................

Lees graag jullie berichten / meningen!

Met vriendelijke groet,
Jouke Harder


Ha Jouke,

Ik zie je commentaar ook niet als afzeiken en zeker niet tegen het webcare team.

Zelf heb ik voor SNS gekozen omdat het een internetbank is. Ik was een Postbank klant en daar was ook internet en waren er geen eigen kantoren het voorbeeld dus.
Ik geloof al lang niet meer in contant geld, dure bank kantoren met veel medewerkers en vooral ook de onveiligheid. Ook van de bedrijven die dat contante geld maar moeten vervoeren, automaten moeten vullen etc.
Ik heb de pinautomaat bij de Hema nog nooit gebruikt. Wij kopen nooit bij dat bedrijf en het is ook nog 4km verderop.
Ik kan met een SNS rekening bij ieder pinautomaat tot € 1000 pinnen en dat is ruim voldoende (nog nooit gebruikt oevrigens).
Op zak heb ik ongeveer € 5 aan muntjes om eventueel ergens te kunnen plassen.
Voor de rest doe ik alles met bankpas/creditcard/contactloos betalen/internet aankopen/Wallet etc. Ook veel veiliger voor de medewerkers in de bedrijven.
Ik geloof heilig in geautomatiseerde processen maar dan wel uitgevoerd door zeer professionele IT bedrijven. (Er is nogal wat kaf onder het koren.)

En als je inderdaad behoefte heb aan de ouderwetse bankfunctie moet je volgens mij een ouderwetse bank kiezen.
Daar betaal je dan ook meer voor en dat is dan ook terecht denk ik.

Vergelijk
- bijvoorbeeld de Rabobank. Veel hele dure kantoorpanden soms zelfs historische panden. Een bestuurslaag waar je koud van wordt. Men is al lang bezig met het geheel efficienter in te richten maar dat duurt nog jaren.
- vergelijk ook andere (dure) bedrijven die nog steeds vernieuwing en besparing (lagere kosten) niet gerealiseerd hebben en ook nog gehinderd worden door jarenlang niet te investeren in nieuwe technieken (KPN/Nuon etc etc.)

Voor mij biedt SNS een goed product dat bij mij past. Alles wat ik nodig heb biedt men mij. Er zijn zelfs producten die wat mij betreft morgen weg kunnen. Want die vind ik teveel op de eigen verantwoordelijkheid van de klant liggen in plaats van de bank. Denk hierbij aan huishoudboekjes etc) de klant mag ook best wel wat zelf doen en eigen verantwoordelijkheid nemen voor het beheer van zijn/haar pecunia.

Ook een pleidooi dus. Maar vast niet waar jij je in kan vinden?

Groet,
Carel
Hallo Olaf,

Bij ons weten gebruiken we de automaat meer dan twee ker per maand en hebben niks gehoord/gelezen (ook niet op de automaat, laatste keer dat ik kon pinnen daar was 1 juli ).

Een plaats als Lemmer (waar ik woon) heeft ruim 15.000 inwoners en in de zomer zelfs tot 34.000 inwoners. Zou je zeggen dat een "winkel" niet gek zou zijn. Ik zie meer in een automaat, want die is goedkoper dan een winkel en bereikbaar is als een HEMA gesloten is. Hier liepen wij elke keer tegenaan en dat was de reden om ergens anders te pinnen. Je kan ook andersom redeneren en zeggen "zorg ervoor dat een automaat 24/7 beschikbaar is". En zal deze ook meer gebruikt worden...

Verder zal ik alle topics bijlangs en kijken of ik er wat mee kan...


Hoi Jouke,

Ik ga het volgende voor je doen:

In de eerste plaats zoek ik uit waarom je geen brief hebt ontvangen. En vervolgens ga ik na of we plannen hebben om in Lemmer een SNS Winkel te openen of dat we een geldautomaat gaan plaatsen. Mochten we hier nog geen plannen voor hebben, dan kunnen we dat wel gaan onderzoeken. Ik kom hier nog op terug.
Hallo Olaf,

Bij ons weten gebruiken we de automaat meer dan twee ker per maand en hebben niks gehoord/gelezen (ook niet op de automaat, laatste keer dat ik kon pinnen daar was 1 juli ).

Een plaats als Lemmer (waar ik woon) heeft ruim 15.000 inwoners en in de zomer zelfs tot 34.000 inwoners. Zou je zeggen dat een "winkel" niet gek zou zijn. Ik zie meer in een automaat, want die is goedkoper dan een winkel en bereikbaar is als een HEMA gesloten is. Hier liepen wij elke keer tegenaan en dat was de reden om ergens anders te pinnen. Je kan ook andersom redeneren en zeggen "zorg ervoor dat een automaat 24/7 beschikbaar is". En zal deze ook meer gebruikt worden...

Verder zal ik alle topics bijlangs en kijken of ik er wat mee kan...


Hoi Jouke,

Ik ga het volgende voor je doen:

In de eerste plaats zoek ik uit waarom je geen brief hebt ontvangen. En vervolgens ga ik na of we plannen hebben om in Lemmer een SNS Winkel te openen of dat we een geldautomaat gaan plaatsen. Mochten we hier nog geen plannen voor hebben, dan kunnen we dat wel gaan onderzoeken. Ik kom hier nog op terug.

Bedankt Olaf!
Reputatie 2
Badge
. Ik was een Postbank klant en daar was ook internet en waren er geen eigen kantoren het voorbeeld dus.


Ik was ook bij de postbank en die hadden juist heel veel kantoren. Elk postkantoor was een postbankkantoor.
Reputatie 2
Badge

Hierbij gelden 2 voorwaarden:
1: We halen een geldautomaat niet weg als het de enige in een marktgebied is. Ook als deze onder het gemiddelde wordt gebruikt, laten we deze geldautomaat gewoon staan.
2: We halen alleen geldautomaten weg op plaatsen waar minstens twee andere geldautomaten binnen een straal van 800 meter staan. Dit komt overeen met ongeveer tien minuten lopen.


Dat is heel sympathiek gedacht maar je hebt natuurlijk niet in de hand wat er gebeurd nadat je die geldautomaat hebt weggehaald. Als daarna de concurent het ding ook weghaald heb je alsnog niets. Bij het stadshart barste het vroeger van de pinautomaten. Daar zijn er nu verschillende weggehaald waaronder een van de sns en trouwens ook weer een teruggezet, die van de ing en ik heb niet het idee dat dit allemaal heel erg gestructureerd gebeurd.
Ik ben zojuist op bezoek geweest bij een nieuwe SNS-winkel in Glanerbrug. Dat ligt tussen Enschede en de Duitse grens (althans aan de oostkant van Enschede). Dit is echt geen omgeving Arnhem (voor de westerlingen onder ons!). Een hele vriendelijke dame achter de balie; leuk mee gesproken te hebben. Bleek dat ze vroeger op diverse SNS-filialen in Enschede had gewerkt. En wat die ervaring met een kapot pasje geldt, die heb ik weliswaar niet, maar ik dacht dat er een filmpje van gemaakt was waarbij een zeer geacht communitylid voor het oog van de camera een pasje doorknipt en vervolgens binnen afzienbare tijd een nieuw pasje had. Het kan dus wel. Over contant geld en het evt. storten ervan is ook al genoeg gezegd. Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat contant geld er (bijna) niet meer is. We zitten dus in een overgangsfase, en ja, dat is altijd lastig. Jouke, ik zie jouw uiting dan ook meer als een kwestie van je afschrijven wat je overkomen is (en hetgeen je niet verwacht had). Persoonlijk denk ik dat de SNS goed op weg is weer een gewone (volks)bank te worden, zonder al te veel poespas. Ik wens je in elk geval wel veel sterkte en succes met je bankzaken nu en in de toekomst.
Was getekend: Heit Blacktomcat. :)
Badge +1
Ik ben zojuist op bezoek geweest bij een nieuwe SNS-winkel in Glanerbrug. maar ik dacht dat er een filmpje van gemaakt was waarbij een zeer geacht communitylid voor het oog van de camera een pasje doorknipt en vervolgens binnen afzienbare tijd een nieuw pasje had.
Was getekend: Heit Blacktomcat. :)


Leuk dat je deze positieve ervaring met ons deelt Blacktomcat. Als je het goed vindt, deel ik deze weer met onze winkel in Glanerbrug. Daar worden ze blij van denk ik 😉. En dat filmpje over de pasaanvraag is er zeker, zie hier.
Leuk dat je deze positieve ervaring met ons deelt Blacktomcat. Als je het goed vindt, deel ik deze weer met onze winkel in Glanerbrug. Daar worden ze blij van denk ik 😉. En dat filmpje over de pasaanvraag is er zeker, zie hier.

Tibor, ik heb er geen problemen mee dat je mijn ervaring met hen meedeelt. :p
Hoi Jouke,

Het is gebleken dat je een brief van ons had moeten ontvangen over het weghalen van de SNS geldautomaat in de HEMA. Hiervoor bied ik je onze excuses aan dat dit niet is gebeurd. Momenteel hebben we nog geen plannen om een SNS Winkel in Lemmer te openen of een geldautomaat te plaatsen. De reden hiervan is dat er zich al 2 geldautomaten binnen een straal van 800 meter bevinden. Ik kan me voorstellen dat dit voor nu niet het gewenste antwoord is.
Dan kom ik bij de HEMA, want daar hebben wij, ik kan beter zeggen "hadden wij" een pinautomaat. En van op de ene op de andere dag was die weg... Ik kreeg hier helemaal niks over te horen, lezen of een andere wijze van bekendmaking.
In Emmeloord en Urk kun je nu wel bij een SNS automaat pinnen in de HEMA. Emmeloord ligt qua afstand zo'n 18 km van Lemmer, 15 minuten via de A6. Misschien zou dat een goede oplossing voor je kunnen zijn? Of je pint bij een ander automaat in Lemmer...


Waarom zijn er nog winkels, bedenk ik mij ineens, want je kunt er toch niks meer dan geld uit de muur halen. Ik zou zeggen, sluit alle winkels en zet over het land meer pinautomaten neer.
Je kunt bij de winkel terecht als je bijvoorbeeld een nieuwe rekening wil starten, of als je pas is gestolen. Of wanneer je vragen hebt over de SNS. Soms is het dan prettiger als je even persoonlijk met iemand kunt praten.


Ik ben het met je eens dat het niet handig is dat je wél geld kunt pinnen, maar niet cash geld kunt terugbrengen.
Misschien een idee om de geldautomaten ook weer geld in te laten nemen? Qua veiligheid voor medewerkers zou dat moeten kunnen...
Beste mensen,

Dit is niet om alles af te lopen zeiken, maar wil het gewoon even kwijt en er een dicussie mee aanzwengelen.
Het is ook zeker niet tegen het webcare team dat haar stinkende best doet om mensen hier te helpen die bij de SNS Bank zitten.

Ik loop nu al een tijdje mee bij de SNS en ik zie alleen maar dat de SNS steeds verder word uitgekleed.
In mijn woonplaats hadden we een SNS Bank en viel toen eigenlijk ook voor de SNS, omdat het persoonlijk en dichtbij was. Vandaag ging mijn SNS pas kapot en normaal loop je even het kantoor binnen, maar dat kan niet, want die zit ondertussen 30 kilometer verderop! Dus ik bel met de klantenservice  voor een nieuwe pas, want deze maandagmorgen pas (zoals ze dat bij de klantenservice noemen) is kapot en heb een nieuwe nodig. Na ongeveer 13 a 14 minuten krijg ik een aardige dame aan de lijn die mij meld dat SNS Bank een internet bank is en je alles via de website moet regelen.

Zover begrijp ik het nog helemaal...
Aanvragen van de nieuwe pas was trouwens ook een fluitje van een cent, maar nu komt het...

Laatst komen wij bij een winkel (zo noemt de SNS hun kantoren tegenwoordig) zo'n 30 kilometer verderop en willen geld boeken, maar dat kan helemaal niet! En kleingeld al helemaal niet! Die vrouw achter de balie kan er natuulijk ook niks aan doen, maar die gooit alles op de veiligheid van de bankmedewerkers, veiligheid? Zo kan ik er nog wel een paar. Misschien de SNS Bank in een glazenkast zetten? Een bank is een risco, maar bij een bank geen geld meer kunnen storten is wel heel slecht, hef de bank maar op was mijn eerste reactie.

Dan kom ik bij de HEMA, want daar hebben wij, ik kan beter zeggen "hadden wij" een pinautomaat. En van op de ene op de andere dag was die weg... Ik kreeg hier helemaal niks over te horen, lezen of een andere wijze van bekendmaking.

Nu hoor ik van klantenservice dat er winkels bijkomen, mooi nieuws zou ik zeggen. Uit onderzoek blijkt dat het alleen rond de randstad en Arhem is, maar daar hebben ze al winkels...
Ik moet 30 kilometer reizen naar een winkel die niks voor me kan betekenen, want er is alleen een pinautomaat en die vrouw achter de balie is best aardig, maar kan niet eens geld inwisselen. Waarom zijn er nog winkels, bedenk ik mij ineens, want je kunt er toch niks meer dan geld uit de muur halen. Ik zou zeggen, sluit alle winkels en zet over het land meer pinautomaten neer. De winkels hebben toch geen nut, meteen een kostenbesparing....

Even voor je het niet meer weet: Ik ben bij de SNS Bank gegaan, omdat ze persoonlijk waren en echt dichtbij de klant staan (ik werd begroet bij mijn voornaam, dat mocht). Oplossingen bieden en je persoonlijk kennen. Als je de klantenservice belt met het verhaal dat je pinpas het niet meer doet word eerst gekeken of er niks geblokkeerd word. Zoals de waard is...

Ik weet dat de wereld veranderd en ik verander graag mee, maar banken worden steeds geheimzinniger en kosten de burger veel geld als ze bijna op omvallen staan. Door iets wat ze zelf aangericht hebben. Waar de normale belastingbetaler in Nederland niks aan kan doen, maar wel door dat veel dingen moet laten. Banken komen verder van ons af te staan, wat mis ik hier???

Ik wil oprecht meedenken en mijn steentje bijdragen om de wereld een beetje mooier te maken. Ook hier wil ik graag meehelpen, maar mijn motivatie is ver te zoeken...

Nu wil ik eigenlijk wel de discussie krijgen of andere mensen het ook zo voelen/ervaren of juist helemaal niet, want ben van huis uit positief, maar kan het niet meer vinden richting de SNS...

Lees graag jullie berichten / meningen!

Met vriendelijke groet,
Jouke Harder




Hallo Jouke,

Ja dat is wel lastig, eigenlijk moeten ze de pin automaten zo maken als in Spanje. Daar kun je geld afhalen maar ook geld storten. Dat zou wel een goede oplossing zijn denk ik en als er toch meer winkels gaan komen kunnen die automaten mooi bij de winkels staan. Stel ze dat maar voor zou ik zeggen. Bij die Spaanse automaten kunnen zelfs overschrijvingen gedaan worden, dan is het helemaal compleet voor als het niet lukt met internet bankieren.

Groetjes,
Berlinda
Ik ben net klant geworden bij SNS. In de winkel is me heel duidelijk verteld dat SNS geen cashgeld heeft en dus alles via de site en app's gaat. Geen probleem voor mij, de laatste keer dat ik bij een bank was voor contant geld, was nog in het vorige millenium !
Wat me opvalt is dat SNS veel meer naar de mens (klant) is gericht dan de andere banken, je merkt dit bijvoorbeeld aan de teksten van de voorwaarden, het feit dat je 3 dagen per maand rood mag staan zonder rente te hoeven betalen. De site vindt ik ook erg prettig, alhoewel het nog wel wat wennen is, maar goed, da's een kwestie van tijd.
Ik denk wel dat het essentieel is dat SNS weg blijft van de beurs. Voor zover ik weet zijn SNS en de Rabo de enige nog.
Beursgenoteerde bedrijven zijn slaaf van de aandeelhouder en dat resulteert in wanbeleid (ik werk zelf bij een dergelijk bedrijf....). Dit gaat bijv ook gebeuren bij ABN, daarom ga ik daar ook weg.
Anyways, vooralsnog dik tevreden met SNS !
Ik ben net klant geworden bij SNS. In de winkel is me heel duidelijk verteld dat SNS geen cashgeld heeft en dus alles via de site en app's gaat. Geen probleem voor mij, de laatste keer dat ik bij een bank was voor contant geld, was nog in het vorige millenium !
Wat me opvalt is dat SNS veel meer naar de mens (klant) is gericht dan de andere banken, je merkt dit bijvoorbeeld aan de teksten van de voorwaarden, het feit dat je 3 dagen per maand rood mag staan zonder rente te hoeven betalen. De site vindt ik ook erg prettig, alhoewel het nog wel wat wennen is, maar goed, da's een kwestie van tijd.
Ik denk wel dat het essentieel is dat SNS weg blijft van de beurs. Voor zover ik weet zijn SNS en de Rabo de enige nog.
Beursgenoteerde bedrijven zijn slaaf van de aandeelhouder en dat resulteert in wanbeleid (ik werk zelf bij een dergelijk bedrijf....). Dit gaat bijv ook gebeuren bij ABN, daarom ga ik daar ook weg.
Anyways, vooralsnog dik tevreden met SNS !


Ha die BasV, welkom in de community. Fijn dat je het een en ander zo positief ervaart (en ook benadert). En wat de site betreft, ja, dat weet je zelf ook wel. Je kunt het nooit naar ieders zin maken. En inderdaad, veel dingen wennen op den duur vanzelf. Mogelijk zien we je nog vaker hier in de community. Het wijzen op de koffiekamer e.d. laat ik graag aan de mods over. Bas, nog veel plezier en tot 'ziens'. 
Badge +1
Ik ben net klant geworden bij SNS. In de winkel is me heel duidelijk verteld dat SNS geen cashgeld heeft en dus alles via de site en app's gaat. Geen probleem voor mij, de laatste keer dat ik bij een bank was voor contant geld, was nog in het vorige millenium !
Wat me opvalt is dat SNS veel meer naar de mens (klant) is gericht dan de andere banken, je merkt dit bijvoorbeeld aan de teksten van de voorwaarden, het feit dat je 3 dagen per maand rood mag staan zonder rente te hoeven betalen. De site vindt ik ook erg prettig, alhoewel het nog wel wat wennen is, maar goed, da's een kwestie van tijd.
Ik denk wel dat het essentieel is dat SNS weg blijft van de beurs. Voor zover ik weet zijn SNS en de Rabo de enige nog.
Beursgenoteerde bedrijven zijn slaaf van de aandeelhouder en dat resulteert in wanbeleid (ik werk zelf bij een dergelijk bedrijf....). Dit gaat bijv ook gebeuren bij ABN, daarom ga ik daar ook weg.
Anyways, vooralsnog dik tevreden met SNS !


Hoi BasV,

We stonden al twee dagen te popelen om op je bericht te reageren. De community werd woensdag en donderdag gemigreerd naar een nieuw platform, waardoor we alleen berichten konden lezen.
Daarom bij dezen: van harte welkom op de community!

Waarschijnlijk heb je niet veel te maken gehad met het ‘oude’ platform, maar wat vind je van de nieuwe community?

Wat gaaf om te lezen dat je zo positief bent over ons klantcontact en de website.
De community is bij uitstek het platform om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen binnen SNS, van informatie over een mogelijke beursgang tot de nieuwste snufjes in de mobiele app.

Hopelijk zien we je vaker hier. Misschien vind je het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Community ziet er wel goed uit, de meeste forum hebben nogal een standaard opmaak, deze is mooi in de stijl van SNS.
Inmiddels ben ik weer wat langer bezig met sns bankieren en er zijn me al wel wat dingen opgevallen. Op de app werkt de spaarpot functionaliteit nogal vreemd als je over het spaardoel heen gaat of het spaar doel probeert te veranderen. Op de site mis ik de optie om een spaarpot te kiezen bij het overschrijven van betaal naar spaarrekening. En ik wat ik ook wat raar vindt, is dat bij opname van de spaarrekening, je geen spaarpot kunt kiezen. Kleine dingetjes die vrij makkelijk aan te passen zijn lijkt me en het gebruikersgemak een stuk verhogen.

In de app zit overigens wel iets wat behoorlijk irritant is, en mij al een onbedoelde overschrijving heeft opgeleverd, namelijk als bij een overschrijving de paarse knop 'Verder' wordt ingetikt, duurt het erg lang voordat de app reageert, waardoor het lijkt alsof ie niet aangetikt is. Ik heb de knop nogmaals aangetikt en toen stonden er twee overschrijvingen klaar ! niet best ! De knop verder moet echt wel meteen reageren, anders kunnen er vervelende situaties ontstaan. Maar goed, ook dit lijkt me kleine aanpassing.

Het is erg belangrijk om op dit soort dingen te letten bij het ontwerpen van app's en sites. Ik heb heb hier zelf ook dagelijks mee te maken als consultant / developer. Het blijft natuurlijk een kwestie van balanceren tussen techniek en eindgebruikers :-)

Ik klink nu wellicht wel wat kritisch, maar over de hele linie ben ik nog steeds heel tevreden over SNS !
Badge +1


Ik klink nu wellicht wel wat kritisch, maar over de hele linie ben ik nog steeds heel tevreden over SNS !


Van opbouwende kritiek worden we alleen maar beter Bas, dus geen probleem 😉. Daarnaast uiteraard fijn om te horen dat je over de hele linie erg tevreden bent. Ik leg je bevindingen m.b.t. de app voor aan de ontwikkelaars en hoop je zo snel mogelijk van terugkoppeling te voorzien. Dank voor het meedenken.
Inmiddels ben ik weer wat langer bezig met sns bankieren en er zijn me al wel wat dingen opgevallen.

Hoi Bas,

Inmiddels heb ik een antwoord van de ontwikkelaars op de dingen die jou zijn opgevallen. Hieronder reageer ik er puntsgewijs op:

• Wat reageert er vreemd bij de spaarpot functionaliteit? Hoe kunnen we dit verbeteren?
• De wens om een spaarpot te kiezen bij een overschrijving van je betaal- naar je spaarrekening, is bij ons bekend. We zijn bezig om het overboekingsscherm te updaten, het scherm wordt gelijk aan het scherm in de app. Deze wens staat voorlopig voor 2016 op de planning.
• Dat je bij een opname van je spaarrekening niet kunt kiezen voor een spaarpot, vindt onze ontwikkelaar een goed punt. Hij neemt je punt mee bij een eventuele volgende release.
• Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er ineens twee overschrijvingen klaar staat, doordat de knop 'Verder' niet goed reageert. Dit was de ontwikkelaars zelf ook opgevallen. In de septemberrelease is dit opgelost.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt. Bedankt voor het delen van je feedback, hopelijk kunnen we je met de nieuwe ontwikkelingen net zo tevreden houden 😃.
De spaarpot : ik gebruik de spaarpot niet voor concrete spaardoelen (nieuwe auto, wasmachine etc), maar gewoon om de sladi van verschillende 'potjes' bij te kunnen houden, dus, er zitten niet echt maximum bedragen aan. Als nu het saldo het doel van de spaarpot overstijgt, wordt het wat vreemd. Als ik het doel van de spaarpot wil verhogen, staat ook het huidige saldo als storting erbij. OP die manier accepteert ie de nieuwe settings niet als ik op ' bewaar' klik. Ik moet dan de storting op 0 zetten. Als ik het dan bewaar, staat er geen saldo meer in de spaarpot. Het saldo is er dan wel weer als geld dat niet aan een spaarpot toegekend is en kan het met de slider weer toevoegen, maar dat is dus wat vreemd.
De verbetering is mijns inziens dat het spaardoel gewoon veranderd kan worden zonder dat dit invloed heeft op het saldo die die spaarpot op dat moment heeft. Nog een aanvulling voor de app zou zijn dat de saldi van de spaarpotten niet al te makkelijk te veranderen zijn via de slider. Een slider is al snel aangeraakt in de app, wellicht een 'wijzig' knop om ze te activeren zou dit kunnen verhelpen.

Enne : nog steeds dik tevreden hoor !

Cheers,
Bas
Badge +1
Goedemorgen Bas,

Ook deze suggestie leg ik weer voor aan de ontwikkelaars; ik houd je op de hoogte. Bedankt voor het meedenken 🙂.
Ha! Een mooi topic om mijn stokpaardje weer eens van stal te halen (staat er al sinds 19 oktober 2010 in 😉 )... nieuw zadeltje erop, kan zo weer de race in.

Misschien wat far-fetched: ..is het mogelijk om een soort omgekeerde pin actie te introduceren bij winkels? Zij hebben vaak graag (een beetje) cash in de la. Als een winkelier je met een negatief bedrag kan laten pinnen, dan kun je bij elke winkel een storting doen...


Veel zaken om rekening mee te houden (equens, boektijden, verwerking, kosten, zekerheid, veiligheid, banksystemen, Basel III en SOx, krochten van oude COBOL systemen, etc., usw). Een mooie klus om dit als Lead Architect / Programma Manager across-the-board te analyseren op impact. Voor zo'n opdracht rijd ik met plezier vanaf morgen naar Utrecht 😉
Reputatie 4
Badge +1
Ha! Een mooi topic om mijn stokpaardje weer eens van stal te halen (staat er al sinds 19 oktober 2010 in 😉 )... nieuw zadeltje erop, kan zo weer de race in.

Misschien wat far-fetched: ..is het mogelijk om een soort omgekeerde pin actie te introduceren bij winkels? Zij hebben vaak graag (een beetje) cash in de la. Als een winkelier je met een negatief bedrag kan laten pinnen, dan kun je bij elke winkel een storting doen...


Veel zaken om rekening mee te houden (equens, boektijden, verwerking, kosten, zekerheid, veiligheid, banksystemen, Basel III en SOx, krochten van oude COBOL systemen, etc., usw). Een mooie klus om dit als Lead Architect / Programma Manager across-the-board te analyseren op impact. Voor zo'n opdracht rijd ik met plezier vanaf morgen naar Utrecht ;)


De techniek is er, dit plaastste SNS twee dagen geleden nog op hun Facebook pagina: https://www.facebook.com/SNSBank/videos/874328159312679/

Reageer