SNS

Schaal van Normaal

  • 19 mei 2015
  • 51 Reacties
  • 17743 Keer bekeken

Vorige maand vroegen we je waar jij aan dacht bij de ‘Schaal van Normaal’. Bedankt voor jullie reacties. Met deze input zijn we aan de slag gegaan.

SNS wil laten zien dat bankieren echt anders kan: eerlijker, menselijker en eenvoudiger. Normaler dus. Daar zijn we vorig jaar mee begonnen, maar er moet nog veel gebeuren. We kunnen jullie hulp daar goed bij gebruiken. Want uiteindelijk bepalen onze klanten wat normaal of niet normaal is.

We leggen regelmatig vragen aan jullie voor op de SNS Community. Om een grotere groep klanten te bereiken introduceren we de Schaal van Normaal . De Schaal van Normaal vind je terug op ons “Heel Normaal platform”.

Een paar keer per jaar vragen we met de Schaal van Normaal je mening over verschillende onderwerpen. Hoe normaal is bijvoorbeeld whatsappen met je bank, geld storten bij een SNS Winkel of iemand aan de lijn krijgen zonder keuzemenu?



De eerste keer gaat de stelling over rente op je betaalrekening. Dat vinden wij heel normaal. Grote banken denken daar anders over. Maar wat vind jij? Ik hoop dat ook jij je mening geeft en dat blijft doen, zodat we bankieren steeds normaler kunnen maken.

Naar de Schaal van Normaal

51 reacties

OK, de schaal van Normaal. We gaan het meemaken.
Aardig filmpje waarbij ik persoonlijk het veelvuldig in- en uitzoomen van de lieftallige spreekster irritant vind. Maar zoals gezegd, dat vind ik.
OK, de schaal van Normaal. We gaan het meemaken.
Aardig filmpje waarbij ik persoonlijk het veelvuldig in- en uitzoomen van de lieftallige spreekster irritant vind. Maar zoals gezegd, dat vind ik.

Helemaal mee eens Jan, het zou wel 'iets' professioneler kunnen, alleen het monteren dan, natuurlijk, niet de presentatrice.

Edit: Ik heb even aan de poll meegedaan en ik mis een cijfer over hoeveel mensen al mee gedaan hebben in de pagina na het stemmen, met de 'gemiddelde' score.

P.S.
Wanda op naar 20:00 😉
Badge +1

Edit: Ik heb even aan de poll meegedaan en ik mis een cijfer over hoeveel mensen al mee gedaan hebben in de pagina na het stemmen, met de 'gemiddelde' score.


Hoi Erik,

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Eens kijken of we dit kunnen toevoegen/achterhalen.
Het is helaas niet makkelijk om het aantal stemmers nu toe te voegen aan de pagina. Maar ik kan jullie wel vertellen dat er gisteren inmiddels 6732 mensen hun stem hebben uitgebracht.
Edit: Ik heb even aan de poll meegedaan en ik mis een cijfer over hoeveel mensen al mee gedaan hebben in de pagina na het stemmen, met de 'gemiddelde' score.

Hoi Erik,

Je suggestie is geïmplementeerd op de laatste pagina van de Schaal van Normaal. Dankjewel voor je input 🙂.
Hoi Erik,

Je suggestie is geïmplementeerd op de laatste pagina van de Schaal van Normaal. Dankjewel voor je input 🙂.



De teller stond net op 18 617 stemmen. 
Geachte mevr. Wanda,
Wij ontvingen een brief + schijfje van de SNS bank. Uw bank heeft intelligente klanten, maar misschien weet u dat nog niet. Dit is een geld (en tijd) verslindende aktie en schept
bij mij wantrouwen over uw intelligentie. Stop met deze onzin en schep weer vertrouwen bij uw klanten. Wij staan niet te juigen voor 2 à 3 euro/pm rente. Eerst de blunder om van een bank een winkel te maken en allerlei vastgoed akties en nu dit weer. Keer terug naar uw oorspronkelijk doelstelling. Sterkte en val ons niet meer lastig met onzin akties.
M.Souverein
Geachte mevr. Wanda,
Wij ontvingen een brief + schijfje van de SNS bank. Uw bank heeft intelligente klanten, maar misschien weet u dat nog niet. Dit is een geld (en tijd) verslindende aktie en schept
bij mij wantrouwen over uw intelligentie. Stop met deze onzin en schep weer vertrouwen bij uw klanten. Wij staan niet te juigen voor 2 à 3 euro/pm rente. Eerst de blunder om van een bank een winkel te maken en allerlei vastgoed akties en nu dit weer. Keer terug naar uw oorspronkelijk doelstelling. Sterkte en val ons niet meer lastig met onzin akties.
M.Souverein


Beste M. Souverein,

Jammer dat je dit zo ervaart. SNS wil juist het vertrouwen terugwinnen en laten zien dat bankieren echt anders kan: eerlijker, menselijker en eenvoudiger. Normaler dus. Daar zijn we vorig jaar mee begonnen, maar er moet nog veel gebeuren. We kunnen de hulp van onze klanten daar goed bij gebruiken. Want door te weten wat zij normaal of niet normaal vinden, maken wij betere keuzes. Wij luisteren altijd naar de signalen en suggesties die onze klanten geven. De uitkomst van de Schaal van Normaal zal worden besproken door ons managementteam

We blijven graag in gesprek over wat u verwacht van een bank die wil laten zien dat bankieren echt anders kan. Indien u geen prijs stelt op e-mails van SNS dan kunt u zich hiervoor afmelden via de link onderaan de e-mail. Daarna ontvangt u geen e-mails meer van SNS.

Groet,
Wanda
Ik kan kennelijk niet meedoen vanwege uit - staande cookies. Maar ook als ik die wijzig blijf ik in de Oeps-modus......
Badge +1
Goed punt Koos; dit wordt waarschijnlijk deze week ‘gerepareerd’.
Ik kan kennelijk niet meedoen vanwege uit - staande cookies. Maar ook als ik die wijzig blijf ik in de Oeps-modus......

Ik heb ghostery (ook) ingeschakeld. Krijg dan de Oeps, maar dat slaat hierop dat ik de comments niet kan bekijken. Ik kan wel naar de stelling gaan en ook stemmen. Sterker nog, ik kan net zo vaak stemmen als ik wil! Dat zullen ze er nog wel even moeten repareren om een betrouwbaarder beeld te krijgen. Ben benieuwd.
Ik kan wel naar de stelling gaan en ook stemmen. Sterker nog, ik kan net zo vaak stemmen als ik wil! Dat zullen ze er nog wel even moeten repareren om een betrouwbaarder beeld te krijgen. Ben benieuwd.

Oei, dat probleem was er ook in een grijs verleden. Toen nog met een andere leverancier van de community. Ik kreeg toen nog een "officiele" waarschuwing. Dat was een reactie op mijn "grap" met ook uitleg, dat ik 10x had gestemd (en dus ook meteen verteld dat dat niet het geval was).
Nou ja, ik zal de grap maar niet herhalen.
Groet,
Ben 🆒
Oei, dat probleem was er ook in een grijs verleden. Toen nog met een andere leverancier van de community. Ik kreeg toen nog een "officiele" waarschuwing. Dat was een reactie op mijn "grap" met ook uitleg, dat ik 10x had gestemd (en dus ook meteen verteld dat dat niet het geval was).
Nou ja, ik zal de grap maar niet herhalen.
Groet,
Ben 🆒


Laten we het er dan maar op houden dat het tellertje toevallig elke keer met één omhoog ging, dat dat niet door mijn extra stem was, maar doordat iemand anders net in die tijd gestemd had. Ik zou dan verwachten dat ik een bericht kreeg in de trant van 'u heeft al gestemd'. En Ben, de tijd van toen, is niet meer de tijd van nu.:p

Laten we het er dan maar op houden dat het tellertje toevallig elke keer met één omhoog ging, dat dat niet door mijn extra stem was, maar doordat iemand anders net in die tijd gestemd had. Ik zou dan verwachten dat ik een bericht kreeg in de trant van 'u heeft al gestemd'. En Ben, de tijd van toen, is niet meer de tijd van nu.:p

Ach, zo af en toe een beetje "terug" dromen moet toch kunnen?
Is dat ook niet een beetje met Grolsch het geval? Ik zag in een winkel (ik meen)  2 x1/2 liters met porceleinen dop en een glas, in één verpakking. Ik weet nog m´n eerste "grolsch" ervaring. een heel klein, smal en diep, kroegje in Doetinchem (Boliestraat). Was lekker goedkoop, maar wat zat er veeeeel in!! :)
Groet,
Ben 🆒
PS Heb je nog een beetje met Grolsch gevierd dan? Of alleen maar een extra eigen Grolschje gepakt?
Ach, zo af en toe een beetje "terug" dromen moet toch kunnen?
Is dat ook niet een beetje met Grolsch het geval? Ik zag in een winkel (ik meen)  2 x1/2 liters met porceleinen dop en een glas, in één verpakking. Ik weet nog m´n eerste "grolsch" ervaring. een heel klein, smal en diep, kroegje in Doetinchem (Boliestraat). Was lekker goedkoop, maar wat zat er veeeeel in!! :)
Groet,
Ben 🆒
PS Heb je nog een beetje met Grolsch gevierd dan? Of alleen maar een extra eigen Grolschje gepakt?


Inderdaad Ben, 'terug' dromen moet kunnen. En van mij mag je ook 'vooruit' dromen. :).
Vieren doe ik altijd en wel met wat mij op dat moment lekker lijkt. Kan een Grolschje zijn, kan een private label zijn, maar ook een mooi rummetje op z'n tijd; laatst nog een flesje Havanna 3 Anos in D'land gekocht voor 'slechts' 9.98. Heerlijk. Ook de Steuerradrum van de Aldi (D) kan mij wel bekoren. 
Mijn eerste 'uit'biertjes waren niet in D'chem maar in/bij Pampus; alleen in het weekend open totdat de zon weer opkomt. Wauw, en dan nog naar huis fietsen of brommen. 
Zo nog 5 minuten wachten en dan zit ie weer in de klok. Groetjes und zum Wohl!
Badge +1
Ik kan kennelijk niet meedoen vanwege uit - staande cookies. Maar ook als ik die wijzig blijf ik in de Oeps-modus......

Vanaf vandaag moet het lukken Koos.
Vanaf vandaag moet het lukken Koos.

Al ben ik Koos dan wel niet, met uitstaande cookies krijg ik nog steeds de 'Oeps' te zien. :(
Badge +1
Al ben ik Koos dan wel niet, met uitstaande cookies krijg ik nog steeds de 'Oeps' te zien. :(

Hoi Blacktomcat,

Heb je toevallig nog een oude code staan? Als je de pagina herlaadt met Ctrl + F5, dan wordt de nieuwste code binnengehaald.
helaas, pindakaas. Het blijft een oeps. Zie afbeelding.
helaas, pindakaas. Het blijft een oeps. Zie afbeelding.
Lijkt me ook logisch als je geen cookies accepteert. Die hele 'Comments' sectie komt via facebook-links naar binnen (wat een extra zooi levert dat op).  Dus als je niet op het ruimste niveau cookies accepteert heb je pech. Het enige wat de SNS zou kunnen doen is zelf een 'read only' pagina er van maken (via de web-server) en deze tonen.

Erik
Erik, dat is nu juist het punt.
Ook als ik cookies wel accepteer blijf ik in de Oeps-modus, ook na refresh.
Je kunt dat misschien technisch wel verklaren, maar functioneel (als klant, communitylid) heb ik daar geen fluit aan.
Het blijft een vreemde zaak dat ik de SNS-uitingen niet kan volgen omdat ik geen connecties wil met andere organisaties waar ik geen klant ben en ook niet wil zijn.
Heren Koos en Erik, ik vrees dat wij zodanig in elkaar zitten, dat wij ZELF willen bepalen waar we wel en niet door gevolgd worden, etc. Helaas zijn er (te)veel instellingen en bedrijven die menen dat ze alles moeten weten, alles willen volgen, etc. Dit alles leidt er bij mij toe dat ik steeds meer de neiging heb terug te gaan naar de roots (nee, ik wil geen holbewoner worden). Ik wil gewoon beslissen met wie ik wat deel. Wat nu gebeurt is gewoon chantage. Jammer dat de SNS daar ook aan mee doet. 
Erik, dat is nu juist het punt.
Ook als ik cookies wel accepteer blijf ik in de Oeps-modus, ook na refresh.
Je kunt dat misschien technisch wel verklaren, maar functioneel (als klant, communitylid) heb ik daar geen fluit aan.
Het blijft een vreemde zaak dat ik de SNS-uitingen niet kan volgen omdat ik geen connecties wil met andere organisaties waar ik geen klant ben en ook niet wil zijn.

Koos, welke browser gebruik je? SNS doet het niet goed met 'expire date' op een aantal onderdelen van deze pagina. In FF krijg ik 304-meldingen. Ik weet dat andere browsers (Chrome/IE) voor hun idee er slimmer mee omgaan en om het laden van de pagina te versnellen deze pagina's niet opnieuw ophalen. Je moet dus echt je browser cache leeg maken. Refresh help via browser helpt niet (of de genoemde Ctrl-F5 (voor welke browser?) zou dat moeten oplossen voor je).
Koos nog een vraag, heb jij je cookie instellingen zo staan dat je alle cookies accepteerd, ook die op "Sociale media en advertenties"? Verder als je Ghostery mee hebt draaien moet je wel de pagina ook nog op de 'witte lijst' plaatsen of Ghostery tijdelijk uizetten...

Heren Koos en Erik, ik vrees dat wij zodanig in elkaar zitten, dat wij ZELF willen bepalen waar we wel en niet door gevolgd worden, etc. Helaas zijn er (te)veel instellingen en bedrijven die menen dat ze alles moeten weten, alles willen volgen, etc. Dit alles leidt er bij mij toe dat ik steeds meer de neiging heb terug te gaan naar de roots (nee, ik wil geen holbewoner worden). Ik wil gewoon beslissen met wie ik wat deel. Wat nu gebeurt is gewoon chantage. Jammer dat de SNS daar ook aan mee doet. 
Jan, Koos, Een bedrijf biedt aan en wij nemen af wat we willen. Willen we geen privacy weggeven, dan maar geen informatie (het gemiddelde FB geleuter heeft mij nog nooit kunnen bekoren).  Dus of je doet mee en klaagt niet, of je doet niet mee en klaagt ook niet. Dus ik vind het statement "Jammer dat de SNS daar ook aan mee doet." een beetje misplaatst en de huidige implementatie wel goed. Het enige alternatief zou zijn dat SNS een linkje naar de FB pagina opneemt waar je dan weel zelf verantwoordelijk voor wordt.
De uitslag van de 'Schaal van Normaal' staat nu op ons 'Heel Normaal Platform'

Jan, Koos, Een bedrijf biedt aan en wij nemen af wat we willen. Willen we geen privacy weggeven, dan maar geen informatie (het gemiddelde FB geleuter heeft mij nog nooit kunnen bekoren).  Dus of je doet mee en klaagt niet, of je doet niet mee en klaagt ook niet.


eRik: Ik vind dit wel erg kort door de bocht.
Ja, ik wil info van de SNS. Overigens wil ook SNS dat die info mij bereikt.
Ik wil ook cookies toestaan aan SNS om dat mogelijk te maken, en daar klaag ik ook niet over.
Maar ik klaag wel wanneer ik voor informatieoverdracht tussen SNS en mij cookies moet accepteren voor derde partijen. Ik eis toch ook geen handtekening van Zuckerberg als ik een hypotheek wil afsluiten bij SNS?

Reageer