SNS

Veelbesproken onderwerpen in de maand mei

  • 28 mei 2018
  • 4 Reacties
  • 20262 Keer bekeken

Badge +2
In deze maand die we wel als ‘zomers’ mogen bestempelen, waren er enkele onderwerpen die stof deden opwaaien. We geven hiervan een korte samenvatting zodat je direct op de hoogte bent van wat er speelt op de community.

Duurzaam bankieren
Duurzaam bankieren staat bij SNS hoog in het vaandel en het is mooi om te lezen dat ook onze communityleden zich hiermee bezighouden. We plaatsen regelmatig topics waarin we vragen om tips en het delen van ervaringen. Onlangs werd er een topic geopend over het afsluiten van een groene lening. Hierin werden verschillende tips gegeven. Zo werd geopperd dat je een groene- of duurzaamheidslening kunt afsluiten via de gemeente of het Stimuleringsfonds Volksverhuizing. Natuurlijk is dit van verschillende factoren afhankelijk. Een laatste waardevolle tip gaat over het terugvragen van BTW. De BTW over de aankoop en aanleg kun je terugvragen. Ook dit scheelt in de kosten. In het topic ‘Plak er een labeltje op: hoe zuinig is je huis?’ werd ook al gesproken over zonnepanelen en de voor- en nadelen daarvan. Heb je je eigen huis laten verduurzamen of overweeg je om dit te doen? We lezen graag je ervaringen en overwegingen terug.

Overbodig maken digipas
Geen paniek: de digipas blijft gewoon bestaan. Een veelgehoorde opmerking van klanten die de SNS Mobiel Bankieren app gebruiken, is dat ze bij sommige betalingen de digipas nodig hebben. Aan het einde van 2018 starten we met het overbodig maken van de digipas voor gebruikers van de mobiele app. Je kunt het apparaatje dus blijven gebruiken om in te loggen via de computer of tablet op Mijn SNS. Het community topic waarin we hierover praten, vind je hier.

Algemene verordening gegevensverwerking
Het kan je bijna niet ontgaan zijn: op 25 mei is de nieuwe AVG ingegaan. Waarschijnlijk ben je overspoeld met e-mails van bedrijven die uitleg geven over deze nieuwe privacywet. Ook wij zijn hier al langere tijd druk mee en inmiddels hebben we dit doorgevoerd. In dit topic geeft ik meer uitleg over dit onderwerp en lees je welke veranderingen er binnen SNS plaatsvinden.

IBAN-naam Check
Het laatste onderwerp dat ik graag wil aankaarten is de introductie van de IBAN-naam Check in de mobiele app. Dit is een functie die al lange tijd op vele wensenlijstjes staat. Op 23 mei hebben we deze functie beschikbaar gemaakt voor 1% van de klanten die de SNS Mobiel Bankieren app gebruikt. Op 30 mei is de functie voor 100% van onze klanten beschikbaar en maakt iedereen gebruik van deze extra check bij een overboeking. Wil je meer informatie of meepraten over dit onderwerp, dan doe je dit hier.

4 reacties

Beste Marijke.

Mooie veranderingen.

Een veelbesproken en gewenste klantwens is de mogenlijkheid om je pincode te kunnen kiezen / wijzigen zoals bij nagenoeg alle banken mogenlijk is.
wanneer kunnen klanten met een SNS rekening met Pinpas zelf hun pincode wijzigen via de inlogomgeving en/of geldautomaat?

Wel zo handig.

Groeten,

Martijn
Hoi Martijnbr,

We realiseren ons dat er meer klantwensen zijn, de community is een mooie plek om deze wensen te uiten. Het wijzigen van de pincode van je betaalpas hebben we vorig jaar in een pilot getest bij de SNS Geldautomaat aan de Croeselaan 1 in Utrecht. Hierbij stuitten we op een aantal softwareproblemen, die ervoor zorgen dat de uitrol naar alle SNS Geldautomaten is uitgesteld. Je kunt op dit moment je pincode wel wijzigen bij de geldautomaat in Utrecht. Hier houden we je op de hoogte van ontwikkelingen rondom de pilot. Wat is de reden dat je je pincode wil wijzigen?
Beste Dennis,

Bedankt voor je reactie.

laten we nu niet weer ons afvragen of en waarom iemand zijn pincode wil wijzigen. Het lijkt mij niet noodzakelijk om dit te hoeven uitleggen. (Keuze, makkelijk, zelfde als andere passen, eenvoudig onthouden etc.)
Dat moet nu na zoveel jaar niet de vraag meer zijn.
Andere banken hebben dit al vele jaren geregeld waarom moet SNS 'het wiel uitvinden' qua software? M.i. heeft het meer met het niet willen investeren lees betalen voor nieuwe software om professioneler de klant te bedienen. Waarom duurt het anders zo lang.
Jammer dat er zo 'getreuzeld' wordt !
@martijnbr
Ik heb hier al eens een methode uitgelegd waarmee je een onbeperkt aantal passen met verschillende pincodes toch met één pincode kunt gebruiken.
Je schrijft een aantal cijfers op de pas (ik gebruik er 20). Dat doe je zodanig dat je met je ene favoriete pincode hieruit de specifieke pincode voor die pas kunt afleiden.
En voila: probleem opgelost.
Ik doe dat al jaren in volle tevredenheid. Ik vind dit vooral handig voor de pasjes die ik zo weinig gebruik dat ik de pincode niet onthoud.
Even in alle bescheidenheid: dat trucje heb ik niet zelf verzonnen.

Reageer