SNS

Beantwoord

Opgelost: Onjuiste automatische incasso's afgeschreven

  • 21 maart 2016
  • 20 Reacties
  • 4403 Keer bekeken

ik heb ploteling allemaal vreemde afschrijvingen van mijn betaal rekeningen die mij niet bekend zijn
icon

Beste antwoord door Dennis 21 maart 2016, 14:19

Hoi allemaal,

Inmiddels is duidelijk dat de foutieve automatische incasso's worden gecorrigeerd met een herstelboeking. We streven ernaar dit voor 15.30 uur te doen. De automatische incasso's worden daarna vandaag opnieuw aangeboden, zodat alles op de juiste manier verwerkt wordt. Bedankt voor jullie geduld.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Bedank Tibor voor de toelichting.
Badge +1
Goedemiddag,

Zoals gezegd zijn er op maandag 21 maart 1 of meerdere automatische incasso's ten onrechte afgeschreven van de rekening van een kleine groep klanten. Dit is gebeurd tijdens een update in ons administratiesysteem. De fout is gevonden en verholpen. We proberen de overlast voor deze groep klanten zoveel mogelijk te beperken. Het geld dat per ongeluk is afgeschreven, hebben we dezelfde dag weer teruggestort. Hiervoor onze welgemeende excuses.

Als iemand door deze onterechte incasso even rood stond, dan worden hier natuurlijk geen kosten voor in rekening gebracht. Dat geldt ook voor kosten voor extra afschriften en afschrijvingen.

De update van ons administratiesysteem maakte deel uit van een aantal technische wijzigingen die onze bank heeft doorgevoerd in de overgang op IBAN; je internationale rekeningnummer. Dit soort incidenten worden standaard door ons geëvalueerd en eventuele verbeterpunten worden meegenomen in het proces.
Badge +1
Een heel merkwaardige storing in een proces dat heel vaak goed is gegaan. Het woord storing klink als of het morgen weer kan gebeuren. Enige achtergrond info over de oorzaak lijkt me wel gewenst om het vertrouwen te herstellen. Bv. een onvoldoende geteste software update of een menselijke handeling. Ook fijn als wordt aangegeven op welke wijze hiervan geleerd is en hoe in de toekomst dit vookomen gaat worden.
Hoi Marlies,

Allereerst welkom op onze community.

Voor mij is €400 ook een hoop geld, dus ik kan me de schrik goed voorstellen. Ik kijk graag voor je na wat er in jouw situatie precies misgaat. Wil je hiervoor je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl, onder vermelding van 'Community - Onterechte incasso's'? Dan ga ik op onderzoek uit.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen.
Goedemiddag,

Bij ons is gisteren zomaar 400 euro geïncasseerd. Nog niets hersteld, maar ik hoop dat jullie dit wel zo snel mogelijk doen. Hij gaat om incasseringen die wij al eens betaald hadden.
1x bekeuring( vorige jaar al betaald met acceptgiro) bovendien schijnt het rekeningnummer al niet meer te bestaan , 6x61 euro.
1x een reeds betaald factuur, zalando. Betaald in januari.
Ook nog een hele vreemde automatische boeking tussen onze eigen rekening. Maar dat is niet erg.
Ik heb gisteren een uur aan de tel gehangen want voor ons is het veel geld.
En dan gewoon zeggen als je met acceptgiro een machtiging gedaan hebt kan je dat niet storneren. Belachelijk,... Vorige jaar, maar niet 21 maart.


Hoop echt op een snelle oplossing. We zijn pas overgestapt naar de SNS maar nu al ellende.

Gr Marlies
Hoi joosswinkels,

Welkom op de community. Jammer dat de aanleiding van je eerste bericht niet positief is. Ik kan me goed voorstellen dat je het nu een puinhoop vindt. Zoals mijn collega Olaf aangaf; we zijn op zoek naar een passende oplossing. Ik zet je bericht door naar onze marketeers.
Badge +1
Hoi joosswinkels,

Welkom op de community. Jammer dat de aanleiding van je eerste bericht niet positief is. Ik kan me goed voorstellen dat je het nu een puinhoop vindt. Zoals mijn collega Olaf aangaf; we zijn op zoek naar een passende oplossing. Ik zet je bericht door naar onze marketeers.
Beste OlAF

Ik zie dat je herstel boekingen hebt gedaan. Nu heb ik 510 extra boekingen op die ene rekening staan. Die moeten eraf ik kan nu niets meer controleren. Het is nu niet meer mogelijk voor 22februari 2016 iets te vinden.
Is wel een puinhoop.
Goedenavond leden,

Rond 17:45 uur heeft er een herstelboeking plaatsgevonden. Hiermee is de storing opgelost. We vinden het ontzettend vervelend dat sommige klanten dit is overkomen en bieden hiervoor onze excuses aan. Persoonlijk zou ik hier ook heel erg van schrikken. Samen met onze marketeers gaan we op zoek naar een gepaste oplossing om de gedupeerden persoonlijk te benaderen. Indien jullie nog problemen ondervinden met de incasso's, dan hoor ik het natuurlijk graag.
Zojuist wilde ik boodschappen pinnen in de supermarkt, krijg ik tot grote schrik de melding "geen saldo"!! Checken op de SNS app lukte niet door een storing. Thuis gekeken, via internet bankieren, bleek onze hele rekening geplunderd door allemaal idiote afschrijvingen van in totaal ruim 6000 euro!!!
Hopelijk wordt het snel hersteld. Vreselijk knullig om zo in de winkel te staan en niet te kunnen betalen. Gelukkig had ik nog b-tje cash in huis ..
bij mij is het ook niet opgelost
wat doen juli als de klant in de problemen komen met betalingen die gedaan dienen te woorden

Hoi Elona67,

Welkom op de community. Ik kan me voorstellen dat je schrikt als je met een volle boodschappenkar in de winkel staat en je deze melding krijgt. Ik besef me dat dit geen ideale maandag is geweest, voor ons was het ook zeer hectisch. Als het goed is, dan zijn de boekingen rond 17.00 uur hersteld. Hou je ons op de hoogte?

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.


Alles is gelukkig weer terug geboekt. Het was idd wel even schrikken zeg! :o
Fijn dat ik via dit forum op de hoogte werd gehouden.
Zojuist wilde ik boodschappen pinnen in de supermarkt, krijg ik tot grote schrik de melding "geen saldo"!! Checken op de SNS app lukte niet door een storing. Thuis gekeken, via internet bankieren, bleek onze hele rekening geplunderd door allemaal idiote afschrijvingen van in totaal ruim 6000 euro!!!
Hopelijk wordt het snel hersteld. Vreselijk knullig om zo in de winkel te staan en niet te kunnen betalen. Gelukkig had ik nog b-tje cash in huis ..
bij mij is het ook niet opgelost
wat doen juli als de klant in de problemen komen met betalingen die gedaan dienen te woorden

Hoi Elona67,

Welkom op de community. Ik kan me voorstellen dat je schrikt als je met een volle boodschappenkar in de winkel staat en je deze melding krijgt. Ik besef me dat dit geen ideale maandag is geweest, voor ons was het ook zeer hectisch. Als het goed is, dan zijn de boekingen rond 17.00 uur hersteld. Hou je ons op de hoogte?

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Hoi J j lion en Pietrenes,

Welkom op de community. Heel vervelend dat er vreemde bedragen van jullie rekeningen zijn afgeschreven. Dit heeft te maken met een storing in de verwerking van automatische incasso's. Het is op dit moment niet duidelijk wat de oorzaak is of hoe we dit kunnen oplossen. Wel adviseer ik jullie geen actie te ondernemen; wij gaan de betalingen zelf automatisch herstellen. We houden jullie op de hoogte via dit topic.

Hopelijk zie ik jullie vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kunnen jullie jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
het is bij mij nog steeds niet opgelost hoor,ik heb geen zin om straks in de problemen te komen door een bank toch
Hoi allemaal,

Inmiddels is duidelijk dat de foutieve automatische incasso's worden gecorrigeerd met een herstelboeking. We streven ernaar dit voor 15.30 uur te doen. De automatische incasso's worden daarna vandaag opnieuw aangeboden, zodat alles op de juiste manier verwerkt wordt. Bedankt voor jullie geduld.


Echt?? Ik kan nog steeds niet pinnen en overschrijven en dat laatste moet vandaag nog gebeuren.
Zojuist wilde ik boodschappen pinnen in de supermarkt, krijg ik tot grote schrik de melding "geen saldo"!! Checken op de SNS app lukte niet door een storing. Thuis gekeken, via internet bankieren, bleek onze hele rekening geplunderd door allemaal idiote afschrijvingen van in totaal ruim 6000 euro!!!
Hopelijk wordt het snel hersteld. Vreselijk knullig om zo in de winkel te staan en niet te kunnen betalen. Gelukkig had ik nog b-tje cash in huis ..


Hoi Elona67,

Welkom op de community. Ik kan me voorstellen dat je schrikt als je met een volle boodschappenkar in de winkel staat en je deze melding krijgt. Ik besef me dat dit geen ideale maandag is geweest, voor ons was het ook zeer hectisch. Als het goed is, dan zijn de boekingen rond 17.00 uur hersteld. Hou je ons op de hoogte?

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Hoi allemaal,

Inmiddels is duidelijk dat de foutieve automatische incasso's worden gecorrigeerd met een herstelboeking. We streven ernaar dit voor 15.30 uur te doen. De automatische incasso's worden daarna vandaag opnieuw aangeboden, zodat alles op de juiste manier verwerkt wordt. Bedankt voor jullie geduld.
Hoi J j lion en Pietrenes,

Welkom op de community. Heel vervelend dat er vreemde bedragen van jullie rekeningen zijn afgeschreven. Dit heeft te maken met een storing in de verwerking van automatische incasso's. Het is op dit moment niet duidelijk wat de oorzaak is of hoe we dit kunnen oplossen. Wel adviseer ik jullie geen actie te ondernemen; wij gaan de betalingen zelf automatisch herstellen. We houden jullie op de hoogte via dit topic.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
dank je wel voor je antwoord,maar ik kan nu niks opnemen qau geld,dat is wel heel vervelend hoor
Zojuist wilde ik boodschappen pinnen in de supermarkt, krijg ik tot grote schrik de melding "geen saldo"!! Checken op de SNS app lukte niet door een storing. Thuis gekeken, via internet bankieren, bleek onze hele rekening geplunderd door allemaal idiote afschrijvingen van in totaal ruim 6000 euro!!!
Hopelijk wordt het snel hersteld. Vreselijk knullig om zo in de winkel te staan en niet te kunnen betalen. Gelukkig had ik nog b-tje cash in huis ..
Hoi J j lion en Pietrenes,

Welkom op de community. Heel vervelend dat er vreemde bedragen van jullie rekeningen zijn afgeschreven. Dit heeft te maken met een storing in de verwerking van automatische incasso's. Het is op dit moment niet duidelijk wat de oorzaak is of hoe we dit kunnen oplossen. Wel adviseer ik jullie geen actie te ondernemen; wij gaan de betalingen zelf automatisch herstellen. We houden jullie op de hoogte via dit topic.

Hopelijk zie ik jullie vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kunnen jullie jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Vandaag zijn sommige automatische incasso’s niet correct afgeschreven. Bij sommige klanten is (meerdere malen) onterecht geïncasseerd, het is nog niet duidelijk om hoeveel klanten en betalingen het gaat. Momenteel zoeken we naar de oorzaak van dit probleem.
Van mijn rekening is circa €36000 aan incasso's vanuit heel Nederland afgeschreven. Wanneer kan ik weer betalingen doen?