SNS

Opgelost: SNS Persoonlijke Wereldpas aanvragen niet mogelijk

  • 7 januari 2016
  • 40 Reacties
  • 9056 Keer bekeken

Het aanvragen van een SNS Persoonlijke Wereldpas is tijdelijk niet mogelijk. Vanwege een project ter verbetering van de beveiliging is de optie uit alle formulieren verwijderd. Als je een vervangende betaalpas aanvraagt, dan kun je tijdelijk alleen kiezen voor een normale pas (zonder foto), Ook als je een rekening aanvraagt heb je alleen deze mogelijkheid.

Het is nog niet bekend wanneer het weer mogelijk is om een pas met foto aan te vragen. We verwachten dat het project ten minste een aantal weken in beslag neemt. Wanneer je dit niet wil afwachten, kun je tijdelijk een normale pas aanvragen. Onze excuses voor het ongemak.

This topic has been closed for comments

40 reacties

Door onderhoudswerkzaamheden kan ik momenteel geen persoonlijke wereldpas aanvragen. Hoe lang gaat dit nog duren?
Door onderhoudswerkzaamheden kan ik momenteel geen persoonlijke wereldpas aanvragen. Hoe lang gaat dit nog duren?
Hoi Michael, Welkom in de SNS community.
Volgens mij vind je Klik hier je antwoord.
Groet,
Ben 🆒
Hoi Michaelvandartel,

Dit is je eerste bericht op de community; ook namens de moderators heet ik je van harte welkom hier. Ik zie dat Ben je al op de juiste weg geholpen heeft. Het heeft inderdaad te maken met het bericht dat je via de link vindt. Vanwege een project ter verbetering van de beveiliging is het momenteel niet mogelijk om een SNS Persoonlijke Wereldpas aan te vragen. Wel kun je nu kiezen voor een normale wereldpas en later een pas met een foto bestellen. Eventuele kosten vergoeden we uiteraard, als je ons even een seintje geeft. Jouw bericht en de reacties van Ben en mijzelf verplaats ik naar de aankondiging over dit project.

Voor meer informatie over de community, kun je het topic ’Welkom op de community’ eens doorlezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer. Hopelijk tot snel 🙂.
Dennis, vind je dit niet een rare gang van zaken? eerst een wereldpas aanvragen en daarna een persoonlijke pas waarbij de kosten dan weer vergoed worden! Waarom niet gelijk een oplossing/mogelijkheid een persoonlijke pas zonder kosten aan te vragen.
Hoi Blacktomcat,

Momenteel is nog niet duidelijk of dit gecompenseerd wordt door het 'openzetten' van de aanvraagmodule als het project voltooid is. In dat geval kan iedereen kosteloos een pas met foto aanvragen. We hebben dit bijvoorbeeld in oktober ook gedaan. Kortom: goede suggestie, maar zolang dit niet duidelijk is kan ik niets toezeggen.
Gratis aanvragen neem ik aan als het systeem weer werkt?
Badge +1
Goedemiddag Hans,

Allereerst welkom op de community 🙂. Zoals Dennis ook aangeeft, is het nog niet duidelijk of dit gecompenseerd wordt. Zodra hier meer over bekend is, laten we dat weten.

Hopelijk zien we je vaker hier. Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ’Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, dan kun je dat doen in de Koffiekamer.
Is er al iets meer bekend wanneer de persoonlijke pas weer kan wordn aangevraagd?
Badge +1
Is er al iets meer bekend wanneer de persoonlijke pas weer kan wordn aangevraagd?
Dit is nog niet bekend, Hans. Je hoort van ons zodra we meer weten. Fijn weekend voor nu.
Hoe staan de vorderingen?
Mijn pas is nog een maand geldig en ik wil toch nog steeds heel graag een persoonlijke pas aanvragen.
Is er al een nieuwe datum bekend om een persoonlijke pas aan te vragen inmiddels
Hoi Hans van de Wouw en Bijarno,

Op dit moment is er nog geen zicht op. Onze collega’s werken aan een oplossing, maar wanneer het probleem is opgelost is nog niet duidelijk.

@Hans, als je nu een nieuwe pas wil aanvragen; vraag dan een ‘gewone’ SNS Wereldpas aan. Zodra de persoonlijke wereldpas weer aan te vragen is, dan vergoeden we de kosten voor je.
Ja heb inmiddels 2 nieuwe rekening aangevraagd en hebben me toegezegd dat ik voor beide passen de kosten vergoed zou krijgen. Alvast bedankt en sterkte met de storing en succes gewenst hoop dat het snel is opgelost nu
Badge +1
Ja heb inmiddels 2 nieuwe rekening aangevraagd en hebben me toegezegd dat ik voor beide passen de kosten vergoed zou krijgen. Alvast bedankt en sterkte met de storing en succes gewenst hoop dat het snel is opgelost nu
Goed om te horen, Hans. Hou je ons op de hoogte?
Is er inmiddels al een datum bekend
Hoi Hans,

De verwachting is dat je halverwege deze maand weer een pas met foto kunt aanvragen. Uiteraard vergoeden we extra kosten die je maakt om alsnog een pas met foto te bemachtigen. Heb je in de tussentijd een 'normale' pas aangevraagd?
Ja heb ik gedaan en wil de gratis persoonlijke passen graag voor rekening nummer
Nl63snsb0***
Nl10snsb0***
Albast bedankt dennis
Beste Hans,

Ik heb je post aangepast. De community is een open platform, daarom is het niet verstandig en toegestaan om persoonlijke gegevens te delen.

Zodra de persoonlijke passen weer aangevraagd kunnen worden, laten we dat in dit topic weten. Op dat moment kun je zelf de persoonlijke passen aanvragen. Wij vergoeden daarna de kosten.
Dank jewel ja verstuurde het en dacht meteen dit is niet slim van mij dank
Nog een vraag vaak moet je je middels iDEAL of bij belastingdienst identificeren middels iDEAL of belastingdienst controleert hoe komt het dat sns de initialen van de rekeninghouder niet meestuurt vaak wordt daardoor een identificatie storting afgewezen
Hoi Hans,

Ik ben bang dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt. Voor de zekerheid heb ik in mijn eigen transacties gekeken bij een iDEAL-betaling. Daar zie ik mijn eigen naam niet staan, ik kan dus niet controleren of de initialen wel of niet worden meegestuurd. Heb je een concreet voorbeeld?
Als ik bijvoorbeeld een iDEAL betaling doe naar degiro voor identificatie staat er alleen familienaam en niet de initialen van mijzelf zoals ik die bij hun heb opgegeven zoals o mij. ID card en met alleen familienaam en zonder initialen is het geen identificatiestorting dit geld bij meerdere instanties. ( de ontvanger ziet het dus niet )
Badge +1
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, Hans. Om wat voor soort iDEAL-betalingen gaat het en op welke identificatiestorting doel je?
En heb je misschien een printscreen die het verduidelijkt?
Ik heb een aantal weken geleden een brief gekregen dat ik binnen 6 weken een nieuwe pas moet aanvragen (mijn pas is bijna verlopen). Inmiddels heb ik een heel aantal keer op de pasaanvragen pagina gekeken of de persoonlijke pas alweer beschikbaar is, maar dit is (zoals hierboven te lezen is) steeds niet het geval.

Kan ik nu het beste een standaardpas aanvragen, of niets doen zodat ik vanzelf een standaardpas krijg?

En moet iedereen die later alsnog gratis een persoonlijke pas wil zijn gegevens hier achterlaten, of kan ik dat sowieso?

Overigens had ik het netjes gevonden wanneer er in de brief over de vervangende pas had gestaan dat de mogelijkheid even niet beschikbaar was, en dat er bij het aanvraagformulier misschien verwezen was naar dit topic.
Badge +1

Kan ik nu het beste een standaardpas aanvragen, of niets doen zodat ik vanzelf een standaardpas krijg?
En moet iedereen die later alsnog gratis een persoonlijke pas wil zijn gegevens hier achterlaten, of kan ik dat sowieso?
Overigens had ik het netjes gevonden wanneer er in de brief over de vervangende pas had gestaan dat de mogelijkheid even niet beschikbaar was, en dat er bij het aanvraagformulier misschien verwezen was naar dit topic.

Goedemiddag l55s,

Allereerst welkom op de community. Je hoeft inderdaad niets te doen; de standaardpas wordt automatisch verstuurd. Als je daarna een persoonlijke pas wil aanvragen, geef ons even een seintje. Dan vergoeden wij de kosten. Dank voor je feedback, deze nemen we mee.

Hopelijk tot snel op de community. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen?