SNS

Opgelost: SNS Persoonlijke Wereldpas aanvragen niet mogelijk

  • 7 januari 2016
  • 40 Reacties
  • 8954 Keer bekeken

Het aanvragen van een SNS Persoonlijke Wereldpas is tijdelijk niet mogelijk. Vanwege een project ter verbetering van de beveiliging is de optie uit alle formulieren verwijderd. Als je een vervangende betaalpas aanvraagt, dan kun je tijdelijk alleen kiezen voor een normale pas (zonder foto), Ook als je een rekening aanvraagt heb je alleen deze mogelijkheid.

Het is nog niet bekend wanneer het weer mogelijk is om een pas met foto aan te vragen. We verwachten dat het project ten minste een aantal weken in beslag neemt. Wanneer je dit niet wil afwachten, kun je tijdelijk een normale pas aanvragen. Onze excuses voor het ongemak.

This topic has been closed for comments

40 reacties

Hoi allemaal,

Vanwege een project ter verbetering van de beveiliging kon je begin dit jaar 2 maanden lang geen SNS Persoonlijke Wereldpas aanvragen. Om jullie tegemoet te komen, worden er in de maand juni geen kosten in rekening gebracht voor het aanvragen van een pas met foto. Je vraagt 'm hier eenvoudig aan. Lees voor je begint de spelregels voor de foto goed door, zo voorkom je teleurstellingen.
Hoi Chrissypost,

Dat klopt inderdaad. Als je de mail stuurt zoals Olaf eerder schreef, dan verwijderen we deze pas uit het systeem. Daarna kun je direct een nieuwe aanvragen 🙂.
Hallo Olaf,

Ik heb net geprobeerd een nieuwe pas aan te vragen, alleen dan krijg ik deze melding;
''Je hebt geen rekening bij SNS Bank waarvoor je een betaalpas kunt vervangen.''
Kan dit komen doordat ik mijn pas nog niet heb geactiveerd?
Goedemorgen Chrissypost,

Allereerst welkom op onze community. :)

Ook voor jou geldt dat we dit voor je in orde maken. Wil je na het aanvragen van de persoonlijke pas een mail sturen met je postcode, huisnummer en geboortedatum naar webcare@sns.nl, onder vermelding van 'Community - Persoonlijke pas'? Ben je verder tevreden over je betaalrekening bij ons?

Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.
In dit topic ‘Het SNS Team stelt zich voor’ kun je kennismaken met het SNS Team.
Ik heb een maand geleden een rekening geopend, toen het nog niet mogelijk was een persoonlijke pas aan te vragen. Nu zou ik toch graag nog een persoonlijke aanvragen, echter moet ik dan betalen, waar ik geen zin in heb omdat ik er niks aan kon doen dat het niet mogelijk was.
Hoi Tharealmb,

Ik kan me voorstellen dat je de passen niet door elkaar wil halen. Het is inmiddels weer mogelijk om een SNS Persoonlijke Wereldpas aan te vragen. In stap 3 van het formulier wordt de optie 'SNS Persoonlijke Wereldpas' weergegeven. Wil je, als je de passen hebt aangevraagd, je rekeningnummer mailen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Persoonlijke pas Tharealmb'? Dan zorg ik ervoor dat het in orde komt.
Momenteel lijkt het te werken, een persoonlijke pas aanvragen. Alleen vorige keer toen ik een persoonlijke pas wilde aanvragen voor mijn vriendin was het nog gratis (half oktober). Nu wilde ik voor mezelf en de gezamelijke passen ook nieuwe passen aanvragen, om van Contactloos betalen gebruik te kunnen maken. Maar 8,50 x3 passen is vrij prijzig voor een nieuw pasje omdat er een nieuwe techniek in zit.

En 3 passen met hetzelfde uiterlijk werkt absoluut niet handig, dus dan houd ik het maar bij de oude pasjes.
Excuses, ik krijg zojuist bericht dat er een storing is waardoor de persoonlijke wereldpas niet aangevraagd kan worden. Naar verwachting wordt dit probleem deze week opgelost. Ik houd je uiteraard hier op de hoogte.
Hoi Hans,

Heb je het vorige bericht van mijn collega Tibor niet gelezen? Je kunt sinds gisteren weer een persoonlijke wereldpas aanvragen via onze website.
Is er al inmiddels al definitieve datum bekend wereldpaspoort persoonlijk aanvragen
Eind goed, al goed. Succes met het ontwerpen van je persoonlijke pas 🆒.
Net te vroeg met reageren! Klopt het uiteindelijk toch weer.... Thnx!
Badge +1
Goed nieuws: we hebben net vernomen dat het aanvragen van een persoonlijke pas weer mogelijk is. Het heeft langer geduurd dan gedacht, waarvoor sorry. Ik ben benieuwd naar de creatieve creaties 🙂.
Badge +1
Goedemiddag!

Ik heb eergisteren nog een brief ontvangen met beide mogelijkheden (basis of persoonlijk). Allereerst kloppen de beschreven stappen niet.
Er staat dat je via snsbank.nl/pasaanvragen de pas kunt aanvragen. Er staat vervolgens op het scherm dat je eerste moet inloggen en daarna automatisch op de goede site terecht komt, Not! Dan kom je er achter dat wegens onderhoud het niet kan..

Goedemiddag Ropo,

Welkom op de community en bedankt voor je feedback. Ik zet het door naar de verantwoordelijken zodat hier -in ieder geval bij een volgende keer- rekening mee wordt gehouden. We verwachten overigens dat het aanvragen van een persoonlijke pas op korte termijn weer mogelijk is. Op het moment dat dit het geval is, dan delen we dat hier.

Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles lezen over de gebruiken van de community. Hopelijk tot snel.
Goedemiddag!

Ik heb eergisteren nog een brief ontvangen met beide mogelijkheden (basis of persoonlijk). Allereerst kloppen de beschreven stappen niet.
Er staat dat je via snsbank.nl/pasaanvragen de pas kunt aanvragen. Er staat vervolgens op het scherm dat je eerste moet inloggen en daarna automatisch op de goede site terecht komt, Not! Dan kom je er achter dat wegens onderhoud het niet kan.. Langdurig of achterstallig zullen we dan maar denken. Misschien is het voor de klanten toch handiger om dit direct in de brief in de brief te vermelden. Is wel zo klantvriendelijk. Ook een aut. gegenereerde brief kun je aanpassen, toch? B.V.D. grt RoPo
Badge +1

Kan ik nu het beste een standaardpas aanvragen, of niets doen zodat ik vanzelf een standaardpas krijg?
En moet iedereen die later alsnog gratis een persoonlijke pas wil zijn gegevens hier achterlaten, of kan ik dat sowieso?
Overigens had ik het netjes gevonden wanneer er in de brief over de vervangende pas had gestaan dat de mogelijkheid even niet beschikbaar was, en dat er bij het aanvraagformulier misschien verwezen was naar dit topic.

Goedemiddag l55s,

Allereerst welkom op de community. Je hoeft inderdaad niets te doen; de standaardpas wordt automatisch verstuurd. Als je daarna een persoonlijke pas wil aanvragen, geef ons even een seintje. Dan vergoeden wij de kosten. Dank voor je feedback, deze nemen we mee.

Hopelijk tot snel op de community. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen?
Ik heb een aantal weken geleden een brief gekregen dat ik binnen 6 weken een nieuwe pas moet aanvragen (mijn pas is bijna verlopen). Inmiddels heb ik een heel aantal keer op de pasaanvragen pagina gekeken of de persoonlijke pas alweer beschikbaar is, maar dit is (zoals hierboven te lezen is) steeds niet het geval.

Kan ik nu het beste een standaardpas aanvragen, of niets doen zodat ik vanzelf een standaardpas krijg?

En moet iedereen die later alsnog gratis een persoonlijke pas wil zijn gegevens hier achterlaten, of kan ik dat sowieso?

Overigens had ik het netjes gevonden wanneer er in de brief over de vervangende pas had gestaan dat de mogelijkheid even niet beschikbaar was, en dat er bij het aanvraagformulier misschien verwezen was naar dit topic.
Badge +1
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, Hans. Om wat voor soort iDEAL-betalingen gaat het en op welke identificatiestorting doel je?
En heb je misschien een printscreen die het verduidelijkt?
Als ik bijvoorbeeld een iDEAL betaling doe naar degiro voor identificatie staat er alleen familienaam en niet de initialen van mijzelf zoals ik die bij hun heb opgegeven zoals o mij. ID card en met alleen familienaam en zonder initialen is het geen identificatiestorting dit geld bij meerdere instanties. ( de ontvanger ziet het dus niet )
Hoi Hans,

Ik ben bang dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt. Voor de zekerheid heb ik in mijn eigen transacties gekeken bij een iDEAL-betaling. Daar zie ik mijn eigen naam niet staan, ik kan dus niet controleren of de initialen wel of niet worden meegestuurd. Heb je een concreet voorbeeld?
Nog een vraag vaak moet je je middels iDEAL of bij belastingdienst identificeren middels iDEAL of belastingdienst controleert hoe komt het dat sns de initialen van de rekeninghouder niet meestuurt vaak wordt daardoor een identificatie storting afgewezen
Dank jewel ja verstuurde het en dacht meteen dit is niet slim van mij dank
Beste Hans,

Ik heb je post aangepast. De community is een open platform, daarom is het niet verstandig en toegestaan om persoonlijke gegevens te delen.

Zodra de persoonlijke passen weer aangevraagd kunnen worden, laten we dat in dit topic weten. Op dat moment kun je zelf de persoonlijke passen aanvragen. Wij vergoeden daarna de kosten.
Ja heb ik gedaan en wil de gratis persoonlijke passen graag voor rekening nummer
Nl63snsb0***
Nl10snsb0***
Albast bedankt dennis
Hoi Hans,

De verwachting is dat je halverwege deze maand weer een pas met foto kunt aanvragen. Uiteraard vergoeden we extra kosten die je maakt om alsnog een pas met foto te bemachtigen. Heb je in de tussentijd een 'normale' pas aangevraagd?