SNS

Opgelost: Storing hypotheekoverzicht Mijn SNS extra maandelijkse aflossing

  • 8 augustus 2017
  • 30 Reacties
  • 12589 Keer bekeken

Al zeker een week worden overboekingen in de informatie van Sparen en Hypotheken niet bijgewerkt. Wanneer wordt dit nu eens opgelost?

30 reacties

Badge +2
Goedemorgen post0522,
Goed dat je laat weten dat de informatie bij 'Sparen' en 'Hypotheken' in Mijn SNS niet is bijgewerkt. Er is op dit moment een storing in het hypotheekoverzicht waardoor je de extra maandelijkse aflossing niet terugziet. De hoofdsom wordt niet bijgewerkt in Mijn SNS. Is dit waar je tegenaan loopt? De oorzaak hiervan is bekend en we werken aan een oplossing. Er is geen storing bekend omtrent de overboekingen van je spaarrekening. Waar loop je precies tegenaan?
Een storing die zolang duurt, waardoor de hypotheekoverzichten niet up-to-date zijn, is niet echt bevorderlijk voor het vertrouwen..... Onbegrijpelijk ook voor een financiële instelling, die alleen maar draait om overzichten en grafiekjes, er niet in slagen om een storing binnen een paar uur of desnoods een dag te kunnen oplossen. Ik hoor constant dat het vandaag of morgen is opgelost maar dat hoorde ik op 1 aug, 2 aug en 4 aug en op het moment van schrijven is het nog steeds niet opgelost. Zelf alles maar bijhouden in een spreadsheetje om te controleren of het straks wel allemaal klopt als het een keer is opgelost.
Beste Marijke/Moderator,
gd dag,
ik ben blijkbaar niet de enige die onrustig wordt fout verwerking hypotheek .
i.p.v mensen met onrust en vragen laten waarom wordt niet alle klanten geïnformeerd op SNS voorpagina voordat dat men gaan inloggen dat SNS een probleem met verwerking van gegevens? Afgelopen week had ik als SNS hierover gebeld. Het zou zo opgelost. Gisteren een mail hierover gestuurd. Antwoord was dat SNS nog steeds een systeem probleem had.
en
Hoelang gaat dit door? het is nu 8 augustus.
en ja inderdaad... laat me denken dat ik niet moet alles - ook verleden jaren- moet gaan controleren.
Hoop dat jullie systeem team dit snel kan oplossen.
met vriendelijke groet.
DMG
Badge +1
Goedemiddag renevdh73 en DMG,

Welkom op de community en bedankt voor jullie signaal. Ik snap dat het frustreert als de gegevens niet up-to-date zijn in Mijn SNS, zeker als het om belangrijke zaken gaat zoals je hypotheek en je verschillende berichten krijgt over de oplostermijn. Gaat het bij jullie ook om de storing in het hypotheekoverzicht waardoor je de extra maandelijkse aflossing niet terugziet? Dan vraag ik na wat de status is en geef ik jullie signaal mee. Uiteraard worden jullie gegevens op een juiste manier bewaard. Alleen werkt de koppeling naar Mijn SNS op dit moment niet naar behoren.

Bedankt voor het delen van jullie ervaring, dit is voor ons erg waardevol.
Beste Tibor/Moderator
bedankt om "storing in het hypotheekoverzicht" blijven "updating" door te geven.
Maar misschien is het een idee om aan te geven op de voorpagina van SNS (voordat men inlog) dat "mijn SNS" en aantal zaken met hypotheek update niet werken. Dan weten jullie klanten dat een probleem is en das SNS werkt aan die probleem.
Met vriendelijke groet,
DMG
Beste Tibor, ik zie de extra aflossing inderdaad niet waardoor ook het openstaande hypotheekbedrag niet is bijgewerkt en dus ook niet het reeds afgeloste bedrag. Verder sluit ik me aan bij DMG dat het een stuk handiger zou zijn als SNS hiervan een melding maakt op de site alvorens je inlogt. Nu moet je overal achteraan gaan en dan heb ik al 3x gehoord van SNS dat het nog hoogstens een dag duurt maar de laatste keer dat ik dat hoorde was op 4 aug....
Badge +1
Goedemorgen,

De oorzaak van het probleem is gevonden. De reparatieprogrammatuur wordt nu gebouwd en getest. Ik wil jullie geen valse hoop geven door een oplosmoment te noemen, maar het lijkt erop dat het niet meer lang duurt.

Jullie suggestie om een melding van de storing te maken in Mijn SNS zet ik door. Sorry voor de hinder en bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor de update Tibor.
Dit is inderdaad vreemd. Ik heb er al 2x over gebeld en het laatste antwoord dat ik kreeg over het saldo van mijn extra aflossingen was dat dit pas op 1 september weer te zien zou zijn.
Dit is vreemd omdat ik een aflossing niet achteraf is. Nu ik deed lees gaat het dus om een storing en ben ik aan de telefoon, zoals ik al dacht, onjuist voorgelicht.
Slechte zaak.
Mooi zo'n forum. Ik dacht dat het aan mijn overzichten lag. Ben hier echter wel flink van geschrokken, een van de zaken die altijd moet kloppen lijkt me. Beter even geen informatie dan foutieve informatie.
Hier hadden we wel beter geinformeerd over mogen worden.
Dit is inderdaad vreemd. Ik heb er al 2x over gebeld en het laatste antwoord dat ik kreeg over het saldo van mijn extra aflossingen was dat dit pas op 1 september weer te zien zou zijn.
Dit is vreemd omdat ik een aflossing niet achteraf is. Nu ik deed lees gaat het dus om een storing en ben ik aan de telefoon, zoals ik al dacht, onjuist voorgelicht.
Slechte zaak.

Hoi Dannycangam,

Welkom op de community. Het is niet leuk om verschillende informatie te krijgen, zeker niet als het om iets belangrijks als je hypotheek gaat. Je wil zeker weten dat je extra aflossing goed gaat. Zojuist heb ik contact gezocht met de collega die je sprak. Het blijkt een misverstand te zijn: de collega bedoelde dat na de eerstvolgende incasso van het maandbedrag de informatie in Mijn SNS aangepast is. Dat dit op jou overkomt als dat de storing op 1 september is verholpen, dat kan ik me voorstellen. Sorry voor de verwarring.

@OM602: je hebt gelijk dat belangrijke informatie juist moet worden weergegeven. Door een storing komt het voor dat dit tijdelijk niet het geval is. Hopelijk ben je gerustgesteld en zie je de extra aflossing snel verwerkt in je saldo. Trek je aan de bel als ik nog iets kan doen?

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Beste Tibor,
bedankt voor update. Hopelijk vinden jullie een oplossing en dat iedere cijfers/gegevens komen weer op de goede plek.
ik zal morgen mijn account gaan kijken! :)
Met vriendelijke groet, DMG
Beste Tibor / beste moderator,
Hoe ver is SNS met met reparatieprogrammatuur???
* 10 augustus 1017 : up-date system SNS werkt al 10 dagen niet. afgelost bedragen en restant hoofdsom nog niet aangepast.
* Wil SNS geen brief met fout afgelost bedrag, fout termijnbedrag sturen.
Gisteren 9 augustus heb zulke brief met fout gegevens ontvangen. Medewerkers van SNS zeggen dat ik moet niet ongerust worden, dat alles is geregistreed.
* Terwijl SNS/hypotheek weet dat niet klopt wordt een brief met fout afgelost bedrag en fout restant hoofdsom op 8 augustus gestuurd. Behalve foute bedragen wordt meegedeeld dat aanpassing 1 september zult plaatst vinden
* Klant moet zelf actief zijn: desk medewerker/ster vertelde :
- fout gegevens op de brief hadden te maken dat ik 2 extra aflossingen had gemaakt!?? (ter info vorige maand was dit niet het geval alles werd op één brief in één total afgelost bedrag aangegeven)
- dat een mededeling + excuus brief was al naar alle geconcerneerd klanten gestuurd.
Ik weet niet andere klanten maar zo'n brief ( Wel op z'n plaats) heb ik nog niet ontvangen.
* Wil SNS zorgen voor een betere communicatie Intern en extern! Krijg het gevoel dat SNS medewerkers zijn niet op een lijn. Beter verticaal en horizontaal Intern communiceren dat zou waarschijnlijk verbeteren de extern communicatie.

Vanavond/morgen beter???? :?
Met vriendelijke groet,
DMG
Beste moderator(s), er zal toch ongetwijfeld een verwachting zijn afgegeven door de programmeurs (hoofd automatisering)? Wat is deze verwachting? Daarnaast blijft het een vreemde zaak dat de verwerking al jaren zonder problemen verloopt en opeens is er een fout in de programmatuur. Dit komt wat vreemd over want 1 augustus 2017 is niet bepaald een datum waarop computers stuk lopen. Mocht het wel een fout in de programmatuur zijn dan is het wel hele slechte zaak dat dit nu al 11 dagen duurt. Clienten (waaronder ik) voelen zich ondertussen aan het lijntje gehouden en willen weten waar ze aan toe zijn. Constant "het kan niet lang meer duren", "hoogstens nog 1 of 2 dagen" kun je niet mee weg blijven komen,
Hallo allemaal,

Begrijpelijk dat jullie graag willen weten wanneer het probleem is opgelost. We hebben geen exacte datum doorgekregen waarop alles weer werkt. Om geen valse verwachtingen te scheppen, communiceren we daarom geen datum. Ik duim met jullie mee dat het probleem snel is verholpen.
Hallo allemaal,

Begrijpelijk dat jullie graag willen weten wanneer het probleem is opgelost. We hebben geen exacte datum doorgekregen waarop alles weer werkt. Om geen valse verwachtingen te scheppen, communiceren we daarom geen datum. Ik duim met jullie mee dat het probleem snel is verholpen.

Goedemorgen Tibor, ik moet wel ff zeggen..ik heb 1 of andere Peter gesproken van jullie en deze jongen houdt mij keurig (telefonisch) op de hoogte mbt de knop die niet werkt..helaas werkt de knop nog niet, maar tot nu toe zijn alle afspraken mbt communicatie naar mij toe nagekomen en dat kan ik erg waarderen.
Badge +1

Goedemorgen Tibor, ik moet wel ff zeggen..ik heb 1 of andere Peter gesproken van jullie en deze jongen houdt mij keurig (telefonisch) op de hoogte mbt de knop die niet werkt..helaas werkt de knop nog niet, maar tot nu toe zijn alle afspraken mbt communicatie naar mij toe nagekomen en dat kan ik erg waarderen.

Hallo Sjaakie93,

Fijn dat je dit deelt en goed om te lezen dat Peter je zo netjes op de hoogte houdt 🙂
Beste moderators, ik zie dat mijn overzicht is bijgewerkt. Het lijkt hiermee dus opgelost te zijn. Alleen 1 sept hou ik uiteraard weer nauwlettend in de gaten 😉
Badge +1
Beste moderators, ik zie dat mijn overzicht is bijgewerkt. Het lijkt hiermee dus opgelost te zijn. Alleen 1 sept hou ik uiteraard weer nauwlettend in de gaten ;-)
Fijn dat het overzicht is bijgewerkt en bedankt voor het melden, Renevdh73 :)

Ik ben benieuwd of het bij de communityleden met hetzelfde probleem ook het geval is.
Bij mij klopt het ook weer met mijn eigen administratie, goed werk
Badge +1
Bij mij klopt het ook weer met mijn eigen administratie, goed werk
Bedankt voor de update, OM602. Fijn dat het bij jou ook weer klopt 🙂
Beste moderators/Tibor,
Lijkt dat mijn SNS /hyp/aflossing administratie weer goed is. Fijn, Bedankt. :D
Wel een opluchting voor iedereen (Klanten en SNS, en SNS-systeem)
Met vriendelijke groet, 😃
Badge +1
Goedemiddag DMG,

Bedankt voor je reactie, fijn dat alles weer is bijgewerkt 🙂 Tot snel op de community.
Zo'n twee maanden geleden meldde ik dat mutaties in MijnHypotheek overzicht niet worden geactualiseerd. Helaas constateer ik vandaag dat dit nog steeds het geval is. Ik vind dit toch wel heel erg kwalijk en het zorgt niet echt voor veel vertrouwen. Wanneer wordt dit nu een ECHT opgelost?
Badge +1
Zo'n twee maanden geleden meldde ik dat mutaties in MijnHypotheek overzicht niet worden geactualiseerd. Helaas constateer ik vandaag dat dit nog steeds het geval is. Ik vind dit toch wel heel erg kwalijk en het zorgt niet echt voor veel vertrouwen. Wanneer wordt dit nu een ECHT opgelost?
Goedemiddag Post0522,

Goed dat je aan de bel trekt. Zoals je ziet, heb ik je reactie verplaatst naar het topic waar eerder over dit onderwerp is gesproken. Waar loop je precies tegenaan en welke hypotheekvorm heb je? Dan ga ik erachteraan.

Reageer