SNS

Update storingen - website, mobiele app of Mijn SNS

  • 23 april 2019
  • 60 Reacties
  • 47258 Keer bekeken


Toon eerste bericht

60 reacties

Ik zit in Turkije, met beperkte WIFI, en moet vandaag zakelijke betalingen uitvoeren. Wanneer werkt de mobiele app weer?

Hallo @sonjafrenk,

Het spijt me dat je last hebt van de storing, we hebben doorlopend contact met het team en werken hard aan een oplossing. Ik zou je graag concreet willen informeren, maar hoe lang de storing duurt kan ik niet te zeggen. Vanzelfsprekend streven we ernaar om het vandaag te verhelpen, maar ik begrijp je situatie en denk even met je mee. Als je naar het buitenland gaat is het goed om je digipas én (voor de zekerheid) een extra betaalmiddel mee te nemen. Zo voorkom je vervelende verrassingen. Heb je een creditcard? Hiermee zou je vandaag de dringende betalingen (in eerste instantie) mee kunnen betalen. Vooralsnog ga ik er vanuit dat je vanmiddag weer via de mobiele app kunt bankieren, we houden je hier graag op de hoogte van de laatste berichten over de storing.
Privé heb ik geld bij me, ook creditcard. Het feit is dat ik op vakantie ben en mijn klanten wil betalen. Zakelijk heeft geen mijnSNS met code. Om zakelijk te betalen heb ik een digipass nodig. In een eerdere fase heeft SNS mij geadviseerd deze niet mee te nemen ivm mogelijke diefstal en het feit dat ik in dat geval dan een week zonder digipass zit en dat mobiel een prima vervanging is. Door Pasen ligt het betalingsverkeer sinds donderdag plat. Vandaag gaan mijn salarisbetalingen eruit en dat doet een kleine zelfstandige handmatig zelfs op vakantie. Te gek voor woorden dat een storing zo lang moet duren. Tenminste als er geen sprake is van een DDos aanval. Hoop dat het snel opgelost is. Ben al 3 uur bezig met berichten sturen aan klanten en personeel dat hun geld waarschijnlijk 1 of 2 dagen op zich laat wachten. Ik neem aan dat u daar ook niet zo blij mee zult zijn als uw salaris niet op tijd is.
Hoe kan ik nu snel op mijn prepaid creditcard of op paypal geld storten (met ideal)? Niet dus. Internet bankieren doet het helemaal niet. Kan ik mijn identifier wel bij me hebben, heb ik er nog niets aan. Niet alle betalingen bestaan uit overboekingen die 3 dagen voor het rente trekken kost, maar ook gewoon directe betaling.
Vind het onderhand wel erg lang kosten. Uit veiligheids oververweging geen ideal betaling mogelijk omdat de internetbankieren of mobiel bankieren koppeling het helemaal niet doet. Kan toch niet zijn dat jullie hele datacenter afgesloten is van internet?
Zijn jullie aangevallen ofzo? En hebben jullie zelf de 'stekker' eruit getrokken? Waarom duurt dat zolang? Kunt toch ook eerst fixen en dan in de LOGs oorzaak en onderzoek verder doen.
Héél vervelend dit kan geen ideal betalingen uitvoeren...wanneer opgelost !!!
Kan niet inloggen!!
Kan ik wel pinnen in winkels!!
pinnen in winkel kan wel heb het vanochtend nog gedaan
Badge +1
Mijn ASN App werkt ook niet, maar wat wel werkt is mijn SL!M (Sl!m) App van de Volksbank N.V.
Deze App werk voor SNS, ASN etc., kun je ook gebruiken voor betalingen etc. Zo net daarmee een betaling kunnen doen terwijl mijn ASN App enkel de melding: "Geen verbinding" geeft.

Misschien dat anderen hier enig voordeel mee kunnen behalen.
Mijn ASN App werkt ook niet, maar wat wel werkt is mijn SL!M (Sl!m) App van de Volksbank N.V.
Deze App werk voor SNS, ASN etc., kun je ook gebruiken voor betalingen etc. Zo net daarmee een betaling kunnen doen terwijl mijn ASN App enkel de melding: "Geen verbinding" geeft.

Misschien dat anderen hier enig voordeel mee kunnen behalen.


tja voor het saldo en bankieren prima. iDeal niet. kan wel qr code scannen, maar krijg melding:
Geen iDEAL inSl!m Betalen met iDEAL kan niet in Sl!m. Gebruik hiervoor je mobiel bankieren app van je bank.
Reputatie 4
Badge +4
Beste allemaal,

Hoe onhandig ook, ik kan niet vertellen wanneer de storing in de mobiele app is opgelost. We beseffen dat het voor sommige mensen lang duurt en doen er alles aan om de storing vandaag te verhelpen. Betalen in winkels en contant geld pinnen is overigens gewoon mogelijk en via Mijn SNS op de site kun kun je internetbankieren. Zodra we goed nieuws hebben, laat ik het weten.
Ligt het internet bankieren weer plat? Ik probeer wat te bestellen via de pc, maar betalen met internet bankieren doet het niet.
Wel gigantisch klunsig zeg, die aanhoudende storingen had ik bij een moderne bank zoals de SNS niet verwacht...
Als ik op allestoringen kijk zie ik ook problemen bij ABN/AMRO, ING en Rabo. Zelfs bij de Belastingdienst...
Wat een gepruts. Net een 47% verhoging van kosten zakelijke rekening en kan geeneens dokken. Bah.
One question, i should get money from last work. Is there are problem with payments etc.?
Reputatie 4
Badge +4
One question, i should get money from last work. Is there are problem with payments etc.?

Hi @PatrykR,

There is a current malfunction, which means that the mobile app doesn't function. We are trying to solve this problem as soon as possible. We apologize for the inconvenience, if you want to check upon your payments you can login to Mijn SNS on our website.
Nou ik kon net voor 1 seconde in de app.. Zo snel mogelijk naar de app gegaan waarbij ik een betaling de gehele dag al wil uitvoeren , nou bekijk het mooi een eind. Exact dezelfde foutmelding weer.. Belachelijk dat met het kastje alles wel zou moeten werken , maar het kastje vs vingerafdruk en dat met als hoofdonderwerp "veiligheid" heb ik al vaker te discussie gesteld bij sns, ga ik toch niet uitkomen met hen.
Ik hoop dus dat het rap opgelost is.. Zo onmogelijk lijkt dit niet mja wie ben ik
But what about payments, usually i got them the same Day (every week on tuesday from 10-17 o clock) and now? Still no money. Did you have problems with money trasfers too?
Er is op dit moment storing, waardoor de app en website niet of maar beperkt functioneren. We doen er alles aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Zodra de storing is verholpen, laten we dit weten. Onze excuses voor het ongemak. 


hoe lang gaat de storing nog duren , wil graag egbruik maken van d eapp en idea
Zeg, hoe lang gaat deze storing nog duren? Is nu de hele dag al. Je kunt ook geen Ideal betalingen doen.
Ik had dit bericht eerder moeten schrijven. Ineens lukt het weer!
Reputatie 3
Badge +1
Hi allemaal,

De storing is opgelost. Je kunt je bankzaken weer regelen via de mobiele app en internetbankieren. We begrijpen dat de storing ongemak met zich meebrengt, excuses hiervoor.
Groen licht! Je kunt vanaf nu weer internetbankieren via Mijn SNS op onze site.

Sorry maar ik probeer net een betaling te doen maar blijf dezelfde foutmelding krijgen. Heeeel erg vervelend!!

Hi allemaal,

De storing is opgelost. Je kunt je bankzaken weer regelen via de mobiele app en internetbankieren. We begrijpen dat de storing ongemak met zich meebrengt, excuses hiervoor.


Sorry dus niet! Ik kan nog steeds niet betalen met ideal. krijg met FF de melding die je in mijn vorig bericht kunt zien. Mat anders browsers krijg ik enkel een blanke pagina en er gebeurt niets....
Hi allemaal,

De storing is opgelost. Je kunt je bankzaken weer regelen via de mobiele app en internetbankieren. We begrijpen dat de storing ongemak met zich meebrengt, excuses hiervoor.


Nog steeds niet mogelijk.... pppffff
Hi allemaal,

De storing is opgelost. Je kunt je bankzaken weer regelen via de mobiele app en internetbankieren. We begrijpen dat de storing ongemak met zich meebrengt, excuses hiervoor.


Nog steeds niet mogelijk.... pppffff


Ik heb meerdere keren geprobeerd over te schrijven naar een SNS rekening (dit gebeurt normaal direct), en ook bij mij staat er ‘in behandeling’..
Reputatie 4
Badge +4
[Sorry maar ik probeer net een betaling te doen maar blijf dezelfde foutmelding krijgen. Heeeel erg vervelend!!

Hoi goedemorgen @Boesta,

Is het gelukt om de betaling te doen of loop je nog steeds tegen de foutmelding aan. In het laatste geval help ik je graag om het op te lossen, daarvoor heb ik dan wel wat meer gegegens van je nodig die je in een e-mail naar community@sns.nl kunt sturen.
Laat je het weten? Graag in de mail je: voornaam, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer en het rekeningnummer waarbij je de foutmelding krijgt. Als het probleem inmiddels is opgelost dan hoor ik ook graag van je, fijne dag!
[Sorry maar ik probeer net een betaling te doen maar blijf dezelfde foutmelding krijgen. Heeeel erg vervelend!!

Hoi goedemorgen @Boesta,

Is het gelukt om de betaling te doen of loop je nog steeds tegen de foutmelding aan. In het laatste geval help ik je graag om het op te lossen, daarvoor heb ik dan wel wat meer gegegens van je nodig die je in een e-mail naar community@sns.nl kunt sturen.
Laat je het weten? Graag in de mail je: voornaam, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer en het rekeningnummer waarbij je de foutmelding krijgt. Als het probleem inmiddels is opgelost dan hoor ik ook graag van je, fijne dag!


Hallo :)

Bedankt voor je bericht. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Heb 3 (opgeschoonde) verschillende browsers geprobeerd, lukt niet..

Kom er nu pas achter dat het alleen bij 1 specifiek rekeningnummer niet lukt. Heb een andere ideal betaling gedaan die lukt wel. Ik zal later de gegevens gaan mailen.

Even een ander vraagje tussendoor, als ik het bedrag nu handmatig overmaak is het dan in "real time" of moet ik toch een spoedbetaling doen om het bedrag daar vandaag nog te krijgen...? Ik had een mailtje gehad over real time betalingen maar het is mij niet geheel duidelijk...
Reputatie 3
@Boesta Top dat je de gegevens mailt. We zijn druk bezig om Instant Payments gefaseerd in te voeren maar er is geen zekerheid dat het real-time wordt overgemaakt. Als het bedrag vandaag bij de ontvanger moet zijn, dan raad ik je aan om hier een spoedoverboeking van te maken. Hier lees je alles over Instant Payments (real time betalingen). Hopelijk schept dat meer duidelijkheid.

Reageer