SNS

Welkomstmail voor nieuwe klanten verkeerd verzonden

  • 27 mei 2020
  • 14 Reacties
  • 9152 Keer bekeken

Reputatie 2
  • Bijna aan de top
  • 204 reacties

Ik ontving eergisteren een welkomst e-mail van de SNS.  Vond ik vreemd want ik ben al jaren klant. Aangezien ik zo wie zo  iedere e-mail van welke bank dan ook verdacht vind open ik deze nooit, maar stuur ze gelijk door naar valse e-mail.  Later kreeg ik een e-mail dat het een "foutje” betrof. Ook deze doorgestuurd.  Ik heb ooit al aangegeven, dat ik geen e-mails wil ontvangen omdat ik als erkend digibeet geen trukjes ken om de echtheid te herkennen. Ik heb toen ook aangegeven dat men mij een bericht kan sturen op mijn SNS account onder berichten!!!! , dan wel per brief.  Hoe moeilijk is dat?


14 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Goedemiddag @ghm45 

Bedankt voor je bericht, we begrijpen dat het voor verwarring en/of ergernis zorgt. Er is een welkomstmail verstuurd aan nieuwe klanten. Deze e-mail is per ongeluk ook gestuurd aan bestaande klanten. Het probleem is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. Sorry voor het ongemak.

Reputatie 2

Nee hoor. Geen probleem. Geen ongemak, geen verwarring.  Wel een lichte  irritatie. Alleen vreemd dat berichten niet in de berichtenbox !!! op het SNS account worden geplaatst.  Simpel toch.  Vier jaar geleden ook al een keer aangekaart. Er is dus niet zo heel veel veranderd. Een zichzelf respecterende bank behoort geen e-mails te sturen, dat doen de criminelen al veelvuldig middels phishing.  Stuur gewoon een e-mail zonder links, met de mededeling dat er een bericht in je berichtenbox staat. Normaal toch? Doen veel bedrijven, instanties  en zelfs de overheid ook. Of is dat moeilijk te realiseren, ik ben ook maar een leek.

Reputatie 2

Vraagje aan moderator Evelyn:

1: waarom zit er een berichtenbox op mijn rekeningaccount van SNS?

2: Is het niet mogelijk om daar (i..p.v. e-mail) berichten voor mij te deponeren?

3: Of is dit onmogelijk voor (dan wel onwil van) de SNS bank om dit te te realiseren ?

Of zijn dit domme vragen van een klant met (te)weinig digitale kennis, die je gewoon kunt/moet negeren?

Ha Henk ( @ghm45 ), Hoe vergaat het jou in deze tijden? Met mij gelukkig prima.

Ik kan je vragen wel voorstellen, maar voor nieuwe klanten lijkt me het logisch om eerste contact via e-mail te laten verlopen en daarin uit te leggen dat er een berichtenbus is.

De fout die nu gemaakt is staat los van het wel of niet gebruiken of voorkeur hebben van een berichtenbus. Als daar wat inzit heb je nog het probleem dat SNS je over dat feit op de een of andere manier moet informeren, maar dat is een andere discussie.

Reputatie 2

Dag Erik,  Behalve dat ik nu bijna 3 maand (thuis) gedetineerd ben, misschien zelfs wel daardoor, in goede gezondheid en goed te horen dat voor jou hetzelfde geld.  Ach, ik ben misschien wel TE wantrouwend en voorzichtig, en ik ben zeer zeker een oude zeur. Inherent aan mijn leeftijd, ha ha. Dat komt door de bijna dagelijkse terreurmails van zg banken, waar men door de tegenwoordig verbluffende gelijkenis met de echte, er zomaar in zou kunnen trappen.  Ik heb overigens destijds mijn rekeningen geopend waarbij alles duidelijk werd uitgelegd. In het begin alles schriftelijk inclusief de pasjes. Ik wist daardoor dat er een berichtenbox op het account zat. Ik heb toen aangegeven dat ik er mee accoord ging, dat alle correspondentie via de digitale weg plaats kon vinden.  Met mijn  vragen aan de moderator bedoel ik eigenlijk alleen maar te zeggen, dat ik alleen via die box wil corresponderen, vind ik veiliger. Voor mijn gemoedsrust. Moet toch mogelijk zijn. Hou je haaks en pas goed op

groet 

Henk

Reputatie 2

Vraagje aan moderator Evelyn:

1: waarom zit er een berichtenbox op mijn rekeningaccount van SNS?

2: Is het niet mogelijk om daar (i..p.v. e-mail) berichten voor mij te deponeren?

3: Of is dit onmogelijk voor (dan wel onwil van) de SNS bank om dit te te realiseren ?

Of zijn dit domme vragen van een klant met (te)weinig digitale kennis, die je gewoon kunt/moet negeren?

?

Reputatie 2

@Evelyn SNS

Zijn het moeilijke vragen  of domme vragen die ik heb gesteld? In dat geval mijn excuses.

groet

Henk.

Hallo Henk,

Ik kan je geruststellen: het ligt niet aan je vragen.

Het is al geruime tijd de gewoonte hier om vragen niet te beantwoorden, of heel af en toe na heel lang wachten. Ik heb zelfs al een (moeilijke) vraag meer dan een jaar open staan. Herinneringen sturen helpt niet.

Wat je zegt, niet wat je noemt normaal. Die marketingkreet is alweer verleden tijd.

Heb je het bericht van vrijdag wel in je berichtenbox ontvangen?

Reputatie 2

@Koos

Dag Koos,

Ja, ik heb inderdaad dat bericht,  zoals het behoord, ontvangen in mijn mail box.  Het kan dus  wel. Ik zou mijn onnodige vragen dus willen verwijderen, maar dat kan kennelijk niet. 

groet

Henk

Leuker kunnen we het niet maken……………..

Leuker kunnen we het niet maken……………..


Da’s een andere tak van sport, al heeft het wel met geld te maken.

Reputatie 5
Badge +4

Dag Henk @ghm45,

Excuus voor de vertraging, het spijt me dat ik niet eerder op je bericht ben terug gekomen. Ondanks dat de vragen die je stelt heel goed te berijpen zijn, kan ik ze verwijderen als je dat op prijs stelt. Over het verkeerd versturen van de bewuste welkomstmail hebben we alle betreffende klanten achteraf geïnformeerd. Omdat het een incidentele fout betrof, staat het los van je e-mail instellingen. 

Berichten inbox Mijn SNS
Om onze klanten tijdig te kunnen informeren, bieden we berichten aan in Mijn SNS. Deze berichtgeving kun je naar wens aan- en uitzetten. In de Handleiding Mijn SNS lees je hoe het werkt. 

E-mail
Al onze processen zijn zo ingericht dat we onze klanten moeten kunnen bereiken via e-mail. Daar ben je mee akkoord gegaan: bij de aanvraag van een product is een e-mailadres van de klant verplicht. De communicatie over de aanvraag gaat naar dit e-mailadres. We sturen ook veel andere informatie per e-mail. Het is daarom belangrijk om dit juist in te vullen. Wil je je e-mail instellingen bekijken of wijzigen? Dit kan onder andere via Mijn SNS:

  • Instellingen > Persoonlijke gegevens > Voorkeuren doorgeven 
  • Toestemmingen aan- en/of uitvinken. 
  • Onderaan klikken opslaan. 
  • De toestemmingen worden direct gewijzigd. 
  • Er wordt geen bevestiging verstuurd.

Verwerkingstijd
Commerciële post en e-mails worden vaak enkele weken voor het versturen klaargezet. Na het wijzigen van toestemmingen is het daarom mogelijk dat je nog een keer worden benaderd.

Reputatie 2

@Evelyn SNS 

Dank voor het antwoord. Alles wat daar in staat is mij bekend.  Het enige wat ik nog kwijt wil is, dat ik nooit links aanklik in e-mails van welke bank dan ook.  Van verzekeringen, overheids instanties, belastingdienst  etc ontvang ik altijd een e-mail (ZONDER link)waarin staat dat er een bericht voor mij klaarstaat in de berichtenbox op de site. Tot mijn grote vreugde is het laatste bericht dat ik van SNS ontving  nu ook op deze wijze gegaan.

Reputatie 5
Badge +4

Dank voor je reactie Henk @ghm45, goed om te lezen dat we op 1 lijn zitten.  

Reageer