SNS

Beantwoord

Alert bij geweigerde betalingsopdracht?

  • 18 januari 2013
  • 43 Reacties
  • 13588 Keer bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

43 reacties

Dit is geweldig nieuws! Ik ga het meteen instellen. Het is fijn om te weten dat een bank iets doet met de feedback van zijn klanten. Aansluitend aan de nieuwe functionaliteit heb ik toch nog één verzoekje: Zou een alert ook mogelijk zijn via een knipperend lampje, of bijvoorbeeld een regel tekst in je bij/afschrijvingen dat een overboeking niet gelukt is. Dan is het helemaal 'fool proof'.

Desondanks, heel erg bedankt.
Hoi Plug,

Wederom mooie suggesties. Wat betreft een knipperend lampje, bedoel je dit op een mobiele telefoon? Niet iedere mobiele telefoon beschikt hierover namelijk. Ik verwacht daarom dat deze functie niet wordt meegenomen in een nieuwe versie. Je kunt momenteel kiezen voor een sms of e-mail wanneer een ingeplande overschrijving vanaf je rekening is geweigerd. Een regel tekst in de bij- en afschrijvingen is mogelijk. Dit zal ik delen met de specialisten.
Met knipperend lampje bedoelde ik een uitroeptekentje oid dat 'knippert' op de webpagina. Maar een regel tekst is net zo doeltreffend en eleganter. Het voordeel van een regel tekst is verder dat die wordt weergegeven ongeacht je van te voren een altert hebt ingesteld of niet.
Met knipperend lampje bedoelde ik een uitroeptekentje oid dat 'knippert' op de webpagina. Maar een regel tekst is net zo doeltreffend en eleganter. Het voordeel van een regel tekst is verder dat die wordt weergegeven ongeacht je van te voren een altert hebt ingesteld of niet.

Een duidelijke informatievoorziening via Mijn SNS vind ik ook wenselijk, onze specialisten zijn hiermee bezig. Een knipperend lampje (icoontje) is een mooie suggestie voor nieuwe berichten. Daarnaast een goed argument wat je aandraagt, een melding in de bij- en afschrijvingen kan een stukje gemak bieden. Ik zal dit als aanvulling doorsturen. We moeten natuurlijk wel bedacht zijn of dergelijke aanpassingen niet als hinderlijk worden ervaren. Het aan- en uitzetten van bepaalde functies biedt de mogelijkheid om de dienstverlening aan te passen naar je eigen behoefte.
Nog een succesje voor de Community: ik zag vandaag dat ik in 'mijn SNS' een Attentie geweigerde ingeplande overschrijving kan instellen 🆒
Ook deze kan van de wensenlijst (wanneer komt deze op een zichtbare plek te staan?!?!) worden afgestreept :eek:


Hoi Stefan,

Voorlopig zijn er geen plannen om de zichtbaarheid te veranderen van de attentie-instelling voor een geweigerde ingeplande overschrijving.
Nog een succesje voor de Community: ik zag vandaag dat ik in 'mijn SNS' een Attentie geweigerde ingeplande overschrijving kan instellen 🆒
Ook deze kan van de wensenlijst (wanneer komt deze op een zichtbare plek te staan?!?!) worden afgestreept :eek:


Hoi Stefan,

Voorlopig zijn er geen plannen om de zichtbaarheid te veranderen van de attentie-instelling voor een geweigerde ingeplande overschrijving.

Misschien bedoeld Stefan de "wensenlijst" op een vaste en makkelijk zichtbare plek!
Groet,
Ben 🆒
PS Pfff 
Reputatie 2
Badge +1
Nog een succesje voor de Community: ik zag vandaag dat ik in 'mijn SNS' een Attentie geweigerde ingeplande overschrijving kan instellen 🆒
Ook deze kan van de wensenlijst (wanneer komt deze op een zichtbare plek te staan?!?!) worden afgestreept :eek:


Hoi Stefan,

Voorlopig zijn er geen plannen om de zichtbaarheid te veranderen van de attentie-instelling voor een geweigerde ingeplande overschrijving.


😕 
Ik vraag toch helemaal niet om de zichtbaarheid te veranderen van de attentie-instelling voor een geweigerde ingeplande overschrijving?

Ik wilde 2 zaken duidelijk maken:
1. ik ben blij dat weer een wens van de SNS community is vervuld: een attentie wanneer een geplande overschrijving is geweigerd
2. het is een lang gekoesterde wens (van o.a. Ben, Sanne en mij) om hier ergens op de community een overzicht of lijstje te hebben van alle wensen die hier op de community zijn geuit, inclusief een prognose van wanneer ze worden geimplementeerd of een datum waarop ze zijn gerealiseerd (=> succes, zoals bovenstaande wens).

@Othman: is het zo duidelijk wat ik bedoel?:o
Hoi Stefan,

Je vraag is duidelijk. Ik ga hier eens overleggen of we een dergelijke lijst kunnen realiseren. Ik ben het met jullie eens dat het centraliseren van de verbeterpunten overzichtelijk is. Ik kom zo snel mogelijk bij je terug met een reactie op dit voorstel.
Badge +1
Goedemorgen allen,

Zoals jullie wellicht al hebben gezien, is er wensenlijst aangemaakt. Hier zijn de voorgestelde verbeterpunten/suggesties gebundeld en worden jullie op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. Een datum aan een wens koppelen is pas mogelijk, als we zeker weten dat het uitgevoerd gaat worden.
Sorry voor mijn late reactie op dit toppic maar ik zie dat met deze wens nog niets gedaan is.
Ik ben helemaal voor een alert voor een geweigerde betaling.
Tevens begrijp ik niet dat als ik een overschrijving inplan voor b.v. de 26st van de maand en ik ook op die dag ook mijn salaris gestort krijg (valuta datum 26st) de overschrijving toch vanwege een te laag saldo geweigerd wordt. Het zal wel iets met ochtend en middag te maken hebben maar wordt een dergelijke betaling niet op dezelfde dag nogmaal geprobeerd. Ik vind het in iedergeval erg onhandig.

Ik heb zojuist de wensenlijst bekeken en zie dat het opnieuw aanbieden van een geweigerde betaling er niet door is gekomen.
Hoi Gjna,

Ook op oudere topics mag je gerust reageren. Daarom laten we deze zichtbaar op de community. ;)
Het is al een tijd mogelijk om een alert voor een geweigerde betaling te ontvangen. In dit topic hebben we dat gecommuniceerd. Ook op de wensenlijst staat vermeld dat de wens is uitgevoerd en kun je op het betreffende topic komen door op de wens (link) te klikken. Wil je een alert ontvangen, dan kun je dit zelf instellen via Mijn SNS.

We hebben onderzocht of we een geweigerde ingeplande overboeking nogmaals kunnen aanbieden op dezelfde dag. Dit is in de praktijk niet uitvoerbaar. Het aantal betalingen dat voor de tweede keer geweigerd wordt, zou te veel zijn en daarmee niet wenselijk. Echter hebben we hier wel aan gedacht, onze oplossing is de functie: 'Automatisch Aanvullen'. Automatisch Aanvullen zorgt ervoor dat het saldo van de betaalrekening automatisch aangevuld wordt vanaf de spaarrekening. Ook deze funtctie kun je zelf instellen via Mijn SNS.

Ben je hiermee verder geholpen?
Hallo Olaf,
Bedankt voor je info ik heb de instelling inderdaad gevonden. Ik had gewoon even verder moeten zoeken :$

Groeten

Laban
Dat geeft niet, Laban. Fijn dat je het hebt gevonden.

Goed weekend!
Reputatie 2
Badge +1
Er is 1 attentie die ik nog mis: een melding als een SEPA incasso is mislukt (bijvoorbeeld door onvoldoende saldo). Of is die er wel en heb ik dat ergens gemist?
Hoi Stefan,

Er is geen melding als een SEPA incasso mislukt. Een incasso wordt namelijk ook afgeschreven als er onvoldoende saldo is. Volgens Europese regelgeving heb je vervolgens 4 dagen de tijd om je saldo aan te vullen, voordat de incasso automatisch gestorneerd wordt. Dat bedoel je toch?
Omdat ik niet dagelijks inlog in mijn digitale bankomgeving vraag ik mij af of het mogelijk is om een melding via de mail te ontvangen wanneer een ingeplande betaling niet doorgaat. Hiermee zou u mij een groot plezier doen.
Omdat ik niet dagelijks inlog in mijn digitale bankomgeving vraag ik mij af of het mogelijk is om een melding via de mail te ontvangen wanneer een ingeplande betaling niet doorgaat. Hiermee zou u mij een groot plezier doen.
Hallo Hym,
welkom in onze SNS community.
De community bestaat inmiddels al weer heel wat jaartjes. Er zijn in die tijd veel zaken besproken, vragen beantwoord en ideeën uitgewisseld. Via "zoeken" kun je soms heel makkelijk antwoord op een vraag krijgen.
Afijn een lang verhaal om je maar gelijk te verwijzen naar klik hier (wensenlijst, zie je jou wens tussen staan) en naar hier (bericht van een communitylid dat hij de wens heeft gezien in MijnSNS).
Conclusie; in mijnSNS kun je dat instellen.
Kijk maar eens bij; instellingen, Attenties en saldo sms (instellen). Iets verder naar onderen kom je de mogelijkheid tegen die jij graag wil.
Ik hoop dat het nu lukt.
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Hi Hym,

Ook ik wil je welkom heten op de community.

@ Ben, bedankt voor je uitleg. Dit maakt mijn werk op deze vrijdag een stuk makkelijker 😉.
@ Hym, is het na de uitleg van Ben gelukt?

Hopelijk zien we je vaker hier.

Voor meer informatie over de community, kun je het topic ’Welkom op de community’ eens doorlezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.