SNS

Beantwoord

Contactloos betalen met Garmin- Samsung- of Apple Pay

  • 18 december 2018
  • 66 Reacties
  • 45687 Keer bekeken

Contactloos betalen kan uiteraard al met de pas en ook met een Android toetsen (helaas niet op iOS, maar dat ligt aan Apple)

Nu zie je ook steeds meet smart (sport) watches die gebruik maken van NFC
Zo kan je met de Fitbit Ionic en fitbit Versa contactloos betalen.
En ook Garmin heeft verschillende horloges die dit kunnen.

Daar zou ik ook graag gebruik van maken, maar de SNS creditcard (van ICS/Visa) wordt nog niet ondersteund, maar ook de gewone betaalrekening niet, wat ik wel zie dat dit bij de Rabo en ABN-AMRO kan.

Zou het niet een idee zijn om dit bij SNS ook te faciliteren?
icon

Beste antwoord door MarcelR 22 januari 2019, 23:30

Ik heb zelf een Garmin Vivoactive 3 met Garmin Pay. Garmin maakt gebruik van hetzelfde betaalplatform als Fitbit; FitPay. De acceptatie zal dus voor al deze devices overeenkomen.

Ik heb er een ICS Classic card aan gekoppeld en dat werkt goed. Het is wel zo dat de creditcard, ook een virtuele, niet in iedere winkel geaccepteerd is.
Zelf zou ik het daarom ook wel leuk vinden als de maestro pas gebruikt kan worden.

Ik ervaar echter bij het gebruik wel wat aandachtspunten:
- Voor de eerste keer betalen in een periode van 24u, dien je op het horloge je pincode in te geven. Als je daar dus bij de kassa pas aan denkt dan moet je dat dus in het zicht van anderen doen. Je hebt immers geen hand meer over om af te dekken! Tenzij je het horloge afdoet, dan kan je er 1 betaling mee afronden waarna ie direct weer lockt.
Verder is de positie van het betaalpaneel (vaak óp het scherm, ik vind dat nog altijd onlogisch maar dat is een andere discussie) onhandig, zeker als het paneel iets hoger zit zoals bij een supermarkt. Je moet je arm dan in een rare positie draaien, waarbij de winkelier je toch even meewarig aankijkt, en je al gauw excuses loopt te maken voor je rare betaalwijze...

Bij het betalen met mijn horloge voel ik mij minder op m'n gemak hierdoor. Want ook al heb je vooraf je pincode ingetoetst waardoor het in de eerstvolgende 24 uur niet hoeft, je zal maar net zien dat ie toch gelocked is omdat het HR signaal even niet meetbaar was. Dat blijkt te gebeuren, getuige diverse garmin topics.
Het is overigens NIET zo dat je in de genoemde 24uur zomaar NFC betalingen kunt doen. Je moet nog altijd de nfc functie even inschakelen via de knop, en dan heb je 60 seconden de tijd voor je betaling. Je kunt dan trouwens wel meteen betalen tot de maximale creditcardlimiet, wat ik best veel vind. (Tenminste, zoals ik in de ICS voorwaarden lees)

Nu weet ik niet in hoeverre de implementatie op een Fitbit anders zou zijn dan op een garmin, maar omwille van deze puntjes pak ik toch liever mijn telefoon om te betalen; en bij grotere bedragen mijn pas. De Garmin zie ik meer als hippe betaalgadget en voor betaalnoodgevallen. Het is tenslotte vooral een sporthorloge.

Het is bij ABN Amro overigens zo dat er bij de aanmaak van een virtueel pasje op je horloge, wel 50 cent per maand aan kosten verrekend worden. (zoals bij nfc betalen op je telefoon ook het geval is) Hoe dat bij de rabo is weet ik niet, en bij de ICS classic card is het gratis.
Bekijk origineel

66 reacties

Toch heeft het mobiel voordelen boven de pinpas. Ik had nooit met de mobiel betaald, tot corona. Met de phone kun je echt contactloos betalen omdat een vingerafdruk bij controle voldoende is.

Tenminste met de Mobiel Betalen van ASN. Die van SNS hapert bij mij nog wel eens.

Zijn hier inmiddels wel plannen voor? Heb sinds kort ook een Smartwatch (Samsung Galaxy Watch) in het bezit en het lijkt me ideaal om daarmee te kunnen betalen via mijn SNS-rekening (heb namelijk geen creditcard). Ik ben ook in het bezit van SNS mobiel betalen, maar gebruik dat niet veel aangezien ik net zo snel mijn pinpas als mijn mobiel uit mijn zak heb gehaald... 

Ik hoor graag snel wat van jullie!

@Koos

Mooi onderschrift heb je!

En verder ben ik van mening dat SNS verantwoord financieel beheer van een gezamenlijke rekening belemmert door de houders ervan niet dezelfde informatie te bieden.

Daar zal ook wel een ander topic van zijn?

Dank je. Hij is al door meer forumleden overgenomen.

Inderdaad, dat issue komt dikwijls terug. Het gaat dan niet alleen om ingeplande overschrijvingen, maar ook om adreslijsten en spaarpotten, die om dezelfde reden niet toegankelijk zijn.

De duidelijkste is waarschijnlijk het topic:
Eenmalig ingeplande overschrijving niet zichtbaar voor mederekeninghouder?

Deze kwestie wordt nog een stuk urgenter, nu het inloggen met de digicode (gebruikersnaam met wachtwoord) wordt afgeschaft. Dan moeten we nog meer identiteitstrucs uithalen om aan de gerechtvaardigde informatiebehoefte te kunnen voldoen. Allemaal voor SNS ongewenst, maar voor de klant onontkoombaar.

Reputatie 2

@Koos 

Mooi onderschrift heb je!

En verder ben ik van mening dat SNS verantwoord financieel beheer van een gezamenlijke rekening belemmert door de houders ervan niet dezelfde informatie te bieden.

Daar zal ook wel een ander topic van zijn?

Reputatie 2

@Sanne-K SNS Je reactie heeft wel wat weg van de reacties van je collega’s in het "Apple Pay-topic" :-)

Maar verschilt wel op 1 belangrijk punt dat er wel een antwoord is. Bedankt.

Helaas dat het er voorlopig niet van komt.

Overigens denk ik dat de andere banken niet heel erg anders denken over “We willen voor onze klanten een bank zijn met eenvoudige, transparante producten voor een eerlijke prijs. En wij hebben de privacy van onze klanten hoog in het vaandel staan.” dan SNS.

In dat andere topic las ik ook dat SNS niet voordeliger is dan de andere 3 Nederlandse banken die op dit vlak ‘meer’ aanbieden dan SNS.

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen @Henricus, wat leuk dat je de trotse eigenaar van een nieuwe Garmin bent en top dat je onze topics in de gaten houdt. Garmin Pay is net als Apple Pay een interessante ontwikkeling, maar de vraag hiernaar is minder groot als naar Apple Pay. Daarnaast hebben wij ook een duidelijke visie. We willen voor onze klanten een bank zijn met eenvoudige, transparante producten voor een eerlijke prijs. En wij hebben de privacy van onze klanten hoog in het vaandel staan. Beide criteria zijn voor ons belangrijk en redenen om op dit moment Garmin Pay niet aan te bieden. Dit is natuurlijk niet wat je als eigenaar van een Garmin hoopt te lezen, maar zodra er wel ontwikkelingen zijn, delen we ze hier.

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat er in het betalingsverkeer een soort Babylonische spraakverwarring aan het ontstaan is.  Allerlei fabrikanten verzinnen “slimme” gadgets, en wij vragen als klanten ook overal toegang toe.

Als dat geen chaos gaat geven op den duur ...

Reputatie 2

Sinds kort ben ik in het bezit van een nieuwe Garmin.

Hier kan ik mee betalen omdat ik mijn VISA kaart van de ANWB “erop heb gezet”.

Zou eigenlijk liever mijn SNS betaalrekening koppelen.

In een ander topic lees ik wel geregeld iets over Apple Pay maar kwam nu ook dit topic tegen.

Zijn er ook nog ontwikkelingen op het gebied van Garmin Pay?

Goedemiddag @DaveFlash, 'thumbs up' voor je bijdrage aan dit topic ☺ Uiteraard blijven we de ontwikkelingen op dit punt met interesse volgen. Neem je zo nu en dan een kijkje op onze Community? Dan blijf je op de hoogte van de laatste feitjes.
Apart om hier en daar, te lezen hoe SNS/De Volksbank er in staat, het goede nieuws is: ABN Amro, bunq? , ING, Monese, N26, Rabobank en Revolut bieden het nu aan of gaan dat spoedig doen (ABN en Rabo) in Nederland.

Maar hoop ook zeer zeker mee, duim voor jullie zelfs 😀, dat voor alle SNS klanten, ik zelf zit bij bunq? en ABN, SNS/ASN/Regio er hopelijk snel mee zal komen.


ik verwacht dat dit uiteindelijk echt wel bij alle banken (en dus ook SNS) beschikbaar komt. Nice to have. Voor mij in elk geval absoluut geen reden om nu opeens over te stappen, zeker niet naar ING ;)Als dat gebeurd of SNS nog langer achter blijft hangen met technologie stap ik over.
Beste Tycho, uiteraard besteden we veel aandacht aan alle nieuwe manieren van contactloos betalen. Als betalen met een smartwatch (van Apple, Samsung of Garmin) voor jou de hoogste prioriteit heeft met betrekking tot het regelen van je geldzaken, dan begrijp ik dat je er snel gebruik van wilt maken. Die vlieger gaat niet voor iedereen op, er zijn ook mensen die om andere redenen graag klant zijn bij SNS. Maar goed, vooralsnog bieden we betalen met wearables niet aan, maar in de toekomst sluiten we het niet uit. Overigens worden in dit topic aardige alternatieven genoemd door bijvoorbeeld @MarcelR of @NKE die onlangs liet weten: 'Mijn betalingen gaan nu voor een deel met Garmin pay via Visa zonder extra kosten. En het bevalt goed.'

Dan toch maar de sns mobiel betalen app en een extra sterke betaalpas DIY maken want mijne breekt weer altijd AHAHAH
Reputatie 5
Badge +4

ik verwacht dat dit uiteindelijk echt wel bij alle banken (en dus ook SNS) beschikbaar komt. Nice to have. Voor mij in elk geval absoluut geen reden om nu opeens over te stappen, zeker niet naar ING ;)Als dat gebeurd of SNS nog langer achter blijft hangen met technologie stap ik over.


Beste Tycho, uiteraard besteden we veel aandacht aan alle nieuwe manieren van contactloos betalen. Als betalen met een smartwatch (van Apple, Samsung of Garmin) voor jou de hoogste prioriteit heeft met betrekking tot het regelen van je geldzaken, dan begrijp ik dat je er snel gebruik van wilt maken. Die vlieger gaat niet voor iedereen op, er zijn ook mensen die om andere redenen graag klant zijn bij SNS. Maar goed, vooralsnog bieden we betalen met wearables niet aan, maar in de toekomst sluiten we het niet uit. Overigens worden in dit topic aardige alternatieven genoemd door bijvoorbeeld @MarcelR of @NKE die onlangs liet weten: 'Mijn betalingen gaan nu voor een deel met Garmin Pay via Visa zonder extra kosten. En het bevalt goed.'
ik verwacht dat dit uiteindelijk echt wel bij alle banken (en dus ook SNS) beschikbaar komt. Nice to have.
Voor mij in elk geval absoluut geen reden om nu opeens over te stappen, zeker niet naar ING ;)


Wel jammer dat SNS alweer achterblijft, als ING nu (wat ik denk dat ze wel gaan proberen na dat ze Apple pay naar NL hebben gebracht) ook Samsung Pay in Nederland uitbrengen waar ze wel tot in staat zijn.

Als dat gebeurd of SNS nog langer achter blijft hangen met technologie stap ik over.
Reputatie 5
Badge +4
Is het inmiddels al mogelijk om via smartwatch (Samsung gear) te betalen?

Goedemorgen @mausl81,

Welkom op de community, ik heb je vraag naar dit topic verplaatst zodat je het laatste nieuws over betaalgemak met bijvoorbeeld horloges kunt lezen. Betalen met je SmartWatch is nog niet mogelijk, maar in dit topic bespreken we alle wensen met betrekking tot het ontwikkelen van contactloos betalen. Als er goed nieuws is, dan deel ik het hier.
Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen @Markl en @M.G.P

Uiteraard begrijpen we dat er mensen zijn die ernaar uitkijken om gebruik te maken Apple Pay. Het spijt me dat jullie om die reden SNS zouden willen verlaten. Ondanks dat we ons verdiepen in nieuwe manieren van contactloos betalen, kan ik geen Apple Pay toezeggen. Door dit topic blijft de wens van onze klanten actueel op ons netvlies.
Is het inmiddels al mogelijk om via smartwatch (Samsung gear) te betalen?
Gelukkig dat er in dit land af en toe toch iets te kiezen valt. Goed weekend.
Dank je dat het mag van je..

Voor mij is dit een doorslaggevend. Ik sport veel en heb dan weinig bij mij. Deze optie zorgt ervoor dat ik bijvoorbeeld met alleen mij apple watch op pad kan zonder overige zaken mee te nemen.
Voor mij is het uiteindelijk ook een reden om over te stappen. Ik wacht nu nog 2 maanden, dan is het voor mij genoeg
Markl, je moet doen wat je niet laten kunt.
Als deze manier van betalen voor jou de doorslaggevende reden is om over te stappen naar een andere bank (ING), moet je dat zeker doen. De SNS is nu eenmaal (veel) kleiner dan de ING of RABO. Hun budget voor ontwikkelen is derhalve ook veel lager. Ze moeten keuzes maken en hun keuze is dat ze niet voorop willen lopen met (alle) nieuwe ontwikkelingen; eerst de kat uit de boom kijken en dan later mogelijk ook gaan implementeren. Wij kunnen het daar wel of niet mee eens zijn, maar zo lijkt het wel te zijn. Ik wens je alvast veel plezier met je nieuwe ING-rekening.
Voor mij is het uiteindelijk ook een reden om over te stappen. Ik wacht nu nog 2 maanden, dan is het voor mij genoeg
Reputatie 5
Badge +4
Voor mij in elk geval absoluut geen reden om nu opeens over te stappen, zeker niet naar ING ;)

Dank voor je vertrouwen in ons Sanne, we zijn blij dat je onze klant bent én blijft.
Reputatie 4
Badge +1
ik verwacht dat dit uiteindelijk echt wel bij alle banken (en dus ook SNS) beschikbaar komt. Nice to have.
Voor mij in elk geval absoluut geen reden om nu opeens over te stappen, zeker niet naar ING 😉
Evelyn dit zal zeker veel mensen doen besluiten over te stappen naar ING. Vind het zeer treurig dat een SNS bank deze stap niet gaat nemen. Ik zal zeker de overstap gaan maken naar ruim dertig jaar een SNS rekening te hebben.
Reputatie 5
Badge +4
Dag allemaal,

Ondanks dat veel mensen ernaar uitkijken (of er al enthousiast over zijn) bieden we vooralsnog bieden we geen Apple Pay aan. Door er met elkaar over te praten in dit topic blijft de wens voor deze nieuwe vorm van contactloos betalen actueel. Daarnaast probeer ik te helpen door oplossingen aan te bieden die SNS wèl in huis heeft. Er blijft altijd wat te wensen en mensen zijn het niet altijd met elkaar eens. Dat maakt onze community kleurrijk en levendig. Belangrijkste is: alle mensen die hun wensen met ons delen zijn van harte welkom.
@Mcspeedy99,
Merkwaardige reactie. Ik heb nergens een bezwaar geuit tegen ApplePay toch? Jij hebt toch ook je mening kunnen geven?
Het wordt iets anders als een SNS-medewerker een mogelijk toekomstperspectief geeft, waar voor anderen nadelen kunnen kleven. Dat heb ik denk ik duidelijk verwoord.

Reageer