SNS

Beantwoord

Geen data meer te downloaden na opheffen rekening?

  • 21 maart 2016
  • 9 Reacties
  • 7573 Keer bekeken

We leven in een digitaal tijdperk en iedereen wordt gedwongen digitaal te gaan en lekker te telebankieren. Als je dan besluit om wat voor dan reden dan ook van bank te wisselen is het erg vreemd dat je je transacties niet meer kunt inzien en dat alles onzichtbaar en onbereikbaar wordt. Dit pleit weer voor gewone afschriften en dat lijkt me niet de bedoeling. Waarom kunnen we geen verzoek indienen de laatste transacties per CSV bestand aangeleverd te krijgen Voor de goede orde, transacties per Credit Card vinden plaats na opheffen rekening en zijn wel als afschift inzichtelijk maar niet in je rekening afschrift waar het afgehaald is. Waardeloze procedure en wat mij betreft niet logisch. Laat alles inzichtelijk zijn 6 - 12 maanden na opheffen wat is het probleem daarin? Je passen zijn geblokkeerd, alles kun je blokkeren maar hou het zichtbaar voor de klant!! Als er een weg is om deze data via CSV bestand te verkrijgen hoor ik het graag maar de klantenservice weet het iig NIET!!
icon

Beste antwoord door Dennis 20 oktober 2017, 12:26

Op dit moment zijn er geen plannen om transacties inzichtelijk te houden nadat je je rekening opheft. Tip: download de transacties voor je de rekening opheft en sla ze op of print ze uit. Zo heb je een mooi naslagwerk. Ik sluit deze wens.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Hallo RP1966,
Onlangs had ik ook een soortgelijk geval. Ik vermoed dat je gegevens wel in de historie-database opgeslagen zijn , en dan zijn ze in elk geval voor de klant niet inzichtelijk.
Goed dat je dit probleem via dit forum aankaart !
Helemaal mee eens, moet minstens twee jaar inzichtelijk blijven, net als de normale transactie-geschiedenis (bij ING 7 jaar, hint)
Ik zou bijna denken dat het minimaal 5 jaar inzichtelijk moet blijven (ivm belastingdienst)? Maar inderdaad minimaal 2 jaar (zodat je ook op het einde nog je financieel jaaroverzicht kunt downloaden).
SNS heeft nu 24 maanden (dus bijv. geen 2 kalenderjaren) inzien van je rekeningen.
Blijft actueel de tip: maak in het begin van het nieuwe jaar een pdf overzicht van het voorgaande jaar. Heb je altijd alles handig bij de hand (op je pc. Maak dus daar wel goede back-ups voor het geval dat).
Neem t niet weg dat na opzegging je dus je overzicht bij de bank niet meer kunt inzien. Ik had dat enige keren, soms was ik op tijd om een overzicht te downloaden, soms echter ook te laat. Ik kreeg wel altijd een afsluitende overzicht.
De wens om je gegevens over een langere periode te kunnen inzien, staat op "onze" wenslijst hier in de community.
Groet,
Ben 🆒
Hoi BigBen ,
Wat zijn wensen en wat zijn noodzakelijkheden of noodzakelijke wensen ?
In mijn geval kon ik de gegevens van mijn in 2015 opgeheven zelf beleggen rekening niet eens meer inzien , terwijl ik deze rekening had opgeheven
naar aanleiding van ontwikkelingen bij SNS zelf.
Mijn gegevens heb ik nu per mail ontvangen , maar procedureel gaat het dus mis.En ik ben vast niet de enige waar dit probleem zich bij voordoet.
Groet,
Axasjaak
Badge +1
Goedenavond,

@RP1966 Welkom op de community en bedankt voor het delen van je bevindingen. Ik leg deze voor bij de verantwoordelijken binnen SNS; je hoort van me zodra ik een reactie ontvang. Ben je verder al een beetje wegwijs op de community? Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen.
Hoi BigBen ,
Wat zijn wensen en wat zijn noodzakelijkheden of noodzakelijke wensen ?
In mijn geval kon ik de gegevens van mijn in 2015 opgeheven zelf beleggen rekening niet eens meer inzien , terwijl ik deze rekening had opgeheven
naar aanleiding van ontwikkelingen bij SNS zelf.
Mijn gegevens heb ik nu per mail ontvangen , maar procedureel gaat het dus mis.En ik ben vast niet de enige waar dit probleem zich bij voordoet.
Groet,
Axasjaak

Ik ken dat ook. Ik had Fundcoach en dat was ook opgeheven. Ik had dus daarvan ook niet echt de overzichten en kon er dus ook niet meer bij. Deze gang van zaken iss wel erg amateuristisch.
Ik heb nu ook een bank in Duitsland opgezegd. Kan er dus ook niet meer bij. Deze hadden binnen je account de mogelijkheid een archief voor onbeperkte duur aan te leggen. Maar nu ik dus daar geen rekening meer heb, is "onbeperkte duur" dus verdwenen.
Ik laat het daar maar zo.
Moet wel beter bij SNS vind ik om te voldoen aan "normaal".
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Voor de goede orde, transacties per Credit Card vinden plaats na opheffen rekening en zijn wel als afschift inzichtelijk maar niet in je rekening afschrift waar het afgehaald is. Waardeloze procedure en wat mij betreft niet logisch. L
Goedemorgen RP1966,

Ik heb inmiddels antwoord ontvangen van de productmanager. Na een navraag bleek dat er weinig klachten bekend zijn over dit onderwerp.
Vanwege prioritering wordt deze procedure op korte termijn daarom niet aangepast. Ik plaats je suggestie op onze wensenlijst, zodat we hier op een later moment nog een keer naar kunnen kijken. Wel voeren we naar aanleiding van jouw input verbeteringen door in de communicatie over dit onderwerp; onze productmanager stuurt een voorstel naar de redactie. Dank nogmaals voor je input 🙂.
Op dit moment zijn er geen plannen om transacties inzichtelijk te houden nadat je je rekening opheft. Tip: download de transacties voor je de rekening opheft en sla ze op of print ze uit. Zo heb je een mooi naslagwerk. Ik sluit deze wens.