SNS

Beantwoord

Geweigerde betaling weergeven in beginscherm van de app?

  • 7 juni 2016
  • 6 Reacties
  • 5610 Keer bekeken

Af en toe gebruik ik internetbankieren van onze SNS rekening. In de meeste gevallen maak ik gebruik van de App. Veelal gebruik ik internetbankieren om betaalopdrachten te plaatsen voor een aantal weken laten. Nu is het mij tweemaal gebeurd dat de betaalopdracht niet uitgevoerd kan worden vanwege tekort saldo. Vervelend maar het is iets wat ik zelf kan oplossen. Wat ik lastiger vind is dat de geweigerde betaalopdracht niet zichtbaar is in de App (althans, ik kan het niet vinden). De weigering kan ik enkel zien zodra ik inlog bij het internetbankieren. Het zou fijn zijn als een geweigerde betaalopdracht zichtbaar zou zijn in de App, dan kan ik dan direct actie ondernemen. Inmiddels heeft het mij tweemaal een boete gekost omdat ik te laat betaal. Iets wat ik kon voorkomen als ik de geweigerde betaalopdracht in de App had gezien.
icon

Beste antwoord door Dennis 6 november 2017, 16:55

Deze wens nemen we als input mee bij de doorontwikkeling van de mobiele app. Dat we ‘m meenemen als input betekent niet dat we de wens uitvoeren, dat is op dit moment nog niet bekend.
Bekijk origineel

6 reacties

Deze wens nemen we als input mee bij de doorontwikkeling van de mobiele app. Dat we ‘m meenemen als input betekent niet dat we de wens uitvoeren, dat is op dit moment nog niet bekend.
Hoi E.dangermond,

Fijn dat je de opdracht nu wel ziet staan. Je suggestie plaats ik op de wensenlijst, bedankt voor het meedenken.
Beste Dennis,
De geweigerde overboeking is een enkelvoudige overboeking geweest. Daarom heb ik de '0-euro' melding waarschijnlijk niet gezien. Ik zie nu wel de geweigerde opdracht staan, top! Om het alleen geweldig te maken zou ik graag in mijn beginscherm een melding (of een verwijzing hiernaar) zien. De geweigerde opdracht is nog weggestopt dus klik daar niet toevallig even langs. Dit ook omdat ik een aantal opdrachten ver weg (6 weken) vooruit plan.
Reputatie 3
Badge +1
Ik had gisteren een testje uitgevoerd met een enkelvoudige geweigerde overboeking (dus niet periodiek), maar door de drukte vergeten hier te posten. Ik heb nu via het menu overboeken>opdrachten>verzonden een lijstje met verzonden opdrachten, met daartussen een geweigerde opdracht; duidelijk herkenbaar met een rood kruis ipv de standaard paarse vink.
Hoi E.dangermond,

Sinds de recente update zie je de status van je periodieke opdrachten in de mobiele app. Klik rechtsboven op het icoontje 'Opdrachten'. Hier vind je alle bewaarde en verzonden overboekingen. Bij 'Verzonden' zie je ook de status: 'In behandeling', 'Uitgevoerd' of 'Geweigerd'. Ik ben benieuwd of je ze terugvindt in de app, hou je ons op de hoogte?
Hoi E.dangermond,

Welkom op de community. Leuk dat je gelijk een technische vraag hebt over de mobiele app. Ik vraag voor je na hoe het zit met de geweigerde periodieke overboekingen en of we deze mogen verwachten in de app. Overigens brengen we je wel op de hoogte als de overboeking door saldotekort niet wordt afgeschreven. We proberen het 5 dagen achtereen over te maken. Is er op dag 5 nog steeds onvoldoende bestedingsruimte? Dan wordt er een zogeheten '0-mutatie' aangemaakt. Dit is een transactie ter waarde van € 0 met de volgende tekst: 'Uw periodieke overboeking ad [bedrag] is niet uitgevoerd, gelieve zelf voor betaling zorg te dragen.' Heb je deze melding niet gezien?

Ik hoop je natuurlijk vaker te zien op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen aan de andere leden in de Koffiekamer.

Reageer