SNS

Grafiek op de website tonen met dagelijks callaanbod Klantenservice

  • 23 oktober 2014
  • 6 Reacties
  • 6078 Keer bekeken

De wachttijden kunnen we niet voorspellen, dat is iedere dag en zelfs ieder uur anders. We streven ernaar om altijd bereikbaar te zijn voor onze klanten.



Is het dan handig om op de pagina van de klantenservice een (staaf)grafiek op te nemen waarin je kunt zien hoe druk het was op welke dag en welk tijdstip? Deze gegevens moeten voorhandig zijn, gezien het feit dat tegenwoordig elke organisatie zo ongeveer alles meet wat ze maar meten kunnen.

6 reacties

De wachttijden kunnen we niet voorspellen, dat is iedere dag en zelfs ieder uur anders. We streven ernaar om altijd bereikbaar te zijn voor onze klanten.



Is het dan handig om op de pagina van de klantenservice een (staaf)grafiek op te nemen waarin je kunt zien hoe druk het was op welke dag en welk tijdstip? Deze gegevens moeten voorhandig zijn, gezien het feit dat tegenwoordig elke organisatie zo ongeveer alles meet wat ze maar meten kunnen.

Ik denk dat men dat een "bedrijfsgeheim" vindt!
Groet,
Ben 🆒
waarom zou dat een bedrijfsgeheim zijn? je hoeft de aantallen niet te vermelden; alleen laten zien op welke tijdstippen van de dag het het drukst of minst druk is. Dat lijkt me nu echt een stukje service naar de klanten toe. Ik heb iets dergelijks al eens op een andere site gezien, dus het kan wel en ik vind het klantvriendelijk (en eigenlijk normaal). 🙂
Wat ik belangrijk vind bij eventueel doorverbinden: de informatie meesturen, op wat voor manier ook. Eén enkel menu van een beperkt aantal opties vind ik geen probleem, maar wat wel vervelend is: meerdere menu lagen, geen restoptie (waar valt mijn vraag onder?) maar vooral: twee of meer keren de situatie moeten uitleggen omdat je bent doorverbonden. Zorg er in ieder geval voor dat de klantgegevens worden meegegeven als die bekend zijn.

Ander advies: geef een indicatie hoelang de wachttijd zal zijn. Veel bedrijven doen dat en ik vind dat heel plezierig. Als je denkt dat de wachttijd enkele minuten is maar het blijkt drie kwartier......
Is het dan handig om op de pagina van de klantenservice een (staaf)grafiek op te nemen waarin je kunt zien hoe druk het was op welke dag en welk tijdstip? Deze gegevens moeten voorhandig zijn, gezien het feit dat tegenwoordig elke organisatie zo ongeveer alles meet wat ze maar meten kunnen.

Hoi Blacktomcat,

We hebben je vraag over het hoofd gezien, excuses hiervoor. We meten inderdaad de hoeveelheid telefoontjes die we elke dag binnen krijgen. Hierdoor zien we pieken en dalen en zetten we onze medewerkers op het juiste tijdstip in om een verwachte drukte te voorkomen. De wens om deze informatie op onze website te plaatsen, heb ik intern doorgezet. Uiteraard vul ik de wensenlijst weer aan. :o

@Koos Als onze medewerkers doorverbinden naar een andere afdeling, horen ze aan te geven hoe lang de wachtrij ongeveer duurt. Vervolgens blijven ze samen met de klant in de wacht staan. Zodra een collega van de betreffende afdeling beschikbaar is, geeft de medewerker eerst de klantgegevens en -vraag door. Daarna wordt de klant te woord gestaan en verder geholpen.


@Koos Als onze medewerkers doorverbinden naar een andere afdeling, horen ze aan te geven hoe lang de wachtrij ongeveer duurt. Vervolgens blijven ze samen met de klant in de wacht staan. Zodra een collega van de betreffende afdeling beschikbaar is, geeft de medewerker eerst de klantgegevens en -vraag door. Daarna wordt de klant te woord gestaan en verder geholpen.

Lijkt mij een mooie / goede procedure.
Ik heb er eigenlijk geen ervaring mee (lang geleden).
Groet,
Ben 🆒
PS Wie heeft er inmiddels al wel ervaring mee en hoe?
Uit ballorigheid op "Niet Normaal" gestemd.  :o

@Olaf  bedankt voor het doorzetten en plaatsen op DE lijst.

Er is in elk geval over nagedacht hoe te handelen en dat vind ik altijd al zeer positief.
Dat de medewerker dan ook in de wacht staat, is zo slecht nog niet. Als hij het beu is, dan is een interne klacht vaak sneller aangepakt dan als de klacht van extern komt.
Tevens hoop ik dat er steeds minder mensen gebruik van hoeven te maken.

Reageer