SNS

Beantwoord

Nieuwe digipas ophalen in SNS Winkel?

  • 16 september 2015
  • 24 Reacties
  • 13031 Keer bekeken

Mijn digipass geeft aan dat de batterij bijna leeg is. Even naar de "winkel" om een nieuwe op te halen..... denk je.
Er wordt een nieuwe digipass aangevraagd. Daarna is het wachten op een email van het bedrijf AMP logistics waarmee ik in kan loggen op een persoonlijke pagina om een datum en dagdeel te selecteren waarop de digipass kan worden bezorgd. Daarna krijg ik op de betreffende dag een sms met de tijd en de naam van de medewerker die de digipass af zal komen leveren. Bij aankomst moet ik mij legitimeren en mijn ID wordt gecontroleerd met een mobiel controleapparaat. Ook ik moet controleren of de naam van de medewerker overeen komt met de doorgegeven naam. Intussen heeft de SNS mij een brief gestuurd met daarin een voorlopige code voor mijn nieuwe digipass en een instructie hoe ik mijn eigen code in kan voeren. DOE EENS NORMAAL SNS BANK !!! Als ik me met mijn ID, mijn bankpas en mijn oude digipass meld in de winkel kan de medewerker dit controleren (desnoods laat hij mij mijn pincode intoetsen ter controle) en geeft me daarna een nieuwe digipass met instructie. Hij/zij koppelt het nummer van de nieuwe digipass aan mijn bankrekening en klaar is kees. Net zo veilig, veel goedkoper en veel normaler.
icon

Beste antwoord door Dennis 3 november 2017, 13:25

Het wordt in de nabije toekomst niet mogelijk om een digipas op te halen in een SNS Winkel. Wel is het bezorgproces vereenvoudigt. Als je via de website een nieuwe digipas aanvraagt, dan bezorgt PostNL 'm. Je hoeft hiervoor geen afspraak meer te maken en je hoeft je niet te legitimeren. Deze wens sluit ik.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

24 reacties

waarom geen nieuwe batterij erin?
dat is toch veel sneller en veel minder gedoe?
Hoi ErikB,

Allereerst welkom op de community. :)

Ik ben het met je eens dat het huidige proces om je digipas te vervangen zwaar beveiligd is en daardoor niet erg toegankelijk. En dat ervaren andere klanten ook. Uit een klantonderzoek dat onlangs is uitgevoerd blijkt dat 60% van onze klanten liever naar de SNS Winkel gaat. We zijn momenteel aan het onderzoeken wat er nodig is om dat mogelijk te maken. Dat is niet zomaar geregeld en we kijken ook of dit in verhouding staat tot de kosten die we hiermee maken. We willen onze producten niet duurder maken. In 2016 is hierover meer bekend en maken we dat kenbaar op de community.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.
Duurder maken? Kosten die dit met zich mee brengt? Misschien moet de SNS meer "normaal" doen en goed nadenken. Uitgave bij de SNS-winkel betekent volgens mij alleen een plaats waar de digipassen opgeborgen kunnen worden voor ze uitgegeven worden. De rest, koppeling van digipas(nummer) e.d. kan gelijk blijven.
Wilt u fraude voorkomen? Denk dan eens na over de oude digipas die ik blijkbaar zelf mag houden. Zal ik hem eens aanbieden op marktplaats om te kijken of er geïnteresseerde fraudeurs zijn?
Badge +1
waarom geen nieuwe batterij erin?
dat is toch veel sneller en veel minder gedoe?


Goedenavond Scheidssie,

Ik heb het voor je nagevraagd. Het blijkt zo te zijn dat het vervangen van de batterij niet gaat omdat de digipas het hierna niet meer doet. Waarom dit niet kan is een technisch verhaal. Ik ga eens navragen of iemand dit in 'lekentaal' kan uitleggen.
Gisteren de nieuwe digipass ontvangen. Die werkt goed, maar vandaag toch maar eens de suggestie van Scheidssie uitgeprobeerd met mijn oude digipass . Vier schroefjes losdraaien en nieuwe batterij erin gedaan. DE DIGIPASS WERKT WEER PRIMA!!!
Misschien moet Tibor toch nog maar eens verder navragen. In lekentaal is het dus heel eenvoudig: oude batterij eruit, nieuwe batterij erin, probleem opgelost.
het was dan ook maar een tip.
nu weten de volgers van de topics ook het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Badge
waarom geen nieuwe batterij erin?
dat is toch veel sneller en veel minder gedoe?


Goedenavond Scheidssie,

Ik heb het voor je nagevraagd. Het blijkt zo te zijn dat het vervangen van de batterij niet gaat omdat de digipas het hierna niet meer doet. Waarom dit niet kan is een technisch verhaal. Ik ga eens navragen of iemand dit in 'lekentaal' kan uitleggen.


Het is wel degelijk mogelijk zelf de batterij te vervangen.
Je hebt een CR2032 nodig en je moet elektronicus van beroep zijn.
Open de digipas en sluit een laboratoriumvoeding aan op de aansluitpunten van de batterij.
Vervang nu de batterij, verwijder de voeding en schroef de digipas weer dicht.

LET OP!
Als je de batterij verwijdert zonder eerst de digipas via een externe bron van spanning te voorzien dan wordt deze waardeloos omdat de er in aanwezige programmatuur zal worden gewist.
Reputatie 2
Badge +1
waarom geen nieuwe batterij erin?
dat is toch veel sneller en veel minder gedoe?


Goedenavond Scheidssie,

Ik heb het voor je nagevraagd. Het blijkt zo te zijn dat het vervangen van de batterij niet gaat omdat de digipas het hierna niet meer doet. Waarom dit niet kan is een technisch verhaal. Ik ga eens navragen of iemand dit in 'lekentaal' kan uitleggen.


Het is wel degelijk mogelijk zelf de batterij te vervangen.
Je hebt een CR2032 nodig en je moet elektronicus van beroep zijn.
Open de digipas en sluit een laboratoriumvoeding aan op de aansluitpunten van de batterij.
Vervang nu de batterij, verwijder de voeding en schroef de digipas weer dicht.

LET OP!
Als je de batterij verwijdert zonder eerst de digipas via een externe bron van spanning te voorzien dan wordt deze waardeloos omdat de er in aanwezige programmatuur zal worden gewist.


Dag coinoperator,
Bedankt voor je toelichting; hiermee voorkom je inderdaad dat de digipas onbruikbaar wordt bij het vervangen van de batterij. Mij zou dat inderdaad ook lukken (in vergelijkbare situaties al eens toegepast), maar wat jij beschrijft is waarschijnlijk niet weggelegd voor de 'normale' SNS klant ;)
Daarom zou het goed zijn dat SNS haar procedures voor het vervangen van een digipas wat klantvriendelijker maakt (met behoud van voldoende beveiliging uiteraard).
Groeten,
Stefan
Badge +1
Ik heb twee reactie gelezen op het forum dat het lukte om de batterijen te verwisselen, zonder bizondere acties. Het lijkt erop dat er waarschijnlijk genoeg capaciteit in het apparaat zit om snel de batterij te verwisselen. Dus ook voor niet techneuten, laat je niet ontmoedigen...
Reputatie 2
Badge
Mijn digipas heeft besloten dat hij een random reader is, met de nadruk op random. Dat schijnt te gebeuren met "oudere" digipassen. Ik moet zeggen dat ik de procedure voor vervanging ook wel omslachtig vind. En dan heb ik dus als nadeel dat ik dit een storing is die je niet kunt zien aankomen.
Het zou handiger zijn als men meteen een pas zou kunnen opsturen die je bij de winkel kunt ophalen ofzo. Zonder digipas ben ik behoorlijk onthand.
Ik ben elk jaar wel een paar maanden aaneen gesloten in het buitenland en hoop dan maar dat de batterij het pas opgeeft wanneer ik weer in Holland ben
Maar gelukkig heb ik ook een DigiCODE. 🙂
waarom geen nieuwe batterij erin?
dat is toch veel sneller en veel minder gedoe?


Goedenavond Scheidssie,

Ik heb het voor je nagevraagd. Het blijkt zo te zijn dat het vervangen van de batterij niet gaat omdat de digipas het hierna niet meer doet. Waarom dit niet kan is een technisch verhaal. Ik ga eens navragen of iemand dit in 'lekentaal' kan uitleggen.


Het is wel degelijk mogelijk zelf de batterij te vervangen.
Je hebt een CR2032 nodig en je moet elektronicus van beroep zijn.
Open de digipas en sluit een laboratoriumvoeding aan op de aansluitpunten van de batterij.
Vervang nu de batterij, verwijder de voeding en schroef de digipas weer dicht.

LET OP!
Als je de batterij verwijdert zonder eerst de digipas via een externe bron van spanning te voorzien dan wordt deze waardeloos omdat de er in aanwezige programmatuur zal worden gewist.


Ik ben geen elektronicus van beroep en heb zeker geen laboratoriumvoeding thuis.
Gewoon de digipass openschroeven, batterij eruit schuiven en nieuwe batterij erin schuiven: Probleem opgelost.
SNS doet dus niet gewoon, maar moeilijk

Ik ben geen elektronicus van beroep en heb zeker geen laboratoriumvoeding thuis.
Gewoon de digipass openschroeven, batterij eruit schuiven en nieuwe batterij erin schuiven: Probleem opgelost.
SNS doet dus niet gewoon, maar moeilijk

Ik ben de omgekeerde mening toegedaan; de SNS doet "gewoon" om te zorgen dat de klant "optimaal" gebruik kan maken van een digipas.
1 onderdeel van de pas is een batterij. Natuurlijk kun je die vervangen, op welke manier dan ook. Blijft nog de rest van het apparaatje, de elektronica, de software en natuurlijk nog de verpakking. Alles is aan slijtage onderhevig!
Ik heb kort geleden mijn digipas laten vervangen na (ik schat) 20jr!!!
Groet,
Ben 🆒
PS Ook ik ben een techneut en tevens van "de oude garde", maw niet iets wegdoen voordat je hebt geprobeerd het te repareren. Dus ik kan ook wel een beetje meevoelen met de gedachten gang, maar toch; ga zo maar door SNS.
Reputatie 2
Badge
Een dag en vijf uur nadat ik ontdekte dat mijn digipas kapot was heb ik nu een nieuwe. Deze is pijnloos op mijn werk afgeleverd.
De oude zal ik een dezer dagen naar de winkel brengen en dan kunnen ze hem misschien repareren.

Ik denk dat dit voor de meeste mensen de beste methode is. Ook als de batterij leeg is.
Badge +1
Hoi leden,

Ik lees dat het een aantal klanten wel lukt om de batterijen te vervangen. We hebben jullie bevindingen voorgelegd aan onze productmanagers en zij geven het volgende aan:

Je kunt inderdaad de batterij vervangen als je de voeding niet onderbreekt. Er is echter een grote groep klanten die deze handeling niet wil of kan verrichten.
Dit type digipas is niet ontworpen om de batterij te vervangen. Technisch kan het dus wel, maar deze werkwijze is niet geschikt voor de grote groep klanten. De digipas gaat lang mee zodat de digipas niet vaak vervangen hoeft te worden.
Mocht de digipas in de toekomst nog vervangen worden door een nieuwer type, dan wordt de mogelijkheid om zelf de batterij te vervangen in het onderzoek meegenomen.
En hoe zit het dan met de digicode? Ik woon in 't buitenland en kom maar eens in de 5 jaar naar NL. Kan ik via de digicode mijn rekening in?
Reputatie 2
Badge
En hoe zit het dan met de digicode? Ik woon in 't buitenland en kom maar eens in de 5 jaar naar NL. Kan ik via de digicode mijn rekening in?

Je kan met je digicode wel je rekening in, maar je kunt er niet mee betalen.
Behalve als je mobiele app gebruikt. Dan kun je tot een bepaald bedrag met je daarvoor ingestelde pin geld overmaken. Of dit kan en tot hoeveel moet je wel eerst met je digipas instellen.
Mijn dank. Dat zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn.
Badge +1
Goedenavond Stoepler,

Allereerst welkom op de community. Mag ik vragen via welke weg jij hier terecht bent gekomen?

Zoals Eva ook aangeeft, lijkt onze mobiele app een handige oplossing. Op onze website vind je hier alle info over. Laat je het weten als je er niet uitkomt?
Hopelijk tot snel. Heb je ook het topic 'Welkom op de community' al gezien?

@Eva Dank voor je hulp 🙂.
Nu gaat deze topic over de batterij van de Digipas. Maar wat nu als de cijfers onleesbaar worden???
Badge +1
Dat kan een indicatie zijn van afzwakkende batterijen. Meestal wordt het aflezen dan slechter naarmate het apparaat langer aan staat.
Ook kan het cijfer-venster slecht worden, maar dat lijkt me eerder een uitzondering.
Ben je handig dan kun je proberen de batterijen te vervangen, of toch maar gewoon een nieuwe pas aanvragen.
Hoi Rwrapprecgt61,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt.

Wanneer de cijfers in het scherm van je digipas onleesbaar worden, is het lastig je bankzaken te blijven regelen. Zoals Erik al aangeeft, is dit waarschijnlijk een indicatie van een afzwakkende batterij (bedankt voor je uitleg, Erik). Ik raad je aan om niet zelf de batterij te vervangen, maar om een nieuwe digipas aan te vragen via deze link. Laat je het weten als je er niet uitkomt?

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. Ik hoop je snel weer te zien.
Het wordt in de nabije toekomst niet mogelijk om een digipas op te halen in een SNS Winkel. Wel is het bezorgproces vereenvoudigt. Als je via de website een nieuwe digipas aanvraagt, dan bezorgt PostNL 'm. Je hoeft hiervoor geen afspraak meer te maken en je hoeft je niet te legitimeren. Deze wens sluit ik.