SNS

Beantwoord

Transactie-attentie bij onbekende tegenrekening

  • 27 december 2018
  • 13 Reacties
  • 19672 Keer bekeken

Badge
Geachte, bij de transactie-attenties moet momenteel een tegenrekening worden ingevuld. Graag zou ik ook de mogelijkheid hebben om een attentie te ontvangen voor een bijschrijving van een onbekende tegenrekening (dwz: een externe rekening die niet in het adresboek is opgenomen). Dit is erg handig als je voor het eerst of eenmalig met een partij te maken hebt. Zouden jullie dit willen invoeren?
icon

Beste antwoord door Geesje SNS 20 april 2020, 20:30

Goed dat je verduidelijking vraagt @JDLandre. Het instellen van attenties staat op onze wensenlijst, maar ik weet niet hoe snel dit wordt meegenomen. De ontwikkelaars zijn altijd bezig met het verbeteren van de app, zodat er met elke update een betere versie beschikbaar komt. Nieuwe functionaliteiten in de app kondigen we aan in de app, deze staan bij je berichten.

Bekijk origineel

13 reacties

Badge
Dag, hoe staat het hier inmiddels mee?
Reputatie 5
Badge +4
Hi @SNS Forum,

Er is bij SNS hard gewerkt aan de attenties op de betaalrekening. MIsschien heb je in de media iets opgepikt over de Slimme Seintjes van SNS 🙂 Op dit moment kunnen klanten diverse attenties (of seintjes) instellen op hun betaalrekening:

  • Saldo-attentie: als het saldo onder of boven een bepaald bedrag komt (niet voor spaarrekeningen).
  • Transactie-attentie: bij overboekingen van of naar een bepaalde rekening.
  • Spoedbetaling-attentie: voor het ontvangen van een spoedbetaling.
  • Attentie geweigerde ingeplande overschrijving: als er een ingeplande overschrijving vanaf de rekening is geweigerd.
  • Incasso-attentie: een e-mail voordat een incasso van de rekening wordt afgeschreven.
  • Orderattentie: bevestiging via e-mail of sms over een uitgevoerde fondsorder

Een attentie voor álle transacties niet mogelijk en ook het tegenrekeningnummer moet ingevuld worden. Naast de attenties op de betaalrekening zijn er nog veel meer seintjes. Hier lees je er meer over. Nu de meeste slimme seintjes staan, kan ik verder met jouw wens. Ik vind het een praktische suggestie en ik hoop dat ze het een goed idee vinden. Ik kom erop terug hoor! 🙂
Badge
Al deze attenties kende ik al, en bovenstaande suggestie heb ik op verzoek van een collega op de wensenlijst gezet. Het is geen verzoek om attenties voor álle transacties, maar alleen om transacties met onbekende tegenrekening. Het antwoord dat dat nu niet mogelijk is is nogal wiedes: de suggestie ligt er juist omdàt het niet mogelijk is.

Dus: een collega van je vond het de moeite waard om het op de wensenlijst te zetten, en nu nogmaals hoe staat het ermee op de achtergrond? Wat is er al aan gebeurd?
Reputatie 5
Badge +4
Hai @SNS Forum,

Je klinkt een beetje boos en dat is geen fijn gevoel. Misschien helpt mijn uitleg. Ik heb zélf de navraag voor de transactie-attentie intern voorgelegd. Zojuist heb ik ook in een ander topic uitgelegd dat navragen soms lang uitstaan. De reden is dat ik niet altijd gelijk antwoord krijg en de meeste navragen worden door verschillende mensen op diverse afdelingen beoordeeld. Natuurlijk verzoek ik bij een navraag een spoedige reactie, maar ik kan geen prioriteit afdwingen. Ogenschijnlijk eenvoudige aanpassingen hebben vaak tijd, expertise en testperiodes nodig.

Gisteren heb ik weer om aandacht gevraagd voor je suggestie, ik hou het in de gaten en ik hoop dat ik snel antwoord voor je heb.
Hoi Evelyn,

Ik zou de aanvraag nog algemener willen maken: Kan de mogelijkheid ontwikkeld worden om bij elke boeking (bij én af) een attentie te krijgen zonder dat je hiervoor een tegenrekening hoeft in te vullen? Kortom, ik zou graag elke keer een attentie ontvangen wanneer je saldo verandert op je rekening.
De reden hiervoor is dat een bekende van mij via internet is opgelicht en ze voor haar ogen enkele duizenden euro’s van haar rekening zag verdwijnen. Gelukkig had ze dit door de attenties die ze ingesteld had redelijk snel door waardoor de schade niet nog erger is. Zij krijgt dus bij elke saldowijziging een email, ongeacht de tegenpartij. Haar bank is overigens ING.
Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen @bianca73

Welkom op de community, slim dat je onze attenties gebruikt (of wilt gebruiken), helemaal nu je ziet hoe vervelend het is als iemand benadeeld wordt. Je vraag is begrijpelijk, beter voorkomen dan genezen. Op dit moment kun je al veel saldo attenties instellen, maar technisch is het nog niet mogelijk om een attentie in te stellen zonder tegenrekening. Wellicht dat dit in de toekomst wèl mogelijk is, de verschillende wensen om de seintjes uit te breiden zijn bekend bij onze ontwikkelaars.
Goedemorgen Evelyn,
Dank je voor je reactie. Ik heb wel al wat attenties ingesteld, maar deze vind ik niet voldoende omdat je helaas nooit van tevoren weet wie jou gaat oplichten. Ik hoop dan ook dat deze wens snel ontwikkeld wordt, zeker gezien het digitale tijdperk en de gevaren ervan. Oplichters vinden steeds weer andere en slimmere manieren dus is het wel fijn als je de schade enigszins kunt beperken.
Wellicht eens bij de concurrent informeren hoe zij dit voor elkaar hebben gekregen?
Fijne dag!

Goedenavond,

Ik begrijp dat deze discussie al meer dan een jaar loopt. Nu ben ik zelf net overgestapt van Bunq naar SNS, omdat Bunq nu ook zijn gebruikers van het eerste uur op hoge kosten wil jagen met een verplicht Premium abonnement. Maar bij Bunq kon ik wel gewoon van iedere transactie - ongeacht de tegenrekening - een pushbericht ontvangen. Stilzwijgend was ik er een beetje van uitgegaan dat de SNS Bankieren app dat dus ook wel zou kunnen. Maar helaas is dat dus (nog steeds) niet het geval. Daarom zou ik graag antwoord hebben op de volgende vargen:

  • is SNS nog steeds van plan de transactie attenties te realiseren ongeacht de tegenrekening? Zo ja, wanneer?
  • is SNS nog steeds van plan om naast de SMS berichten ook push-berichten mogelijk te maken? Zo ja, wanneer?

Mvg.

Goedemiddag @JDLandre

Begrijpelijk dat je duidelijkheid vraagt. Op dit moment kan ik niet aangeven wanneer dit mogelijk is. SNS is constant in beweging met vernieuwingen. Hou je de website in de gaten?  

Hi Simone,

Dit antwoord begrijp ik niet zo goed. Op zich zouden er toch mensen bezig moeten zijn met de ontwikkeling van de app? Die zouden daarbij dan toch ook planmatig te werk moeten gaan?

Ik ging er daarom eerlijk gezegd van uit dat deze ontwikkelaars zouden moeten kunnen zeggen of dit iets is dat op hun to-do lijst staat en voor wanneer het zou moeten worden gerealiseerd.

Bij wie van het ontwikkelteam zou ik deze vraag moeten stellen, denk je?

En nog een suggestie: is het misschien mogelijk om nieuwe functionaliteiten in de app ook aan te kondigen via die app?

Mvg.

Reputatie 2
Badge

Goed dat je verduidelijking vraagt @JDLandre. Het instellen van attenties staat op onze wensenlijst, maar ik weet niet hoe snel dit wordt meegenomen. De ontwikkelaars zijn altijd bezig met het verbeteren van de app, zodat er met elke update een betere versie beschikbaar komt. Nieuwe functionaliteiten in de app kondigen we aan in de app, deze staan bij je berichten.

Hi Geesje,

Goed om te weten dat wanneer het is gerealiseerd ik dat gewoon in de berichten van de app zal kunnen zien.

Ik begrijp overigens nog steeds niet goed waarom de ontwikkelaars geen indicatie kunnen afgeven van wanneer dat ongeveer zal zijn gerealiseerd. Hebben ze dan echt zoveel zaken met een hogere prioriteit en hebben ze zo’n groot tekort aan capaciteit, dat dit gewoon ergens ligt te wachten tot een regenachtige zondag en een zich vervelende ontwikkelaar voordat het wordt opgepakt?

Maar goed ik houd er over op. Ik zal geduldig naar de berichten in mijn app kijken 

Bedankt voor jullie reacties.

Mvg.

Reputatie 3
Badge

Goedemiddag @JDLandre, ik stem liever voor een zonnige zondag maar ik snap je gevoel hierin heel goed. Als we een indicatie wisten, zouden we deze zeker geven. Ook namens mijn collega's, graag gedaan en ondanks dat je dit bij ons op dit moment mist, hoop ik dat je blij bent met je overstap. Als we verder iets voor je kunnen betekenen, dan weet je ons te vinden.

Reageer