SNS

Beantwoord

Waarom kan ik geen contant geld storten bij SNS

  • 13 januari 2012
  • 247 Reacties
  • 118761 Keer bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

247 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Heb woensdag geld gestort bij het GWK het is nu dindsdagmiddag en het geld staat er nog steeds niet op duurt erg lang

Hi Marco1720,

Van harte welkom op SNS Community. Leuk dat je hier een kijkje komt nemen. :-)

Waarschijnlijk wordt het geld vandaag bijgeschreven op je rekening. Doordat de feestdagen er tussen zaten - zoals Blacktomcat aangeeft - duurt het inderdaad langer dan normaal dat het wordt bijgeschreven. Ik wil je vragen nog even geduld te hebben.
Beste,

Kwam er vandaag achter dat je geen contact geld kan storten (of opnemen) bij de SNS.
Dacht dat kernactiviteit van de bank geldbeheer was?

Dus mijn vraag is hoe ik contant geld op mijn rekening krijg zonder een week lang elke dag bij primera langs te moeten
(bijvoorbeeld na verkoop van auto van 15.000,--). Bij jullie conculega is dit wel in elke vestiging mogelijk.

Bij voorbaat dank,
Jeroen
Dag Dennis,

Bedankt voor uw snelle reactie.

Om een bedrag hoger dan 1.500 te storten op mijn rekening moet ik dus een heel eind gaan rijden? (of twee weken lang elke dag naar de Primera?)
Dit is voor mij dus een 'no-go' en ik stort het bij lokale vestiging van de Rabobank.

Goed weekend,
Jeroen
Hoi Jeroen,

Van harte welkom op SNS Community. Altijd leuk om nieuwe leden welkom te heten.

Er zijn meerdere topics over het storten van contant geld, voor het overzicht heb ik jouw post verplaatst naar een bestaand topic hierover.

Je kunt inderdaad geen contant geld storten in een SNS Winkel. Hier lees je meer over de reden. Om je tegemoet te komen, hebben we een samenwerking met GWK Travelex. Je kunt gratis briefgeld op je SNS rekening storten, het wordt dan de volgende werkdag bijgeschreven. Je leest er alles over op deze pagina.

Contant geld opnemen met je betaalpas, doe je bij een SNS Geldautomaat. Je kunt standaard € 1.000 per dag opnemen, deze limiet kun je verhogen naar € 5.000. Meer over de pinlimieten lees je hier.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? Om de andere communityleden een beetje te leren kennen, kun je een kijkje nemen in de Koffiekamer. Hopelijk tot snel 🙂.
Hoi Jeroen,

Wat een snelle reactie, ik was nog bezig met een kleine aanpassing in mijn bericht 🙂. Als je ver moet rijden om geld te storten, kan ik me voorstellen dat je het dan bij Rabobank stort. Of je kunt je kleine bedragen bij Primera storten en voor een groot bedrag naar een GWK Travelex rijden. Je kunt de koper van je auto ook vragen om het geld over te maken.
Hoi Jeroen,

Wat een snelle reactie, ik was nog bezig met een kleine aanpassing in mijn bericht 🙂. Als je ver moet rijden om geld te storten, kan ik me voorstellen dat je het dan bij Rabobank stort. Of je kunt je kleine bedragen bij Primera storten en voor een groot bedrag naar een GWK Travelex rijden. Je kunt de koper van je auto ook vragen om het geld over te maken.



Dag Dennis,

Heb geld idd via de Rabobank gestort. Hoe de SNS haar klanten geld laat opnemen en storten bij SNS is voor mij een heel negatief punt. Is echt te gek voor woorden dat ik niet gewoon een significant bedrag kan opnemen of storten (alleen via omwegen of meerdere bezoeken aan een of ander servicepunt).

Groet van een klant die overweegt de SNS rekening op te zeggen
Jeroen
Reputatie 3
Badge +1
Dag Dennis,

Heb geld idd via de Rabobank gestort. Hoe de SNS haar klanten geld laat opnemen en storten bij SNS is voor mij een heel negatief punt. Is echt te gek voor woorden dat ik niet gewoon een significant bedrag kan opnemen of storten (alleen via omwegen of meerdere bezoeken aan een of ander servicepunt).

Groet van een klant die overweegt de SNS rekening op te zeggen
Jeroen


Hi Jeroen,

Ik begrijp je opmerkingen over het contact geld storten. En ik geef graag een toelichting. Een paar jaar geleden hebben we besloten om te stoppen met de service om contant geld te storten en op te nemen in onze winkels. Waarom? Steeds minder klanten maakten gebruik van deze mogelijkheid. Vooral door het toenemend gebruik van internetbankieren. Het veilig bewaren van geld in onze winkels werd daarmee een zeer kostbare service. Daarom bieden we deze dienst niet meer zelf aan, maar werken we voor het storten van contant geld samen met GWK. De kostenbesparing die ons dit oplevert, geven we aan onze klanten terug in de vorm van een goede spaarrente. En met rente op je betaalrekening van SNS. Contant geld storten zal niet meer bij onze winkels terugkomen. Maar we werken hard aan andere heldere en eenvoudige producten en diensten die zo voordelig mogelijk zijn voor onze klanten.

Kan ik nog iets doen om je toch als klant te behouden?
Hi Jeroen, kan ik nog iets doen om je toch als klant te behouden?

Als voor Jeroen het opnemen en storten van contant geld zo belangrijk is, dan kun je denk ik weinig doen om hem als klant te behouden. Of hij zou naast de SNS-rekening bij een andere bank nog een rekening moeten aanhouden. Anyway, de keus is aan Jeroen. En als bank / leverancier kun jet nooit alle mensen / klanten 100 % naar de zin maken. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar. Vraag het Darwin maar. 
Badge +1
Wij zijn nu een jaar verder en voor Winterswijk is nog niets veranderd. Wanneer gebeurt dit een keertje? De kinderen gaan trouwens de SNS bank verlaten voor een bank waar je nog wel contant kunt storten, namelijk de RABO.

Hoi Marco,

Helaas heb ik nog geen bevestiging dat er een GWK in Winterswijk komt.
SNS heeft nogmaals aangekaart bij GWK dat er een betere spreiding van stortpunten moet komen.

Bij GWK zijn er wel wat veranderingen gaande. Zo is er een nieuwe directeur, hij heeft onlangs in Banking Review gezegd dat hij 100 nieuwe stortpunten wil.
SNS heeft gevraagd wanneer ze dat denken te realiseren.

Daarnaast wil ik ter informatie ook nog het volgende vermelden over de service van GWK.

SNS is bezig om een folder te ontwikkelen samen met GWK, zodat we voor alle filialen en klanten de dienstverlening van GWK verduidelijken. De service verschilt nu nog te veel per filiaal en dit verschil mag er volgens GWK niet zijn.
Volgens ons kan dit ook nooit de bedoeling zijn; onze klanten moeten weten waar ze aan toe zijn.
Ik denk dat het een goede zaak is om een aparte folder hierover te maken. Misschien is het tegen de tijd dat die folder klaar is, ook handig om dit op de website te vermelden en vooral als iemand inlogt en op zijn/haar hoofdpagina terecht komt. Daar moet het m.i. duidelijk zijn. Dus waarschijnlijk het tellertje van de berichten dan met één ophogen?
Kunnen we gelijk weer zien of het tellertje nog steeds naar behoren werkt, nietwaar.:)

Hoi Marco,

Helaas heb ik nog geen bevestiging dat er een GWK in Winterswijk komt.


Hoi Kirsty,
Gefeliciteerd met je 500e ste!!
Groet,
Ben 🆒
Hoi Kirsty,
Gefeliciteerd met je 500e ste!!
Groet,
Ben 🆒


Sluit ik me volledig bij aan.
Ik heb van vrienden geld aangenomen om een gezamenlijke reis te boeken moet ik eerst un een wachtrij staan om bij gwk geld te storten op eigen rekening en dan de dag erna staat het er nog niet op terwijl het bij de reisorganisatie binnen 3 dagen binnen moet zijn.  Kan er niet gewoon in  Maastricht een automaat staan waar je geld kan storten?
Hallo ,
Wat ik niet begrijp is hoe normaal het is dat de SNS haar kantorennetwerk over het land uitbreidt , maar tegelijkertijd in deze winkels de functionaliteit van kasverkeer niet opneemt.
Een vestiging van de GWK Travelex is lang niet overal dichtbij , en waarom gebruikt de SNS hiervoor niet het netwerk van de Regio Banken , die trots mededeelt dat de kasfunctie
op de meeste van haar kantoren aanwezig is.
met vriendelijke groet ,
Axasjaak
Hoi Foliant,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt.

Ik heb jouw vraag verplaatst naar een bestaand topic over contant geld storten. Hier vind je veel vragen en antwoorden. Op deze pagina leggen we uit waarom we geen contant geld in onze winkels aannemen.

Het geld voor je reis kun je bij een GWK op je SNS rekening storten. Het bedrag staat de volgende werkdag voor 15.00 uur op je rekening. Op deze manier moet het lukken om het geld binnen 3 werkdagen bij de reisorganisatie te krijgen. Laat je weten of het lukt?

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. We hopen je snel weer te zien.
@Stefan kennelijk vinden jij en BigBen het wel normaal dat we maandelijks betalen voor een pasje en zogenaamde diensten van de bank maar welke diensten?
De banken (maakt niet uit welke) plukken wel maandelijks een bedrag voor het pasje en zogenaamde service van de bank.

Ook maken banken miljarden winst door geen rente over spaargelden te geven maar wel maximale rente nemen voor roodstand en leningen te nemen.

Kortom de banken zijn alleen nog maar goed in het nemen van geld maar service verlenen zoals een bank eigenlijk behoort te zijn is er niet meer.
Reputatie 2
Badge +1
@Stefan kennelijk vinden jij en BigBen het wel normaal dat we maandelijks betalen voor een pasje en zogenaamde diensten van de bank maar welke diensten?
De banken (maakt niet uit welke) plukken wel maandelijks een bedrag voor het pasje en zogenaamde service van de bank.

Ook maken banken miljarden winst door geen rente over spaargelden te geven maar wel maximale rente nemen voor roodstand en leningen te nemen.

Kortom de banken zijn alleen nog maar goed in het nemen van geld maar service verlenen zoals een bank eigenlijk behoort te zijn is er niet meer.


Natuurlijk betaal ik liever niets voor een betaalpas, maar de kosten voor een betaalrekening zijn veel meer dan alleen dat pasje. Denk aan de internetbankierenomgeving die voortdurend aangepast moet worden om aan onze eisen en wensen te voldoen en daarbij ook nog beveiligd moet zijn. De achterliggende IT systemen om betalingen mogelijk te maken zijn ook niet gratis (aanschaf, beheer, onderhoud, etc.). De klantenservice, het call-center, webcare, etc. zijn ook niet gratis. En zo kan ik nog wel een aantal zaken opnoemen die worden betaald uit die 2,50 euro per maand.

Jouw claim over rente klopt ook niet. Zowel de debetrente (o.a. hypotheek) als de creditrente stijgen en dalen met de rente op de kapitaalmarkt. En ja, er zit een verschil tussen rente die je betaalt en rente die je krijgt. Dat is niet alleen maar winst voor de bank, maar ook het verlies dat een bank moet nemen als iemand (of een bedrijf) failliet gaat of om een andere reden zijn/haar lening nooit aflost.

Dus jouw laatste stelling mist eigenlijk elke onderbouwing...
@Stefan kennelijk vinden jij en BigBen het wel normaal dat we maandelijks betalen voor een pasje en zogenaamde diensten van de bank maar welke diensten?
De banken (maakt niet uit welke) plukken wel maandelijks een bedrag voor het pasje en zogenaamde service van de bank.

Ook maken banken miljarden winst door geen rente over spaargelden te geven maar wel maximale rente nemen voor roodstand en leningen te nemen.

Kortom de banken zijn alleen nog maar goed in het nemen van geld maar service verlenen zoals een bank eigenlijk behoort te zijn is er niet meer.

Hoi TELLI2403
Ik wil niet graag betalen natuurlijk, maar.... Ik wil graag zien wat iets kost, waardoor ik het kan vergelijken. Een bank verleend diensten (hoe je daar ook over denkt) en dat kost geld. Daarnaast "beheerd" een bank mijn geld en is zelfs in staat daarmee geld te verdienen, Mooi toch? 
Meestal is dat niet te zien wat een bank met mijn geld verdiend en ik wil dat wel graag zien. Eigenlijk behoord dat aan mijn geld.
Dus voor mij geld; een bank doet wat voor mij en dat kost mij geld. Met dat wat doen verdienen ze ook voor mij met mijn geld geld, wat dus aan mij toekomt.
De SNS doet het volgens mij nog niet zo slecht tov van andere banken. Je hebt altijd rente (een vergoeding over je geld bij de bank) op je rekeningen, je kunt meepraten over hoe en wat voor diensten de SNS levert, ze hebben een aantal zeer kostbare activiteiten eruit gedaan. Spreekt mij wel aan.
Dat geld nauweelijks "iets kost" (rente opleverd) daar kan de SNS niets aan doen, da´s een kwestie van vraag en aanbod.
Groet,
Ben 🆒
PS Ik zie naa plaatsing dat Stefan inmiddels ook al heeft gereageert.
Misschien wil TELLI2403 naar een systeem waarbij je niet meer betaalt voor het aanhouden en gebruik van je rekening, maar elke keer als hij met zijn pasje wil betalen, eerst een reclamefilmpje op de betaalterminal ziet. Dan zouden de opbrengsten van die reclamefilmpjes moeten opwegegen tegen de maandelijkse bijdrage. Dat dan het betalen een stuk langer duurt, ach, het is toch gratis, nietwaar?
Reputatie 2
Badge +1
Misschien wil TELLI2403 naar een systeem waarbij je niet meer betaalt voor het aanhouden en gebruik van je rekening, maar elke keer als hij met zijn pasje wil betalen, eerst een reclamefilmpje op de betaalterminal ziet. Dan zouden de opbrengsten van die reclamefilmpjes moeten opwegegen tegen de maandelijkse bijdrage. Dat dan het betalen een stuk langer duurt, ach, het is toch gratis, nietwaar?
Leuk bedacht, maar als ik in de rij sta om te betalen in de supermarkt, wordt ik er niet blij van dat ik dan ook moet wachten op die persoon met een 'gratis' betaalrekening. Tenzij ze weer aparte kassa's maken voor die mensen. Je hebt vandaag immers ook al kassa's waar je niet meer met cash kunt betalen (alleen PIN). Misschien komen er straks wel kassa's waar je alleen contactloos kunt betalen (super fast lane).
Wat je wel zou kunnen doen is dat banken jouw betaalgegevens dan mogen verkopen. Eigenlijk net zoals google, facebook, twitter, etc. jouw privacy verkopen aan marktpartijen die jou dan gericht bestoken met reclame e.d. op basis van jouw koopgedrag. Als je bij het openen van zo'n gratis betaalrekening expliciet te horen krijgt dat de kosten voor die rekening worden gedekt doordat ze jouw privacy (betaalgedrag, hoeveel je te besteden hebt, koop/huurhuis, waar je allemaal winkelt, etc.) verkopen aan de hoogste bieder, dan vermoed ik dat dit volgens de wet is toegestaan.
Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten, maar misschien is dit wel een gat in de markt 😕
Ook ik wil niet wachten omdat iemand anders zo hoognodig traag wil zijn. Ik erger me nu ook al aan mensen die in een supermarkt bij de kassa eerst alle boodschappen uitgebreid in de tassen doen en dan pas de portemonnee onder uit de tas tevoorschijn moeten halen om eindelijk eens te gaan betalen. Dus alles wat sneller betalen mogelijk maakt, ben ik in principe voor (uiteraard afhankelijk van wat het kost!!!). Reclame op je pinpas zou ook de kosten kunnen drukken. En als we een beetje brainstormen komen we op meer mogelijkheden uit. Kortom waar het om gaat is wat krijg je voor je geld. Als dat in evenwicht is, is het goed. :)

Leuk bedacht, maar als ik in de rij sta om te betalen in de supermarkt, wordt ik er niet blij van dat ik dan ook moet wachten op die persoon met een 'gratis' betaalrekening. Tenzij ze weer aparte kassa's maken voor die mensen. Je hebt vandaag immers ook al kassa's waar je niet meer met cash kunt betalen (alleen PIN). Misschien komen er straks wel kassa's waar je alleen contactloos kunt betalen (super fast lane).
Wat je wel zou kunnen doen is dat banken jouw betaalgegevens dan mogen verkopen. Eigenlijk net zoals google, facebook, twitter, etc. jouw privacy verkopen aan marktpartijen die jou dan gericht bestoken met reclame e.d. op basis van jouw koopgedrag. Als je bij het openen van zo'n gratis betaalrekening expliciet te horen krijgt dat de kosten voor die rekening worden gedekt doordat ze jouw privacy (betaalgedrag, hoeveel je te besteden hebt, koop/huurhuis, waar je allemaal winkelt, etc.) verkopen aan de hoogste bieder, dan vermoed ik dat dit volgens de wet is toegestaan.
Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten, maar misschien is dit wel een gat in de markt 😕

Ho ho ho, wacht even!
De banken konden al heel veel jaren hun gang gaan. Wij werden afgescheept met "kleine" vergoedingen (rente bijv.) en, de afgelopen jaren, met hun grote verliezen! Nee dank U.
Ik wil graag dat mijn bank die dingen doet die ik wil en daar betaal ik dan voor. Dat de bank met mijn geld of gegevens opbrengst kan genereren, is dus een van die dingen die ik al dan niet van de bank wil en de "opbrengst" komt dus dan ook geheel ten goede aan mij!
Geen "losse eindjes" meer bij banken, raken ze het spoor opnieuw weer bijster. (oh, het spoor, wat is daarover ook al weer te zeggen?:)).
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge +1

Leuk bedacht, maar als ik in de rij sta om te betalen in de supermarkt, wordt ik er niet blij van dat ik dan ook moet wachten op die persoon met een 'gratis' betaalrekening. Tenzij ze weer aparte kassa's maken voor die mensen. Je hebt vandaag immers ook al kassa's waar je niet meer met cash kunt betalen (alleen PIN). Misschien komen er straks wel kassa's waar je alleen contactloos kunt betalen (super fast lane).
Wat je wel zou kunnen doen is dat banken jouw betaalgegevens dan mogen verkopen. Eigenlijk net zoals google, facebook, twitter, etc. jouw privacy verkopen aan marktpartijen die jou dan gericht bestoken met reclame e.d. op basis van jouw koopgedrag. Als je bij het openen van zo'n gratis betaalrekening expliciet te horen krijgt dat de kosten voor die rekening worden gedekt doordat ze jouw privacy (betaalgedrag, hoeveel je te besteden hebt, koop/huurhuis, waar je allemaal winkelt, etc.) verkopen aan de hoogste bieder, dan vermoed ik dat dit volgens de wet is toegestaan.
Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten, maar misschien is dit wel een gat in de markt 😕

Ho ho ho, wacht even!
De banken konden al heel veel jaren hun gang gaan. Wij werden afgescheept met "kleine" vergoedingen (rente bijv.) en, de afgelopen jaren, met hun grote verliezen! Nee dank U.
Ik wil graag dat mijn bank die dingen doet die ik wil en daar betaal ik dan voor. Dat de bank met mijn geld of gegevens opbrengst kan genereren, is dus een van die dingen die ik al dan niet van de bank wil en de "opbrengst" komt dus dan ook geheel ten goede aan mij!
Geen "losse eindjes" meer bij banken, raken ze het spoor opnieuw weer bijster. (oh, het spoor, wat is daarover ook al weer te zeggen?:)).
Groet,
Ben 🆒

Hi Ben,
Persoonlijk ben ik het helemaal met je eens! Ik betaal liever 2,50 per maand, waarvoor ik een aantal specifieke betaaldiensten terug krijg die ik nodig heb, dan dat mijn bank mijn gegevens doorverkoopt (waarschijnlijk voor een ander bedrag dan die 2,50?!). 
Maar wie ben ik om dat voor een ander besluiten?
Misschien zijn er wel genoeg mensen die 'niets te verbergen hebben' en graag met hun privacy betalen. Ze zijn het immers al gewend bij google, facebook, whatsapp, AH (bonuskaart), enz. 
:o
Groeten,
Stefan
Hallo 

In de overgangfase zit ik even nog met twee banken .

Als je een rekening opent bij de Rabobank dan kun je daar storten .

Laat dan een klein bedrag staan op de rekening van de Rabo en sluis de rest naar SNS .

De eerste 6 stortingen van een particuliere rekening zijn gratis en de kosten per maand
zonder afschriften vallen wel mee .

Beter en klantvriendelijker dan bij de postbank .

Ik hou de rekening van de Rabo nog aan 

Bovendien is het handig op vakantie als je twee bankpassen hebt.

Bert Jorigas
Reputatie 2
Badge +1
Hallo 

In de overgangfase zit ik even nog met twee banken .

Als je een rekening opent bij de Rabobank dan kun je daar storten .

Laat dan een klein bedrag staan op de rekening van de Rabo en sluis de rest naar SNS .

De eerste 6 stortingen van een particuliere rekening zijn gratis en de kosten per maand
zonder afschriften vallen wel mee .

Beter en klantvriendelijker dan bij de postbank .

Ik hou de rekening van de Rabo nog aan 

Bovendien is het handig op vakantie als je twee bankpassen hebt.

Bert Jorigas


Bag Bert,

Leuk dat je dit met ons wilt delen. Ik heb naar aanleiding van jouw suggestie even opgezocht wat het aanhouden van een dergelijke rekening bij Rabo kost: 1,80 euro per maand. Dat valt inderdaad mee, maar aangezien ik al zeker 10 jaar geen cash stortingen meer heb gedaan, is het voor mij toch een beetje zonde van het geld.

Overigens kon ik tot 2012 cash geld storten via mijn oude postbank rekening, maar de klantvriendelijkheid van de ING bank heeft mij doen besluiten alles daar stop te zetten. Sinds die tijd ben ik aangewezen op het GWK op het station in Amersfoort waar ik regelmatig kom. Ik heb alleen nog nooit gebruik hoeven maken van deze (gratis) service voor SNS rekeninghouders.

Een tweede pas van een andere bank is zeker handig, maar daarvoor heb ik al een creditcard (niet van SNS, vanwege het ontbreken van on-line inzage in je creditcard uitgaven).

Groeten,
Stefan