SNS

Beantwoord

Waarom kan ik geen contant geld storten bij SNS

  • 13 januari 2012
  • 247 Reacties
  • 118731 Keer bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

247 reacties

Een andere manier om van je kleine geld af te komen is bv. deurcollectes. Ook zijn sommige winkels nog steeds blij als je met klein geld bij hen betaalt of als je het inwisselt.
Zo heb ik veel één en twee eurocenten. (dat krijg je als je boodschappen doet in Duitsland en met contant geld betaalt). Die munten kan ik daar ook weer gewoon inleveren.
12 x 1.80 = 21.60 Euro betalen om maximaal 6 x per jaar contant geld te storten is een afweging die ieder voor zich moet maken.
In elk geval, jorigas819, leuk dat je dit met ons meedeelt. Een moderator zal je wel op de koffiekamer en andere zaken wijzen. hopelijk zien we je hier nog vaker. :)
Hallo 

In de overgangfase zit ik even nog met twee banken .

Als je een rekening opent bij de Rabobank dan kun je daar storten .

Laat dan een klein bedrag staan op de rekening van de Rabo en sluis de rest naar SNS .

De eerste 6 stortingen van een particuliere rekening zijn gratis en de kosten per maand
zonder afschriften vallen wel mee .

Beter en klantvriendelijker dan bij de postbank .

Ik hou de rekening van de Rabo nog aan 

Bovendien is het handig op vakantie als je twee bankpassen hebt.

Bert Jorigas


Hoi Bert,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk je ervaringen met ons deelt.

Zoals Stefan al aangeeft, moet je voor jezelf de afweging maken of je de kosten voor twee betaalrekeningen wilt betalen. Hij geeft verder aan dat SNS klanten gratis kunnen storten bij een vestiging van GWK Travelex. Als je contant een bedrag stort, dan staat het de volgende werkdag rond 15.00 uur op je rekening. Meer informatie vind je hier. Ik snap heel goed dat je graag meerdere passen meeneemt op vakantie. Dat doe ik zelf ook altijd. Als er iets met de ene pas gebeurt, heb je altijd nog een andere pas om op terug te vallen. Wat vind je als 'nieuwe' klant verder van SNS?

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. Ik hoop je snel weer te zien.
Hoe kan het dat een bank, die predikt er echt voor je te zijn en normaal bankiert, niet eens de mogelijkheid heeft om normaal cash geld te kunnen storten?! Hiervoor moet ik altijd aankloppen bij de concurrentie.
SNS bank doe hier iets aan!

René
Badge +1
Hoi Janneke1311 of René natuurlijk 🙂,

Welkom op de community. Ik heb je topic verplaatst naar een bestaand topic over contant geld storten.
Hier kun je lezen waarom SNS geen kasfunctie heeft.
Via deze link kun je ook een uitlegfilmpje hierover bekijken.

Wist je dat je als SNS klant gratis contant geld kunt storten bij GWK?

Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.
Na 3 jaar en nog steeds actueel 🙂
Zo lang er cash geld is, zal dit onderwerp actueel blijven.
Tja hoe moet ik het netjes zeggen
SNS is geen bank (meer) .
Het is een boekhoudkantoor dat betalingen verwerkt
met een winkelbalie , waar het geld verdwenen is .
De vraag die we stellen is "waarom ",
dan komt de bekende dooddoener "kostenbesparing" .
Je moet het anders zeggen , we hebben die dienst afgestoten en
" nu houden we het geld lekker in de zak " -> meer winst .
Dat het erg klantonvriendelijk is en dat de mensen nu kosten moeten maken en verder moet rijden naar een GWK/Primera
Is niet ( meer) ons probleem , de mensen moeten onze beslissing slikken
Bedankt "SNS"
Badge +1
Tja hoe moet ik het netjes zeggen
SNS is geen bank (meer) .
Dat het erg klantonvriendelijk is en dat de mensen nu kosten moeten maken en verder moet rijden naar een GWK/Primera
Is niet ( meer) ons probleem , de mensen moeten onze beslissing slikken
Bedankt "SNS"

Goedenavond Kuif,

Het is een tijdje geleden dat je voor het laatst actief was op de community; welkom terug. Jammer dat je het gevoel hebt dat SNS geen bank meer is. Ik hoop dat je je na het zien van dit filmpje meer kunt vinden in de keuze van SNS om de kasfunctie weg te halen. Storten via het GWK is overigens gratis. Stort jij nog regelmatig?
Wat mij betreft is deze "samenwerking" tussen de SNS en GWK zeer ongelukkig is.
Persoonlijk vind ik de GWK kantoren geen besloten en vertrouwd gevoel geven (iets wat vaker langskomt), wat je toch verwacht van de service gerelateerd aan jouw bank. Bij het storten werd ik weggestuurd met een vaag verhaal dat ik een verklaring moest regelen, terwijl ik ver onder het maximum bedrag zat. De medewerker van GWK gaf aan dat een collega mij kwam helpen, maar stuurde mij vervolgens weg om eerdergenoemde reden. Het was vrij druk op het kantoor en ik had het gevoel dat dit meespeelde.
Het is zo'n beetje het enige contactmoment welke een bank nog kan creëren met zijn klanten. Wanneer deze dan niet naar behoren is en een vervelend gevoel achterlaat, gaat je dat klanten kosten. In service moet je uitblinken en niet tekortschieten, dat laatste is helaas voor SNS het geval. SNS zal vast op de goede weg zijn met allerlei zaken om "normaal" te worden, maar telkens wanneer ik met SNS te maken krijg levert dit moeite op. Bij mij zit de emmer tot de rand vol.
Badge +1
Hoi Piiim,

Welkom op de community.
‘De emmer tot de rand vol’, dat klinkt niet goed.
Ik kan me goed voorstellen dat een negatieve ervaring met GWK voor jou leidt tot een algemeen negatief beeld van SNS.
SNS heeft een aantal jaar geleden bewust de keuze gemaakt om de kasfunctie weg te halen uit onze winkels. Hier lees je meer over onze keuze.
Ik ben het met je eens dat de service bij GWK goed moet zijn en als dit onder de maat is moeten we hier iets aan doen.
Kun je daarom meer informatie geven over de locatie en de datum (of data)? Dat mag via de community, maar als je deze informatie liever privé houdt dan kun je ons mailen. Ons mailadres is webcare@sns.nl. Wil je hierbij het volgende vermelden: ‘Community – negatieve ervaring GWK’?

Hopelijk kunnen we hierbij wat water uit de emmer halen.
Hallo,
Ik wilde ook even een reactie geven op mijn ervaring met GWK Travelex. Tot voor kort kon ik bij de Primera bij mij in de straat (Linie, Apeldoorn) mijn contant geld (dat ik via markplaats verkopen had vergaard) op mijn SNS rekening storten. Vanochtend probeerde ik dat weer maar helaas: het kon bij hun niet meer!? En dat terwijl dit servicepunt nog wel vermeld staat op snsbank.nl en gwktravelex.nl. Ik werd doorverwezen naar GWK in Arnhem of Zwolle. Nu is Apeldoorn geen wereldstad maar om nu naar Arnhem of Zwolle te moeten om mijn contant geld te storten gaat me toch te ver. SNS Bank: dat is toch niet normaal?
Badge +1
Hallo,Tot voor kort kon ik bij de Primera bij mij in de straat (Linie, Apeldoorn) mijn contant geld (dat ik via markplaats verkopen had vergaard) op mijn SNS rekening storten. Vanochtend probeerde ik dat weer maar helaas: het kon bij hun niet meer!? ?
Hoi Joop,

We hebben contact opgenomen met GWK. Je kunt nog steeds geld storten bij deze vestiging van Primera.
Het GWK heeft jouw klacht ontvangen en heeft navraag gedaan bij deze vestiging. De Primera had die ochtend problemen met de scanner, waardoor ze jouw legitimatie niet konden registreren. Daarom was het op dat moment niet mogelijk contant geld te storten. De scanner werkt nu weer. Je bent van harte welkom om het contante geld op je SNS rekening te storten.

Ik zie dat het je eerste bericht is op de community; welkom 🙂. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. Tot snel.
Communicatie! Joop Roseboom zegt: "......het kon bij hun niet meer"; en Tibor zegt: "...........op dat moment niet mogelijk".
Dat is nogal een wereld van verschil. De medewerkers van GWK/Primera mogen hier best op gewezen worden dat ze duidelijk moeten communiceren met de klant van het hoe, wat en (vooral) waarom.

PS: als iemand cash geld over heeft, mag hij/zij mij dit ook wel komen brengen!~Adres wordt op verzoek gegeven. 😳
Hoi Tibor,
Bedankt voor je reactie maar wat jij zegt is pertinent onwaar! De Primera heeft mij alleen verteld dat ze geen GWK Travelex service punt meer zijn. Punt. Er was helemaal geen probleem met een scanner?! Ik heb overigens ook via Twitter contact opgenomen met SNS bank en dit kreeg ik als antwoord:

"Hoi Joop, ik snap dat dit een lastige situatie is. GWK heeft besloten te stoppen met de servicepunten. Je kunt inderdaad nog wel contant geld storten bij een eigen vestiging van GWK. We onderzoeken de mogelijkheden voor een alternatief, op dit moment is er nog niets bekend. ^DV"

Ik ben vanavond bij een GWK kantoor geweest (station Nijmegen) en heb daar inmiddels mijn contante geld gestort.

P.S. Ik zal ook het "Welkom op de community" topic eens gaan lezen 🙂
Het lijkt erop dat de communicatie binnen de SNS soms ook geen grenzen overschrijdt.
Even mijn redenering: als GWK besloten heeft te stoppen met de servicepunten, zal dit ongetwijfeld met de desbetreffende afdeling binnen de SNS besproken zijn. Waarom is het webcaretaem dan niet op de hoogte van dit besluit van GWK? Zijn er binnen de SNS dan toch nog muurtjes die omver getrokken moeten worden?

@Joop Roseboom: fijn dat het toch nog gelukt is. Hoef je niet hier bij mij langs te komen (:D)
@Blacktomcat: Ja ik weet ook niet wat hier gebeurd is. Ik heb het bericht van Tibor ook nog even ge-Facebook-d naar de Primera hier in de straat. Kijken wat zij er van zeggen. Ik neem aan dat ze me kunnen vertellen of er wel of geen contact is geweest met de GWK.

Het heeft me overigens iets meer dan een uur tijd gekost en parkeergeld om het geld gestort te krijgen in Nijmegen. En dan lag het nog op de terugweg vanuit mijn werk terug naar Apeldoorn. Anders had ik een aparte rit naar Zwolle of Arnhem moeten maken. Eigenlijk te gek voor woorden. En ook jammer dat er geen GWK op station Apeldoorn zit.

Maar bedankt voor je 'zorgen' over mijn geld 🙂
Maar bedankt voor je 'zorgen' over mijn geld :-)

Nou om heel eerlijk te zijn, over je geld maak ik me geen zorgen 😃. Het gaat mij om je gemoedstoestand en ik ben altijd een voorstander van 'first time right', goed overleg en een goede voorbereiding betaalt zich altijd terug. Kortom: efficiency in al zijn/haar vormen.
Maar je bent nog steeds welkom hier voor een (eigen gemaakt) biertje|!
Wat is het toch waardeloos om geld te storten.
GWK weigerde vandaag weer mijn geld wat ik op mijn rekening wilde storten.
Ik had namenlijk wat muziek apparatuur verkocht op marktplaats.
Het is echt jammer dat je dan als een criminineel behandeld word en niet met je geld naar je rekening kan.
Hallo mono-poly, wat vervelend voor jou. Enig idee waarom het geweigerd werd? En je hebt het over 'weer geweigerd'. Dus het is niet de eerste keer. Misschien kun je hier wat meer details geven en eventueel springen de mods bij om je nader te helpen.
ook zullen zij je op de koffiekamer en andere zaken gaan wijzen. Anyway, succes ermee en ik hoop hier het vervolg te kunnen lezen.
En wat voor Joop Roseboom gold, geldt ook voor jou: voor een (eigen gemaakt) biertje ben je hier altijd welkom.
Ze willen het geld niet aannemen omdat ik geen kwintatie heb van mijn partikuliere verkoop op marktplaats.
Zij hebben al een keer eerder geweigerd omdat ze mijn verhaal niet geloofden.
Ze willen het geld niet aannemen omdat ik geen kwintatie heb van mijn partikuliere verkoop op marktplaats.
Zij hebben al een keer eerder geweigerd omdat ze mijn verhaal niet geloofden.


Dat is vreemd. Er is mij ooit bij een servicepunt 1x gevraagd waar het geld vandaan kwam en toen heb ik dus verteld dat het van een verkoop via marktplaats kwam. Dat was verder geen probleem. Onlangs op het station in Nijmegen weer geld van een marktplaats verkoop gestort maar er werd helemaal niet gevraagd waar het vandaan kwam. Misschien heb je gewoon pech bij dat specifieke GWK kantoor? En ik vraag me ook af of ze wel mogen vragen naar een kwitantie?
Ik ken de hoogte van het te storten bedrag niet. Mogelijk dat daar een oorzaak is?
ik wilde 2100 euro storten
Ik heb overigens ook al is een keer een weigering gehad omdat de balie medewerker wilde weten hoe ik aan de 500 euro kwam die ik wilde storten.
Toen reageerde ik in eerste instantie geiriteerd dat het hem niks aan ging, vervolgens gezegd een verkoop via marktplaats en vervolgens geweigerd.
Tsja, bij zo'n (hoog) bedrag kan ik mij voorstellen dat ze willen weten waar het vandaan komt en daar evt. ook een bewijs van willen zien. Witwassen schijnt nog steeds niet te mogen en sommige instanties kijken iets strenger dan andere. Maar het blijft vervelend voor je. Dan maar de boodschappen met geld betalen in plaats van te pinnen.