SNS

Beantwoord

Waarom kan ik geen contant geld storten bij SNS

  • 13 januari 2012
  • 247 Reacties
  • 118731 Keer bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

247 reacties

Ik zou het toch graag willen gebruiken om wat rekeningen te betalen.
Volgens mij is 2100 niet te veel maar eerder een bedrag vanaf 10.000 euro.
Wat een wereld leven wij toch in zeg.
Badge +1
Ik heb overigens ook al is een keer een weigering gehad omdat de balie medewerker wilde weten hoe ik aan de 500 euro kwam die ik wilde storten.Toen reageerde ik in eerste instantie geiriteerd dat het hem niks aan ging, vervolgens gezegd een verkoop via marktplaats en vervolgens geweigerd.
Goedemiddag Mono-poly,

Ik snap dat je ervan baalt dat je storting werd geweigerd. Het GWK kan inderdaad vragen naar de herkomst en bestemming van het bedrag. Dit zijn zij wettelijk verplicht, bijvoorbeeld voor de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme. Het GWK controleert hier streng op en kan om een bewijs vragen. Stortingen vanuit zakelijke herkomst worden niet geaccepteerd.

Ik zie dat het je eerste reacties zijn op de community; welkom. Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.
Ik vind dit allemaal wel leuk en aardig.
Maar ik voel mij nu crimineel en eigenlijk best in de steek gelaten door de sns.
Ik wil dat geld op mijn rekening om rekeningen te betalen.
@mono-poly ik heb misschien een raar idee: kun je iemand vinden die dat cash geld van jou wil hebben en in ruil daarvoor hetzelfde bedrag op jouw bankrekening stort?
Het is een oplossing, maar best wel naar dat het zo moet omdat ik een SNS rekening heb.
Even iemand anders met 2100 euro opzadelen om op mijn rekening te storten omdat de SNS geen fatsoenlijke oplossing heeft,
Er zijn meerdere banken waar je zelfs helemaal op geen enkele wijze contant geld kunt storten.
Hoi mono-poly,

Ben je bij een GWK Servicepunt geweest of bij GWK Travelex? Bij een servicepunt kun je maximaal € 1.500 per keer storten. Als je naar GWK Travelex gaat, dan kun je tot € 10.000 storten. Als je wil, dan mag je een mail sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘mono-poly – GWK storting’. Wil je daarin vermelden wanneer je bij het GWK bent geweest en bij welke vestiging? Dan nemen we contact op met het GWK om uit te zoeken wat er misgaat.
Graag wil ik ook mijn ervaring met Mr Pay even delen.
Na een eerdere poging en een vergeefse reis (40 km. enkele reis) naar het GWK Travelex te Groningen toch maar weer eens een nieuwe poging gedaan maar dan bij het servicepunt van het GWK bij de Primera te Groningen. Het te storten bedrag van € 1350,- werd niet geaccepteerd, het excuus was dat men anders te veel in kas zou hebben en dat er op de site vermeld staat dat men tot € 1500,- kan storten had men geen boodschap aan. Uiteindelijk heb ik toch nog € 800,- kunnen storten.

Het overheersende gevoel wat ik ervan overgehouden heb is dat je bij het GWK/Mr Pay om een gunst vraagt of je alsjeblieft je geld op je eigen rekening mag storten en als het mag dan bepalen zij wel hoeveel je uiteindelijk mag storten. De klant onvriendelijke houding dat men hierbij vervolgens aanneemt laat ik me verder niet over uit.
Jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt opgedaan.
Ik denk dat een stand(je) richting Primera wel op zijn plaats is. En dan niet alleen aan die vestiging, maar via het hoofdkantoor van Primera met een duidelijke boodschap naar alle vestigingen.
Eén van de mods zal je wel wijzen op de koffiekamer en mogelijk andere items.
Graag wil ik ook mijn ervaring met Mr Pay even delen.
Het overheersende gevoel wat ik ervan overgehouden heb is dat je bij het GWK/Mr Pay om een gunst vraagt of je alsjeblieft je geld op je eigen rekening mag storten en als het mag dan bepalen zij wel hoeveel je uiteindelijk mag storten. De klant onvriendelijke houding dat men hierbij vervolgens aanneemt laat ik me verder niet over uit.

Hoi Basaron,
ik zie geen "welkom in onze community", dus bij deze; Welkom.
De Sns heeft als streven weer naar "normaal" (waar ken ik dat van, "Oerend hard" soms?) te willen gaan. De bedrijven waar men mee te maken heeft, hebben daar waarschijnlijk nog veel meer moeite mee.
Het is ook geen eenvoudige weg om weer terug te gaan naar daar waar de klant nog "koning" was/is. En toch is dat de weg.
Goed dat je je verhaal hier meld, we houden hier samen de SNS en haar kornuiten, scherp!
(verdikkeme, en dit gebeurde nog wel in Stad, hoe is dat mogelijk)
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Hi Basaron,

Ook ik wil je welkom heten op de community. Goed dat je je ervaring met ons deelt. Ik kan me goed voorstellen dat je je niet klantvriendelijk behandeld voelt. Bij mij roept de situatie die je beschrijft ook irritatie op. Wil je je klantgegevens en de exacte locatie mailen naar webcare@sns.nl, o.v.v. “Community - Waarom kan ik geen contant geld storten bij SNS”?
Dan zorg ik ervoor dat je klacht bij de verantwoordelijken terecht komt.

Ben je verder tevreden met SNS?

@Blacktomcat; dat klopt 🙂.

@Basaron; mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
.........(verdikkeme, en dit gebeurde nog wel in Stad, hoe is dat mogelijk).........


Er gaat niets boven Grun...................
.........(verdikkeme, en dit gebeurde nog wel in Stad, hoe is dat mogelijk).........


Er gaat niets boven Grun...................


Ik bedoel maar... :$

Groet,
Ben 🆒
Ik schrik een beetje van dit topic en sommige aspecten ervan.
Ik vind het in ieder geval niet normaal.

Wat mij vaker opvalt is, dat een "gewone" consument kennelijk geacht wordt op de hoogte te zijn van de organisatorische perikelen van een inbgewikkeld bedrijf.
Hier zie ik dat in het onderscheid tussen GWK Travelex en andere GWK-onderdelen.
Zelf weet ik nog steeds niet - als openbaar vervooer reiziger - of ik van Syntus-Overijssel naar Syntus-Gelderland te maken heb met een andere vervoerder (opnieuw inchecken) of met dezelfde.

Voor Blacktomcat: Om over het verschil tussen Syntus Overijssel en Syntus Twente maar te zwijgen....
Klopt het dat geld storten bij GWK Travelex per 1 april geld gaat kosten? Zoiets kreeg ik net bij de lokale primera te horen toen ik een storting deed.
Hoi supercop1973,

Allereerst welkom op de community. Goed dat je hier deelt wat je in de lokale Primera te horen kreeg. Dit is niet waar; er zijn geen plannen bij ons of bij GWK om kosten te rekenen voor het storten van contant geld. Als klant van SNS blijft deze service kosteloos. Dat is goed nieuws, hè? 🙂

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien vind je het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Goed om te horen. Die man bij de primera was er mijn inziens echt zeker van. Toen ik vroeg wat het dan zou gaan kosten wist die het niet precies. Eerst dacht ik aan een 1 april grap maar hij bleef serieus verkondigen dat het geld zou gaan kosten.
Nou ik voel mij genoodzaakt na meer als 27 jaar klant bij SNS te zijn een andere bank te gebruiken . Tot enkele maanden geleden was het tenminste nog mogelijk eens een bedrag op jouw eigen rekening te storten bij een GWK kantoor in je eigen woonplaats. Nu zou ik hiervoor 27 km of meer moeten rijen na een stad waar ik amper naar toe ga. Ook de reden dat SNS hierdoor de rente aan hun klanten kan betalen vind ik inmiddels erg belachelijk bij de tegenwoordige rente percentage. Da g ik toch liever een nieuwe rekening bij ABN of Rabo openen waar ik een Automaat binnen het Kantoor heb en mijn eigen Geld op mijn eigen Rekening kan storten. Als SNS da niets aan veranderd en ik als klant mijn geld niet eerst kilometers door het land moet transporteren , is voor mij de stap echt niet veer meer. Jammer , was tot zover altijd een tevreden klant , maar dat topt voor mij toch echt de punt van de ijsberg. Hierdoor verplicht SNS hun eigen klanten grote Geldbedragen van Verkoop Auto of iets dergelijken, in huis te houden als men niet gelijk in staat is de afstanden en de openingstijden van een 6 steden verder gelegen GWK Kantoor op te zoeken .
Hoi Carmen61,

Welkom op de community. Ik zie dat de aanleiding voor je eerste reactie minder leuk is. Ik kan me voorstellen dat de afstand naar de GWK vestiging een belemmering voor je is. Op dit moment werken we aan een goed en veilig alternatief. In dit topic houden we je op de hoogte. Je hebt gelijk als je zegt dat de spaarrente tegenwoordig laag is. SNS wil ten opzichte van de andere grootbanken een concurrerende rente bieden, maar dat valt in deze markt niet mee. De kostenbesparing van contant geld storten, geven we ook terug aan klanten door bijvoorbeeld de meest complete betaalrekening van Nederland te bieden. Bij SNS Betalen krijg je rente op je betaalrekening, mag je 3 dagen kosteloos rood staan en zijn spullen die je koopt 30 dagen verzekerd tegen beschadiging, verlies en diefstal. Ik vind het jammer om te lezen dat je een overstap naar een andere bank overweegt, hopelijk is een eventueel alternatief voor contant geld storten op tijd om je te behouden.

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Wat zou het mooi zijn als er op elk kantoor van de SNS weer contant geld kan worden gestort.
Hoi Leen,

Welkom op onze community. Fijn dat je je gedachten met ons deelt. Ik verplaats je vraag naar een bestaand topic over dit onderwerp. Het contant geld storten in SNS Winkels gaat (op korte termijn) niet terugkomen. Doordat er weinig gebruik van wordt gemaakt, is het te kostbaar om deze service in onze winkels aan te bieden. We bieden via een samenwerking met GWK Travelex een kosteloze mogelijkheid om contant geld te storten. Heb je hier wel eens gebruik van gemaakt?

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer. Hopelijk tot snel op de community.
Wanneer gaat SNS cash storten weer mogelijk maken?

Ik heb geld op mijn rekening gestort en dat was een zeer nare ervaring Voor mij een oude vrouw voormij die haar gegevens door een glazen ruit moest schreeuwen zodat iedereen in het volle kantoor kon meeluisteren. Bij mij ook zo adres gegevens waarom ik geld wou storten waar dat geld vandaan komt, je wordt volledig in de verdediging gezet om "de gunst" te mogen krijgen om terug te storten. Sorry hoor maar dit gaat mij erg ver ik moet me legitimeren en het geld wordt gestort op mijn eigen rekening dus niet als terrorist iets ontraceerbaar doe. De ervaring is zeer zeer slecht bevonden en als onderdeel van mijn sns rekening zover onder de maat dat het niet meer te meten is.
Vriendelijke groet Willem uit Maastricht
Ik heb 1 keer contact geld gestort bij een GWK, maar dat ging prima en zonder problemen. Overigens hoorde ik dat de SNS wel het één en ander aan het onderzoeken is (via dit forum) wat eventuele andere mogelijkheden zouden kunnen zijn in de toekomst voor het storten van contant geld omdat voor sommige klanten het bezoek aan het GWK niet zo goed bevallen was.

Maar daarover weten de mods vast meer en in welk stadium dit onderzoek zich bevind.
Hoi Leen,
We bieden via een samenwerking met GWK Travelex een kosteloze mogelijkheid om contant geld te storten. Heb je hier wel eens gebruik van gemaakt?


Goedemorgen Dennis. Er zijn, zoals je weet enkele klanten die met GWK negatieve ervaringen hebben blijkbaar. Dat lees je hier wel eens op het forum en het gaat dat naar mijn inziens vooral om de wat grotere bedragen.

Ik ga er van uit dat je als bank geen / zo weinig mogelijk reputatieschade wilt oplopen toch? Waarom ga je dan in godsnaam zoiets "belangrijks" als het storten van geld op een rekening van de SNS bank uitbesteden?

Naar mijn mening wegen de kosten die jullie besparen lang niet op tegen de reputatieschade van jullie merk door een "derde" of slechte ervaringen die klanten meemaken (soms) toch?

Wat je eigenlijk wil is helemaal geen gezeik met contant geld storten op je eigen rekening, maar dit "gezeik" is er al. Dat vind ik treurig.
Hoi , de samenwerking met GWK Kantoren is een waardeloze bedoeling. Voor mij heet het haast 50 km te moeten rijden om een GWK kantoor te bereiken en dan waag je eens de gok om toch het geld niet hele tijd in huis te hebben liggen , kom je da in het kantoor bij medewerker die je haast als een crimineel behandelt. Duizend vragen waar het geld vandaan komt hoezo je het op je eigen rekening wilt storten en ,en en. Hierbij wordt in der dat niet eens erop gelet of meer klanten in de Winkel staan of niet.Da helpt een gele lijn voor privacy geheel niks als je jouw complet verhaal en adres etc luid door een glasruitje rond moet schreeuwen. Dit was voor mij de eerste en de laatste keer dat ik een GWK vestiging in een Stad heb opgezocht. Terwijl ik voorheen bij het kleine Mister Pay winkeltje in mijn woonplaats geen problemen had en altijd vriendelijk was geholpen . Maar helaas zin door het inkorten van deze vestigingen de over gebleven GWK Kantoren dusdanig overbelast dat hier de klantvriendelijkheid heel veer zoek is geraakt. Maar inmiddels heb ik een andere rekening bij een ander bank geopend en ja hoor een Bank war je nog binnen in het gebouw geld kan storten op je eigen rekening , die zijn er nog , gewoon je bankpas in de Stortautomaat, bedrag intoetsen, oke en het geld staat zelfs twee tellen later op je eigen rekening. Dat is dan nog service aan de klant , ook is het alleen maar automaten service. Binnenkort gaat mijn gehele Salaris op deze rekening en ga ik na 27 jaar SNS maar eens vaarwel zeggen . Het is jammer dat juist een zo belangrijke service bij SNS niet meer wordt geboden. Dat doet toch alle voordelen die mij in een eerder antwoord was genoemd ten niette. Ik denk dat ik niet de enige klant zou blijven die deze reden ziet om van bank te wisselen.