SNS

Beantwoord

Waarom kan ik geen contant geld storten bij SNS

  • 13 januari 2012
  • 247 Reacties
  • 118732 Keer bekeken

Badge
Wanneer gaat SNS cash storten weer mogelijk maken?
icon

Beste antwoord door Dennis 20 oktober 2017, 12:06

Hoi allemaal,

Dit topic sluit ik, omdat we hier verder praten over dit onderwerp en jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

247 reacties

Hoi allemaal,

Dit topic sluit ik, omdat we hier verder praten over dit onderwerp en jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
..........Het is goed om te weten dat we nadenken over een alternatief om geld te storten. Zoals we eerder in dit topic aangaven, verwachten we dit najaar duidelijkheid te kunnen geven.
Dit duurt inmiddels nog langer dan ooit de langste kabinetsformatie in België.
ik zie mij nog lopen met mijn vader en mijn spaarpotje.
Hoi Pluck,

Dat moment kan ik me ook nog goed herinneren. Het is goed om te weten dat we nadenken over een alternatief om geld te storten. Zoals we eerder in dit topic aangaven, verwachten we dit najaar duidelijkheid te kunnen geven.
Belachelijk dat je geen geld kunt storten op een rekening, ik geef mijn kleinzoon geld voor zijn verjaardag voor zijn spaarpot zodat hij dan naar de bank kan om het op zijn rekening te laten zetten. Want een kind snapt nog niks va " oma heeft het overgemaakt op je spaarrekening" het is toch een leuke ontmoeting een kind en de bank, ik zie mij nog lopen met mijn vader en mijn spaarpotje. Vreselijk ouderwets nu? Ik vind het een verarming. Ik gaf nu het geld, ze gaan er dan maar iets voor kopen, jammer hoor!
Gelukkig is nog keus voor de consument om een andere bank te kiezen met cash geld faciliteiten en een vergelijkbaar kostenniveau van betaaldiensten.
Als de bank het niet doet, wat wil je dan met je cash geld? Je wordt gedwongen iets dergelijks te vinden of overstappen naar een bank waar je nog wel geld kunt storten. Dat die bank mogelijk duurder is, moet je in je afweging dan meenemen. Gelukkig hoef ik geen cash geld te storten, want dan was ik al lang weg.:$
Dus de consument moet zelf op zoek gaan naar een geschikte winkel om een service-manco van de Volksbank te compenseren ?
Dus de zoektocht naar alternatieven voor GWK wordt gestopt, totdat het overleg met gezamenlijke automaten iets oplevert? Retourpinnen bij winkels komt er ook steeds meer en meer. Misschien moet je als consument proberen een afspraak met zo'n winkel te maken: je geeft de winkel cash geld en de winkel pint het retour op jouw bankrekening.
Hoi leden,

We volgen de ontwikkelingen over geldautomaten met veel interesse. Zo zijn we ook in contact met andere banken over het initiatief voor een gezamenlijk geldautomaten park.

Eerste keer dat ik dit zo open lees.



Groet,
Ben 🆒
Hoi leden,

We volgen de ontwikkelingen over geldautomaten met veel interesse. Zo zijn we ook in contact met andere banken over het initiatief voor een gezamenlijk geldautomaten park. Op basis daarvan bekijken we wat de mogelijkheden voor SNS zijn. Zoals gezegd in het topic over pinautomaten zonder logo, verwachten we dit najaar duidelijkheid te kunnen geven over het initiatief.
Hoi Sinta,

Dat je zo'n gesprek heb gehad is nogal jammer, en dan zeg ik het nog netjes.
Ben een nieuwe klant en heb gelukkig nog niet zo'n gesprek hoeven voeren.

Zelf stap ik juist over van ABN AMRO naar SNS.
Opzicht ben ik tevreden over de ABN AMRO, maar inzake transpirantie, hun website en bijv. betalen zonder reader voor iDeal, is het bij SNS beter geregeld.

Ik ben niet overgestapt voor de rente of om geld te kunnen storten.
Eerlijk gezegd stort ik zelden nog geld, maarrrrr....ik vind dat het wel moet kunnen om cash geld te storten. De GWK is geen relaxte optie en een automaat waar je geld kan storten/opnemen moet niet al te moeilijk zijn.

Zeker nu RABO/ING/ABN AMRO automaten zonder logo's willen gaan voeren, lijkt het mij voor SNS een kans om hierbij aan te sluiten en bijv. dan gebruik te maken van de huidige ABN AMRO machines waar je cash geld kan storten! Lijkt mij het ei van Columbus...

Verder, ik heb 2 HEMA's (waar een SNS automaat staat) en een SNS winkel om de hoek. Ik heb gelukkig nog keuze/kans om voor nu iig. normaal te kunnen pinnen.
Hoi Ezra.
Ik heb gisteren nog een lang gesprek gehad met SNS over mijn klachten onder andere over de geldautomaat. Per 1 mei is hier de pinautomaat verwijderd om dat de SNS winkel (idiote uitdrukking trouwens) is gesloten. Wat het één met het ander te maken heeft is mij niet duidelijk.. Er komen geen automaten waar je kunt opnemen EN storten. SNS blijft koppig volhouden dat je dan naar die waardeloze GWK moet die veel verder weg zit en klant onvriendelijk is. De dienstverlening bij SNS gaat steeds verder achteruit.
Als ik nu geld wil opnemen wordt ik door SNS verwezen naar de 2 andere geldautomaten in het dorp. Maar bij de ING kan je uitsluitend opnemen als je een ING pas gebruikt. Bovendien zit deze bij een supermarkt in en kun je dus alleen pinnen als de winkel geopend is. Dus niet 24/7. De andere van de RABO kun je maximaal € 250 per dag opnemen ook al beweerd SNS dat je dezelfde bedragen kunt pinnen als voorheen bij de SNS automaat. Niet dus.
SNS stelt dat er steeds minder contant wordt betaald en de behoefte aan automaten derhalve ook minder wordt. Ja logisch, als je geen geld meer kunt opnemen moet je pinnen en dat is precies wat de SNS wil. Een medewerker van de SNS heeft mij eens aangeraden om een rekening bij een andere bank te openen waar ik wel geld kan storten (ABN) en het dan vervolgens weer over te maken naar de SNS rekening. Wat een advies. Je klanten naar de concurrent jagen. Dat je dan ook genoodzaakt bent een betaalpakket van betreffende bank te moeten nemen (wie betaald die kosten) daar gaan ze aan voorbij. SNS was ooit een prettige klantvriendelijke bank maar nu vindt ik het een waardeloze instelling. Maar ja je krijgt wel rente op je betaal rekening. Wel eens uitgerekend wat dat op jaarbasis oplevert? 0,2% over max € 5000?
Is het geen idee om geld automaten te plaatsen waar je kan pinnen en geld kan storten?

ABN AMRO heeft dit wel (voornamelijk bij de grote vestigingen) en in bijv. Duitsland is dit iets waar het vrij normaal is. Daar kom je altijd wel een automaat tegen waar je geld kan opnemen en/of storten.

GWK is naar mijn beleving geen fijne plek om überhaupt aanwezig te zijn: heel erg klinisch en je voelt je nooit welkom.
Badge +1
Wanneer komen er stortautomaten in de SNS banken/winkels?

Hallo SNS02,

Welkom op de community. Zoals je ziet heb je ik je vraag verplaatst naar het topic waar al uitgebreid over dit onderwerp is gesproken. Hier lees je waarom SNS geen kasfunctie heeft, hoe je contant geld stort via GWK Travelex en blijf je op de hoogte van de ontwikkelingen. Heb je hierna nog vragen, dan hoor ik dat graag.

Hopelijk zie ik je hier vaker. Heb je het topic Welkom op de community gelezen?
Wanneer komen er stortautomaten in de SNS banken/winkels?
Ook die mogelijkheid bekijken we. Hou voor een update over contant geld storten dit topic in de gaten. Wat apart dat je bij SNS geen creditcard kreeg. Gelukkig heb je er nu alsnog 1 via een andere bank.
Blijft toch overeind mijn suggestie om de geldautomaten te vervangen door opname en stortings mogelijkheid net zoals de ABN en ING.
Ik heb inmiddels een rekening geopend bij de ABN voor onder andere een creditcard. Die werd mij bij de SNS geweigerd ondanks dat ik als 30 jaar klant ben een ruim saldo op mijn spaarrekening heb en slechts een zeer kleine hypotheek. Nog nooit ene cent rood gestaan.
Gelukkig zijn ze bij de concurrent ruimdenkend als het gaat om een credit card.
Hoi Sinta,

De SNS Winkel is voor veel klanten een plek waar persoonlijk contact met de bank voorop staat. In tegenstelling tot andere grootbanken opent SNS juist meer winkels. We zoeken naar een andere mogelijkheid om contant geld te storten. Wat is de reden dat je steeds minder tevreden bent over SNS? Zijn er meer dingen die we volgens jou kunnen verbeteren?
Sluit je winkels en plaats een geld automaat waar je kan opnemen en storten. Probleem opgelost en iedereen tevreden. Nog goedkoper voor de bank ook.
Dat er steeds minder behoefte is bij de klant is een drog reden beste moderator.
Klanten die die behoefte hadden en hebben stappen over naar een bank waar dat wel kan en dus is er bij de overblijvende SNS rekening houders die geld willen sorten inderdaad steeds minder behoefte.
Contant geld storten blijft een issue. Kennelijk zijn er veel rekening houders die graag deze dienstverlening terug willen bij de bank. Maar SNS vooral NIET op de wensen in gaan. Nee adviseer ze maar naar het GWK te gaan of te storten bij een bank waar dat wel kan en vervolgens overschrijven naar de SNS rekening. Ik ben al meer dan 30 jaar klant maar ben steeds minder tevreden over de SNS.
En dan de SNS winkels. Bij ons in het dorp zie ik echt nooit iemand in de winkel ( nogal een idiote term voor een bank) Als de bank dan toch zo halsstarrig is en geld storten blijft weigeren kijk dan ook maar eens kritisch naar de jullie winkels. Een medewerker die de hele dag in zijn neus zit te hakken omdat er toch niemand binnenkomt ..... daar valt nog wat te bezuinigen, Niet om de rente op de spaarrekening te verhogen maar om de aandeelhouders nog meer te plezieren
Hoi Sayadina,

Allereerst wil ik je van harte welkom heten op onze community. We vinden het altijd fijn als nieuwe leden direct hun ervaringen delen. Ook als deze minder positief zijn. Daarvan leren we namelijk het meeste.

Nu de servicepunten van GWK zijn gestopt, kijkt SNS welke oplossing het best past bij SNS en haar klanten. We onderzoeken dit verder. Ik wil dan ook direct inhaken op de reactie van Sjaakie93. We zien het aantal klanten dat storten belangrijk vindt verder daalt. Deze dalende ontwikkeling is goed terug te zien in de cijfers. In 2010 was dit 10% en dat is nu 2%. Natuurlijk zegt dit niet alles. We blijven daarom met veel interesse jullie ervaringen teruglezen op de community.

Speciaal voor Sayadina: omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien vind je het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Hoi Carmen61,

Ik vind het jammer om te lezen dat je besluit om over te stappen naar een andere bank omdat je je niet kunt vinden in onze keuze omtrent contant geld storten. Ik begrijp dat onze voordelen voor jou niet opwegen tegen de 'ongemakken' die je ervaart om geld te storten. Hopelijk krijgen we in de toekomst een nieuwe kans. Als ik nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag.
Hoi , de samenwerking met GWK Kantoren is een waardeloze bedoeling. Voor mij heet het haast 50 km te moeten rijden om een GWK kantoor te bereiken en dan waag je eens de gok om toch het geld niet hele tijd in huis te hebben liggen , kom je da in het kantoor bij medewerker die je haast als een crimineel behandelt. Duizend vragen waar het geld vandaan komt hoezo je het op je eigen rekening wilt storten en ,en en. Hierbij wordt in der dat niet eens erop gelet of meer klanten in de Winkel staan of niet.Da helpt een gele lijn voor privacy geheel niks als je jouw complet verhaal en adres etc luid door een glasruitje rond moet schreeuwen. Dit was voor mij de eerste en de laatste keer dat ik een GWK vestiging in een Stad heb opgezocht. Terwijl ik voorheen bij het kleine Mister Pay winkeltje in mijn woonplaats geen problemen had en altijd vriendelijk was geholpen . Maar helaas zin door het inkorten van deze vestigingen de over gebleven GWK Kantoren dusdanig overbelast dat hier de klantvriendelijkheid heel veer zoek is geraakt. Maar inmiddels heb ik een andere rekening bij een ander bank geopend en ja hoor een Bank war je nog binnen in het gebouw geld kan storten op je eigen rekening , die zijn er nog , gewoon je bankpas in de Stortautomaat, bedrag intoetsen, oke en het geld staat zelfs twee tellen later op je eigen rekening. Dat is dan nog service aan de klant , ook is het alleen maar automaten service. Binnenkort gaat mijn gehele Salaris op deze rekening en ga ik na 27 jaar SNS maar eens vaarwel zeggen . Het is jammer dat juist een zo belangrijke service bij SNS niet meer wordt geboden. Dat doet toch alle voordelen die mij in een eerder antwoord was genoemd ten niette. Ik denk dat ik niet de enige klant zou blijven die deze reden ziet om van bank te wisselen.
Hoi Leen,
We bieden via een samenwerking met GWK Travelex een kosteloze mogelijkheid om contant geld te storten. Heb je hier wel eens gebruik van gemaakt?


Goedemorgen Dennis. Er zijn, zoals je weet enkele klanten die met GWK negatieve ervaringen hebben blijkbaar. Dat lees je hier wel eens op het forum en het gaat dat naar mijn inziens vooral om de wat grotere bedragen.

Ik ga er van uit dat je als bank geen / zo weinig mogelijk reputatieschade wilt oplopen toch? Waarom ga je dan in godsnaam zoiets "belangrijks" als het storten van geld op een rekening van de SNS bank uitbesteden?

Naar mijn mening wegen de kosten die jullie besparen lang niet op tegen de reputatieschade van jullie merk door een "derde" of slechte ervaringen die klanten meemaken (soms) toch?

Wat je eigenlijk wil is helemaal geen gezeik met contant geld storten op je eigen rekening, maar dit "gezeik" is er al. Dat vind ik treurig.
Ik heb 1 keer contact geld gestort bij een GWK, maar dat ging prima en zonder problemen. Overigens hoorde ik dat de SNS wel het één en ander aan het onderzoeken is (via dit forum) wat eventuele andere mogelijkheden zouden kunnen zijn in de toekomst voor het storten van contant geld omdat voor sommige klanten het bezoek aan het GWK niet zo goed bevallen was.

Maar daarover weten de mods vast meer en in welk stadium dit onderzoek zich bevind.