SNS

Beantwoord

Waarom kan ik geen contant geld storten bij SNS

  • 13 januari 2012
  • 247 Reacties
  • 118761 Keer bekeken

Badge
Wanneer gaat SNS cash storten weer mogelijk maken?
icon

Beste antwoord door Dennis 20 oktober 2017, 12:06

Hoi allemaal,

Dit topic sluit ik, omdat we hier verder praten over dit onderwerp en jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

247 reacties

goedendag alle

Moet er weer geld  gestort  kunnen worden via de SNS winkel...
Nu kan het allen via het GWK ...



graag jij reactie heir over
Hoi Willem,

Welkom bij de SNS Community 😃. Graag help ik je verder met je opmerking om weer geld te kunnen storten via een SNS winkel.

SNS Bank heeft ervoor gekozen om de zogeheten kasfunctie helemaal weg te nemen. Dit betekent dat wij geen kluis meer houden in een SNS winkel.
Daarom kunnen wij in de SNS winkels ook geen stortingsautomaten plaatsen. Hiervoor is een kluis nodig.
Contante geldstortingen zijn steeds minder geworden in de afgelopen jaren. De kosten om deze mogelijkheid te behouden zijn te hoog en daarom hebben wij dit uitbesteed bij het GWK.

Meer over dit onderwerp lees je ook in een bestaande topic; Contant geld storten: https://forum.snsbank.nl/mijn-sns-snsbank-nl-69/contant-geld-storten-6694/
Hallo beste mensen
Mijn probleem is waarom kun je bij de rabobank wel contant geld kwijt
en bij de sns niet ,Dat vind ik nou jammer anders was ik al lang bij de rabobank weg
vr gr frederik
Reputatie 2
Badge +1
In het kort: omdat je bij de Rabobank meer betaalt voor het hebben van een betaalrekening.

Groeten,
Stefan.

PS: tip: gebruik eens de zoekfunctie op de SNS community en je zult de uitgebreide uitleg vinden.
Hallo Vogelz501,

Allereerst welkom op SNS Community.

Zoals Stefan aangeeft, is er over dit onderwerp al eerder gesproken op de community. Ik heb je reactie daarom samengevoegd met een bestaand topic. Mocht je na het lezen van dit topic nog vragen hebben, dan horen we dat natuurlijk graag 🙂.
@BigBen SNS neemt helemaal niet de kosten voor eigen rekening indirect betalen we zelf voor deze klant onvriendelijke mannier met de kosten voor het pasje.

Bovendien is mijn mening dat een bank er is voor geldzaken en geldverkeer, maarja de banken hebben het tegenwoordig te druk met zaken waar ze feitelijk buiten behoren te staan zoals verzekeringen ed.

Kortom de banken moeten weer gewoon worden waarvoor ze zijn voor geldzaken, storten van geld en opnemen van geld.
@BigBen SNS neemt helemaal niet de kosten voor eigen rekening indirect betalen we zelf voor deze klant onvriendelijke mannier met de kosten voor het pasje.

Bovendien is mijn mening dat een bank er is voor geldzaken en geldverkeer, maarja de banken hebben het tegenwoordig te druk met zaken waar ze feitelijk buiten behoren te staan zoals verzekeringen ed.

Kortom de banken moeten weer gewoon worden waarvoor ze zijn voor geldzaken, storten van geld en opnemen van geld.

Tsja, je slaat de spijker op z`n kop. WE betalen er inderdaad zelf voor! Ik dus ook die er geen gebruik van maak. Misschien willen diegene die willen storten dit zelf betalen via af te dragen kosten daarvoor? Ik denk dat men dat echter ook niet ziet zitten.
Een bank is een bedrijf en die kunnen dus doen wat ze willen als bedrijf. Wij kunnen kiezen uit meerdere bedrijven. Mooi toch?
Groet,
Ben 🆒
ik wil graag contant geld storten , maar kwam erachter dat dat zomaar niet gaat.
Dus had ik een vraag hoe dat in zijn werk gaat😕
Bedankt!!!!:)
Badge +1
Goedemiddag Geld storten bij de bank,

Allereerst welkom op SNS Community.

Op onze website lees je op welke manier je contant geld kunt storten.

In het topic 'Contant geld storten' is uitgebreid gesproken over dit onderwerp. Daarom verplaats ik je vraag naar dat topic.

Word je al een beetje wegwijs hier? Mocht je op zoek zijn naar een bepaald onderwerp of product, dan kun je dit makkelijk opzoeken via de zoekbalk rechtsboven in het scherm. Heb je ook het topic 'Nieuw? Lees dit eerst' al gezien?
Hallo ik heb op mijn telefoon de mobiele SNS App wat ik niet voor elkaar krijg is het volgende als ik onderweg ben en ingelogd op de sns app kan ik geen overschrijving van mijn spaar rekening naar mijn betaalrekening doen de betaalrekening blijft bovenaan staan ....  en kan ik alleen van betaal naar spaar boeken
 
wie kent dit en wat doe ik dan fout????

groetjes
Reputatie 3
Badge +1
Hi Irina,

Goed dat je deze vraag hier stelt. Wij helpen je graag. Als je in de app zit, kun je in de bovenste balk kiezen voor de optie ‘eigen rekening.’ Als je deze aanklinkt selecteer je de rekening vanwaar je het geld wilt overmaken. Succes met het overboeken. 🙂
Hoe krijgt mijn kleindochter , die wat contant bijverdient als scholiere met oppassen,  haar geld gespaard op een rekening?
Er is nergens meer een stortingskantoor voor jeugd sparen.
Leer jongeren sparen voor de toekomst ,maar hoe omgaan hiermee?
L.T.E.
Hoe krijgt mijn kleindochter , die wat contant bijverdient als scholiere met oppassen,  haar geld gespaard op een rekening?
Er is nergens meer een stortingskantoor voor jeugd sparen.
Leer jongeren sparen voor de toekomst ,maar hoe omgaan hiermee?
L.T.E.

Hoi L.T.E.,
Bovenaan deze pagina (overal) is een zoekveld. Toets daar je vraag in (bijv. "storten" of "geld storten") en je zult versteld staan wat er hier al over is gemeld aan informatie.
Suc6
Groet,
Ben 🆒
Hallo Long Tal Erny,

We hebben een (gratis) stortingsmogelijkheid via GWK Travelex vestigingen en GWK-servicepunten. Meer info lees je hier: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/contant-geld-storten-via-gwk-travelex.html

Verder heb ik je topic verplaatst naar een reeds bestaande topic 'Contant geld storten'.


@BigBen bedankt voor de info en hulp 🙂.
De regering (sns) wil totale kontrole.
zoals in de bijbel voorspelt...
je kunt wel blond en aardig zijn maar het is diefstal!
geld aan geld verdienen,assosiaal!

mvg nick
Hallo Long Tal Erny,

We hebben een (gratis) stortingsmogelijkheid via GWK Travelex vestigingen en GWK-servicepunten. Meer info lees je hier: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/contant-geld-storten-via-gwk-travelex.html

Verder heb ik je topic verplaatst naar een reeds bestaande topic 'Contant geld storten'.


@BigBen bedankt voor de info en hulp 🙂.


Maar dan moet ik wel eerst bijna 30km. rijden. Verbruik 1:10 dus extra kosten van 6 liter á 1.70 is ong. 10 euro brandstof en dan nog 2 euro parkeergeld in Enschede maak 12 euro. Het is dus niet gratis. Een voorstel : in elke plaats 1 punt van de SNS Bank waar je geld kunt storten. Iedereen blij.
Hoi MarcoVering,

Ik kan je reactie goed voorstellen als je bijna 30 km moet rijden. Je voorstel heb ik doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling en je krijgt spoedig een reactie.
Badge +1
Maar dan moet ik wel eerst bijna 30km. rijden. Verbruik 1:10 dus extra kosten van 6 liter á 1.70 is ong. 10 euro brandstof en dan nog 2 euro parkeergeld in Enschede maak 12 euro. Het is dus niet gratis. Een voorstel : in elke plaats 1 punt van de SNS Bank waar je geld kunt storten. Iedereen blij.

Goedemorgen Marco,

We hebben inmiddels antwoord ontvangen van de productmanager. Zij betreurt het feit dat je zo ver moet rijden voor de eerste stortmogelijkheid. Ze geeft aan dat er in de komende jaren meer vestigingen bijkomen waar gestort kan worden. Ik hoop dat dit enigzins verzachtend is.
Ik had het al in de oude topics gezet, maar herhaling in deze is niet slecht. Ik ben ook van mening dat je bij je bank je geld moet kunnen achter laten.
Nu word het steeds meer digitaal geld, en dat .... is niet goed voor ons!

Wat mij wel opvalt, is dat er op dit soort topics erg veel moderators aanwezig zijn, het voelt als of het er in "gestampt" moet worden.

Tevens vind ik het "kosten" argument erg slap, als je meer dan € 200 miljoen winst maakt dan geloof ik niet dat de kosten zooo hoog zijn om deze service dan maar niet  aan te bieden.
Kijk, wij moeten de riem aantrekken en het ook maar met "ietsjes" minder doen, dus waarom mijn bank dan niet?

Want als ik die prachtige qoutes van onze moderators zie, vraag ik me af geloof je het zelf ook?
Reputatie 2
Badge +1
@Kritiek: ja hoor, het verwerken van geld kost gewoon veel geld. Neem als voorbeeld die zwaarbewaakte, gepanserde BRINKS geldtransportauto's. Of de extra voorzieningen die je moet treffen in een winkelpand om een geldkluis te hebben en te onderhouden. Dit zijn allemaal kosten die verwerkt moeten worden in de dienst 'geld storten bij een bank'. Als klant van een betaalrekening heb ik geen zin om daarvoor mee te betalen. Simpelweg omdat ik er geen gebruik van maak. Ik betaal liever €2,50 per maand voor een betaalrekening bij SNS bank met beperkte mogelijkheden om geld te storten, dan €3,50 per maand bij een andere bank waar ik wel op elk bankkantoor geld kan storten. Logisch toch?

Als je deze dienst 'geld storten bij een bank' wel belangrijk vindt, dan ga je toch gewoon naar een bank die dat wel aanbiedt? Er is gelukkig concurrentie!

Groeten,
Stefan


PS: nee, ik ben geen moderator, geen medewerker van SNS en ook niet werkzaam bij een (andere) bank.
Bij mijn vorige werk (gok industrie) werd heel veel met munten gewerkt, en weet dus dat het wel geld kost, maar dat valt best mee over een jaar gezien.
Natuurlijk willen mensen die er nooit gebruik van maken er niet voor betalen, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je deze service dan maar weg laat?

Om als bank kosten te besparen zou bv ook een betaling kunnen vragen voor de service per transactie?

Gelukkig is er ook concurrentie, mijn kinderen gaan dus al naar een andere bank, dus dat is een uitstekend advies van je. Betekend wel klant verlies voor de sns.
Beste Kritiek,

Je doet je naam eer aan 😉. Dat vinden wij een goede zaak, want hierdoor houd je ons scherp.

Natuurlijk willen mensen die er nooit gebruik van maken er niet voor betalen, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je deze service dan maar weg laat?


Ik begrijp dat de stortmogelijkheid een service is die je graag in de SNS Winkels ziet. Contante geldstortingen komen echter steeds minder voor. De kosten om deze mogelijkheid te behouden zijn te hoog en daarom hebben wij dit bij het GWK uitbesteed.

Uiteraard kan ik me voorstellen dat dit niet de gehoopte reactie is. Toch moet ik je wijzen op onze eerdere antwoorden in dit topic. We willen dit er absoluut niet 'in stampen', zoals je het eerder noemde. Het gaat wel om een vraag die vaker terugkomt en daar reageren we dan ook op (zie bijvoorbeeld: https://forum.snsbank.nl/betalen-46/geld-storten-jeugd-betalen-7189/).

We stellen je bijdragen op prijs. Mocht je vragen hebben, dan lezen we dit graag. 🙂
In verband met een roodstand van 90 dagen ging ik vandaag met cash geld naar kantoor Belfort (Maastricht) om mijn rood stand weg te poetsen. Dit moest gebeuren voor morgen! Aangezien ik niet eerder de middelen had om dit te doen dacht ik dus vandaag op tijd te zijn om te voorkomen dat mijn limiet wordt ingetrokken. Tot mijn grote ergernis bleek het niet mogelijk om cash geld op mijn rekening te storten! Ik vind dit eerlijk gezegd schandalig. Doordat jullie deze service niet bieden heb ik dus een probleem. Dit moet niet kunnen vind ik! Ik denk er dus ook serieus over om bij jullie weg te gaan en te verkassen naar een bank die deze mogelijkheid wel biedt! Ik vraag me serieus af waarom jullie eigenlijk nog filialen hebben als jullie zoiets simpels als geld storten niet eens kunnen bieden? 
Reputatie 2
Badge +1
...Ik denk er dus ook serieus over om bij jullie weg te gaan en te verkassen naar een bank die deze mogelijkheid wel biedt! Ik vraag me serieus af waarom jullie eigenlijk nog filialen hebben als jullie zoiets simpels als geld storten niet eens kunnen bieden? 

Ga vooral je gang met naar een andere bank gaan.
Het antwoord op jouw laatste vraag kun je hier op de community vinden door het zoekveld rechts bovenin het scherm te gebruiken. Er zijn over dit onderwerp al talrijke discussies geweest, inclusief toelichtingen van moderatoren van de SNS bank.
Wellicht was het ook beter geweest om niet tot de laatste dag te wachten om informatie in te winnen. Ik vind het kortzichtig om de SNS bank de schuld te geven over iets dat je gewoon had kunnen weten door er vooraf informatie over in te winnen. 
Beste Stefan, wellicht  had je eerst beter moeten lezen voordat je nogal bot reageert... Er staat duidelijk dat ik niet eerder de middelen had maar misschien is het duidelijker voor jou als ik geld  schrijf in plaats van middelen?