SNS

Beantwoord

Waarom kan ik niet online mijn maandbedrag en incassodatum voor SNS Maxispaarrekening wijzigen?

  • 14 september 2012
  • 48 Reacties
  • 13885 Keer bekeken

Waarom kan ik nog steeds niet in Mijn SNS het maand bedrag van de automatische overboeking naar Maxisparen wijzigen? Ik moet nu nog steeds alle gegevens invullen en dan uitprinten en opsturen. Dit zou dat veel gemakkelijker met de Digicode/ Digipas kunnen?
icon

Beste antwoord door Olaf 7 april 2016, 09:20

Vanaf vandaag kunnen klanten na de inlog direct hun maandbedrag en datum van SNS Maxisparen aanpassen. Een mooie verandering en een veelgehoorde wens van onze klanten.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

48 reacties

Hi Marry,

Het zou inderdaad makkelijk zijn als je het maandbedrag via Mijn SNS kunt wijzigen. Het is echter zo dat elke wijziging van het maandbedrag wordt gezien als een nieuwe incasso-overeenkomst. Deze overeenkomst moet altijd ondertekend worden. Dit is de reden dat het maandbedrag nog schriftelijk gewijzigd moet worden.
Op de SNS site staat (binnen mijnSNS) dat je zelf het bedrag kunt aanpassen tussen €50 en €500.

Eenvoudig je maandbedrag wijzigen
Zit je een tijdje wat krapper? Of wil je juist sneller gaan sparen? Je kunt heel eenvoudig je maandelijkse inleg aanpassen, wanneer jij wilt. Online via Mijn SNS.


Appeltje-eitje toch? Maar dan;

Maandbedrag wijzigen

Een link!! En wat blijkt? Stapsgewijs wordt je geleid naar een in te vullen formulier!!! DIT IS NOG ES BALEN!!!!
En; ik kan die hel opdracht niet binnen MijnSNS terug vinden, dus ook niets nazien of wijzigen.
Help!!!
Groet,
Ben 🆒

PS ik kan ook een ingeplande buitenlandse overschrijving (naar DE) niet bij mij zien. Wordt wel mndlks overgeboekt!! RaRa?
Badge +1
Een link!! En wat blijkt? Stapsgewijs wordt je geleid naar een in te vullen formulier!!! DIT IS NOG ES BALEN!!!!


Hallo Ben, Ik kan me voorstellen dat je het maandbedrag liever via Mijn SNS had gewijzigd. Voor de reden waarom deze wijziging per post moet worden aangevraagd, wil ik je verwijzen naar het antwoord van Marnix.

En; ik kan die hel opdracht niet binnen MijnSNS terug vinden, dus ook niets nazien of wijzigen.
Help!!!Groet,Ben 🆒 PS ik kan ook een ingeplande buitenlandse overschrijving (naar DE) niet bij mij zien. Wordt wel mndlks overgeboekt!! RaRa?


Je kunt de opdracht terugvinden binnen Mijn SNS in de linkerkolom via het kopje 'Incasso overzicht'.:D
Een link!! En wat blijkt? Stapsgewijs wordt je geleid naar een in te vullen formulier!!! DIT IS NOG ES BALEN!!!!


Hallo Ben, Ik kan me voorstellen dat je het maandbedrag liever via Mijn SNS had gewijzigd. Voor de reden waarom deze wijziging per post moet worden aangevraagd, wil ik je verwijzen naar het antwoord van Marnix.

Mijn reactie ging vnl over 2 zaken;
dat het nog steeds nodig is formulieren op te sturen (Marnix heeft het over "nog schriftelijk wijzigen")("oude discussie"; digipas is toch ook ondertekenen?)(af en toe de beleidsmakers even wakker schudden tav een hindernis in de afloop van procedures) en dat de informatie in MijnSNS dus onjuist (in ieder geval tamelijk misleidend) is


En; ik kan die hel opdracht niet binnen MijnSNS terug vinden, dus ook niets nazien of wijzigen.
Help!!!Groet,Ben 🆒 PS ik kan ook een ingeplande buitenlandse overschrijving (naar DE) niet bij mij zien. Wordt wel mndlks overgeboekt!! RaRa?


Je kunt de opdracht terugvinden binnen Mijn SNS in de linkerkolom via het kopje 'Incasso overzicht'.:D

Je bedoeld hier waarschijnlijk de opdracht naar de spaarrekening. Dat heb ik nu inderdaad gevonden. Voor zover ik begrijp kun je die alleen maar storneren.
Of bedoelde je mijn opmerking over maandelijks ingeplande overschrijvingen naar het buitenland (DE).
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Mijn reactie ging vnl over 2 zaken;
dat het nog steeds nodig is formulieren op te sturen (Marnix heeft het over "nog schriftelijk wijzigen")("oude discussie"; digipas is toch ook ondertekenen?)(af en toe de beleidsmakers even wakker schudden tav een hindernis in de afloop van procedures) en dat de informatie in MijnSNS dus onjuist (in ieder geval tamelijk misleidend) is


Het proces wordt inderdaad versneld op het moment dat er met de digipas ondertekend wordt. Ook het digitaliseren van dit proces staat op onze wensenlijst. Het kan daarom geen kwaad om de beleidsmakers even wakker te schudden 😉. We geven het door aan de beleidsmakers. Bedankt voor je scherpe blik 🆒.


Je bedoeld hier waarschijnlijk de opdracht naar de spaarrekening. Dat heb ik nu inderdaad gevonden. Voor zover ik begrijp kun je die alleen maar storneren.
Of bedoelde je mijn opmerking over maandelijks ingeplande overschrijvingen naar het buitenland (DE).
Groet,Ben 🆒


Ik bedoelde hier inderdaad de overboeking naar de spaarrekening. De maandelijkse ingeplande overschrijvingen naar het buitenland kun je vinden onder 'Ingeplande overschrijvingen' in Mijn SNS. Let er hierbij wel op dat je het kopje 'Buitenland' selecteert (zie bijlage). Als de periodieke overboeking is ingesteld in een SNS Kantoor- of Winkel, is deze niet te zien in Mijn SNS. Mocht je deze willen verwijderen, stuur dan even een mailtje naar webcare@sns.nl. Dan helpen we je graag verder.
Ik wil mijn maandbedrag SNS Maxisparen verlagen van €  300,- naar € 50,- per maand. Ingaande op 10 september aanstaande. 

Vr. Groet,
AHM Korenromp
Hallo AHM1234,

Welkom op SNS Community 🙂. Ik begrijp dat je je maandbedrag voor SNS Maxisparen wilt verlagen. Hoe kunnen wij je daarbij helpen? Via deze link, https://www.snsbank.nl/web/particulier/klantenservice/wijzigingen-sns-maxisparen.html, kun je het maandbedrag wijzigen.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om de topic 'Welkom op de community' eens door te lezen. Hier stelt het SNS Team zich voor, kun je jezelf voorstellen en vind je de huisregels.
Wat ik wel prettig zou vinden is als ik de incassodatum van mijn maxisparen online zou kunnen wijzigen ipv een heel formulier dat ook gekoppeld is aan het bedrag (terwijl ik dat intact wil laten) dat ik ook nog eens moet uitprinten en opsturen.
Badge +1
Wat ik wel prettig zou vinden is als ik de incassodatum van mijn maxisparen online zou kunnen wijzigen ipv een heel formulier dat ook gekoppeld is aan het bedrag (terwijl ik dat intact wil laten) dat ik ook nog eens moet uitprinten en opsturen.

Hallo Gerben,

Bedankt voor je suggestie. Deze zet ik door naar de verantwoordelijken. Ook zal ik hem op de wensenlijst zetten. Je hoort van ons zodra we terugkoppeling hebben. Fijne dag verder.
Badge +1
Wat ik wel prettig zou vinden is als ik de incassodatum van mijn maxisparen online zou kunnen wijzigen .

Hi Gerben,

Inmiddels een reactie gehad van de productmanagers:

"Een herkenbaar verzoek. Dit is ook een van onze wensen. Op dit moment kunnen we nog niet zeggen welke prioriteit het gaat krijgen ten opzichte de vele andere wensen".

Wordt vervolgd dus..
Als je het maandbedrag wil wijzigen kan dat weliswaar deels online maar je moet toch iets printen ondertekenen en opsturen naar een SNS kantoor. Dat kan toch efficienter door dat papiergedoe weg te laten en alles te digitalisren en met de digipass te ondertekenen!
Hi J.Stadsgracht,

Welkom op onze community, leuk dat je gelijk een vraag stelt. Ik snap je vraag heel goed, SNS heeft als doel om zoveel mogelijk gebruiksgemak te bieden met Mijn SNS. De mogelijkheid om aanvragen en wijzigingen geheel online te doen, vergroot dit gebruiksgemak.
Waarom dit niet kan voor SNS Maxisparen heeft een simpele reden, het maandelijkse spaarbedrag wordt maandelijks geïncasseerd vanaf je rekening. Dit kan ook een rekening zijn bij een andere bank. Hiervoor moeten wij het bedrag incasseren middels een Europese incasso. Wij hebben hiervoor een machtiging nodig van de betreffende persoon, en deze moet altijd worden ondertekend. Helaas is het niet mogelijk deze machtiging elektronisch te ondertekenen met de digipas. Tot op heden hebben we geen alternatief hiervoor.

Hopelijk zie ik je snel terug op de community, ik wens je een goed weekend.

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
Reputatie 4
Badge +1
en als je Maxi Spaart via SNS, heb je dan nog een ondertekende machtiging nodig?

Inmiddels doen vele bedrijven bij mij Europese incasso's waarvoor ik nooit een machtigingsformulier ondertekend heb, slechts akkoord per internet/e-mail en/of telefoon....
Laatst zelfs een tussenpersoon die lopende verzekeringen had overgenomen en toen in haar plaats ging incasseren...mag dat uberhaupt?
Als je een Maxirekening opent kan ik me voorstellen dat de SNS bank die handtekening wil hebben. Als ze die eenmaal hebben,  heb je in principe aan alle eisen voldaan. Het varieren van het spaarbedrag is dan best mogelijk met een digipas ondertekening. Ik vind dat er moeilijk gedaan wordt om niets.
Hoi J.Stadsgracht,

Je hebt een heel goed punt. De komende tijd gaan we kijken waar we onze producten en diensten kunnen verbeteren. Jouw suggestie past heel goed in het verbeteren van het gebruikersgemak. Ik ga bij de verantwoordelijke Productmanager navragen, of we een verhoging/verlaging van het maandbedrag mogelijk kunnen maken met digitale ondertekening. Ik kom hier op terug 🙂.

@Sanne meer over de Europese incasso vind je hier. Wellicht staat hier het antwoord op jouw vraag of men zonder machtiging mag incasseren.
Hallo Dennis

Als je met je productemanager gaat praten is dit misschien nog een argument om de wijziging van het maandbedrag  mogelijk te maken met een digitale handtekening: in een bovenstaande reactie van Jelmer werd melding gemaakt van dat er ook maxispaarders van andere banken zijn. Als SNS bank klant zou ik het een reden te meer vinden om SNS klant te worden/blijven omdat ik dat als SNS klant wel die mogelijkheid krijg, blijf je bij die andere bank dan krijg je de mogelijkheid niet.....
Reputatie 3
Badge +1
Hi allen, de aankomende 100 dagen merk je dat we aan de slag zijn gegaan om onze producten en processen te verbeteren. Jullie punt staat voor 2015 op de agenda. Of het daadwerkelijk mogelijk wordt om het spaarbedrag in Mijn SNS te wijzigen hangt af van budget en capaciteit. Mochten we updates hierover hebben, laten we het jullie weten.
.... Via deze link, https://www.snsbank.nl/web/particulier/klantenservice/wijzigingen-sns-maxisparen.html, kun je het maandbedrag wijzigen.


Hallo,
Waarom moet dit nog middels een formulier? Dit kan toch ook eenvoudig via internetbankieren?
Groeten
Gert
Hallo,
Waarom moet dit nog middels een formulier? Dit kan toch ook eenvoudig via internetbankieren?
Groeten
Gert


Hoi Gert,

Dat is alweer een tijdje geleden, leuk dat je terug bent op de community 🙂. Bij SNS Maxisparen spaar je met een maandelijkse automatische incasso. De meeste automatische incasso's werken met een handtekening, zo ook deze. We onderzoeken de mogelijkheden om een wijziging van het maandbedrag achter de login beschikbaar te maken. Je suggestie staat dan ook op de wensenlijst. Zodra er ontwikkelingen zijn, lees je het op de community.
Hoi Dennis ,

Quote :
De meeste automatische incasso's werken met een handtekening, zo ook deze.

Als ik naar de automatische incasso 's kijk vanaf mijn betaalrekening , dan zijn deze vrijwel allemaal tot stand gekomen middels een muisklik.
Inderdaad werd voor de incasso van SNS maxi sparen een formulier gebruikt met een handtekening. Keurig volgens de regels , maar wel even lastig.
De SNS is in deze dus een uitzondering geworden.

met vriendelijke groeten ,

Axasjaak
Ik blijf me hier ook over verbazen. 

Met de app zou ik zelfs een nieuwe SNS rekening kunnen openen,
maar een spaarbedrag wijzigen blijft bijzonder omslachtig.
Invullen, printen, ondertekenen en opsturen.

Fijn dat jullie er mee bezig zijn en ik hoop dat het snel anders kan, ik heb dit een aantal jaren geleden al eens aangegeven,
ook toen kreeg ik als antwoord dat er aan gewerkt werd :)

Met vriendelijke groet,
Ying
Badge +1
Ik blijf me hier ook over verbazen. 
Fijn dat jullie er mee bezig zijn en ik hoop dat het snel anders kan, ik heb dit een aantal jaren geleden al eens aangegeven,
ook toen kreeg ik als antwoord dat er aan gewerkt werd :)

Met vriendelijke groet,
Ying


Hallo Ying,

Leuk om ook jou te mogen begroeten op de community; welkom 🙂.

Ik snap dat je het proces mbt het wijzigen van het maandbedrag omslachtig vindt. Als je een aantal jaren te horen hebt gekregen dat er al aan gewerkt werd, begrijp ik ook dat je het lang vindt duren. Zoals Dennis ook aangeeft, houden we je hier op de hoogte van de ontwikkelingen.

Schroom niet om ons af en toe aan ons jasje te trekken, dat activeert ons dan weer om intern aan de spreekwoordelijke belletjes te trekken 😉. Ik hoop je snel weer te zien hier. Neem ook eens een kijkje in het topic 'Welkom op de community'.
Uit voorgaande reacties begrijp ik dat er aan wordt gewerkt om een andere werkwijze te vinden dan de huidige om het maandbedrag van Maxisparen te kunnen wijzigen. Ik sluit mij aan bij de voorgaande schrijvers dat de huidige werkwijze niet meer van deze tijd is en er voldoende digitale oplossingen te bedenken zijn.
Wellicht is het een optie om een tussenstap te maken zodat het formulier met ID gemald kan worden ipv per post.
Badge +1
Goedenavond Mark,

Welkom op de community en bedankt voor je signaal. Als tussenstop is het ook mogelijk om het ondertekende formulier te mailen naar info@sns.nl. Dat scheelt in ieder geval al een envelop en een rit of wandeling naar de brievenbus. Via de community blijf je op de hoogte van de ontwikkelingen.

Hopelijk tot snel. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen.
Ik denk dat het niet slim is om documenten met een kopie van ID te e-mailen. Je weet nooit waar die informatie achter blijft (e.e.a. gaat vaak over verschillende computers heen) en wie er aan kan komen. Beter zou zijn als je zo'n bericht gewoon kunt uploaden via een beveiligde omgeving. Als de SNS een e-mail account heeft, dan moet het ook niet lastig zijn om als je ingelogd bent via internet bankieren de mogelijkheid te bieden om documenten/formulieren te uploaden.

Ik denk dat de post (behalve dan aangetekend) veiliger is dan e-mail.

Dus SNS medewerkers, overleg maar eens intern met de veiligheidsafdeling. Het advies om e-mails te sturen met gevoelige informatie lijkt me ook niet goed en zou makkelijk vervangen kunnen worden door een persoonlijk bericht naar een gemeenschappelijk moderators account. Op die manier werk je peer-to-peer zonder dan anderen mee kunnen luisteren/kijken.