SNS

Vraag

Waarom wordt het huishoudboekje niet automatisch gesynchroniseerd?

  • 16 februari 2019
  • 6 Reacties
  • 10731 Keer bekeken

Goedenavond,

Zojuist komen mijn vriendin en ik erachter dat ons huishoudboekje voor onze en/of-rekening er bij ons beide verschillend uitziet (in de app). Afschrijvingen die zij al heeft gecategoriseerd, zijn bij mij nog niet gecategoriseerd en andersom.

Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, want het is niet voor niets een gezamenlijke rekening.

Hoe zorgen we ervoor dat ons huishoudboekje in onze beide apps automatisch gesynchronsieerd worden? Het huishoudboekje was een van voornaamste redenen dat we voor SNS hebben gekozen, maar als we steeds onze mobiels naast elkaar moeten gaan leggen om te synchroniseren, schiet dat natuurlijk niet op.

6 reacties

Badge +1
De SNS ziet jullie als twee gescheiden klanten die sommige gegevens delen, zoals een rekening. Wat niet gedeeld wordt is bv ingeplande overboekingen en rekening-adresboek. Het verwerken van de betalingen van jullie gemeenschappelijke rekening is ook weer voor ieder individueel. Ik denk zelf dat je de indeling van posten beide anders kunt doen.
Ik stel me zo voor dat voor iedere deelnemer er op bepaalde momenten gekeken wordt of er nieuwe mutaties moeten worden bijgewerkt en blijkbaar is het tijdsverschil in het afhandelen voor jullie merkbaar.
Ik weet niet wat er gebeurd als jullie met de zelfde digipas op je eigen telefoon je gemeenschappelijke rekening koppelt. Maar dan moet je ook bij grote betalingen samen de digipas delen.
Feit blijft dat het één rekening is, met hetzelfde saldo en dezelfde bij- en afschrijvingen, dan moet daar toch ook gewoon één huishoudboekje bijhoren met de bij- en afschrijvingen in dezelfde categorieën, ongeacht met welke digipas of account je inlogt. Hoe moeilijk kan het zijn om dat fatsoenlijk te programmeren:?
Reputatie 3
Goedemiddag ErwinvdVen en welkom op onze community. eRik19 legt het inderdaad goed uit, de digipas is persoonsgebonden en dit wordt niet gesynchroniseerd. Je wens is duidelijk en staat ook op onze wensenlijst onder 'Huishoudboekje: Eigen categorieen'. Ik nodig je graag uit hier verder te discussiëren over dit onderwerp.
Badge
eRik19 legt het inderdaad goed uit, de digipas is persoonsgebonden en dit wordt niet gesynchroniseerd. Je wens is duidelijk en staat ook op onze wensenlijst onder 'Huishoudboekje: Eigen categorieen'. Ik nodig je graag uit hier verder te discussiëren over dit onderwerp.
Euhm, als ik de wens waarnaar je verwijst goed begrepen heb, is dat iets totaal anders dan wat hier wordt gevraagd. Hier wordt gevraagd dat het huishoudboekje gekoppeld zou (kunnen) worden aan een rekening i.p.v. aan een klant (net zoals ingeplande overboekingen, zoals eRik19 inderdaad goed uitlegt). Misschien is er een andere wens die met deze vraag overeenstemt? Indien niet, dan lijkt mij dit een redelijke vraag om toe te voegen aan de wensenlijst.
Badge +1
Ik denk dat Sanne bedoelt dat er op dit moment een aantal zaken rond de betaalrekening zijn die niet rekeninggebonden, maar persoonsgebonden zijn. Zoals: adresboek, klaargezette betalingen, en daar komt nu bij het huishoudboekje.
Als de SNS dit gaat oppakken, dan kan dat nooit in een keer, dus ik ben het met E.Q. eens dat indeling huishoudboekje voor gedeelde rekening ook een part topic in deze lijst zou moeten zijn.
Reputatie 3
Dankjewel @eRik19, dat is precies wat ik bedoel. Het valt voor een deel samen met de andere zaken die klanten met een gezamenlijke rekening graag zien, maar wat nog niet mogelijk is. Ik verplaats het topic naar de wensenlijst.

Reageer