SNS

Beantwoord

Wensen voor Mobiel bankieren bij ASN Bank

  • 3 januari 2020
  • 3 Reacties
  • 7474 Keer bekeken

Reputatie 1

Hallo SNS (Volksbank),

Ik heb sinds een paar maanden bij jullie dochter ASNbank een bankrekening gestart. Ik kom van KNAB vandaan en ik merk dat ik een paar veel gebruikte feature mis bij ASN (en zo te zien aan de 

Zo was het bij KNAB mogelijk om inzicht te hebben in ingediende incasso's. Op het moment een incasso door een incassant werd opgevoerd, kreeg ik een bericht dat er op datum X een incasso van Y met bedrag Z werd afgeschreven. Zo was het mogelijk om er voor te zorgen dat er genoeg geld op de rekening zou staan. 

Ook als een incasso toch onverhoopt mislukt was, kreeg ik melding dat er de aankomende 3 werkdagen nogmaals geprobeerd zou worden om het bedrag af te schrijven. 

Hierdoor is het voor mij mogelijk een betere financiële planning erop na te houden. 

Misschien is dit er al, maar kan het nog niet vinden. En het zou dan fijn zijn om vooraf een melding te krijgen.

 

Daarbij wil ik graag het volgende zien:

  • Microsparen. een gepint bedragen afronden naar boven en het verschgil van het afgeronde bedrag naar een voorgedefinieerde spaarrekening over te boeken. Bijvoorbeeld. Er wordt €50,20 gepint. Dit bedrag wordt afgerond afgerond naar €51. Het verschil is €0,80 en dat wordt dan naar de spaarrekening overgemaakt. 
  • Spaarpotjes. In plaats van meerdere spaarrekeningen (met iban) te openen, zie ik graag dat er meerdere interne spaarpotjes geopend kunnen worden. KNAB heeft dit. Hun spaarrekeningen hebben geen iban nummer, maar een intern spaarrekening nummer en kunnen ten alle tijden geopend en gesloten worden. Daar heb ik potjes gemaakt voor bijvoorbeeld Jaarincasso's en schoolbijdragen. Het was dus ook alleen mogelijk om hier geld naartoe te schrijven vanaf een iban rekening waarvan jij de eigenaar was.
  • Meldingen vanuit de app in plaats van sms.

 

 

icon

Beste antwoord door Koos 7 januari 2020, 10:28

Omdat ik zowel een rekening bij SNS als bij ASN gebruik, heb ik even gekeken en vergeleken voor zover mogelijk.

Bij ASN kun je, net als bij SNS, een email-bericht ontvangen de dag voordat er wordt geïncasseerd. Je vindt ze terug onder de titel “attenties" bij de Instellingen. Zo worden die dingen genoemd.

Wat je ook onder Instellingen kunt doen, is spaarpotten instellen. Ga maar eens op zoek.

Hoe ze bevallen kan ik niet zeggen, omdat ik mijn ASN-rekening heb geblokkeerd voor incasso's, en spaarpotten gebruik ik niet op deze manier. Maar het lijkt me de moeite waard om een en ander gewoon te proberen. Op naar de Instellingen bij ASN !

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Goedemorgen @martva en welkom op de SNS Community, hier zie je wie er achter de schermen zitten.  

Sinds afgelopen zomer (2019) werken we aan het vernieuwen van Mijn SNS, via de community, maar ook via onze site laten we weten welke functionaliteiten er worden toegevoegd. Uit je bericht maak ik op dat je bij ASN Bank je geldzaken regelt en een paar slimme wensen hebt. Een aantal van de door jou gewenste functies vind je terug in Mijn SNS. Of (en wanneer) ASN Bank deze functies aanbiedt, kan ik niet zeggen. Dat zit zo: de Volksbank is de drijvende kracht achter ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS. We bundelen de krachten waar dat kan, maar ieder met haar eigen profiel en eigen karakter.

Om je op weg te helpen zou je gebruik kunnen maken van de Sl!m app: een gezamenlijk initiatief van ASN Bank, RegioBank en SNS. Met de Sl!m app regel je altijd en overal makkelijk je geldzaken zoals je gewend bent in jouw Mobiel Bankieren app en ervaar je als eerste de nieuwste functies. Je bent als het ware ons testpanel en beoordeelt die functies. Zo verbeteren we samen mobiel bankieren. Is dit misschien een goede optie voor je? Ik hoor het graag. 

Omdat ik zowel een rekening bij SNS als bij ASN gebruik, heb ik even gekeken en vergeleken voor zover mogelijk.

Bij ASN kun je, net als bij SNS, een email-bericht ontvangen de dag voordat er wordt geïncasseerd. Je vindt ze terug onder de titel “attenties" bij de Instellingen. Zo worden die dingen genoemd.

Wat je ook onder Instellingen kunt doen, is spaarpotten instellen. Ga maar eens op zoek.

Hoe ze bevallen kan ik niet zeggen, omdat ik mijn ASN-rekening heb geblokkeerd voor incasso's, en spaarpotten gebruik ik niet op deze manier. Maar het lijkt me de moeite waard om een en ander gewoon te proberen. Op naar de Instellingen bij ASN !

Reputatie 5
Badge +4

Super @Koos dank voor je hulp! Kom je er met deze aanvulling beter uit @martva

Reageer