SNS

Beantwoord

Wordt Apple Pay ook beschikbaar bij SNS?

  • 11 juni 2019
  • 362 Reacties
  • 127310 Keer bekeken


Toon eerste bericht

362 reacties

Reputatie 1

Koos schreef:
Ik kan dat niet weten, onder andere omdat ik geen iPhone bezit. Betekent dat bijvoorbeeld dat je Apple impliciet PSD2-toegang verleent? Ik weet niet hoe ApplePay-betalingen zijn georganiseerd.

 

Apple Pay heeft totaal niets te maken met PSD2-toegang. Apple krijgt géén inzicht in je betalingen. De betaaldienst is niets anders dan een virtuele pas.

Apple bewaart geen gegevens van de betaalpassen die u toevoegt aan Apple Pay en heeft er ook geen toegang toe.

Ondergaande gegevens zijn niet voor Apple inzichtelijk en worden ook niet opgeslagen:

  • Originele nummers van creditcard, bankpassen en prepaidkaarten.
  • Transactie-informatie, zoals winkels en aankopen.
  • IBAN-rekeningnummer.
  • Apparaataccountnummer, om je kaart in te stellen en betalingen te verwerken. Dit is beveiligd opgeslagen op de Secure Enclave.

Bron: iCulture


Dank voor je toelichting. Wat is dan het verdienmodel? Alleen je afhankelijkheid van Apple?

De bank betaalt een (laag) bedrag per transactie aan Apple voor de dienst die ze leveren. Voor de bank betekent dat ze geen app hoeven te updaten, besparing op apparaatjes die je krijgt om extra pincodes in te voeren (e-dentifier).  Voor zover dat voor jou als klant interessant is. Voor de klant, puur veilig gemakzucht. Dat jij dat als afhankelijkheid interpreteert is jouw goed recht. Zoals je van je bank afhankelijk bent dmv je hypotheek, je afhankelijkheid van je auto, je dokter etc. 
 

Ik vind het tamelijk briljant. 

Duidelijk, dank je.  Die afhankelijkheid opperde ik uitsluitend als mogelijk alternatief voor harde betaling, waarmee de advertentie-inkomsten zouden kunnen worden gegenereerd. Maar dat is niet eens nodig.

Een laag bedrag per transactie kan aardig oplopen in deze massale wereld.

Een laag bedrag per transactie kan aardig oplopen in deze massale wereld.

Ook bij normale (pin) transacties moet SNS geld afstaan aan Master Card (Maestro) of VISA (V-Pay), per transactie.

De transactiekosten welke Apple vraagt is niet openbaar. In Europe zou dit weinig en competitief zijn met eerder genoemde. Mede doordat wij hier een goede betalingssysteem hebben, welke ook veel efficiënter is dan bijvoorbeeld in de VS.

Voor de winkelier hier zijn de kosten gelijk aan de gekoppelde debet of creditcard.

Een laag bedrag per transactie kan aardig oplopen in deze massale wereld.

Ook bij normale (pin) transacties moet SNS geld afstaan aan Master Card (Maestro) of VISA (V-Pay), per transactie.

Banken brengen (een deel van?) die kosten weer in rekening bij de zakelijke ontvanger. Volgens mij onafhankelijk van het type pinpas of overschrijving.

Reputatie 2

Die gesprekken met Apple duren wel lang zeg Jezus Christus.. Nog steeds geen uitsluitsel of het UBERHAUPT naar SNS komt? Zo niet, dan kan ik de hele boel gaan verhuizen namelijk. Word er een beetje simpel van hoe lang dit duurt...

Reputatie 3

Die gesprekken met Apple duren wel lang zeg Jezus Christus.. Nog steeds geen uitsluitsel of het UBERHAUPT naar SNS komt? Zo niet, dan kan ik de hele boel gaan verhuizen namelijk. Word er een beetje simpel van hoe lang dit duurt...

Als je Apple Pay en Maestro/V-Pay wil gebruiken kun je in Nederland ook nog een gratis rekening (zolang je bij de 1e 20.000 klanten hoort) openen bij Openbank! Heb ik ook en werkt perfect. 

Reputatie 4

@Evelyn SNS zomervakantie al geboekt? 

Reputatie 2

Bij ABN, ING, Rabo gaan ze nu ook bij de creditcards Apple pay aanbieden.. Aub uitsluitsel SNS, wat is nou de reden dat er niks bekend gemaakt kan worden mbt de komst van Apple pay?

Reputatie 4

https://www.nu.nl/tech/6035247/apple-pay-werkt-in-nederland-binnenkort-ook-met-creditcards.html

 

 

Meerdere Nederlandse banken die Apple Pay aanbieden, maken het in de lente of de zomer mogelijk om een creditcard toe te voegen aan de betaaldienst.

 

 

Met een beetje geluk heeft SNS tegen die tijd de oriënterende gesprekken met Apple ook gevoerd over een mogelijke introductie…

Ik heb dit forum wat gelezen. Maar kan iemand mij duidelijk maken wanneer nou eindelijk SNS ook Apple Pay aan gaat bieden aan zijn klanten? Zo lang hoeft het allemaal toch niet te duren?  Een beetje meer klantgerichtheid zou wel zo fijn zijn. Ik vindt het best vreemd dat SNS hier niet aan mee doet. 

Reputatie 2

Ik heb dit forum wat gelezen. Maar kan iemand mij duidelijk maken wanneer nou eindelijk SNS ook Apple Pay aan gaat bieden aan zijn klanten? Zo lang hoeft het allemaal toch niet te duren?  Een beetje meer klantgerichtheid zou wel zo fijn zijn. Ik vindt het best vreemd dat SNS hier niet aan mee doet. 


SNS is ermee bezig begreep ik, ik heb hierbaast een andere bank waar ik en kan storten en kan betalen met Apple Pay, ben wel bang dat als SNS hier te lang mee doet ik alsnog zal overstappen omdat de SNS dan geen meerwaarde is. Maar ik hoop dat het niet zo ver komt

Reputatie 4

Ze zijn hier echt niet bang voor het overstappen maar kom op SNS geef eens duidelijkheid.

 

Dit gaat werkelijk waar nergens over hoe lang men moet wachten op de 1e update of het überhaupt gaat komen. Schaam jullie!!

Reputatie 3

Ik ben dus zo iemand die nu de overstapservice van Sns naar Bunq heb lopen, maar als ik eerdere berichten lees maken ze zich niet druk voor die enkeling die ook echt weg gaat. Ik ben misschien een van de weinigen die zijn Sns rekening heeft opgezegd en over is naar een andere bank. Als ex-Sns er ben ik nog wel steeds benieuwd en kijk op deze pagina, maar ook al komt de Volksbank met Apple Pay later dit jaar, ik hoef niet meer terug in ieder geval. 

Afgelopen 6 maanden vaak dit forum bezocht. Helaas……..duurt me te lang. Jaja……..we zijn in gesprek met Apple en zodra er iets nieuws te melden valt laten we het je weten. Een week geleden de knoop toch maar doorgehakt. Bij de Rabobank een rekening geopend om Apple Pay te kunnen gebruiken (die 1.55 euro p/m is het me wel waard). Bevalt uitstekend moet ik zeggen. Heb nog wel SNS, maar 't moet niet te lang meer duren of ik stap helemaal over. Snap niet dat het zo lang moet duren!!!

Reputatie 2

Er wordt niet eens meer gereageerd.. 😏

Reputatie 5
Badge +4

Hi allemaal,

Vertrouw erop dat alle berichten gelezen worden en dat we jullie graag willen informeren over de status. Helaas ben ik niet aanvullend en/of inhoudelijk geïnformeerd over Apple Pay, vandaar dat ik geen nieuwe update kan geven.

Reputatie 4

@Evelyn SNS wie kan dat dan wel? Wellicht werkt de haal en breng service intern niet goed?

Het is te zot voor woorden dat jullie in het nieuws durven te brengen dat er gesprekken komen voor een mogelijke introductie en dat er niemand bij de gehele SNS bank een update kan geven…

Kijkt nog een keer naar de datum van de topicstart...

Reputatie 5
Badge +4

Beste @JeeBee

De moderators van SNS zetten zich in om iedereen op de community goed en deskundig te helpen. Uit je reactie maak ik op dat je hieraan twijfelt. Uiteraard kijken we ernaar uit om mensen concreet te informeren en jammer genoeg is dat op dit moment niet mogelijk. We begrijpen echt dat het lang duurt: in de tussentijd stellen we het op prijs als de brengers van het nieuws worden gerespecteerd. 

Reputatie 4

@Evelyn SNS dat de moderators iedereen op de community goed en deskundig willen helpen, twijfel ik niet aan. Het politiek correct antwoorden begint te storen, dat zie ik daar los van.

Draai het eens om, zou je zelf ook niet langzaam moedeloos worden van dit gebed zonder einde? (Meer) dan een half jaar wachten op uitsluitsel of de introductie van Apple Pay wel/niet plaats gaat vinden… We hebben het nog niet over een werkelijke implementatie, maar puur een beslissing of het wel/niet komt. Als die beslissing om welke reden dan ook onzeker is en/of nog niet kan worden genomen, prima, maar nu weten we niet eens of er gesprekken hebben plaats gevonden...

Reputatie 1

@Evelyn SNSdat de moderators iedereen op de community goed en deskundig willen helpen, twijfel ik niet aan. Het politiek correct antwoorden begint te storen, dat zie ik daar los van.

Draai het eens om, zou je zelf ook niet langzaam moedeloos worden van dit gebed zonder einde? (Meer) dan een half jaar wachten op uitsluitsel of de introductie van Apple Pay wel/niet plaats gaat vinden… We hebben het nog niet over een werkelijke implementatie, maar puur een beslissing of het wel/niet komt. Als die beslissing om welke reden dan ook onzeker is en/of nog niet kan worden genomen, prima, maar nu weten we niet eens of er gesprekken hebben plaats gevonden...

Niemand houdt je tegen om over te stappen. Heb ik ook gedaan en zit nu tot volle tevredenheid bij de Rabo. 
 

Tot volle tevredenheid is uiteraard betrekkelijk als je naar de rentestanden op spaarrekeningen kijkt. 😉

Reputatie 3

Beste @JeeBee

De moderators van SNS zetten zich in om iedereen op de community goed en deskundig te helpen. Uit je reactie maak ik op dat je hieraan twijfelt. Uiteraard kijken we ernaar uit om mensen concreet te informeren en jammer genoeg is dat op dit moment niet mogelijk. We begrijpen echt dat het lang duurt: in de tussentijd stellen we het op prijs als de brengers van het nieuws worden gerespecteerd. 

Hoi Evelyn,

Voor de goede orde: we respecteren jou en de moderatoren zeer zeker. Hopenlijk snap je wel dat de lezers iedere keer een dezelfde bericht van jou mogen lezen en hier en daar toch ietwat gefrustreerd zijn. De meesten zullen echt niet van bank veranderen, maar wat duidelijk hopenlijk wordt…..Sns neem een beslissing!  Ik hoop dat je dit forum ook aan jullie directie wil laten lezen, en ieder geval op zeer korte termijn laat weten of  de Volksbank wel of niet Apple Pay gaat introduceren. Ook als het niets wordt, okay…….maar laat het weten! Mij ben je kwijt inmiddels als klant,  maar er zijn genoeg Sns relaties die blijven bij Sns én Apple Pay wensen.  

Reputatie 4

@Evelyn SNSdat de moderators iedereen op de community goed en deskundig willen helpen, twijfel ik niet aan. Het politiek correct antwoorden begint te storen, dat zie ik daar los van.

Draai het eens om, zou je zelf ook niet langzaam moedeloos worden van dit gebed zonder einde? (Meer) dan een half jaar wachten op uitsluitsel of de introductie van Apple Pay wel/niet plaats gaat vinden… We hebben het nog niet over een werkelijke implementatie, maar puur een beslissing of het wel/niet komt. Als die beslissing om welke reden dan ook onzeker is en/of nog niet kan worden genomen, prima, maar nu weten we niet eens of er gesprekken hebben plaats gevonden...

Niemand houdt je tegen om over te stappen. Heb ik ook gedaan en zit nu tot volle tevredenheid bij de Rabo. 
 

Tot volle tevredenheid is uiteraard betrekkelijk als je naar de rentestanden op spaarrekeningen kijkt. 😉

Geloof me ik gebruik al lang Apple Pay. Ik wil gewoon uitsluitsel, zodat ik een keuze kan maken mbt de overige bankzaken. 

Reputatie 2

@Evelyn SNSdat de moderators iedereen op de community goed en deskundig willen helpen, twijfel ik niet aan. Het politiek correct antwoorden begint te storen, dat zie ik daar los van.

Draai het eens om, zou je zelf ook niet langzaam moedeloos worden van dit gebed zonder einde? (Meer) dan een half jaar wachten op uitsluitsel of de introductie van Apple Pay wel/niet plaats gaat vinden… We hebben het nog niet over een werkelijke implementatie, maar puur een beslissing of het wel/niet komt. Als die beslissing om welke reden dan ook onzeker is en/of nog niet kan worden genomen, prima, maar nu weten we niet eens of er gesprekken hebben plaats gevonden...

Niemand houdt je tegen om over te stappen. Heb ik ook gedaan en zit nu tot volle tevredenheid bij de Rabo. 
 

Tot volle tevredenheid is uiteraard betrekkelijk als je naar de rentestanden op spaarrekeningen kijkt. 😉

Geloof me ik gebruik al lang Apple Pay. Ik wil gewoon uitsluitsel, zodat ik een keuze kan maken mbt de overige bankzaken. 

Same here, heb een huishoudrekening bij ABN aangemaakt maar zit zakelijk en met spaarrekeningen ook bij SNS en wil graag uitsluitsel zodat ik de hele boel kan gaan verhuizen als het niet in de pijpleiding zit..

@Evelyn SNS 

 

ik stoor me tamelijk aan dit topic. Hier zien we nergens enige informatie verschaffing vanuit sns.  Leuk zo’n community waar we als klant contact kunnen leggen. Maar kom is met iets concreets SNS! Dit hele platform is een grote schijn vertoning als je het mij vraagt. 
 

ik geef jullie nog 2 maanden de tijd en anders verhuis ik alles naar een andere bank. 
 

echt wat een droevige bedoeling dit. 
 

@Evelyn SNS 

als jij de spreekbuis zou zijn voor ons allen zorg dat ook voor info! Geen info is geen info!

hoelang moeten gesprekken duren?

 

@Evelyn SNS zou het helpen als we de vraag biet hier stellen maar massaal naar de mailbox de vraag en wens gaan sturen. 


daarbij wil ik nog opmerken, en begrijp me goed met respect voor de moderator(!), als de SNS iets eist moeten we direct in de houding springen en wordt het erdoorgedrukt,  als de klanten massaal iets wensen, dus niet eens eisen, dan is het muisstil bij SNS en worden we genegeerd. 

Reageer